نورپردازی

محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

آیا نمی دانید محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی؟ آیا شما هم برای خرید یک محافظ مناسب بین دو راهی هستید؟ همه ما به هنگام خرید در بین دو راهی قرار می گیریم. تنوع برخی از محصولات نظیر محافظ برق در بازار به اندازه ای زیاد است که دچار سردرگمی می شویم. حال اینکه این تنوع می تواند شامل، ساختار، مدل، طرح، کیفیت و برند باشد‌. اما مهمترین پارامتری که همیشه برای ما مشتریان مهم است، خارجی یا ایرانی بودن محصول خواهد بود. برخی بر این باورند که محصولات خارجی دارای کیفیت بهتر و قیمت مناسب هستند.

اما عده ای نیز اعتقاد دارند که با پیشرفت علم و وجود زمینه رقابت بین تولید کنندگان داخلی اکنون محصولات ایرانی به تولیدات خارجی برتری دارند. این مقایسه از دیرباز تا کنون در بین مشتریان وجود داشته و حتی ساعت ها درباره ان بحث و بررسی می کنند. خرید محافظ خارجی و یا ایرانی بودن یک محصول باید بعد از پارامترهای بسیاری نظیر انتخاب مدل، نوع، طرح، قیمت و … باشد. اگر نمی دانید؛ محافظ برق ایرانی بخرین یا خارجی در ادامه با ارائه توضیحات بیشتر شما را راهنمایی خواهیم کرد.

انواع محافظ برق بر اساس تکنولوژی ساخت

قبل از اینکه بدانید محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی بهتر است ابتدا بدانید که یک محافظ برق بر اساس پارامترهای مختلفی تقسیم بندی می شود. محافظ برق یکی از تجهیزات مهمی است که در قسمت ورودی برق لوازم الکتریکی قرار می گیرد. این دستگاه، با قرار گرفتن در مسیر جریان برق مانع از ورود نوسانات به لوازم الکتریکی شده و در چنین مواقعی با قطع برق از لوازم محافظت می کند. محافظ برق بر اساس تکنولوژی ساخت خود به دو نوع معمولی و دیجیتال تقسیم می شود که شامل:

  • کاربرد محافظ برق معمولی

محافظ های معمولی پر کاربردترین و متداول ترین نوع محافظ هایی هستند که دارای ساختار ساده ای می باشند. در این نوع محافظ های برق سه لامپ ال ای دی جهت کنترل وضعیت دستگاه وجود دارد. یکی از این لامپ ها به رنگ‌ قرمز است که تایمر دستگاه می باشد. یکی از چراغ های این محافظ به رنگ سبز و نشان دهنده وضعیت عادی خواهد بود. اما رنگ زرد دستگاه به معنی غیرعادی بودن وضعیت جریان برق است. قیمت محافظ برق معمولی به دلیل ساختار ساده تر، کمی ارزان تر از دیگر مدل های پیشرفته است محصول می باشد.

  • محافظ برق دیجیتال

بهترین و پیشرفته ترین نسل محافظ های برق؛ مدل دیجیتال این محافظ ها می باشد. این نسل جدید محافظ ها را با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا طراحی کرده اند که این دستگاه نیز دارای سه چراغ نشان دهنده وضعیت است. اما تفاوت این مدل با مدل معمولی، دیجیتالی بودن نمایشگر دیجیتالی آن ها می باشد. در این عملکرد مدت زمان تاخیر و وضعیت عادی ولتاژ برق شهری نمایش داده می شود. نمایشگر این محصول در وضعیت غیر عادی حرف Lo و hi را نشان می دهد که به معنای ضعیف یا قوی بودن جریان برق می باشد.

محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

محافظ برق ایرانی بخرین یا خارجی

ایمنی نقش بسیار مهمی در صنعت برق دارد و استفاده از دستگاه هایی نظیر محافظ برق در این زمینه توصیه می شود. این دستگاه که برای محافظت از لوازم‌ برقی به کار می رود، دارای زمان تاخیر است. هر یک از لوازم برقی قادر به تحمل ولتاژ خاصی هستند و یک محافظ برق جهت جلوگیری از نوسانات اضافه و محافظت از این لوازم استفاده می شوند. هر محافظ برق را تنها برای خود دستگاه مورد نظر می توان استفاده نمود، در غیر این صورت دستگاه شما در معرض نوسانات قرار دارد و یک محافظ ضعیف قادر به محافظت از دستگاه شما نخواهد بود. اهمیت استفاده از محافظ برق زیاد است و به همین دلیل باید بدانید کیفیت ساخت این دستگاه در عملکرد آن بسیار تاثیر دارد. پس باید سعی کنید در زمان خرید محافظ برق درجه یک نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید.

اکثر مشتریان گمان دارند که منظور از خرید محافظ درجه یک یعنی به سراغ برندهای خارجی برویم. اگر مطمئن نیستید محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی بهتر است بدانید که ایرانی یا خارجی بودن محافظ اهمیت ندارد. بلکه شما نیاز به یک محافظ درجه یک متناسب با نوع دستگاه خود دارید که باید مشخصات خاصی داشته باشد. در زمان های گذشته شاید به سبب کیفیت پایین محصولات تولید داخل اکثر مشتریان به دنبال برندهای خارجی می رفتند. اما امروزه با وجود سطح کیفی بسیار بالای تولیدات داخل کمتر کسی حرف از برند خارجی و ایرانی می زند. بهتر است بجای فکر کردن به این که محافظ برق ایرانی بخرین یا خارجی به بررسی مشخصات یک محافظ برق درجه یک و یا نکات مهم خرید یک محافظ درجه یک بپردازید.

مهمترین مزایای یک محافظ برق درجه یک

یک محافظ برق درجه یک باید دارای تعداد اتصالات مناسب باشد تا در صورت وجود ولتاژ یکسان در برخی لوازم بتوان از چندین نوع وسیله به صورت همزمان استفاده نمود.

  • محافظ برق خوب محافظی است که مجهز به متعادل کننده جریان و فیوز باشد تا بتواند با قدرت بالایی نوسانات را کنترل کند.
  • مهمترین مزیت یک‌ محافظ برق درجه یک و نکات مهمی که هنگام خرید محافظ برق باید به آن توجه کرد، علامت استاندارد است. این علامت استاندارد به معناست که بر اساس استانداردها این دستگاه را طراحی کرده اند و بایستی دارای جنس بدنه باکیفیتی باشد. جنس بدنه یک محافظ برق خوب از پلاستیک نسوز و ضد آتش است. بدنه بسیاری از محافظ ها از جنس ای بی اس یا ضد آتش است تا آتش سوزی مقاومت بالایی از خود نشان دهد.
  • به فیوز دستگاه بسیار توجه کنید؛ چرا که این فیوز باید حتما در دسترس باشد، تا در صورت عبور جریان های زیاد تنها فیوز آسیب ببینند.
  • محافظ برق باکیفیت مجهز به کلید ON و OFF است تا در صورت عدم استفاده بتوان آن را خاموش نمود.
  • تمامی انواع محافظ برق ها مجهز به نمایشگر هستند تا عملکردهای مختلف دستگاه را نمایش دهند.
  • توجه داشته باشید که دوشاخه محافظ برق باید حتما مجهز به ارت باشند.

انواع محافظ برق پر مصرف

همانگونه که اشاره شد، محافظ برق یکی از انواع تجهیزاتی است که به منظور محافظت از لوازم برقی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه اهمیت بسیار زیادی از لحاظ برقراری ایمنی دارد. پس از اینکه توضیحات کاملی درباره محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی ارائه داده ایم بهتر است با برخی از انواع محافظ نیز آشنا شوید. محافظ برق بر اساس نوع دستگاه های مورد استفاده انواع مختلفی دارد. چرا که لوازم برقی هر کدام تنها در یک محدوده خاصی از ولتاژ کار می کنند و در صورت افزایش و یا کاهش ولتاژ از حد مرز استاندارد دستگاه، قطعا آسیب جدی به لوازم الکتریکی وارد می شود. برای هر یک از لوازم برقی به سبب محافظت از آن ها محافظ های مخصوصی طراحی شده اند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • محافظ برق یخچال

یخچال یکی از مهمترین وسایل پر کاربرد در هر خانه ای است که همیشه به برق متصل می باشد.‌ قیمت یخچال بسیار بالا است و چنانچه تحت تاثیر نوسان قرار بگیرد، قطعا باید خسارت بزرگی متحمل شوید. اما چنانچه از یک محافظ برق باکیفیت و متناسب با یخچال استفاده کنید مانع از سوختن یخچال می شوید. یک محافظ برق مناسب یخچال کلید خاموش و روشن ندارد؛ چرا که یخچال ها باید دائما به برق متصل هستند.

  • محافظ برق تلویزیون

تلوزیون ها یکی دیگر از انواع لوازم برقی هستند که در تمام خانه ها وجود دارند. این دستگاه ساعات زیادی از شبانه روز را به برق متصل است و در خطر نوسانات برق قرار دارد. شما می توانید برای محافظت از این دستگاه از یک محافظ برق مناسب دستگاه صوتی و تصویری استفاده نمایید. این نوع محافظ برق را می توان برای تمام لوازم صوتی و تصویری استفاده کرد و باید دارای کلید روشن و خاموش باشند تا در مواقع غیر ضروری آن را خاموش نمایید.

محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

نتیجه: محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی

همه ما به قدرت علم اعتقاد داریم و شاهد پیشرفت فوق العاده تکنولوژی طی سال های اخیر بوده ایم. کشور ما نیز یکی از کشورهای بزرگی به شمار می رود که طی همین سال های اخیر پا به پای پیشرفت تکنولوژی به قدرت رسیده و در تمام صنایع و زمینه ها به شدت رشد کرده است. در گذشته سبب نبود مواد اولیه درجه یک و یا عدم تامین آن در داخل کشور، نبود تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته خط تولید، نبوده تجربه و تخصص کافی و…محصولات بسیار باکیفیتی را روانه بازار نمی کرد. با توجه به این قضیه مشتریان به سمت خرید محصولات خارجی اما با قیمت بسیار بالا رو می آوردند. هم اکنون پس از سال ها تلاش و تجربه و رقابت بین تولیدکنندگان داخلی شاهد رشد بسیار بزرگ و تحولی عظیم در صنعت داخل هستیم.

تمامی محصولات تولید داخل اکنون با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت روانه بازار می شود، به گونه ای که بسیاری از آن ها با تولیدات خارجی رقابت می کنند. در پاسخ به سوال محافظ برق ایرانی بخریم یا خارجی باید گفت که هم اکنون دیگر کمتر کسی در این زمینه شبهه ای دارد. اگر به دنبال محصولاتی نظیر محافظ برق درجه یک و قیمت مناسب تولید داخل هستید که به تولیدات خارجی برتری داشته باشد، به فروشگاه برقیجات مراجعه نمایید. این مرکز فروش معتبر و با سابقه، همیشه بهترین ها را برای شما به ارمغان می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *