نورپردازی

ال ای دی خطی چیست ؟ و انواع آن کدام اند؟

ال ای دی خطی

آیا می دانید ال ای دی خطی چیست ؟ و انواع آن کدام اند؟ این نوع چراغ ها چه مزایایی دارند و به چه منظوری از آن ها استفاده می شود؟ صنعت روشنایی یکی از حائز اهمیت ترین صنایع بزرگ ما انسان ها است.‌ اهمیت استفاده از ال ای دی و سایر محصولات روشنایی به سبب اهمیت روشنایی در صنایع مختلف می باشید. لامپ‌ برای اولین بار توسط ادیسون به صورت ابتدایی و تنها در یک مدل ساده به تولید رسید.

اما با گذشت زمان و بهره مندی از علم تکنولوژی و فناوری روز، شاهد روی کار آمدن انواع لامپ ها و یا چراغ های جدید با قابلیت و کیفیت بهتر بودیم. ال ای دی خطی نیز یکی از انواع لامپ ال ای دی های بسیار مطرح و کاربردی در بازار است که به منظور ایجاد روشنایی در فضاهای مختلف از آن استفاده می کنند.‌ اگر می خواهید بدانید که ال ای دی خطی چیست ؟ و انواع آن کدام اند؟ بهتر است، ادامه متن را با دقت بالایی بخوانید.

ال ای دی خطی چیست؟

چراغ خطی یکی از بی نظیرترین‌ انواع چراغ هایی است که هم اکنون در بازار وجود دارد. این نوع چراغ ها را با نام چراغ ها لاینی نیز می شناسند که انواع مختلفی دارند. این چراغ ها که با علم روز دنیا طراحی شده اند یکی از مدرن ترین و پیشرفته ترین انواع چراغ ها و سیستم های روشنایی محسوب می شوند. بازده نوری این دسته از لامپ ها بسیار بالاتر از نسل قدیمی دیگر لامپ ها خواهد بود.

مهمترین مزیت این لامپ ها طول عمر بالا، شار نوری بهتر و عملکرد بیشتر است. میزان مصرف انرژی در این دسته از لامپ ها کم است. و همین میزان مصرف انرژی را به صورت کامل به نور تبدیل می کند. این لامپ ها نور را به صورت یکنواخت به تمام قسمت ها پخش می کنند و کیفیت نوری بسیار بالایی دارند.

این دسته از چراغ‌ ها همانگونه که از نام آن ها پیداست، به صورت خطی و یا نواری هستند و از لحاظ نورپردازی دارای برتری هایی نسبت به دیگر انواع لامپ ها خواهند بود.‌ از قابلیت ها و مزایای ال ای دی خطی تنها کیفیت و عملکرد خوب و استاندارد نیست، بلکه طراحی‌ شیک و متنوع از دیگر انواع مزایای این لامپ ها به شمار می رود.

طراحان این دسته از چراغ ها جدا از بهره مندی علم روز و ساخت لامپ‌ هایی با تکنولوژی روز دنیا، متناسب با دکوراسیون داخلی لامپ هایی با طرح های ایده آل را روانه بازار می کنند. چراغ‌ های خطی به سبب تنوع در طرح، رنگ و حتی ساختار و ابعاد برای نورپردازی بهترین گزینه به شمار می روند. با انتخاب ال ای دی خطی بهترین و ایده آل ترین فضا یا دکوراسیون را ایجاد کنید. این چراغ های خطی یا نواری، دارای طول بلند هستند و به صورت آویز خواهند بود.

انواع چراغ ال ای دی خطی

ال ای دی ها یکی از انواع لامپ های نسل جدید با کیفیت فوق العاده بالایی هستند. که نسبت به دیگر انواع لامپ ها برتری هایی دارند. این لامپ ها با توجه به آخرین تکنولوژی روز دنیا طراحی شده اند. و در ساختار آن ها از مواد باکیفیت و همچنین تکنولوژی روز دنیا جهت عملکرد بهتر و قابلیت بیشتر؛ استفاده شده است. ال ای دی های خطی معمولا با ولتاژ 12 ولت و 220 ولت کار می کنند. و در انواع رنگ های مختلفی جهت اهمیت دکوراتیو به تولید می رسند.

این نوع چراغ ها را با تکنولوژی چیپ های 4014-2835-3030 و 5050 تولید می کنند که با جریان های 1 آمپر تا 3 آمپر هستند. چراغ های خطی را در مدل های توکار و روکار نصب می کنند که هر یک از آن ها مناسب استفاده برای فضاهای خاصی هستند و مزایا یا شاید هم معایبی دارند‌.

  • چراغ خطی ال ای دی آویز

این ال ای دی خطی یکی از انواع چراغ های باکیفیت و شیکی هستند که مدل آویز یکی از رایج ترین این چراغ ها است. چراغ خطی آویز، همانگونه که از نام آن پیداست، توسط سیم یا زنجیر مخصوصی آن را از سقف آویزان می کنند. این نوع آویز چراغ های خطی نوری بسیار شفاف و یکنواختی را از خود ساطع می کنند. و یک نمای بسیار شیک و کلاسیکی را ایجاد خواهند کرد.

معمولا در مکان هایی ارتفاع سقف بلند باشد یا هدف تمرکز روی نقطه خاص است، می توان از این مدل چراغ های خطی استفاده نمود. اکثر افراد این دسته از چراغ ها را به صورت منحنی به سبب ایجاد یک فضای مدرن و خاص استفاده می کنند.

ال ای دی خطی

ال ای دی خطی

انواع چراغ های ال ای دی خطی

  • چراغ ال ای دی خطی توکار

چراغ های خطی را در مدل های مختلفی چون چراغ های توکار مورد استفاده قرار می دهند. این نوع چراغ همانطور که از نامش پیداست، به صورت توکار استفاده می شود. و معمولا در داخل شکافی که در سقف تعبیه شده قرار می گیرد. این‌ چراغ های توکار را می توان هم در سقف و هم دیوار مورد استفاده قرار داد.

این نوع چراغ ها روی زیبایی تاثیر بسیار زیادی دارد. و تحول عظیمی روی دکوراسیون خواهند داشت. این چراغ ها مزیت های بسیار زیادی دارند که مهمترین آن ها عدم شلوغی و بی نظمی روی دیوار و سقف است. بهترین برند در این نوع محصول لامپ نمانور است. که محصولات عالی را تولید می کند.

  • چراغ خطی ال ای دی روکار

یکی از منحصربفردترین انواع ال ای دی خطی شامل مدل چراغ های روکار است که به صورت روکار روی سقف یا دیوار می گردند. چراغ‌ های روکار را می توان یکی از ابتدایی ترین مدل های چراغ ال ای دی برشمرد که قیمت مناسب تری نسبت به مدل های توکار دارند. از این دسته چراغ های خطی بیشتر برای نورپردازی سقف های کوتاه، راه‌ پله و … استفاده می کنند. ظاهر این چراغ ها بسیار زیبا و مدرن می باشد.

مزایای انواع چراغ ال ای دی خطی

چراغ ال ای دی خطی یکی از انواع چراغ های مطرحی هستند که از دیودهای زیادی تشکیل می شوند. وظیفه مهم این دیودها ساطع کردن نور یا LED است که نور را به صورت خطی ساطع می کنند. این دیودها داخل یک محفظه باریکی در کنار یکدیگر قرار دارند که می توانند تنوع رنگی بسیاری داشته باشند.

چراغ های خطی را در انواع مدل، رنگ، طرح و ابعاد مختلفی تولید می کنند که باید متناسب با نوع نیاز شما انتخاب شود. لامپ های ال ای دی خطی محبوبیت بسیار زیادی دارند که این‌ اهمیت به سبب مزیت های بسیار این لامپ ها است. برخی از انواع مزایای این دیودها شامل موارد زیر است:

  • زیبایی دکوراسیون

از مهمترین مزیت هایی که باعث محبوبیت این لامپ ها است، زیبایی طراحی و زیبایی دکوراسیون می باشد. تنوع رنگی، طرح، مدل و ابعاد این لامپ ها باعث شده تا دکوراسیون را زیباتر نشان دهند‌. این چراغ ها نازک، زیبا و سبک می باشد که همین ظرافت بسیار اهمیت دارد.

  • تابش نور یکنواخت

مهمترین مزیت لامپ های ال ای دی خطی نور یکنواخت و جهت داری است که از خود ساطع می کنند. نورپردازی بهتر و استاندارد از مزیت های ناب این لامپ ها به شمار نی رود.

  • تنوع دمای رنگی نور

ال ای دی های خطی در دماهای رنگ نوری 1000 تا 10000 درجه کلوین متغیر به تولید می رسند. در این‌ چراغ ها دمای نوری، یک نوع رنگ‌ نوری خاص را نمایش می دهد.

  • قیمت اقتصادی

شاید مقرون به صرفه بودن قیمت برای بسیاری از مشتریان مهمترین اولویت باشد. با وجود طول عمر بالا، کیفیت خوب و بازدهی نوری عالی داشتن قیمت مناسب یکی از ایده آلات مشتریان خواهد بود. ال ای دی خطی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می توان از فروشگاه برقیجات خریداری نمود‌.

ال ای دی خطی

ال ای دی خطی

نتیجه

اهمیت آشنایی با ال ای دی خطی به شما کمک می کند تا برای فضاهای مورد نظر از این چراغ باکیفیت و کاربردی استفاده نمایید. ال ای دی ها جدیدترین نسل انواع لامپ های کم مصرف در بازار هستند که میزان انرژی کمی را مصرف و بازدهی بسیار بالایی را دارند.

این نوع چراغ ها درصد بسیار ناچیز و گاهی صفر از انرژی را به حرارت تبدیل می کنند. ال ای دی خطی به عنوان بهترین نوع از ال ای دی هایی است که علی رغم عملکرد حتی از نظر زیبایی نیز حائز اهمیت می باشد. اهمیت تولید این چراغ ها به سبب اهمیت صنعت روشنایی و همچنین مصارفی خاصی که دارد. بی شک می دانید که روشنایی یکی از نیازهای بسیار مهم ما انسان ها است که اصلی ترین محصول روشنایی نیز همین چراغ ها هستند.

با وجود اینکه ال ای دی خطی خود یکی از انواع چراغ های پر طرفدار است؛ اما خود دارای انواع مختلفی است که هر یک مشخصات خاصی داشته و در مصارف خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. اکنون که می دانید ال ای دی خطی چیست ؟ و انواع آن کدام اند؟ بهتر می توانید بهترین ال ای دی خطی را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب نمایید.‌ برای خرید بهترین ال ای دی های خطی نیز فروشگاه برقیجات، تنها مرکز فروشی است که می تواند نیاز شما را فراهم کند.

این مرکز فروش انواع ال ای های درجه یک خطی را با کیفیت باورنکردنی و قیمت بسیار ارزان به فروش می رساند.‌ همچنین اینکه روش دسترسی به این مجموعه به صورت اینترنتی بوده و به تنوع محصولات این مجموعه دسترسی خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *