مقالات

جهت آنتن تلویزیون در تهران

جهت آنتن تلویزیون در تهران

آیا می دانید جهت آنتن تلویزیون در تهران به کدام سمت است؟ با مزیت های یک آنتن تلویزیون خوب آشنایی دارید؟ می دانید عملکرد و کارایی آنتن تلوزیون چیست؟ ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که نسبت به دهه های قبل شاهد پیشرفت و تغییر و تحولات بسیار زیادی در آن هستیم.

همانطور که علم روز به روز در حال پیشرفت است تمامی صنایع تولیدی نیز همگام با آن به سرعت رشد می کند. در بازار شاهد روی کار آمدن انواع محصولات نسل جدید و قابلیت و تکنولوژی ساخت پیشرفته تر هستیم که آنتن های تلویزیونی یکی از بهترین آن ها هستند. اما در رابطه با آنتن ها باید گفت که جهت آنتن در عملکرد آن ها تاثیر گذار خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با جهت آنتن تلویزیون در تهران بهتر است ادامه متن را بخوانید.

جهت آنتن تلویزیون در تهران

همانگونه که اشاره شد آنتن یکی از مهمترین نیازهای ما انسان ها برای بهره مندی از آن در کنار تلویزیون است. این دستگاه قابلیت دریافت امواج ارسالی از مراکز ارسال داده ‌های اطلاعاتی را دارد در واقع آنتن ها در انواع مدل های مختلفی هستند. که به صورت های متداولی مورد استفاده قرار می گیرد. هر یک از این آنتن‌ ها دارای مشخصاتی هستند که این مشخصه ها می تواند به عنوان مزیت های مهم هر یک از آنتن به شمار برود.

یک آنتن به منظور ارائه صدا، تصویر در تلویزیون استفاده می ‌شود و قطعاً کیفیت آنتن و برخی از شرایط آن روی کیفیت و تصویر دریافتی تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. به عنوان مثال تنظیم آنتن در جهت مناسب یکی از مهمترین پارامتر هایی است که روی کیفیت تصویر دریافتی به شدت تاثیرگذار خواهد بود.

در تمامی شهرهای کشور مراکز اطلاعاتی هستند که سیگنال های اطلاعاتی از این مراکز ارسال می شوند. حال آنتن ها بایستی در جهتی قرار بگیرند که بتوانند مستقیماً از این مراکز سیگنال های اطلاعاتی را به خوبی و با کیفیت قدرت عملکرد بالایی دریافت کنند. در هر یک از شهرها جهت آنتن به سمت مرکز ارسال قرار می گیرد و با این حساب این جهت در تمامی مناطق با یکدیگر متفاوت است.

شما به هنگام نصب آنتن بایستی آن را در جهت مناسبی قرار دهید تا قدرت عملکرد بهتری داشته باشد. چنانچه نتوانید جهت آنتن را به خوبی تنظیم کنید قطعاً کیفیت مناسبی نیز از آن دریافت نخواهید کرد. از آنجایی که جهت آنتن تلویزیون در هر یک از شهرها با یکدیگر متفاوت است باید بدانید جهت آنتن تلویزیون در تهران برج میلاد، گاندی، جماران، شهر ری، آزادی و … می باشد.

به این نکته توجه کنید که ممکن است در هر شهری چندین ایستگاه اطلاعاتی تلویزیون وجود داشته باشد. در این صورت شما باید جهت آنتن خود را در موقعیت نزدیکترین مرکز اطلاعاتی تنظیم کنید تا عملکرد بهتری از خود نشان دهد.

جهت آنتن تلویزیون در تهران

جهت آنتن تلویزیون در تهران

چگونگی نصب صحیح آنتن تلویزیون

آنتن ها به عنوان مهمترین قطعات هستند که در کنار تلویزیون ها برای بهره مندی از کیفیت مطلوب از آن ها استفاده می کنیم. این دستگاه با در نظر قرار دادن بسیاری از شرایط مختلف در انواع مدل های متنوع مورد استفاده قرار می ‌گیرد. توجه داشته باشید قبل از اینکه بخواهید با چگونگی نصب یک آنتن آشنا شوید. ابتدا اقدام به خرید یک آنتن با کیفیت و مناسب کنید. به عنوان مثال اگر شما در مناطق کوری هستید که کیفیت دریافت سیگنال در آن ها ضعیف است باید از آنتن های بسیار قوی استفاده کنید.

اما در غیر این صورت خرید یک آنتن معمولی کافی خواهد بود. البته چگونگی نصب آنتن و رعایت نکات مهم نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مهمترین پارامتر ها تنظیم چگونگی جهت آنتن است که برای این کار باید با مراکز ارسال آشنا باشید تا بتوانید جهت آنتن را در جهت مراکز یا نزدیکترین مرکز قرار دهید.

این جهت در شهرهای مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال، جهت آنتن تلوزیون در تهران شامل مراکزی است که در دیگر شهرها این جهت متفاوت خواهد بود.

  • برای نصب آنتن شما ابتدا باید یک آنتن مناسب را خریداری کنید. و در نتیجه یک کابل کواکسیال با کیفیت و قطعات مورد نظر را در کنار آن داشته باشید.
  • شما باید ابتدا محل مناسبی را برای قرار دادن آنتن خود پیدا کنید. اگر آنتن شما مدل هوایی است باید در ارتفاع مناسب قرار بگیرد به گونه ای که هیچ گونه مانعی بین آنتن و مراکز ارسال وجود نداشته باشد. اما اگر از آنتن رومیزی می خواهید استفاده کنید این آنتن‌ها باید در نزدیکی تلویزیون نصب شود. در هر صورت شما بایستی طول کابل را نیز در نظر قرار دهید. چنانچه آنتن را روی بالکن و یا پشت بام قرار می دهید ارتفاع آن را به گونه ای تنظیم کنید که بتواند سیگنال های اطلاعاتی را به خوبی دریافت کند.

گام های مهم نصب آنتن

  • اکنون به سراغ کابل بروید دو سر کابل را به درستی به آنتن و تلویزیون وصل کنید. ابتدا باید فاصله تلویزیون و آنتن را به خوبی اندازه گیری کرده و کاپ را به همان میزان برش بزنید. پس از برش دو طرف کابل را به فیش های مخصوص به خوبی اتصال دهید. به این موضوع توجه کنید که کابل کواکسیال کال از دو قسمت تشکیل می شود که شامل یک سیم رشته ای و یک سیم مفتولی است. شما باید حدود سه سانت از سیم های رشته ای را برش زده و سیم مفتولی را بیرون بیاورید.
  • در بسیاری از آنتن ها این کابل ها داخل جعبه هایی نصب می شود که پس از نصب شما باید جعبه را به خوبی ببندید. به گونه‌ ای که هیچ نوع مواد خارجی به داخل آن سرایت نکند.
  • شما باید کابل را به درستی در محل مورد نظر اتصال دهید، به گونه‌ ای که تحت تاثیر هرگونه شرایطی سریع تغییر محل ندهد. توجه داشته باشید که درستی جهت آنتن اهمیت بسیار زیادی دارد. جهت آنتن تلویزیون در تهران بایستی روبه مراکزی چهار ایستگاه های فرستنده گاندی آزادی و یا برج میلاد باشد.
  • در گام آخر شما باید دو طرف کابل را که توسط فیش های مخصوصی احاطه شده اند به تلویزیون و آنتن متصل کنید. پس از آن به سراغ تنظیمات شبکه های مختلف تلویزیون بروید این تنظیمات در صورتی انجام می شود که شما برای بار نخست می ‌خواهید از آنتن تلویزیون استفاده کنید و قبلاً شبکه ها تنظیم شده اند. به این نکته توجه داشته باشید که مرحله نصب آنتن اهمیت زیادی دارد چرا که اگر شما از یک آنتن مناسب یا کابل مناسب استفاده نکنید قطعا تمام زحماتی که برای نصب آنتن می کشید بی فایده است. توجه داشته باشید، اگر این اتصال به خوبی صورت نگیرد آنتن نیز کیفیت مطلوبی را روی گیرنده ارسال نمی کند.
جهت آنتن تلویزیون در تهران

جهت آنتن تلویزیون در تهران

بهترین برند آنتن تلویزیون

هم اکنون آنتن های بسیار زیادی در مدل، شکل، طرح، ابعاد، برند و سطح کیفی مختلفی در بازار وجود دارد. همه ما تا حدودی با آنتن ها آشنایی داریم اما با چگونگی عملکرد آن ها، اهمیت استفاده از مدل مناسب، مشخصات هر یک از مدل های گوناگون و غیره شناخت زیادی نداریم. همه ما برای اینکه آنتن خوبی را بخریم و یا حتی بخواهین آنتن مناسب تلویزیون خود را وصل کنیم باید اطلاعاتی درباره آن داشته باشیم.

شما اطلاعات جزئی و کلی در رابطه با آنتن دارید درست اما بهتر است بدانید هر یک از مدل آنتن ها شرایط و مشخصات خاص خود را دارند و شما تنها در صورتی می توانید یک آنتن مناسب را خریداری و حتی از آن استفاده کنید که درباره تمامی آن ها اطلاعات زیادی کسب نمایید. یکی از نکات مهم این است که شما با تمامی برندهای معتبر آنتن تلویزیون در بازار آشنا باشید تا به هنگام خرید بتوانید انتخاب خوبی را انجام دهید.

در میان تمامی برند های مختلف موجود در بازار می توان به برند شرکت آترون اشاره نمود. آترون یکی از بزرگترین و معتبرترین شرکت های تولید انواع آنتن تلویزیون در جهان است. که سال های بسیاری در این زمینه فعالیت کرده و همچنان نیز با تلاش زیاد برای بهبود کیفیت محصولات خود از هیچ گونه اقدامی دریغ نمی کند. شما می توانید تمامی مدل های مختلف آنتن آترون را در بازار بیاید اما برای دسترسی به کیفیت اصل و قیمت مناسب محصولات شرکت آترون بهتر است از نمایندگی ها و مراکز فروش معتبر اقدام به خرید کنید.

نتیجه

آنتن تلویزیون به عنوان یکی از نیازهای مهم و اساسی است که در کنار تلویزیون از آن استفاده می شود. در واقع بدون آنتن امکان استفاده از تلویزیون وجود ندارد. چرا که داده ‌های اطلاعاتی که شامل صدا و تصویر می شوند. توسط آن تنها از مراکز اطلاعاتی دریافت و طی فرآیندی این اطلاعات الکترومغناطیسی به عنوان داده های نظیری صدا و تصویر بر روی گیرنده هایی نظیر تلویزیون ارسال خواهند شد.

آنتن ها برای تصویری که ارائه می دهند تحت تاثیر پارامترهای بسیار زیادی می‌ توانند این کار را انجام ‌دهند. یکی از مهمترین آن‌ ها تنظیم صحیح جهت آنتن تلویزیون در تهران است. آنتن شما باید در جهت قرار بگیرد. که بتواند با قدرت بالاتری عمل کند. جهت آنتن در شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به نوعی این جهت آنتن تلویزیون در تهران با دیگر شهرهایی چون اصفهان سمنان همدان تبریز و غیره یکی نیست. برای خرید بهترین آنتن باکیفیت می توانید به فروشگاه برقیجات مراجعه کنید. و با خرید ارزانترین آنتن درجه یک خرید لذت بخشی را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *