نورپردازی

علت سوختن وسایل برقی و نحوه جلوگیری از آنها

علت سوختن وسایل برقی

آیا می دانید علت سوختن وسایل برقی و نحوه جلوگیری از آنها چگونه است؟ درباره تعمیر این لوازم تا چه حد اطلاعات  دارید؟ وسایل برقی شامل تمامی تجهیزات و دستگاه هایی است که در منزل و یا آشپزخانه ما وجود دارد. و همچنین به صورت روزمره ما از بسیاری از آنها استفاده میکنیم. این لازم می‌تواند شامل یخچال، تلویزیون، لباسشویی، آبمیوه گیری، چرخ گوش و یا حتی سشوار باشد.

اکثر این لوازم برقی همانند یخچال به صورت مداوم به برق متصل هستند برخی نیز نظیر تلویزیون و یا کامپیوتر می تواند ساعات زیادی از شبانه روز روشن باشد. اما برخی از تجهیزات الکتریکی را نیز به صورت کم یا زیاد در شبانه روز مورد استفاده قرار می دهیم. نحوه صحیح استفاده از هر یک از لوازم الکتریکی بسیار حائز اهمیت است. و همچنین که ما یک محصول با کیفیت را خریداری کرده باشیم چنانچه در هر یک از این دو مورد کوتاهی شود بی شک وسایل برای خواهند سوخت.

البته دلایل بسیار زیادی وجود دارند که باعث سوختن لوازم برقی خانگی میشود که در ادامه توضیحات کامل تری را در این رابطه در اختیار شما قرار خواهیم داد.

روش جلوگیری از سوختن لوازم خانگی

اکنون که با علت سوختن وسایل برقی آشنا شده اید بهتر است با نحوه جلوگیری از آن ها نیز شناخت پیدا کنید. وسایل الکتریکی به عنوان بهترین لوازم کاربردی که در دسترس ما قرار دارند. به مرور زمان با توجه به عدم رعایت نکات مهم استاندارد و ممکن است آسیب ببیند. بسیاری از مشکلات به وجود آمده در لوازم برقی غیر قابل تعمیر هستند. و یا برخی از مشکلات به حدی زیاد هستند که هزینه خرید محصولات کمتر از هزینه تعمیر آن ها خواهد بود. پس با این حساب تا جایی که ممکن است باید از راهکارهای جلوگیری از آسیب رسیدن به این محصولات استفاده نمایید.

  • مهمترین روشی که جهت جلوگیری از آسیب رسیدن به محصولات الکتریکی بایستی به کار گرفت، توجه به نکات مهم خرید هر یک از این دستگاه های الکتریکی خواهد بود. چرا که اگر شما هنگام خرید با در نظر داشتن استانداردها و نوع نیاز خود یک دستگاه الکتریکی باکیفیتی را خریداری کنید. به هیچ وجه هنگام استفاده از آن با مشکل مواجه نخواهید شد. حال اینکه نکات خرید می تواند شامل پارامترهای بسیار زیادی باشد که باید حتماً با آنها آشنایی پیدا کنید.
  • دیگر نکته مهم نگهداری صحیح از لوازم الکتریکی است شما باید چه به هنگام استفاده و چه خاموش بودن دستگاه نکات زیادی را مورد توجه قرار دهید که شامل محافظت صحیح از لوازم الکتریکی می باشد. اما اگر شما در استفاده از این محصولات حل نگاری کنید بیشتر محصولات شما آسیب خواهند دید.
  • بهتر است هنگام استفاده از لوازم الکتریکی از معیوب نبودن قسمت های مختلف دستگاه مانند کابل برق و حتی دکمه های تنظیم و روشن خاموش دستگاه اطمینان حاصل نمایید. چنانچه هر یک از این قسمت ها آسیب دیده باشد و شما دستگاه را به برق متصل کنید قطعات دستگاه خواهد شد. اگر کابل دستگاه آسیب دیده و یا پوسیده است بهتر است با رعایت نکات ایمنی و استانداردها را تعویض نمایید.

نکات مهم جلوگیری از سوختن لوازم الکتریکی

  • دیگر نکته مهمی که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به دستگاه های الکتریکی باید آن را مورد استفاده قرار داد این است که هرگز دستگاه را در معرض حرارت بسیار بالا قرار دهیم. چنانچه لوازم الکتریکی در معرض حرارت و دمای بسیار زیادی قرار بگیرند بی‌ شک آسیب خواهند دید.
  • برخی از لوازم الکتریکی دارای محدوده کارکرد خاصی هستند و شما موظف هستید از این محصول در یک محدوده زمانی مشخص استفاده کنید. چرا که برخی از قسمت‌ های این دستگاه ممکن است تحت تاثیر استفاده طولانی ‌مدت داغ شوند و در اثر داغ شدن قسمت هایی از آن که از جنس پلاستیک هستند آب شده و قطعات دستگاه خواهد سوخت.
  • اصلی ترین شاخص هایی که در نگهداری از تمامی لوازم الکتریکی باید حائز اهمیت قرار بگیرد، جلوگیری از قرار گرفتن این دستگاه ها در معرض رطوبت است. چنانچه رطوبت و یا مایعات به قسمت های مختلف این دستگاه نظیر موتور برخورد کند، قطعاً دستگاه خواهد سوخت.
  • از دلایل اصلی که می تواند مهمترین علت سوختن وسایل برقی باشد، عدم استفاده از یک محافظ برق مناسب و مخصوص می باشد. چرا که فرق شهری ممکن است با در نظر گرفتن شرایط بسیار مختلفی دچار نوسان نشود. حال اینکه نوسانات الکتریکی یا شوک های الکتریکی می تواند عملکرد تمامی محصولات الکتریکی را تحت تاثیر قرار داده و یا آن ها را بسوزاند. برای جلوگیری از این کار استفاده از یک محافظ برق مخصوص توصیه می شود.
علت سوختن وسایل برقی

علت سوختن وسایل برقی

علت سوختن وسایل برقی

مهمترین دلایلی که باعث سوختن لوازم برقی میشود نوسان برق است. که به سبب افزایش کاهش ناگهانی جریان برق اتفاق میافتد. چنانچه لوازم برقی شما به برق متصل باشد و در این هنگام نوسان برق رخ دهد و بی‌ شک لوازم برقی شما به شدت آسیب می بینند یا خواهند سوخت. به منظور جلوگیری از سوختن لوازم الکتریکی بهتر است از یک محافظ برق مخصوص و مناسب برای انواع لوازم برقی خود استفاده نمایید تا از آسیب رسیدن به دستگاه‌های الکتریکی جلوگیری شود.

  • افزایش ولتاژ یکی از دلایل بسیار مهمی است که به لوازم خانگی شما آسیب می رساند. چرا که هر یک از لوازم برقی با میزان ولتاژ استانداردی کار می‌ کند. که بر اساس همین میزان ولتاژ طراحی شدند. و قابلیت مقاومت در برابر ولتاژ بیش از حد و یا کاهش ناگهانی ولتاژ را در مدار ندارد. با توجه به افزایش ولتاژ و ایجاد گرمای بالا برد مدار دستگاه آسیب می بیند و یا می سوزد.
  • افزایش ناگهانی برق یا نوسانات برق از مهمترین دلایل دیگر آسیب رسیدن به دستگاه های الکتریکی و یا سوختن آن ها می باشد. به سبب دلایل بسیار زیادی ممکن است میزان ولتاژ الکتریکی به شدت افزایش یا کاهش پیدا کند. که در این صورت لوازم برقی آسیب می بینند.
  • اضافه بار موجود در مدار از دیگر پارامترهای تاثیرگذار ای است که می تواند جز علت خرابی وسایل برقی برشمرد. چنانچه اضافه بار زیادی تحت تاثیر اینکه لوازم برقی زیادی به پریز متصل هستند ایجاد شود، لوازم برقی آسیب می بیند.
  • یکی از دلایل دیگری که می توان آن را علت سوختن وسایل برقی برشمرد، معیوب بودن لوازم الکتریکی است. اهمیت تعمیر مشکلات ناچیز در دستگاه های الکتریکی از این رو اهمیت دارد که به مرور زمان تحت تاثیر شرایط مختلفی ممکن است، آسیب های جدی تری به دستگاه وارد کند یا باعث سوختن آن شود.
  • معیوب بودن اتصالات دستگاه های الکتریکی نظیر ‌کابل، پریز و یا دیگر قسمت‌ ها از جمله مواردی هستند که صدد رصد باعث سوختن لوازم الکتریکی خواهند شد.

مهمترین و پیشرفته ترین روش جلوگیری از سوختن لوازم برقی

همانگونه که اشاره شد لوازم مهری به عنوان محصولاتی که ما به صورت مداوم از آن ها استفاده می کنیم. تحت تاثیر بسیاری از پارامتر ها آسیب می بیند. حال اینکه علت سوختن وسایل برقی مشکلات بسیار زیادی را شامل می‌ شود. که البته هر یک از این مشکلات راهکارهای خاص خود را خواهند داشت. بهترین روش جلوگیری از سوختن لوازم برقی شناخت مشکلاتی است که آن ها را تهدید می کند. و از طرفی به کارگیری پارامترهایی برای نحوه جلوگیری از آن خسارت ها می باشد.

اصلی ترین عاملی که باعث سوختن لوازم خانگی می‌شود و تجربه ثابت کرده که درصد بالایی از خسارات های به عمل آمده به سبب اختلاف نوسانات و یا تنش هایی است. که در برق شهری به وجود می آید. حال به سبب ایجاد اختلاف جریان و ولتاژ و همچنین افزایش ناگهانی برق می توان از روش هایی همچون استفاده از محافظ برق مخصوص مانع از آسیب رسیدن به لوازم برقی شویم.

بهتر است بدانید، تجهیزات بسیار کاربردی نظیر محافظ برق که به سبب محافظت از لوازم الکتریکی به تولید م ‌رسد دارای انواع مدل های بسیار مختلفی هستند. تولید کنندگان هر یک از دستگاه های محافظ برق را متناسب با نوع دستگاه مورد نظر و قدرت تحمل آن طراحی کردند و به همین سبب نمی توان محافظ برق مخصوص یک وسیله الکتریکی را برای دیگر لوازم برقی مورد استفاده قرار داد.

خرید یک محافظ برق مخصوص و استفاده از آن بهترین روش جلوگیری از سوختن لوازم برقی خواهد بود. در خصوص خرید محافظ برق بهتر است بدانید برای هر یک از لوازم برقی که شما در منزل از آن ها استفاده می کنید یک نوع محافظ برق مخصوص با ساختار و قابلیت و همچنین تکنولوژی خاص طراحی شده است. برای اینکه در خرید محافظ برق صرفه جویی کنید، بهتر است از یک محافظ برق مخصوص ساختمان استفاده کنید تا از کلیه لوازم الکتریکی شما و همچنین سیستم برق کلی ساختمان محافظت گردد.

علت سوختن وسایل برقی

علت سوختن وسایل برقی

نتیجه

لوازم برقی جزو محصولات بسیار پر کاربردی هستند. که همه ما در زندگی روزمره خود جهت انجام بسیاری از فعالیت های روزمره گی از آنها استفاده می کنیم. این تجهیزات شامل تمام وسایل برقی موجود در خانه و آشپزخانه می شود. که اکثر آنها به صورت مداوم و برخی نیز تنها در ساعات خاصی از شبانه روز مورد استفاده قرار خواهند گرفت. از لحاظ ایمنی را رعایت بسیاری از نکات در رابطه با نحوه صحیح استفاده از لوازم الکتریکی و برقی بسیار مهم است.

چراکه این نحوه صحیح نگهداری باعث افزایش طول عمر تجهیزات الکتریکی ما می شود. چنانچه شما در استفاده هر یک از لوازم الکتریکی کوتاهی کنید، بی شک این لوازم به شدت آسیب می بیند. بهتر است به این نکته توجه کنید که با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی و قیمت نجومی لوازم برقی خرید مجدد این محصولات در عوض جایگزین کردن لوازم برقی که تحت تاثیر شرایط مختلف و عدم نگهداری نادرست می سوزند و این به ضرر مصرف کنندگان است‌.

پس بهتر است هم در نگهداری لوازم برقی کوشا باشیم. و هم اینکه بهترین محصولات برقی را با کیفیت بالای خریداری نمایید. تا طول عمر زیادی داشته باشند. البته در صورت وقوع مشکل نیز بهتر است علت سوختن وسایل برقی به نحوه جلوگیری از آن ها را بدانید. تا با شناخت مشکلات به وجود آمده راهکار مناسبی را جهت تعمیر آن پیدا کنید.

راهکارهای جلوگیری از آسیب دیدن محصولات برقی بهترین روشی است که می‌تواند مانع از سوختن آنها شویم. اما چنانچه قصد خرید لوازم برقی درجه یک را دارید بهتر است همین حالا به سایت فروشگاهی مرکز فروش برقیجات مراجعه نمایید. این فروشگاه بهترین لوازم برقی را با کمترین قیمت ممکن به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *