نورپردازی

علت سوختن لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی

سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی

آیا می ‌دانید علت سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی چیست؟ آیا با مشکلات و معایب این دسته از لامپ‌ ها آشنایی دارید؟ علم رو به پیشرفت است، با توجه به پیشرفت علم نیز علاوه‌ بر ظهور تولیدات و محصولات جدید با قابلیت‌ های بالا شاهد روی کار آمدن روش‌ های تعمیر مختلف نیز هستیم. روی کار آمدن این تجهیزات نسل جدید، باعث استفاده بهینه و بیشتر محصولاتی چون لامپ‌ ها نسبت‌ به گذشته می‌ شود.

لامپ‌ ال‌ ای‌ دی را می‌ توان یکی از بهترین لامپ‌ های کم مصرف برشمرد که قیمت بسیار مناسبی نیز دارند. از طرفی این لامپ‌ ها در مصرف انرژی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. و گستردگی نور آن‌ ها نیز زیاد خواهد بود. از این‌ رو اهمیت استفاده از لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی در صنعت روشنایی بسیار زیاد است. و همین مزیت‌ ها باعث افزایش سطح فروش این دسته از لامپ‌‌ ها نسبت‌ به دیگر لامپ‌ های نسل قدیمی شد.

حال اینکه این لامپ‌ ها نیز ممکن است تحت تأثیر شرایط نامناسب و عدم استفاده صحیح با مشکلات بسیاری مواجه شوند. وجود عیوبی در لامپ‌ ها گاهی قابل تعمیر است. اما قبل‌ از تعمیر لامپ‌ ها باید به بررسی مشکلات و دلایل وجود این مشکلات پرداخت. در ادامه به بررسی علت سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی خواهیم پرداخت.

علت سوختن لامپ های  LED

لامپ های ال ای دی به عنوان مطرح ترین لامپ موجود در بازار به شمار می روند. که سطح وسیعی از بازار خرید و فروش انواع لامپ ها را به خود اختصاص دادند. این دسته از لامپ ها را با تکنولوژی روز دنیا و همچنین قطعات و تجهیزات درجه یک به منظور بهره وری بالا و کاهش میزان مصرف انرژی طراحی کردند. با وجود تمام مزیت هایی که این لامپ نسل جدید دارد اما قیمت آن بسیار مقرون به صرفه است. و همین قیمت کم و بهره‌ وری بالا باعث شده تا مشتریان از خرید لامپ ها رضایت مطلوبی داشته باشند.

لامپ های ال ای دی نسبت به دیگر لامپ ها طول عمر بسیار بالایی دارند و در برابر برخی از شرایط سطح مقاومت آنها نیز بیشتر خواهد بود اما ممکن است بنابر دلایل مختلفی این نام ها نیز دچار آسیب شود.

با وجود کیفیت بسیار بالا و طول عمر لامپ های ال ای دی اما گاهی این لامپ ها در اثر مشکلات بسیار خاصی می سوزند. اما این مشکلات شامل چه پارامترهایی می شود؟ یا بهتر است بگویم علت سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی چیست؟

  • لامپ های ال ای دی می تواند تحت تأثیر مشکلات بسیار زیادی آسیب ببینند که دلایل بسیار زیادی دارد. مهمترین این علت ها می‌تواند عدم انتخاب یک لامپ درست و همچنین عدم نگهداری از نام ها به هنگام استفاده باشد.
  • یکی از این مشکلات می‌تواند سوختن بسیاری از دیودهای نوری باشد که به سبب کارکرد بسیار زیاد این قسمت از لامپ می تواند آسیب ببیند.
  • گاهی نیز به سبب سوختن قطعاتی در لامپ ها همانند خازن ها و یا فیوزها لامپ های ال ای دی می توانند بسوزند یا کار نکند.
  • همانگونه که مستحضرید مدل ها مهمترین قسمت های لامپ های ال ای دی محسوب می شوند. که چنانچه این قسمت از لامپ آسیب ببیند به هیچ وجه مدال ها قابل تعمیر نیستند و بایستی حتما لامپ را تعویض نمایید.
سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی

سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی

مهمترین علت سوختن لامپ های ال ای دی

  • دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می‌تواند علت سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی باشد. یکی از مهمترین دلایل ولتاژ بسیار بالای برق است. در اکثر ساختمان هایی که میزان مصرف برق بالایی دارند در این ساختمان ها لامپ ها نیز نور را با شدت بسیار زیادی ساطع می‌کند. و همین امر که دلیل آن میزان جریان زیاد است باعث سوختن لامپ خواهد شد. اما چنانچه در ساختمان از محافظ برق مخصوص استفاده نمایند. که شامل محافظ برق کل ساختمان و یا کنترل می شود این اتفاق هرگز نخواهد افتاد .
  • ارتعاشات اضافی موجود در لامپ های ال ای دی نیز از دیگر دلایلی هستند که می‌توانند جزو علت سوختن لامپ هایLED باشند. حال اینکه موارد بسیار زیادی در ایجاد لرزش ها تاثیر دارند همانند پنکه های سقفی که به هنگام کار کردن ممکن است باعث تکان نخوردن و لرزش این لامپ‌ها شوند. و حتی زمانی که لامپ ها کار کرده و داغ هستند ممکن است یک شی به آنها برخورد کرده و این لرزش باعث سوختن آنها بشود.
  • سوسو کردن لامپ های ال ای دی نیز از مهم ترین دلایل سوختن لامپ ها به شمار می‌رود. که دلیل این امر نیز محکم نبودن قسمت سرپیچ لامپ ها است.
  • مهمترین دلیلی که لامپ های ال ای دی را می سوزاند می تواند شامل مشکلاتی مانند استفاده بسیار طولانی مدت که باعث فرسودگی لامپ ها می شود باشد.
  • اگر بخواهیم اصلی ترین علت سوختن لامپ های ال ای دی را بیان کنیم باید به عدم صحیح اتصالات موجود در لامپ ها اشاره کنید که در کوتاهترین زمان ممکن باعث سوختن لامپ ها می شود.

پارامترهای مهم و تاثیرگذار در افزایش طول عمر لامپ های LED

پس از اینکه با دلایل و یا علت سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی آشنا شده اید بهتر است با روش ها و همچنین پارامتر های مهم و تاثیر گذار روی طول عمر لامپ ها نیز آشنایی پیدا کنید. لامپ های ال ای دی به عنوان برترین لامپ نسل جدید عصر امروز هم اکنون سطح فروش بسیار بالاتری در برابر دیگر لامپ ها دارد.

دلیل اصلی فروش بالا و استفاده زیاد این لامپ ها به سبب طول عمر بالای لامپ های ال ای دی و داشتن قیمت مناسب است. حال اینکه تحت تاثیر بسیاری از شرایط سخت و یا عدم نگهداری درست ممکن از لامپ ها آسیب ببینند و بسوزند که حتی در این صورت نیز با وجود بسیاری از مشکلات لامپ های ال ای دی قابل تعمیر هستند. مگر در صورتی که تعمیر امکان پذیر نباشد و یا مقرون به صرفه نخواهد بود.

ما میتوانیم با در نظر گرفتن بسیاری از شرایط و پارامتر ها با وجود اینکه لامپ های ال ای دی خود طول عمر بسیار بالایی دارند. باعث افزایش طول عمر بیشتر لامپ های ال ای دی شویم.  به نظر شما چه پارامترهایی روی طول عمر لامپ های led تاثیر گذار هستند؟

  • یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که باید حتما آن را در نظر داشت و بارها روی آن تاکید می شود توجه به کیفیت لامپ در زمان خرید آن است. اما چگونه کیفیت لامپ را بشناسیم؟ یکی از مهمترین دلایلی که میتوانیم به کیفیت لامپ ها پی ببریم و یا از بالا بودن سطح کیفی لامپ های ال ای دی اطمینان حاصل نمایید انتخاب یک برند معتبر است. معمولاً برندهای معتبر محصولات خود را با سطح کیفی بسیار بالایی روانه بازار می‌کند همچنین قیمت مناسبی نیز خواهند داشت. یکی از بهترین برندها، برند لامپ نمانور است.
  • از دیگر روش های افزایش طول عمر یک لام می تواند اتصالات آن باشد. که چنانچه به هنگام نصب لامپ، اتصالات آن به درستی انجام نشود، قطعا لامپ می سوزد.
سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی

سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی

نکات مهم افزایش طول عمر لامپ

  • سیم کشی نادرست نیز جزو یکی از موارد بسیار مهم و مطرح است. که با توجه به این که باعث ایجاد اختلال در جریان الکتریسیته می شود قطعاً لامپ ها را می سوزاند.
  • هنگام استفاده از لامپ بهتر است آن را در شرایطی نصب کنید. که امکان برخورد هیچگونه ضربه به آن وجود نداشته باشد. چرا که در صورت خوردن هر ضربه به لامپ امکان سوختن آن وجود دارد.
  • خرید لامپ ال ای دی باکیفیت به همراه گارانتی از شرایطی است که باعث افزایش طول عمر لامپ های ال ای دی خواهد بود.
  • قرار ندادن لامپ های ال ای دی در حرارت و دمای بسیار بالا از مهمترین مواردی است. که طول عمر این لامپ ها را به شدت افزایش می دهد.
  • انتخاب یک لامپ درست و متناسب با محیط مورد نظر نیز در افزایش طول عمر لامپ های ال ای دی تاثیر بسیار بالایی دارد.

نتیجه

علت سوختن لامپ‌ ال‌ ای‌ دی به شما کمک می‌ کند. تا با مشکلات رایج انواع لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی بهتر آشنا شوید. این شناخت و آگاهی شما را در زمینه تعمیر لامپ‌ ‌ها راهنمایی خواهد کرد. چرا که لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی قابل تعمیر هستند. همه ما می‌ دانیم که لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی جزو پرکاربردترین لامپ‌ هایی به شمار می روند. که این روزها بازار فروش بسیار خوبی دارند. چرا که این لامپ‌ ها با بهره‌ مندی از علم نوین روز و با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ ای به تولید رسیده‌ اند. و این نسل جدید از لامپ‌ ها نسبت‌ به دیگر انواع لامپ‌ های قدیمی برتری های بسیار زیادی دارند.

لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی دارای مزیت‌ های بسیاری اعم از قیمت مناسب، تولید نور ملایم و استاندارد، کیفیت بالا، نور گسترده، کیفیت منحصربفرد و همچنین تنوع رنگی بالایی هستند. حال اینکه این لامپ‌ ها ممکن است به‌ سبب نگه‌ داری نادرست آسیب ببیند. و یا اینکه شما به‌ هنگام خرید لامپ، به نکات مهم خرید توجه نکرده و یک لامپ بی کیفیت را خریداری نمایید.

بارها و بارها درباره نکات مهم خرید تأکید می‌شود؛ چرا که رعایت این نکات مهم خرید به شما کمک می‌ کند تا متناسب با نوع کارآیی خود یک لامپ درجه یک را خریداری کنید. لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی برای مصارف مختلف با مشخصات گوناگون و در کیفیت‌ های متنوع به تولید می‌ رسند. برای مثال، لامپ‌ های مورد استفاده در فضاهای خارجی با لامپ‌ های مورد استفاده در فضای داخلی و یا دکوراسیون کاملاً متفاوت هستند و در سطح کیفی متنوعی به تولید خواهند رسید.

اما شما می‌توانید با خرید یک لامپ درجه یک با کیفیت از یک مرکز فروش قابل اعتماد؛ تا حدودی این خرابی را کاهش دهید. مراکز فروش بسیار زیادی هم‌ اکنون جهت فروش انواع لامپ ال‌ ای‌ دی فعالیت می‌کنند که در بین تمامی فروشگاه‌ ها می‌ توان به مرکز فروش برقیجات اشاره نمود. این شرکت اینترنتی هم‌ اکنون به‌ صورت آنلاین و ۲۴ ساعته میزبان پاسخگویی شما مشتریان عزیز جهت فروش بهترین لامپ ال‌ ای‌ دی قیمت مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *