فروشگاه تخصصی برقی جات | فروشگاه آنلاین لوازم روشنایی ، برق صنعتی ، برق ساختمانی و لوازم الکترونیک | فروش کالای برق بصورت عمده

جدیدترین مطالب

نحوه و چگونگی ساخت محافظ برق

آیا درباره چگونگی ساخت محافظ برق اطلاعاتی دارید؟ می دانید یک محافظ برق خوب چه ویژگی هایی دارد؟ جریان برق شهری دارای نوسان و شوک الکتریکی است. که این نوسانات می تواند لوازم برقی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. برای جلوگیری از آسیب دیدن لوازم الکتریکی با خرید محافظ برق می ‌توانید مانع بسیاری از حوادث شوید. ساخت محافظ برق کار راحتی است که در ادامه در رابطه با توضیحات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

nn

محافظ برق بهترین وسیله حفاظتی

n

محافظ برق یکی از دستگاه های نسل جدید الکتریکی است. که برای محافظت از لوازم الکتریکی طراحی می شود. با توجه به پیشرفت تکنولوژی روز به روز این دستگاه با قابلیت بیشتر و کیفیت بهتر و روانه بازار می شود. با پیشرفت تکنولوژی و همچنین روی کار آمدن دستگاه های الکتریکی نسل جدید بیشتر بر قابلیت ‌های انواع محافظ برق نیز افزوده خواهد شد. این دستگاه برای محافظت از تمامی لوازم الکتریکی در انواع مختلفی طراحی می شود.

n

همانگونه که مستحضرید، تحت تاثیر شوک های الکتریکی جریان برق شهری لوازم الکتریکی می توانند آسیب ببیند. برای جلوگیری از خسارت های احتمالی استفاده از یک محافظ برق اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین مقرون به صرفه ترین روشی است که باعث جلوگیری از سوختن لوازم الکتریکی می شود. محافظ برق، محافظت خود را درست از زمانی که شوک الکتریکی را احساس می ‌کند آغاز شده و تا زمانی که این شوک به حالت خنثی برگردد خاموش خواهد ماند.

n

پس از زمان تاخیر و به حالت عادی برگشتن ولتاژ برق، مجدداً روشن شده و جریان برق را در مسیر جاری می کند. این دستگاه از قسمت های بسیار مهمی تشکیل می شود که هر یک از قسمت های آن نقش بسیار مهمی را ایفا خواهند کرد. زمانی که شما با تک تک قسمت های آن آشنا شوید، می توانید با نحوه ساخت محافظ برق نیز آشنایی پیدا کرده و اقدام به ساخت محافظ برق با کیفیت و مناسبی کنید.

n

توجه داشته باشید که عملکرد هر یک از قسمت های مختلف محافظ برق روی قدرت محافظت از لوازم الکتریکی تاثیر بسیار زیادی دارد. چنانچه هر یک از قسمت ها از کیفیت پایینی برخوردار شوند، بی شک محافظ برق نمی تواند عملکرد صحیح و یا پر قدرتی داشته باشد. بنابراین در برابر شوک و نوسانات الکتریکی با کمترین مقاومت ممکن است خود آسیب ببیند.

nn

نحوه ساخت محافظ برق

n

بسیاری از افراد چنین توانایی دارند که یک سه راهی یا چندراهی برق را به راحتی به محافظ برق تبدیل کنند معمولاً سه راهی و محافظ برق در تعدادی از مشخصات و مزیت ها مشابه یکدیگر هستند، در نتیجه می توانید با اضافه کردن قابلیت ها و عملکرد های خاص محافظ برق، آن را به یک محافظ برق با کیفیتی تبدیل نمایید. محافظ پشت کنتور یکی از بهترین محافظ هایی است که از تمامی لوازم الکتریکی موجود در یک ساختمان در برابر نوسانات و شوک‌ های الکتریکی محافظت می کند.

n

پس بهتر است ابتدا با ساخت محافظ برق پشت کنتور آشنا شوید که کارایی بهتر و بیشتری دارد. شما ابتدا یک چندراهی محافظ دار و یک کنتاکتور سه فاز ۳۲ آمپر را مهیا کنید. برای قسمت فاز و نول هر یک از این دستگاه ها یک رشته سیم وجود دارد، بایستی سیم فاز را با یکی از تیغه های قدرت قسمت کنداکتور که همان ترمینال ۲ طی یک است وصل نمایید.

n

اکنون از ترمینال دیگر کنتور که همان ترمینال ۱ از ۱ است به قسمت تابلوی کلید مینیاتوری داخلی وصل نمایید. دقت کنید که سیم نول خروجی کنتور باید به شینه ارت وصل گردد، محافظ برق با نمونه برداری در هر لحظه به عملکرد خود ادامه می دهد. اگر شرایط جاری در مدار به حالت نرمال باشد، به فرآیند خود ادامه می دهد.

n

اما اگر جریان جاری با نوسان اختلاف همراه باشد با قطع مدار مانع از آسیب رسیدن به لوازم الکتریکی می شود. در شرایط عادی توسط سیم یک و دو کنداکتور فعال می ماند. و درنتیجه این کنداکتور است که تیغه های قدرت را اتصال می ‌دهد و فاز خروجی از کنتور در مسیر ادامه می یابد. چنانچه شرایط در حالت عادی قرار نداشت، این محافظ باعث قطع شدن بوبین کنتاکتور و در نتیجه تیغه های قدرت می‌ شود. این نحوه ساخت محافظ برق به ساده ترین شکل ممکن است.

nnn

ساخت محافظ برق

ساخت محافظ برق

n

انواع محافظ برق پرکاربرد

n

آشنایی با نحوه ساخت محافظ برق یکی از مهمترین اقداماتی است که شما می توانید برای ساخت یک محافظ برق آن را فرا بگیرید. محافظ برق بهترین دستگاهی است که به منظور حفاظت از لوازم الکتریکی از آن استفاده می کنند. حال اینکه این دستگاه انواع مختلفی دارد و شما می توانید خود اقدام به ساخت محافظ برق باکیفیتی نمایید. محافظ ها انواع مختلفی دارد که برخی از پر قدرت ترین و یا پر کاربرد ترین آن ها عبارتند از:

nn

محافظ برق یخچال

n

این محافظ برق یخچال را می توان به عنوان یکی از پرفروش ترین و پرکاربردترین انواع محافظ برق در بازار برشمرد. از آنجایی که یخچال ها به صورت ۲۴ ساعته و مدام به برق متصل هستند بیشتر از لوازم الکتریکی دیگر در معرض نوسانات و شوک‌ های الکتریکی قرار دارند. شما برای محافظت از یخچال بایستی از یک محافظ مربوط به یخچال استفاده کنید. و توجه کنید که خرید یک محافظ برق می تواند بسیار مقرون به صرفه تر از خرید مجدد یخچال پس از سوختن یخچال شما در اثر نوسانات الکتریکی باشد.

n

محافظ های مخصوص یخچال فروشگاهی معمولا یک یا دو پریز دارند. اما مجهز به دکمه خاموش و روشن نیستند. معمولاً رله محافظ یخچال دارای قدرت عملکرد بیشتری نسبت به رله محافظ های معمولی و دیگر است و مدت زمان تاخیر در محافظ برق یخچال ۵ الی ۶ دقیقه می باشد.

n

چراکه یخچال میزان مصرف بالایی دارد و ممکن است روشن شدن همزمان آن با دیگر لوازم الکتریکی باعث افت ولتاژ شود، حتی تحت تاثیر این عمل می تواند شوک الکتریکی مجددی به وجود آید. از طرفی پس از خاموش شدن یخچال گاز درون لوله برمی گردد و زمانی که شما قبل از برگشتن گاز و ماندن گاز در لوله اقدام به روشن کردن محافظ برق کنید قطعا دستگاه آسیب بسیار جدی خواهد دید.

n

این نوع محافظ برق دارای طول کابل ۳۵ و ۱.۵متری است و شما می توانید آن را در دو مدل دیجیتالی و آنالوگ خریداری نمایید. نمایشگر مخصوص روی محافظ برق دارای قدرت تکنولوژی بسیار زیادی می باشد. همچنین محافظ مجهز به چراغ قرمز، زرد و سبز است. شما می توانید با آشنایی نحوه ساخت محافظ  برق اقدام به طراحی بهترین محافظ برق کنید. اما؛ بایستی در این زمینه تخصص و اطلاعات کافی داشته باشید. چنانچه نتوانید محافظ با کیفیت و مناسبی را طراحی کنید، قطعا به وسیله مورد نظر یا همان یخچال آسیب جدی وارد می شود.

nn

محافظ برق مخصوص لوازم صوتی و تصویری

n

یکی از انواع لوازم الکتریکی پرکاربرد پس از یخچال شامل تلویزیون، لپ تاپ، کامپیوتر و یا حتی ضبط صوت می ‌شود. تمامی لوازم الکتریکی در لیست لوازم صوتی و تصویری قرار می گیرد و برای تمامی لوازم صوتی و تصویری یک نوع محافظ برق مخصوصی طراحی کرده اند که می توانید همزمان چندین نوع وسیله صوتی و تصویری را به محافظ برق متصل کنید. چرا که تمامی این لوازم با میزان ولتاژ یکسانی طراحی شده اند.

n

حال اینکه محافظ برق مخصوص لوازم صوتی و تصویری همگی مجهز به دکمه خاموش روشن هستند تا در صورت عدم استفاده از لوازم صوتی و تصویری محافظ را خاموش کنید؛ چرا که ممکن است تحت تاثیر شرایط بسیار بد یا نوسانات بسیار زیاد خود محافظ برق نیز آسیب ببیند. این نوع محافظ برق نیز مجهز به سه چراغ سبز، زرد و قرمز به عنوان نشانگر های مخصوص هستند.

n

معمولاً محافظ برق لوازم صوتی و تصویری مجهز به ۴ الی ۶ خانه پریز هستند و آن ها را با طول سیم ۱.۵ و ۳.۵ متر طراحی می کنند. مدت زمان تاخیر در محافظ های لوازم صوتی و تصویری ۲ تا ۴ دقیقه می باشد. محافظ برق لوازم صوتی و تصویری خود در دو مدل دیجیتالی و آنالوگ طراحی می شود که هر دوی آن ها مجهز به چراغ نشانگر هستند. و معمولاً این نوع محافظ برق مخصوص دستگاه های الکتریکی کم مصرفی نظیر تلویزیون، کامپیوتر، ضبط صوت، لپ تاپ و غیره است‌.

n

شما می توانید محافظ برق مخصوص تلویزیون را در ابعاد و اشکال بسیار مختلفی خریداری کنید و معمولاً رله محافظ های صوتی و تصویری نسبت به دیگر انواع محافظ برق یا حتی محافظ برق یخچال ضعیف تر می باشد. چرا که این نوع وسایل جهت عملکرد خود نیاز به میزان جریان کمی دارند و نحوه ساخت محافظ برق تلوزیون بسیار راحت است.

nnn

ساخت محافظ برق

ساخت محافظ برق

n

نتیجه

n

آشنایی با نحوه ساخت محافظ برق به شما کمک می ‌کند تا با کمترین امکانات خود به راحتی اقدام به ساخت این وسیله کاربردی نمایید. همانگونه که مستحضرید، محافظ برق یکی از دستگاه های کاربردی است که از تمامی لوازم الکتریکی شما در برابر شبکه ها و نوسانات الکتریکی محافظت می کند. برای تمامی انواع لوازم برقی یک نوع محافظ برق مخصوصی طراحی شده و شما می توانید محافظ برق مخصوص هر یک از لوازم برقی را خریداری نمایید.

n

اما به طور کلی برای محافظت از کل سیستم برق ساختمان می توانید یک محافظ برق پشت کنتور را بخرید. ساخت محافظ برق کار بسیار راحتی است که شما می‌توانید توسط یک سه راهی این کار را انجام دهید. اما به طور کلی خرید محافظ برق کار بسیار معقولانه و مقرون به صرفه است و برای خرید بهترین محافظ برق درجه یک می توانید به فروشگاه برقیجات مراجعه نمایید.

اولین navigation menu here خود را ایجاد کنید