نورپردازی

آموزش شارژ کردن باطری قلمی و استفاده مجدد از آن

شارژ کردن باطری قلمی

آیا با آموزش شارژ کردن باتری قلمی و استفاده مجدد از آن آشنایی دارید؟ آیا می دانید باتری های قلمی را چگونه شارژ می کنند و این باتری ها چه مزایایی دارند؟ باتری های قلمی را می توان جزو پرفروش ترین و پرکاربردترین انواع باتری های برشمرد که در بازار به فروش می رسند. این دسته از باتری ها در اکثر محصولات کاربرد دارند، بهتر است بدانید باتری های قلمی را در دو نوع غیر قابل شارژ و قابل شارژ به تولید می رسانند. که هر یک از آن ها می توانند در تجهیزات بسیار مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشترین کاربرد را امروزه باتری های قلمی قابل شارژ دارند که می توان در صورت اتمام شارژ به راحتی دوباره آن ها را شارژ نموده و بارها از آن ها استفاده کرد. طول عمر باتری های قلمی شارژی بستگی به نحوه استفاده شما از این باتری ها و همچنین خرید یک باتری مناسب دارد.

اکنون قصد داریم تا در این مقاله شما را با آموزش شارژ کردن باتری قلمی و استفاده مجدد از آن آشنا کنیم، پس جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطالب را با دقت بالایی بخوانید.

آموزش شارژ کردن باطری قلمی و استفاده مجدد از آن

باتری ها به عنوان یکی از قطعات احیا گر اکثر تجهیزات الکتریکی و محصولات پرکاربردی که در دسترس ما قرار دارند، در انواع مختلفی به تولید می‌رسند. دو نمونه رایج این محصول و بر اساس مهمترین تقسیم بندی باتری ها می توان به دو دسته باتری شارژی و غیر قابل شارژ اشاره نمود.

نحوه شارژ کردن باتری قلمی و استفاده کردن مجدد از آن بسیار اهمیت دارد، به همین منظور شما بایستی با آموزش شارژ کردن باتری قلمی و استفاده مجدد از آن شناخت پیدا کنید.

چرا که در این صورت باعث افزایش طول عمر باتری و عملکرد درسته آن خواهید شد. قبل از اینکه با آموزش شارژ کردن باتری قلمی و استفاده مجدد از آن آشنا شوید، ابتدا باید درباره انواع باتری های قلمی قابل شارژ شناخت پیدا کرده و پس از آن نحوه شارژ کردن هر یک را بشناسیم.

  • باتری لیتیوم یون

متداول ترین نوع انواع باتری های قلمی قابل شارژ همین باتری لیتیوم یون است. که کاربرد بسیار گسترده ای در اکثر تجهیزات الکتریکی دارد. این دسته از باتری ها دارای وزن بسیار سبک و همچنین حجم کمی نسبت به دیگر باتری ها هستند و انرژی بالایی را اما می توانند در خود جای دهند.

معمولاً باتری های لیتیوم یون را در لپتاپ، گوشی، چراغ قوه و حتی بسیاری از دوربین های دیجیتال عکاسی و فیلمبرداری مورد استفاده قرار می دهند.

این دسته از باتری ها ظرفیت دمایی بسیار بالای دارند و می تواند تا دمای ۶۰ درجه را چه تحمل نماید. اما چگونگی شارژ این باتری ها اهمیت دارد؟ این باتری ها نیز با محدوده ولتاژ ۳ تا ۴ ولت طراحی شده و برای پردازنده های نسل جدید این میزان ولتاژ بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

برای شارژ کردن این باطری شما بایستی از یک شارژر مخصوص که متعلق به خود وسیله مورد نظر است استفاده نمایید. یک سر شارژر را به پریز و و سر دیگر آن را نیز به وسیله مورد نظر نظیر گوشی وصل نمایید.

شارژ کردن باطری قلمی

شارژ کردن باطری قلمی

انواع باطری های قلمی و روش شارژ کردن هر یک از آن ها

  • باتری نیکل متال هیدرید

از دیگر باتری های قلمی قابل شارژ چه چگالی انرژی آن به نسبت وزن پایین تر است باتری های نیکل متال هستند. این دسته از باتری ها سطح کاربرد بیشتری نسبت به دیگر انواع باتری های قلمی دارد. و حافظه شارژ نداشته؛ اما محدودیتی در مدت زمان شارژ کردن نیز ندارند. در چرخه شارژ این دسته از باتری ها و ثبات ولتاژ بالای وجود دارد. و همچنین مقاومت داخلی کم و جریان دهی بالایی دارند. طول عمر این دسته از باتری ها ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ بار شارژ کردن است.

اما بستگی به نحوه استفاده از باتری نیز دارد. این دسته از باتری ها نیز در اکثر وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. و مجهز به شارژر مخصوصی هستند که شما باید توسط همان شارژر این باتری ها را شارژ نمایید.

  • باتری نیکل کادمیونی

باتری های نیکل کادمیومی نیز از دیگر باتری های قلمی قابل شارژ هستند. که به باتری های متال هیدرید شباهت بسیار زیادی دارند. این دسته از باتری ها دارای چگالی انرژی پایین و حافظه شارژ پایینی هستند.

و جزو اولین نسل باتری های قلمی قابل شارژ به شمار می روند. باتری های های نیکل کادمیونی، امروزه با قابلیت و ظاهری پیشرفته تر به تولید می‌ رسند. و از کاربردهای بسیار متداول این دسته از باتری ها می توان به استفاده در جاروهای شارژی اشاره نمود.

در اکثر باتری ها به سبب زیاد ماندن باتری در شارژ ممکن است باتری ها خراب شوند و یا آسیب ببیند. اما این نوع باتری ها جزو محدود باتری هایی به شمار می روند که در صورت زیاد ماندن در شارژ به هیچ وجه خراب نمی شوند.

این باتری قابلیت جریان دهی بالایی داشته و طول عمر آن نیز تا ۱۵۰۰ دوره شارژ خواهد بود. نحوه شارژ کردن این نوع باتری ها نیز همانند دیگر انواع باتری ها خواهد بود و بایستی جهت احیای مجدد به پریز برق متصل شوند.

و از جریان الکتریسیته استفاده نمایند. این آموزش شارژ کردن باطری قلمی و استفاده مجدد از آن به شما کمک‌ می کند تا بدون هیچ‌‌ مشکلی محصول یا وسیله الکتریکی مورد نظر را شارژ نمایید.

چگونه باتری را شارژ کنیم

برای اینکه بدانید چگونه باتری را شارژ کنیم، ابتدا باید نوع باتری را بشناسیم. باتری‌های شارژی تنوع بسیار زیادی دارند، از این رو بد نیست بدانید هر یک از انواع باتری‌های شارژی نیز به روش‌های مختلفی قابلیت شارژ خواهند داشت. حال اینکه از شارژرهای مخصوصی نیز برای هر مدل از باتری‌ها می‌توان استفاده کرد. برای شارژ باتری‌های قلمی بد نیست بدانید از دو روش هوشمند و غیره هوشمند می‌توان استفاده نمود.

 در صورت استفاده از روش هوشمند بدون تداخل در شارژ بر اساس ظرفیت باتری طی یک مدت زمان مشخصی باتری شارژ می‌شود. بد نست بدانید که تمامی باتری‌های قلمی قابل شارژ نیز به یک روش شارژ نمی‌شود؛ چرا که هر یک از انواع باتری‌ها تکنولوژی و طراحی متفاوت با یکدیگر دارند. باتری‌هایی که مجهز به شارژرهای مخصوصی هستند، تنها کافیست تا یک سر شارژر آنها را به پریز متصل کرده و سر دیگر شارژر به دستگاه مورد نظر اتصال داده شود.

این باتری به عنوان شناخته شده‌ترین انواع باتری‌های کاربردی در مدل‌های قابل شارژ امروزه کاربرد بسیار زیادی دارد. به کارگیری شارژرهای اتوماتیک و پیشرفته برای شارژ این باتری‌ها باعث می‌شود تا به صورت اتوماتیک پس از اتمام شارژ دستگاه خاموش گردد.

پس مهم است قبل از اینکه بدانیم چگونه باتری را شارژ کنیم، ابتدا با مدل باتری آشنا شویم. اکنون که انتخاب شما باتری‌های قلمی است باز هم باید با مدل باتری‌های قلمی شناخت داشته باشید. ممکن است این باتری‌های قلمی برای دستگاه‌های مختلفی استفاده شده باشند که سوکت آنها نیاز به شارژرهای مخصوصی دارند.

شارژ باتری قلمی با آداپتور

امروزه برای شارژ باتری‌های قلمی از روش‌های بسیار متداولی استفاده می‌شود. همه ما به دنبال روش‌های پیشرفته و مقرون به صرفه برای شارژ انواع باتری به ویژه باتری‌های قلمی هستیم. باتری‌های قلمی که بیشترین کاربرد را نسبت به انواع باتری‌ها به ویژه در وسایل الکترونیکی خانگی دارند، به روش‌های مختلفی شارژ می‌شوند. شارژ باتری قلمی با آداپتور یکی از جدیدترین روش‌های شارژ این مدل باتری‌ها است.

باتری‌های قلمی خود دارای انواع مختلفی هستند که از نظر مدت زمان و نحوه شارژدهی کمی با یکدیگر متفاوت خواهند بود. البته به ظرفیت باتری نیز مدت زمان شارژدهی بستگی دارد. با وجود روش‌های بسیار مختلفی که برای شارژ انواع باتری استفاده می‌شود؛ اما استفاده از آداپتور مقرون به صرفه‌تر خواهد بود. این دستگاه‌های الکترونیکی به صورت قابل حمل و در ابعاد کوچکی طراحی می‌شود.

یک نوع وسیله مبدل انرژی الکتریکی است که توسط مدار پوسته، ترانسفورماتور و یکسو کننده، خروجی آن را به خروجی آسی و دی سی می‌توان طبقه‌بندی کرد. آداپتور به صورت مستقیم انرژی الکتریکی دیوایس الکتریکی را تامین خواهد نمود. این دستگاه برای عملکرد خود نیاز به یک ولتاژ پایدار دارد .

 از این رو به عنوان یک منبع تغذیه تنظیم شده آن را روانه بازار می‌کنند. پس برای شارژ باتری قلمی با آداپتور هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد؛ چرا که می‌توان از آن حتی به عنوان یک شارژر مخصوص نیز استفاده نمود. آداپتور نیز همانند شارژر باتری یا حتی شارژر گوشی موبایل استفاده می‌شود و از نظر کارکرد با شارژر دارای تفاوت‌هایی است.

روش شارژ كردن باتري قلمي

باتری‌های قلمی کاربردی‌ترین انواع باتری برای وسیله‌هایی هستند که طراحی آنها مناسب به کارگیری باتری قلمی می‌باشد. بسیاری از این باتری‌ها قابل شارژ هستند و از روش‌های متعددی برای شارژ کردن آنها استفاده می‌شود. در واقع روش شارژ کردن باتری قلمی یک روش مناسب مختص برای شارژ کردن این مدل از باتری‌ها خواهد بود. امروزه استفاده از روش‌های هوشمند برای شارژ باتری‌های قلمی بسیار مورد توجه قرار دارد.

بسیاری از افراد از روش‌های خانگی همانند جوشاندن باتری برای استفاده کوتاه مدت از باتری‌ها استفاده می‌کنند که قطعاً خطرات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. با کمک دستگاه‌ها یا شارژرهای هوشمند مخصوصی می‌توانید باتری مورد نظر را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنید. دستگاه‌های شارژر یا شارژرهای باتری‌های قلمی تنوع بسیار زیادی دارند. هر یک از این شارژرها با تکنولوژی خاصی تولید شده‌اند و به همین منظور فرآیند شارژ کردن باتری نیز متفاوت است.

همچنین مدت زمان شارژ باتری نیز به نوع مدل شارژر، سطح کیفیت شارژ یا حتی ظرفیت باتری می‌تواند بستگی داشته باشد. بسیاری از این باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تا زمان اتمام شارژ، امکان شارژ کردن مجدد آن وجود ندارد.

 در غیر این صورت شارژ کردن باتری با وجود شارژ ممکن است به باتری و حتی دستگاه آسیب برساند. حتی در برخی از مدل‌ها چنانچه باتری پیش از زمان استاندارد به شارژر متصل باشد، قطعا باتری آسیب می‌بیند. پس بهتر نیست از باتری‌های هوشمند پیشرفته استفاده کنید که به صورت خودکار عمل می‌کنند؟ این باتری‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در صورت نیاز، شارژ باتری را به صورت کامل تخلیه خواهند نمود تا جهت شارژ مجدد آسیب نبینند. حتی مدل‌های پیشرفته و هوشمند این شارژرها بلافاصله پس از شارژ شدن باتری به صورت خودکار قطع  می‌شوند و دیگر انرژی الکتریکی به باتری منتقل نخواهد شد.

شارژ باتری قلمی با شارژر گوشی

قطعاً شما هم در تعجب هستید که شارژ باتری قلمی با شارژر گوشی چگونه امکان پذیر است. در دنیای پیشرفته و مدرن امروزی هیچ نشدی وجود ندارد؛ به ویژه اینکه بخواهید باتری‌های قلمی را با کمک شارژر گوشی شارژ نمایید. قطعاً همه شما با اهمیت شارژی بودن باتری آشنا هستید، به ویژه اینکه دستگاه مورد نظر که باتری‌های قلمی متعلق به آن است به عنوان یک دستگاه ضروری و کاری برای شما عزیزان باشد.

شارژ باتری‌های قلمی با استفاده از شارژر گوشی تنها در صورتی امکان‌پذیر است که سوکت شارژر با سوکت دستگاه مورد نظر همخوانی دارد. در واقع بسیاری از دستگاه‌ها و وسایل الکترونیکی که باتری‌های قلمی را برای آنها استفاده می‌کنید، مجهز به سوکت برای اتصال شارژر هستند. همانگونه که مستحضرید، سوکت هر یک از انواع شارژرها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

شما می‌توانید از یک شارژر با یک سوکت مناسب با سوکت وسیله مورد نظر باتری‌های آن را به راحتی شارژ کنید. برای شارژ باتری قلمی با شارژر گوشی روش دیگری نیز وجود دارد. در واقع شما با ساخت یک پک همانند قابی که باتری در داخل آن قرار می‌گیرد، می‌توانید فرآیند شارژ باتری‌ها را به راحتی پشت سر بگذارید.

با جدا کردن قسمت سوکت، سیم‌های شارژر را به قسمت ورودی جعبه قرار گیرنده باتری نصب کنید و از آن طریق انرژی الکتریکی را به وسیله مورد نظر انتقال می‌دهید. البته ساخت چنین دستگاهی نیاز به تخصص کافی دارد. می‌توانید با کمک کارشناسان خبره و توانمند مجموعه برقیجات بهترین روش را برای شارژ باتری قلمی استفاده کنید.

جوشاندن باتری قلمی

باتری‌های قلمی پرکاربردترین مدل انواع باتری در بازار هستند. این باتری‌ها مدت‌هاست که برای انواع تجهیزات الکترونیکی که امکان اتصال آنها به پریز وجود ندارد استفاده می‌شوند. باتری‌های قلمی در مدل‌های شارژی و غیر قابل شارژی برای دستگاه‌های مختلف به تولید می‌رسند. مدل باتری‌های غیر قابل شارژ حتی امروزه نیز با روی کار آمدن باتری‌های قلمی شارژری سطح کاربرد بسیار زیادی دارند.

برای انواع کنترلر بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی یا حتی انواع اسباب بازی این مدل باتری‌ها استفاده می‌شوند.‌ بسیاری از افراد پس از اتمام شارژ باتری‌های غیر قابل شارژ آنها را دور نمی‌اندازند. جوشاندن باتری قلمی به عنوان یکی از روش‌های خانگی برای شارژ باتری قلمی است.

قطعاً برای شما هم پیش آمده که گاهی برای افزایش شارژر باتری از این روش احیای مجدد و افزایش شارژ باتری استفاده کرده باشید. این باتری‌ها انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی می‌توانند تبدیل کنند. با خالی شدن شارژ باتری هرگز انرژی شیمیایی وجود ندارد که به انرژی الکتریکی تبدیل شود. با جوشاندن این باتری باقیمانده انرژی شیمیایی به انرژی الکتریکی تبدیل می‌گردد.

البته این شارژ باتری برای مدت زمان بسیار کوتاهی است که ارزش خطرات احتمالی آن را ندارد. ممکن است حین جوشاندن تحت تاثیر دمای بالا باتری بترکد یا حتی یک ماده سمی از آن ساطع گردد که با استنشاق بخار آب جوشیده وارد بدن شما شود. حتی گاهی در صورت استفاده از باتری‌های جوشیده ممکن است به قسمت جا باتری و یا به طور کلی دستگاه آسیب جدی وارد کنید. حداقل برای حفظ سلامتی جان خود به سراغ این روش نروید. با تعویض باتری و استفاده از یک باتری جدید می‌توانید مجدداً از دستگاه مورد نظر استفاده کنید.

چگونه باتری شارژی را شارژ کنیم

باتری‌های شارژری همان باتری‌های قابل شارژی هستند که امروز در بازار بسیار رواج دارند. به کارگیری چنین باتری‌هایی با هدف کاهش هزینه‌ها و همچنین افزایش طول عمر دستگاه مورد نظر خواهد بود.

چنین باتریی‌هایی در دسته‌بندی سلول‌های الکتروشیمیایی ذخیره کننده انرژی الکتریکی قرار می‌گیرند. در واقع به سلول این باتری‌ها سلول‌های ثانویه گفته می‌شود چرا که واکنش به صورت برگشت پذیر در آنها رخ می‌دهد. از این باتری‌ها برای بسیاری از دستگاه‌های کاربردی در ساختمان‌های مسکونی، ادارات و حتی صنایع در ابعاد و ظرفیت‌های مختلف می‌توان استفاده کرد.

 قطعاً شما هم می‌خواهید بدانید چگونه باتری شارژری را شارژ کنیم؟ باید بدانید که باتری‌های لیتیوم پلیمر، لیتیوم یونی، نیکل کادمیوم، نیکل متال هیدرید و باتری‌های سرب اسیدی از جمله باتری‌های شارژی محسوب می‌شوند. برای بسیاری از دستگاه‌هایی که از انواع باتری شارژری استفاده می‌کنند، می‌توان بدون درآوردن باتری به راحتی آن را شارژ کرد.

دستگاه‌هایی نظیر لپ‌تاپ، گوشی موبایل و یا حتی انواع تجهیزات الکترونیکی خانگی بدون  نیازی به درآوردن باتری با اتصال یک شارژر مخصوص می‌توانید باتری‌ها را شارژ نمایید. معمولا برای چنین دستگاه‌هایی شارژرهای مخصوصی نیز عرضه می‌شود. به عنوان مثال، برای هر مدل از انواع گوشی‌هایی که استفاده می‌کنید، شارژرهای مخصوصی نیز وجود دارد. در صورت با کیفیت بودن شارژر و استفاده از همان مدل شارژر باعث افزایش طول عمر باتری می‌شوید. اما در برخی از مدل‌ها، باتری‌ها جهت شارژ نیاز به دستگاه‌های مخصوص و پیشرفته‌ای دارند. به عنوان مثال، برای شارژ باتری خودرو نمی‌توان خودرو را همانند گوشی موبایل به پریز متصل کرد.

 در واقع باتری ماشین را درآورده و توسط دستگاه‌های مخصوصی آنها را افراد متخصصی شارژ می‌کنند. بد نیست بدانید که نحوه شارژ تمامی انواع مدل‌های مختلف باتری شارژی با یکدیگر برابر نیست و هر یک به روش‌های مختلفی شارژ می‌شوند.

باتری شارژ کن

باتری شارژ کن شامل همان دستگاه‌های مخصوصی است که برای شارژ کردن انواع باتری از آنها استفاده می‌کنند. همانگونه که مستحضرید، هر یک از انواع باتری‌های غیر قابل شارژی که در گذشته از آنها استفاده می‌کردیم، امروزه در مدل‌های شارژی تولید می‌شوند. به کارگیری باتری‌های قابل شارژ برای بسیاری از دستگاه‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و البته مقرون به صرفه‌تر است. این دسته از باتری‌ها را پس از اتمام شارژ نیازی نیست تا دور بیندازید، بلکه به صورت مجدد می‌توانید از آنها استفاده داشته باشید.

حال فرآیند شارژ کردن باتری توسط دستگاه‌های مخصوصی به نام باتری شارژ کن انجام می‌شود. باتری شارژ کن را بر اساس نوع مدل باتری انتخاب می‌کنید. در واقع برای هر یک از انواع باتری‌های قابل شارژ دستگاه‌های مخصوصی برای شارژ مجدد آنها وجود دارد. برای تزریق انرژی در باتری یا ذخیره انرژی در داخل باتری این شارژرها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

شارژر با اتصال به پریز جریان الکتریسیته را دریافت و پروتکل شارژر را انجام می‌دهد. مرحله شارژ باتری نیز بر اساس ظرفیت باتری، سطح کیفیت شارژر، سطح کیفیت باتری و غیر متفاوت است. توجه داشته باشید که برخی از انواع باتری‌ها قدرت تحمل شارژ بیش از حد را ندارند، پس می‌توانید در این صورت از دستگاه‌های شارژ کن خودکاری استفاده کنید که بلافاصله پس از اتمام فرآیند شارژ به صورت خودکار خاموش شوند.

سعی کنید از مدل شارژرهای هوشمند و جدیدی استفاده شود که می‌تواند حتی ظرفیت باتری را اندازه‌گیری نماید و حتی قادر به خالی کردن حافظه باتری نیز است. چرا که در برخی از مدل‌های باتری چنانچه هنوز شارژ آن کاملاً خالی نشده باشد، باعث خرابی باتری خواهید شد.

شارژر باتری شارژی

باتری‌های شارژی جزو آن دسته از باتری‌هایی هستند که می‌توانید به راحتی آنها را شارژ کنید. این باتری‌ها، شارژرهای مخصوصی دارند که شارژر باتری شارژری بر اساس مدل آن نیز متفاوت است. باتری‌های قابل شارژ معمولاً در دسته‌بندی پیل‌های الکتروشیمیایی قرار می‌گیرند که از نظر الکترونیکی قابلیت شارژ مجدد خواهند داشت. از نظر زیست محیطی این دسته از باتری‌ها سودمندتر هستند. باتری‌های قابل شارژ با ترکیبات شیمیایی متنوعی طراحی شده‌اند.

 بسته به دستگاه مورد نظر باتری‌های قابل شارژ حتی در انواع و اقسام مختلفی به تولید می‌رسند. پس از اتمام انرژی ذخیره شده باتری می‌توانید به راحتی توسط دستگاه‌های مخصوصی با اتصال به پریز برق به راحتی باتری‌ها را شارژ کنید. شارژر باتری شارژری در انواع مدل‌های مختلفی طراحی شده است. همانگونه که اشاره شد، این باتری‌ها قابلیت شارژ مجدد دارند و معمولاً از انواع شارژرهای مخصوصی برای شارژ مجدد آنها می‌توانید استفاده کنید.

معمولاً باتری‌های شارژی نیز خود دارای انواع مختلفی هستند که در ابعاد و برندهای متنوعی در بازار توزیع می‌شوند. انواع باتری لیتیوم یون، باتری نیکل کادمیومی، باتری نیکل متال هیدرید و غیره نمونه‌ای از انواع باتری‌های قابل شارژ هستند که البته خود در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند. نوع کاربرد و دستگاه مورد نظر، نوع باتری را تعیین می‌کند.

به تناسب ولتاژ دستگاه، باتری نیز با همین ولتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. از شارژرهای مخصوص همین باتری‌ها برای شارژ آنها باید استفاده کرد. به سطح کیفیت شارژر و برند آن توجه کنید؛ چرا که روی ماندگاری شارژر، عملکرد مفید و مدت زمان شارژ باتری تاثیر می‌گذارد.

دستگاه شارژ باتری قلمی

باتری‌های قلمی در دسته باتری‌های تولیدی اولیه قرار می‌گیرند که سطح کاربرد بسیار بالایی دارند. این باتری‌ها در گذشته تنها در مدل‌های غیر قابل شارژ به تولید می‌رسیدند. امروزه باتری‌های قلمی با به کارگیری تکنولوژی پیشرفته‌تر در مدل‌های قابل شارژ نیز طراحی شده‌اند. قطعاً شما هم به دنبال بهترین دستگاه شارژ باتری قلمی هستید.

 با به کارگیری باتری‌های قابل شارژ قلمی در بسیاری از دستگاه‌ها بایستی از یک دستگاه شارژ باتری قلمی مخصوص و البته با کیفیتی نیز استفاده نمود. مدت زمان شارژدهی باتری‌های قلمی با یکدیگر متفاوت است و شاید به میزان ظرفیت آنها نیز بستگی دارد. از طریق اطلاعات درج شده روی بسته باتری می‌توانیم بفهمیم که در دسته‌بندی باتری‌های شارژی قرار دارند. توجه داشته باشید که مدت زمان شارژ این باتری به کیفیت شارژر، کیفیت باتری و تکنولوژی ساخت هر دو نیز وابسته است.

توجه داشته باشید که از شارژرهای مخصوصی نیز برای شارژ این مدل باتری‌ها استفاده می‌کنند که می‌توانند به طور همزمان ۴ باتری یک دستگاه را به راحتی شارژ نمایند. معمولا دستگاه شارژ باتری قلمی در مدل‌های پیشرفته چنین قابلیتی دارد که حتی باتری‌های معیوب را از مدل‌های سالم به راحتی تشخیص دهد.

 مدت زمان شارژ این باتری‌ها بین ۱ تا ۲۰ ساعت بر اساس ظرفیت متغیر خواهد بود. برای شارژر نیز می‌توانید همانند دیگر باتری‌های شارژ شونده آنها را به دستگاه جهت شارژ متصل کنید. توجه داشته باشید که کیفیت دستگاه و برند آن روی عملکرد و یا نحوه شارژ کردن تاثیر دارد. چنانچه دستگاه شارژر باکیفیت باشد، پروسه شارژ کردن نیز به شدت افزایش می‌یابد. به همین منظور توصیه می‌شود تا بهترین شارژرهای ساخت شرکت‌های معتبر را انتخاب کنید.

دستگاه باتری شارژ کن

بسیاری از باتری‌های موجود در بازار در هر ابعاد و هر برندی قابل شارژ هستند. برای شارژ این باتری‌ها از دستگاه‌های مخصوصی به نام دستگاه باتری شارژ کن استفاده می‌کنند. در واقع این شارژرها دستگاه‌هایی هستند که برای انتقال انرژی از باتری و شارژ شدن آن توسط انرژی الکتریکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها شارژرهای مخصوصی هستند که برای شارژ کردن باتری‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود.

 تا زمانی که باتری را شارژ می‌کند تا به ولتاژ خاصی برسد این دستگاه روشن است و پس از آن قطع خواهد شد. بازه زمانی شارژ دستگاه بستگی به ظرفیت باتری و همچنین پروتکل شارژ دارد. پس از اتمام مرحله شارژ کردن دستگاه به خودی خود خاموش می‌شود که همین مسئله باعث افزایش طول عمر باتری خواهد شد. این دستگاه‌های شارژر می‌توانند جریان شارژ و ولتاژ را به راحتی تنظیم کنند. معمولا دستگاه‌ شارژر با سرعت بالا باث بازیافت ظرفیت بسیار زیادی می‌شود و از این رو چنین دستگاه‌هایی سطح فروش بیشتری خواهند داشت.

بسته به نوع باتری و دستگاه مورد نظر دستگاه باتری شارژ کن نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، دستگاه شارژ باتری خودرو به عنوان یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌هایی است که بدون تردید پس از خالی شدن شارژر باتری خودرو از آن برای شارژ شدن مجدد باتری استفاده می‌کنند. این دستگاه با اتصال به برق تک فاز و ۲۲۰ ولت با تنظیم مقدار خروجی شارژ و ولتاژ آن ولتاژ مورد نیاز باتری را تامین خواهد نمود. اما برای شارژ باتری ماشین معمولاً از روش‌های پیشرفته یا همین دستگاه‌هایی استفاده می‌شود که باید حتماً افراد کاربلد این کار را انجام دهند.

چگونه باتری ساعت را شارژ کنیم

باتری‌ها در ابعاد و اندازه‌های بسیار مختلفی تولید شده‌اند که ظرفیت هر یک با دیگری متفاوت است. در بسیاری از وسایل بجای استفاده از باتری‌های یکبار مصرف، می‌توان از باتری‌های ریز حتی با ظرفیت کمتر اما قابل شارژ استفاده کرد. اکنون که می‌خواهید بدانید چگونه باتری ساعت را شارژ کنیم، ابتدا باید در رابطه با این نوع باتری‌ها اطلاعاتی کسب شود.‌ باتری‌های مورد استفاده برای ساعت مچی از نوع باتری‌های سکه‌ای یکبار مصرف هستند.

این باتری‌ها را از روی یا لیتیوم تولید می‌کنند که پس از اتمام شارژ باید آنها را دور بیندازید. امروزه با وجود باتری‌های سکه‌اسی قابل شارژ که با قدرت بالا تولید شده‌اند، برای ساخت ساعت، این مدل باتری‌ها جایگزین می‌شوند. در واقع پس از اتمام شارژ می‌توانید مجدداً این باتری‌ها را جهت استفاده شارژ کنید. برای شارژ کردن باتری ساعت می‌توانید از یک شارژر متصل به پریز استفاده نمایید.

حتی با کمک آداپتور برق متناوب usb فرایند شارژ کردن باتری ساعت صورت می‌گیرد. میزان ظرفیت باتری‌های سکه‌ای در مقایسه با باتری‌هایی با ابعاد بزرگتر بسیار کمتر است و البته این ظرفیت در مقایسه با باتری‌های یکبار مصرف نیز کمتر خواهد بود. معمولا این مدل باتری‌ها دو ساعت و نیم شارژ باتری دارند و می‌توانید طی این بازه زمانی از ساعت استفاده کنید. این باتری‌ها دارای شارژرهای مخصوصی هستند که هنگام خرید ساعت آنها را می‌خرید.

 در واقع از یک شارژر هوشمند مغناطیسی برای شارژ ساعت استفاده می‌کنند چرا که توسط کابل امکان شارژ مستقیم آن وجود ندارد. معمولا این باتری‌ها با ظرفیت ۲۴۰ میلی آمپر تا ۴۵۰ میلی آمپر طراحی شده‌اند که به تناسب نوع مدل ساعت آنها را انتخاب می‌کنید.

چگونه باتری لیزر را شارژ کنیم

باتری‌های لیزر باتری‌های مخصوصی هستند که برای لیزر از آنها استفاده می‌شود. این باتری ها همان باتری‌های سکه‌ای هستند که در ابعاد کوچک‌تری طراحی شده‌اند. همانگونه که مستحضرید، لیزرها از نظر کاربرد برای بسیاری از صنایع اهمیت بسیار زیادی دارند، از این رو عملکرد آنها به کیفیت باتری وابسته است. این باتری‌ها در یک سایز استانداردی طراحی می‌شوند که می‌توان برای دستگاه مورد نظر یا لیزر از آنها استفاده کرد.

 این لیزرها نیز برای شارژ کردن دارای شارژرهای مخصوصی می‌باشند که با کمک آنها می‌توان باتری لیزر را شارژ نمود. اگر می‌خواهید بدانید چگونه باتری لیزر را شارژ کنیم؟ بدانید بدانید لیزر نیز همانند بسیاری از دستگاه‌های الکترونیکی مجهز به شارژرهای مخصوصی می‌باشد. قطعاً پایان رسیدن شارژ باتری باعث از کار افتادن لیزر می‌شود. اما پر کردن مجدد شارژ یا شارژ کردن باتری دستگاه لیزر باعث می‌شود تا طی یک بازه زمانی خاصی مجدداً بتوان از آن استفاده کرد. باید سعی شود تا باتری همواره در حالت پر قرار بگیرد تا لیزر با بهترین کیفیت کار کند.

معمولا لیزرها را به هنگام خرید در پک‌های کامل و به همراه باتری‌های شارژری و شارژر می‌خرید. با شارژی بودن باتری لیزرها می‌توانید همواره در حالت شارژ کامل آن را نگه دارید تا بیشترین قدرت پرتاب نور را داشته باشد. توسط همین شارژرهای مخصوص همانند چراغ قوه می‌توانید باتری آنها را شارژ کرده و طی بازه‌های زمانی طولانی و بیشتر از آن استفاده کنید. پس �از بابت شارژ کردن باتری لیزر دغدغه‌ای نداشته باشید؛ چرا که همانند چراغ قوه می‌توانید آنها را شارژ کرده و در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از آداپتور بجای باطری قلمی

باتری‌های قلمی معروف‌ترین باتری‌های پرکاربرد برای مصارف خانگی هستند. در واقع برای بسیاری از تجهیزات الکتریکی کاربردی در منزل از باتری‌های قلمی استفاده می‌کنند. این دسته از باتری‌ها نیز مدت‌هاست وارد بازار شده و روز به روز با کیفیت بهتر و ماندگاری بیشتر طراحی می‌شوند. امروزه استفاده از آداپتور به جای باتری قلمی یکی از متداول‌ترین روش‌هایی است که بسیاری از افراد به آن روی آوردند.

چنانچه امکان استفاده از برق برای شما وجود دارد، می‌توانید از روش آداپتور به جای باتری بهره ببرید. اقتصادی بودن به کارگیری آداپتور به جای باتری‌های قلمی باعث شده تا افراد ترجیح دهند از این روش استفاده کنند. همانگونه که مستحضرید، ولتاژ وسیله باید به گونه‌ای باشد که بر روی دستگاه مورد نظر نیز درج شده است. البته آمپر مهم نیست، حتی اگر دستگاه شما ۱۲ ولتی است می‌توانید ۱۲ ولت و ۱۰۰ آمپر به آن اتصال دهید.

ولتاژ باید حتماً متناسب با ولتاژ دستگاه باشد تا هیچ مشکلی رخ ندهد. آداپتورها خود دارای انواع مختلفی هستند که بر اساس مدل تغذیه و ظاهر تقسیم بندی می‌شود. از کاربردی‌ترین آنها آداپتورهای دیواری هستند که به صورت مستقیم به پریز آنها را می‌توان متصل کرد. این آداپتورها خود در مدل‌های سوئیچینگ و ترانسی وجود دارند که معمولاً مدل‌های ترانسی وزن و اندازه بیشتری خواهند داشت. در واقع از این مدل آداپتورها برای شدت جریان پایین و به صورت دیواری استفاده می‌شود. به دلیل مقرون به صرفه بودن آداپتور استفاده از آداپتور به جای باتری قلمی بسیار رواج دارد.

آموزش شارژ کردن باتری کتابی

باتری‌های کتابی نمونه منحصر به فرد و کاربردی از انواع باتری‌ها در بازار هستند. یکی از نکات مهم نحوه شارژ کردن باتری قلمی کتابی است. چنانچه این باتری‌ها به درستی شارژ نشوند یا حتی با نحوه شارژ کردن آنها آشنا نباشید ممکن است خراب شوند. این باتری‌ها خود در دو دسته باتری‌های قابل شارژ و غیرقابل شارژ در بازار هستند.

با آموزش شارژ کردن باتری کتابی می‌توانید به درستی این باتری‌ها را شارژ کرده و از آنها استفاده کنید. چنین باتری‌هایی را می‌توانید به دو روش هوشمند و غیره هوشمند به راحتی شارژ نمایید. برای هر یک از انواع باتری‌های موجود در بازار یک شارژر مخصوصی نیز وجود دارد. این باتری‌ها ۹ ولت هستند و انعطاف پذیری بالایی خواهند داشت. از نظر شکل و ابعاد انواع باتری‌های کتابی با یکدیگر یکسان هستند و دوام و طول عمر بالایی دارند.

برای شارژ کردن باتری‌های کتابی بایستی آنها را حدود ۲۰ دقیقه با کمک کابلusb ، لب تاب یا حتی دیوارپوش‌ها شارژ کنید. برای شارژ کردن باتری‌های کتابی حتی از روش‌های شارژ خانگی نیز استفاده می‌شود. البته روش شارژ خانگی بسیار سخت و زمانبر است و می‌توانید از روش‌های پیشرفته برای شارژ این باتری‌ها استفاده کنید.

این باتری‌ها را می‌توان توسط شارژر باتری‌های هوشمند به راحتی شارژ کرد. این شارژرها با تغذیه جریان الکتریکی باعث شارژ باتری می‌شوند. توجه داشته باشید که این باتری‌ها در دسته باتری‌های قدرتمند قرار می‌گیرند که شارژ را به مدت زمان طولانی حفظ خواهند نمود.

 از مهم‌ترین ویژگی‌های این باتری‌ها کارایی بالا و نگهداری شارژ در طولانی مدت است. به این نکته نیز توجه داشته باشید، با ورود جریان اضافی به باتری آب موجود در قسمت الکترولیت آن تجزیه و باعث داغ شدن باتری می‌شود. چنانچه از یک شارژر با کیفیت برای شارژر باتری استفاده کنید، هرگز چنین مشکلی به وجود نمی‌آید.

نکات مهم استفاده و همچنین خرید بهترین باتری قلمی شارژی

اکنون که با آموزش شارژ کردن باتری قلمی و استفاده مجدد از آن آشنا شده اید. بهتر است بدانید برای عملکرد خوب و همچنین افزایش طول عمر باتری های قلمی شما بایستی نکات بسیار زیاد زیر را وارد توجه قرار دهید. باتری های قلمی قابل شارژ هم اکنون به عنوان یک نوع باتری کارآمد که طول عمر بالایی دارند در بازار محبوبیت زیادی خواهد داشت.

دلیل محبوبیت و ارزش این دسته از باتری ها نیز به سبب کیفیت مطلوب و افزایش طول عمر باتری با شارژ نمودن مجدد آن می باشد. این دسته از باتری ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از انواع باتری ها را تنها بایستی در یک سری از لوازم الکتریکی مورد استفاده قرار بدهیم. چرا که این باتری ها متناسب با ساختار دستگاه مورد نظر طراحی شده و تنها نیز در این دستگاه ها پاسخگو خواهند بود؛ اما نکات مهم خرید با استفاده از باتری ها چیست؟

  • مهمترین نکته در رابطه با استفاده از باتری های قلمی چگونگی شارژ باتری ها است. شما باید آموزش شارژ کردن باتری قلمی را بدانید تا بتوانید مجددا از آن استفاده نمایید. چانچه یک باتری قلمی به غلط شارژ شود قطعاً آسیب می بیند و طول عمر آن نیز کاهش پیدا خواهد کرد.
  • باتری ها را هرگز در دمای بسیار بالا قرار ندهید. چرا که امکان ترکیدن باتری زیاد است و در صورت ترکیدن نیز قطعاً به دستگاه مورد نظر که برای آن باتری استفاده کرده اید آسیب وارد می شود. حتی اگر شما در نزدیکی این دستگاه باشید قطعاً به شما نیز صدمه وارد خواهد شد.
  • باتری های قابل شارژ هرگز نباید در معرض رطوبت قرار بگیرد، چنانچه رطوبت وارد باتری های شارژی شود آن ها را می پوسانند. و دیگر هیچ گونه عملکردی نخواهند داشت.
شارژ کردن باطری قلمی

شارژ کردن باطری قلمی

پارامترهای مهم استفاده و خرید باطری های شارژی قلمی

  • هرگز به باتری ها ضربه وارد نکنید. چرا که این ضربه به شدت به آن ها آسیب می رساند و صدمه دیدن باتری ها طول عمر آن ها را نیز کاهش می دهد.
  • در رابطه با خرید باتری های قلمی در گام نخست شما باید ابتدا به نوع باتری مورد نظر توجه کنید که بایستی برای دستگاه خود خریداری نمایید باتری خریداری شده باید متناسب با نوع نیاز شما باشد، در غیر این صورت عملکردی نخواهد داشت.
  • برند از دیگر نکات بسیار مهمی است که به عنوان پارامتر های مهم خرید برای هر نوع محصولی شناخته می شود. سعی کنید همیشه به دنبال برند های معتبر جهان بروید که دارای حداکثر کیفیت لازمه بوده و همچنین با آخرین تکنولوژی روز دنیا و با قابلیت بسیار بالایی به تولید رسیده اند.

قیمت باید آخرین اولویت شما برای خرید محصولاتی چون باتری ها باشد؛ چرا که کیفیت و انتخاب نوع باتری بسیار اهمیت دارد و بر روی عملکرد و طول عمر آن تأثیر خواهد گذاشت. به این نکته توجه کنید که معمولاً باتری های با کیفیت و پیشرفته دارای قیمت بالاتری هستند و از طرفی هم عملکرد بهتر و هم طول عمر بسیار بالاتر از باتری های بی کیفیت خواهند داشت.

  • انتخاب مرکز فروش باید اولین اقدام شما باشد نیز به پارامترهای مهم خرید یک باتری مناسب است. مراکز فروشی چون فروشگاه برقیجات که بسیار قدرتمند و معتبر هستند. یکی از پیشنهاداتی است که شما می توانید جهت خرید انواع باتری قابل شارژ با مراجعه نمایید. این مرکز فروش همیشه بهترین ها را برای مشتریان خود به ارمغان می آورد و چه وسایلی که تنوع محصولات آن بسیار زیاد است و دسترسی به آن نیز به ساده ترین شکل ممکن و به صورت اینترنتی در ۲۴ ساعت از شبانه روز امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه

باتری های شارژی قلمی پرکاربردترین نوع باتری موجود در بازار هستند. که سطح فروش بسیار بالاتری نسبت به دیگر انواع باتری ها دارند. این دسته از باطری‌ ها دارای مزایای بسیار زیادی می باشند. و همچنین با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده اند.

که این خود یک مزیت بسیار بزرگی برای این دسته از باتری ها به شمار می رود. طول عمر باتری های قلمی شارژی در مقابل باتری های غیر شارژی قلمی بسیار زیاد است. اما در صورتی که ما بتوانیم از این دسته باتری ها به خوبی نگهداری کنیم و همچنین به هنگام خرید یک باطری قلمی مناسبی را تهیه نماییم.

یکی از مهمترین پارامترهای افزایش طول عمر باتری های قلمی قابل شارژ نحوه صحیح شارژ نمودن این دسته از باتری ها است. بی شک می دانید که حتی به هنگام خرید بسیاری از لوازم کاربردی باتری های قابل شارژ بارها توصیه می شود که به هنگام شارژ نمودن دستگاه دقت زیادی به خرج دهیم.

چرا که اهمیت شارژ کردن صحیح بسیار تاثیر گذار خواهد بود. آموزش شارژ کردن باتری قلمی و استفاده مجدد از آن به شما کمک می‌کند تا با نحوه درست شارژ کردن باتری های قلمی آشنا شوید. و بتوانید طول عمر آن را نیز افزایش دهید. همچنین در صورت اتمام شارژ آن به صورت مجدد از باتری های قلمی قابل شارژ استفاده می کنید.

نکات و پارامترهای زیادی نیز در زمینه شارژ کردن صحیح باتری ها وجود دارد. که به هنگام شارژ نمودن باتری باید حتما آن ها را حائز اهمیت قرار دهید.

به طور کلی همین نحوه صحیح شارژ نمودن خود جزوه نکات مهم نگهداری از باتری های قلمی شارژی به شمار می رود. اکنون اگر می خواهید از یک فروشگاه معتبر اقدام به خرید بهترین باتری های قلمی شارژی کنید.

بهتر است همین حالا با کارشناسان مرکز فروش برقیجات تماس حاصل فرمایید. برق ایجاد قدرتمند ترین و بزرگترین مرکز فروش انواع لوازم الکتریکی است. که به صورت ۲۴ ساعته جهت فروش بهترین باتری های قلمی میزبان شما مشتریان گرامی در سرتاسر کشور عزیزمان ایران است.

3 دیدگاه در “آموزش شارژ کردن باطری قلمی و استفاده مجدد از آن

  1. آدرینا حیاتی گفت:

    حتماً میدانید که با استفاده مداوم از کتاب های الکترونیکی، باتری آنها نیاز به شارژ دارد. اما میتوانید در این زمینه نکاتی را رعایت کنید. مثلاً هنگام عدم استفاده، باتری را خاموش نمایید. همچنین از شارژر مناسب و با کیفیت استفاده کنید. این روش‌ها باعث بالا بردن عمر باتری و افزایش عملکرد کتاب الکترونیکی شما خواهد شد.

    1. ممنون از راهنمایی هاتون

  2. ناشناس گفت:

    سلام.شارج نشدن باطری یک ویژگی استاندارد هست..ولی ب تجربه شخصی میشه حتی باطری ساعت و هر مدل را ریکاور کرد .ولی با روش و فن بخصوص..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *