نورپردازی

جدول کابل مفتولی

جدول کابل مفتولی

منظور از جدول کابل مفتولی چیست؟ می ‌دانید در این جدول چه اطلاعاتی درج می گردد؟ کابل مفتولی یکی از کابل برق های کاربردی در صنعت ساختمان است که جهت انتقال انرژی الکتریکی برای تمام نقاط ساختمان از آن استفاده می ‌کنند. این نوع کامل از یک رشته سیم برق با سطح مقطع بسیار زیادی تشکیل شده و معمولاً تمامی مشخصات در جدول کابل مفتولی درج می شود. در ادامه در رابطه با توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

کابل مفتولی و ناگفته های از آن

کابل مفتولی یکی از انواع کابل های کاربردی است که با سطح مقطع زیادی تشکیل می شود. معمولاً به صورت تک رشته ای هستند و هادی ها اغلب از جنس مس خواهد بود که توسط یک پوشش مناسب پی وی سی محافظت خواهند شد. کابل های عایق را به دو صورت سیم خشک و سیم ثابت به تولید می رسانند. و بیشترین کاربرد را در تابلوهای برق خواهد داشت همچنین ولتاژ نامی کابل مفتولی ۳۰۰ تا ۵۰۰ ولت است. این سیم تک رشته علاوه بر مس می تواند از جنس آلومینیوم نیز باشد. و در مقایسه با کابل های افشان انعطاف پذیری کمتری خواهند داشت.

این کابل ها می توانند جریان برق را به خوبی هدایت کند و کابل های مفتولی دارای مزیت های بسیار زیادی هستند که به سبب قسمت های مختلف کابل، مشخصات و مزایا به کار خواهند آمد. برخی از قسمت‌ های کابل مفتولی شامل روکش جدا کننده، روکش میانی، روکش نهایی، عایق هادی و حفاظ فلزی است که نقش مهمی را برعهده دارند.

عایق کابل مفتولی دارای چنان کیفیتی است که از نشتی جریان جلوگیری می کند. این کابل ها معمولاً در مکان های مرطوب و فضاهای بسته مورد استفاده قرار می گیرند که بیشترین کاربرد را نیز در سیم کشی ساختمان ها خواهند داشت. شما می توانید این کابل ها را در زیر مصالح ساختمانی، داخل لوله و در تابلوهای برق مورد استفاده قرار دهید؛ چرا که در برابر رطوبت، زنگ زدگی، ضربه و ساییدگی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند. و همچنین سطح بسیار صافی دارند. تمامی مشخصات کابل های مفتولی را می توان در جدول کابل مفتولی مورد بررسی قرار داد.

که این مشخصات و مزایا به شما کمک می‌ کند تا در رابطه با کابل ها اطلاعات بیشتری کسب کرده و به هنگام استفاده و یا خرید بتوانید بهترین کابل را خریداری نمایید.

مزیت های مهم کابل مفتولی

کابل های مفتولی یک نوع کابلی هستند که جهت انتقال جریان الکتریکی از آن ها استفاده می کنند. این کابل ها را به نام کابل خشک و یا زمینی نیز می شناسند که به صورت تک رشته ای طراحی می شود. این کابل ها با نمره های مختلفی چون نمره ۱۰ نمره ۱۴ نمره ۲۰ و نمره ۲۲ طراحی می شوند. و شما می توانید برای سیم کشی ساختمان وزیر مصالح ساختمانی از کابل های مفتولی یا خشک استفاده نمایید.

این کابل ها دارای چنان مقاومتی هستند که در محیط های مرطوب و خشک نیز مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه در ساخت تابلو برق ها، داخل لوله های خرطومی برق، نیروگاه ها و موتورخانه ها از این نوع کابل ها استفاده می کنند؛ چرا که کابل مفتولی بر اساس جدول کابل مفتولی دارای مزیت های بسیاری می باشد.

مزایای مهم کابل مفتولی که برخی از آن ها شامل نمره سطح مقطع، جریان مجاز عبوری و غیر می باشد همگی در جدول کابل مفتولی درج شده ‌اند و به نوعی جزو ویژگی های کابل ها به شمار می روند.

  • دارای قیمت مناسب است که همین مناسب بودن قیمت باعث جلب رضایت مشتری می شود.
  • سطح صاف و طول عمر بالا جزوه دیگر وضعیت های مهم در کابل های برق به شمار می رود.
  • قابل استفاده برای مصارف بسیار زیاد از جمله ساختمان، ساخت تابلو برق، نیروگاه ها و غیره که انتقال انرژی در این قسمت ها بسیار حائز اهمیت است.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر رطوبت، زنگ زدگی، ساییدگی، پیچیدگی و حتی ضربه جزو مهمترین مزیت های کابل برق مفتولی به شمار می رود.
  • سازگار با تمامی شرایط آب و هوایی است و همین سازگار بودن باعث شده تا سطح کاربرد آن افزایش پیدا کند.
  • دارای یک رشته سیم با سطح مقطع زیاد که باعث سهولت نصب کابل می شود.
جدول کابل مفتولی

جدول کابل مفتولی

جدول کابل مفتولی

کابل های مفتولی جزو کابل های مناسب و با کیفیتی هستند که کاربرد زیادی دارند. این کابل ها را بر اساس استانداردهای ایران و همچنین استانداردهای جهان طراحی می‌ کنند. و معمولاً جنس رسانای کابل های مفتولی از مس آنیل شده با درصد خلوص بالا می باشند. این کابل ها بیشتر با سطح مقطع ۱۰ سطح کاربرد بسیار زیادی دارند و با در نظر قرار دادن پارامتر های بسیار زیادی این کابل ها تقسیم بندی می شود. که هر یک از آن ها دارای مزیت های مهم هستند. و کاربردهای خاصی نیز دارند.

تمامی کابل ها دارای جدولی هستند. که تمامی ابعاد و اندازه های آن ها طبق استانداردهای ایران و جهان در این جدول درج می گردد و بر اساس این جدول هر یک از کابل ها را طراحی و تولید می کنند‌. شما نیز می توانید با مراجعه به این جدول تمامی مشخصات کابل ها را مورد بررسی قرار داده و در نتیجه یک کابل مناسب با شرایط خود را انتخاب و خریداری نمایید.

جدول کابل مفتولی به صورت آماده در دسترس شما عزیزان قرار دارد و در بسیاری از مواقع شما می توانید با اکتفا به برخی از مشخصات دیگر مشخصات لازمه را نیز به دست آورید. به عنوان مثال، میزان جریان مجاز یکی از مشخصاتی است که در جدول کابل مفتولی درج می گردد یا اینکه سطح مقطع ابعاد و حتی تعداد رشته های کابل مفتولی همگی در این جدول درج می شود. سطح مقطع یکی از قسمت هایی است که میزان جریان مجاز را نیز تعیین می کند.

چرا که هرچه سطح مقطع کابل مفتولی بیشتر باشد قطعاً جریان مجاز کابل مفتولی نیز بیشتر خواهد بود. جریان مجاز جریانی است که یک کابل بر اساس استانداردها تا این حد می‌ تواند جریان را تحمل نماید.

جدول کابل مفتولی

جدول کابل مفتولی

تشخیص کابل اصل از بی کیفیت

همانگونه که اشاره شد، کابل های مفتولی شامل رساناهای تک رشته ای مسی یا آلومینیومی هستند که سطح کاربرد بالایی دارند. این نوع کابل ها برای هدایت جریان الکتریکی از یک نقطه به نقطه دیگر مورد استفاده قرار می ‌گیرند و معمولاً کابل مفتولی دارای مقاومت بسیار زیادی در برابر برخی از شرایط آب و هوایی است.

شما می توانید این کابل ها را در متراژ بسیار زیادی مورد استفاده قرار دهید. چرا که در برابر زنگ زدگی مقاوم بوده و طول عمر بسیار بالایی دارد. کابل مفتولی هم اکنون در انواع برند های مختلفی در بازار وجود دارد، بهتر است بدانید بسیاری از کابل های مفتولی موجود در بازار می توانند تقلبی باشند. و چنانچه شما یک کابل مفتولی بی کیفیت و تقلبی را خریداری کنید، قطعا ممکن است مشکلات بسیار زیادی نظیر آتش سوزی در کابل اتفاق بیفتد.

حال اینکه کابل ها دارای مشخصات بسیاری نظیر سطح مقطع، میزان جریان مجاز، سایز و غیره هستند. که تمامی این پارامترها در جدول کابل مفتولی درج می شود. جدول کابل مفتولی جدولی است. که در آن تمامی مشخصات کابل های مفتولی است و کیفیت کابل در عملکرد آن تاثیر بسیار زیادی دارد. پس حتماً به سراغ کارهای با کیفیت و اصل بروید که دارای شرایط زیر هستند:

  • دارای سطح بسیار صاف و بدون هیچگونه فرورفتگی یا برآمدگی
  • دارای هادی با اندازه مناسب و معمولاً از جنس مس با شفافیت بالا و انعطاف پذیری مناسب
  • قرار گرفتن هادی در مرکز کابل
  • دارای کیفیت خوب و انعطاف پذیری جنس عایق کابل ها
  • داشتن قیمت مناسب نه قیمت زیاد و نه قیمت چندان پایین
  • دارای علامت استاندارد و همچنین سیاه نبودن رنگ هادی مسی کابل

نتیجه

کابل مفتولی یکی از انواع کابل هایی است که دارای یک رشته سیم رسانا از جنس آلومینیوم یا حتی مس است. این نوع کابل ها دارای سطح مقطع زیادی هستند و قدرت انتقال انرژی در آن ها زیاد می باشد. کابل های مفتولی به سبب سطح مقطع زیاد رسانایی آن ها زیاد می است و خود دارای انواع مختلفی هستند.

این تقسیم بندی بر اساس نوع هادی، نوع عایق و نوع کاربرد کابل ها خواهد بود. و تمامی مشخصات کابل های مفتولی در جدول کابل مفتول درج می ‌شود. شما با مراجعه به این جدول می توانید تمامی این مشخصات را مورد بررسی قرار دهید. اما چنانچه قصد خرید بهترین کابل مفتولی قیمت ارزان را دارید. همین حالا با کادر مرکز فروش برقیجات تماس حاصل کرده و بهترین کابل را با قیمت مناسب به صورت آنلاین خریداری نمایید.

2 دیدگاه در “جدول کابل مفتولی

  1. علی گفت:

    سلام ، من برای ۸ واحد مسکونی میخوام کابل مفتولی بگیرم، فقط نمیدونم چه سایزی باید بخرم، تقریبا ۴۰ متر از سر تیر برق تا داخل ساختمان فاصله هست، ممنون میشم جواب بدید

    1. ناشناس گفت:

      4*16

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *