نورپردازی

نحوه تعمیر فیش آنتن تلویزیون

تعمیر فیش آنتن تلویزیون

تعمیر فیش آنتن تلویزیون یکی از روش های تقویت آنتن تلوزیون است، زیرا در صورت خرابی فیش عملکرد آن ضعیف می شود. آیا شما می توانید خود در منزل اقدام به تعمیر فیش کنید؟ درباره آنتن تلوزیون، روش های تقویت، دلیل خرابی و … چه می دانید؟ آنتن تلوزیون همانند خود گیرنده تلوزیون یکی از مهمترین لوازم در منزل محسوب می شود. چرا که تلوزیون یکی از محصولات سرگرمی است که ساعات زیادی از اوقات فراغت خود را پای آن می نشینیم. و از تصویر و صدای دریافتی بدون نقص آن نهایت استفاده را می بریم. اما این کیفیت و تصویر را مدیون آنتن ها هستیم. که با دریافت سیگنال ها از مرکز گیرنده ها آن ها را به بهترین شکل ممکن روی گیرنده هایی چون تلویزیون ارسال می کنند.

آنتن ها تحت شرایط مختلفی ممکن است صدمه ببینند. که در این صورت کیفیت دریافت سیگنال در آن ها کاهش پیدا می کند. یکی از قسمت های آنتن که ممکن است در اثر شرایط مختلفی صدمه ببیند فیش آنتن است. که در ادامه درباره چگونگی تعمیر فیش آنتن تلویزیون توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

تعمیر فیش آنتن تلویزیون

فیش آنتن، یکی از قطعات بسیار مهم و مورد نیاز آن است. که به عنوان یک نوع رابط بین کابل و آنتن می باشد. این فیش کابل آنتن را به ورودی آنتن تلویزیون متصل می کند. و با وجود اینکه ساختار ساده و کوچکی دارد اما نقش مهمی را ایفا می کند. شاید یک فیش برای شما اهمیت بسیار زیادی نداشته باشد. و حتی درباره کاربرد آن نیز ارزش زیادی برای آن قائل نباشید. اما باید بدانید که فیش ها قطعات مهمی هستند که نقش بسیار پر رنگی در انتقال داده دارند. کابل ها به عنوان محصولات مهم جهت جابجایی داده ها توسط این فیش به قسمت ورودی دستگاه متصل می شوند.

چنانچه این اتصال به خوبی صورت نگیرد یا شما از یک فیش مناسب استفاده نکرده باشید، کیفیت سیگنال های دریافتی به شدت کاهش پیدا می کند. از این رو نصب درست فیش انتن بسیار مورد اهمیت قرار دارد.

اگر شما از یک فیش معیوب استفاده کرده باشید یا در نصب آن کوتاهی شده باشد، عملکرد آنتن به خوبی صورت نمی گیرد. در این صور باید اقدام به تعمیر فیش آنتن تلویزیون کنید. اما چگونه فیش آنتن خود را تعمیر نمایم؟ بهتر است ابتدا به سراغ فیش بروید، ابتدا مطمئن شوید که از یک فیش مناسب آنتن استفاده کرده اید.

  • فیش را از قسمت ورودی تلوزیون یا آنتن جدا نمایید، حالا نوبت آن است قسمت رویه آن را نیز جدا کنید.
  • پس از جدا کردن رویه بالایی پلاستیکی فیش اکنون می توانید با پیچاندن با چرخاندن قسمت فلزی دو قسمت بدنه فیش را حدا کنید.
  • حالا وقت آن است تا پیچ قسمت فیش را که کابل را نگه داشته چک کنید، بهتر است پیچ را به آرامی باز کنید. و کابل را از آن جدا نمایید.
  • مطمئن شوید که قسمت فلزی فیش پوسیده و زنگ‌ زده نشده باشد. زیرا در غیر این صورت باید اقدام به تعویض پیچ کنید.

گام های تعمیر فیش آنتن تلویزیون

  • حال که از سالم بودن فیش اطمینان حاصل کردید برای تعمیر فیش آنتن تلویزیون بهتر است قسمت ورودی کابل را چک کنید. و از لختی مناسب آن اطمینان حاصل نمایید. این کابل ها دو قسمت هادی تشکیل می شوند. که به هیچ وجه نباید هر دو رسانا در برخورد یکدیگر قرار بگیرند، زیرا باعث ایجاد نویز خواهند شد.
  • اکنون کابل را مجدد به قسمت ورودی فیش متصل کرده و پیچ را نیز محکم ببندید.
  • در گام بعدی تعمیر فیش آنتن تلویزیون نوبت بستن دو قطعه مجزا پیچ به درستی است که پس از آن قسمت روکش را در جای خود قرار می دهید. توجه داشته باشید که هنگام تعمیر فیش باید از تجهیزات مخصوصی چون سیم چین و پیچ گوشتی مخصوص استفاده کنید تا این مرحله بدون هیچ عیب و نقصی صورت بگیرد. به عنوان مثال برای بریدن کابل کواکسیال باید حتما از یک سیم‌‌ چین استفاده کنید تا بریدگی به حالت استاندارد انجام شود. در نتیجه توسط یک سیم لخت کن کابل را به اندازه استاندارد که حداقل 5/1 سانتی‌‌ متر می باشد لخت می کنید. دقت کنید که قسمت سیم مسی کابل باید حتما از قسمت جلوی فیش بلندتر باشد و حتما پایه ها روی رشته سیم‌‌ های کابل قرار بگیرند.
تعمیر فیش آنتن تلویزیون

تعمیر فیش آنتن تلویزیون

روش مناسب تقویت آنتن تلویزیون

پس از آشنایی با روش تعمیر فیش آنتن تلویزیون بد نیست درباره روش های تقویت آنتن نیز تا حدودی اطلاعات کسب کنید. آنتن ها به عنوان مهمترین لوازم برقی که در عملکرد تلویزیون نقش دارند، حتی با وجود انتخاب درست ممکن است گاهی به هزاران دلیل قدرت بالایی در دریافت سیگنال نداشته باشد. اگر شما با وجود اینکه یک آنتن خوب و مناسب با شرایط خود را انتخاب کردید اما باز هم کیفیت سیگنال دریافتی آن ضعیف بود باید اقدام به تقویت سیگنال نمایید. روش های متداول تقویت یک آنتن تلوزیون عبارتند از:

  • تنظیم ارتفاع آنتن

اگر شما از یک آنتن هوایی استفاده می کنید، باید دقت کنید که یک آنتن هوایی باید در ارتفاع کاملا مناسبی قرار بگیرد. ارتفاع آنتن در کیفیت عملکرد آن و قدرت دریافت سیگنال بسیار تاثیر دارد. این ارتفاع باید استاندارد و مناسب و به زیاد و نه کم باشد. البته آنتن باید به گونه ای قرار بگیرد که هیچگونه مانعی نیز بین ان و مرکز ارسال سیگنال وجود نداشته باشد، در غیر این صورت موانع مانع دریافت سیگنال خواهند شد.

  • استفاده از تقویت کننده‌ ها

یکی از مهمترین و اصلی ترین روش های تقویت آنتن تلویزیون استفاده از تقویت کننده ها است. آنتن ها را به دو صورت با تقویت کننده و بدون تقویت کننده می توان خریداری کرد که مدل های مجهز به تقویت کننده پیشرفته تر و با قدرت بهتری کار می کنند. این تقویت کننده ها جدا از افزایش قدرت دریافت سیگنال، باعث حذف نویزها نیز می شوند.

  • تنظیم درست آنتن

مهمترین اقدامی که شما باید انجام دهید تنظیم‌ صحیح آنتن تلویزیون آترون است. تنظیم و نصب درست یک آنتن در قدرت عملکرد آن بسیار موثر است و باید حتما یک آنتن به سمت ایستگاه امواج تنظیم گردد تا عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

مزایای استفاده از یک آنتن تلویزیون پیشرفته

آنتن ها، بخش جدایی ناپذیر از تلوزیون هستند؛ زیرا این دستگاه داده های اطلاعاتی را توسط آنتن دریافت می کند. اکنون که با چگونگی تعمیر فیش آنتن تلویزیون آشنا شده اید، بد نیست کمی هم درباره آنتن های دیجیتال اطلاعات کسل نمایید. آنتن ها از گذشته تا کنون با تغییرات بسیار زیادی روانه بازار شده اند. که نسل جدید این محصول دارای قدرت بیشتر و عملکرد بهتری است.

از طرفی تلویزیون های هوشمند نسل جدید قابلیت پاسخگویی با آنتن های نسل قدیمی را ندارند و از این رو آنتن های دیجیتالی هوشمند نسل جدید برای آن ها به تولید می رسد. این دسته از آنتن ها بر اساس علم روز طراحی شده اند و به همین جهت عملکرد بسیار دقیق و بالایی دارند. این دسته از آنتن ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • انتن های پیشرفته نسل جدید قابلیت حذف نویزها را با قدرت و سرعت بسیار بالایی دارند.
  • سرکوب کردن تداخلات سیگنالی از دیگر ویژگی های این محصول باکیفیت است.
  • با استفاده از این انتن ها سیگنال های اطلاعاتی را با بالاترین کیفیت یکسان برای تمامی گیرنده ها دریافت خواهید کرد.
  • قابلیت دریافت تمامی داده های اطلاعاتی برای تمام گیرنده ها اعم از تلویزیون، رادیو، ماهواره و حتی دوربین های مدار بسته به صورت همزمان وجود دارد.
  • با کمک آنتن های پیشرفته می توان برای شبکه تلویزیونی کل آپارتمان شبکه ایجاد نمود. درواقع قابلیت پوشش کل شبکه های یک‌ مجتمع را دارد.
  • دارای ساختار پیچیده ای نیست و به همین جهت تعمیر و نگهداری آن آسان است‌.
  • قابلیت استفاده در مناطق مختلف با شرایط آب و هوایی مختلف از دیگر مزیت ها و قابلیت این دستگاه می باشد.
  • قیمت این آنتن ها در مقایسه با قابلیتی که دارند بسیار مقرون بصرفه است و حتی تعمیر فیش آنتن تلویزیون دیجیتالی کار راحتی خواهد بود‌.

تعمیر فیش آنتن تلویزیون

نتیجه

آنتن ها به عنوان یکی از لوازم مهم و پر کاربرد، وظیفه دریافت سیگنال و ارسال آن ها روی گیرنده ها را دارند‌. این دستگاه خود از قسمت های مختلفی تشکیل می شود و دارای ساختار ساده ای است که هر یک از این قسمت ها در عملکرد آن نقش مهمی ایفا می کنند‌. کیفیت و قدرت دریافت سیگنال در آنتن ها به کیفیت تمام قطعات، نصب صحیح و تنظیم درست آن ها بستگی دارد.

چنانچه قسمتی آسیب ببیند یا به درستی نصب نشده باشد سیگنال ها با نویز بسیار دریافت می شوند‌. فیش آنتن یکی از قسمت هایی است که اگر آسیب ببیند قدرت دریافت سیگنال در آن کاهش پیدا می کند. تعمیر فیش آنتن تلویزیون کار بسیار راحتی است و می توانید در صورت نیاز حتی آن را تعویض نمایید. اما اگر قصد خرید یک آنتن درجه یک و مناسب دارید، فروشگاه برقیجات یکی از انواع مراکزی است که بهترین انواع آنتن تلوزیون را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت توزیع می کند.

این فروشگاه سال هاست که در زمینه فروش انواع لوازم الکتریکی فعالیت دارد و هم اکنون جهت دسترسی راحت تمامی کاربران از سر تا سر کشور، محصولات خود را به روش آنلاین به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *