مقالات, نورپردازی

آشنایی با انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان

لامپ هالوژن نمای ساختمان

با انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان آشنا هستید؟ می دانید بهترین لامپ های هالوژن که برای نما استفاده می کنند، چه مزایا و مشخصاتی دارند؟ هالوژن ها یکی از انواع لامپ های بسیار پرطرفدار در بازار هستند که از لحاظ بسیاری از قابلیت ها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند.

حال اینکه مشخصات ویژه این لامپ ها جزو مزایای آن ها نیز شناخته می شود. و به عنوان لامپ های پرنور که تنوع طرح و رنگ زیادی دارند. از آن ها در نمای ساختمان استفاده می کنند. در ادامه توضیحات بیشتری را درباره انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

انواع لامپ هالوژنی بر اساس نوع نصب و یا استفاده

نورپردازی در نمای ساختمان یکی از نکات بسیار مهمی است. که از لحاظ زیبایی و به تبعیت از مد در صنعت دکوراتیو اهمیت بسیار زیادی دارد. در گذشته کیفیت در جایگاه بسیار مهمی قرار داشت. اما با توجه به پیشرفت علم کم کم زیبایی نما نیز حائز اهمیت قرار گرفت و نورپردازی یکی از مهمترین نکات مهمی است که در صنعت دکوراسیون حائز اهمیت قرار می گیرد.

حال اینکه استفاده از انواع لامپ مناسب نمای ساختمان نکته بسیار مهمی می باشد و معمولاً لامپ های هالوژن بهترین گزینه برای نمای ساختمان محسوب می شود؛ چرا که کیفیت نور بسیار بالایی دارد.

این لامپ ها نسبت به مدل های قدیمی بسیار تغییر شکل یافته تر و پیشرفته تر طراحی می شوند که قابل نصب روی تمامی قسمت های نما از جمله دیوار پوش، کفپوش، تورفتگی، به صورت توکار و روکار، سقف های کاذب و غیره خواهند بود.

انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان را بر اساس نوع نصب می توان به دو نوع توکا و روکار تقسیم نمود. این دو مدل طراحی و نصب لامپ های هالوژن در نمای ساختمان هر دو باعث خلق زیبایی می شود. مدل های توکار را معمولاً به صورت توکار نصب نمود که تنها نور آن ها قابل مشاهده است و معمولاً در طرح های گرد و مربع هستند.

این لامپ ها در تمامی ساختمان های اداری، تجاری و حتی مسکونی می توانند روی سقف آن ها مورد استفاده قرار بگیرند. از مهمترین مزیت این لامپ ها زیبایی است که ایجاد می کنند و همچنین نور استانداردی را از خود ساطع خواهند کرد.

مدل های روکار نیز از انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان هستند که روی سقف نصب شده و به راحتی قابل مشاهده است. تنوع این مدل ها بسیار زیاد بوده و در نور های مهتابی و آفتابی می توانید آن ها را خریداری و استفاده کنید.

انواع لامپ هالوژن نما ساختمان

لامپ های هالوژن یکی از بهترین لامپ های صنعت روشنایی هستند که از یک رشته تنگستن در یک محفظه پر شده از گاز بی اثر و مقداری هالوژن ساخته شده اند. این لامپ ها نیز در بازار محبوبیت زیادی دارند. و قطعاً بالا بودن سطح فروش هر یک از آن ها به سبب کیفیت بالا و مزایای خاصی است. که از آن بهره می بریم. تنوع این لامپ ها بسیار زیاد است. و معمولاً با در نظر قرار دادن بسیاری از پارامترها می توان آن ها را در دسته بندی های مختلفی قرار دارد.

لامپ‌های هالوژن نمای ساختمان یکی از انواع هالوژن ها بر اساس نوع کاربرد است. همانگونه که از نام آن پیداست، برای نمای بیرونی ساختمان مورد استفاده قرار می‌ گیرد. و قطعاً لامپ های نما جزو لامپ های تزیینی و یا دکوراتیو شناخته می شود.

این دسته از لامپ ها علاوه بر اینکه بایستی کیفیت عملکرد و طول عمر بالایی داشته باشند، از لحاظ زیبایی نیز بایستی توجه مخاطب را جلب کنند. همچنین انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان به سبب این که در معرض شرایط آب و هوایی مختلف و حتی شرایط طبیعی قرار می گیرد، بایستی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار گردد.

لامپ هالوژن نمای ساختمان

لامپ هالوژن نمای ساختمان

این لامپ ها نیز خود انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

انواع لامپ هالوژن بر اساس نوع ساختار

  • لامپ هالوژن sob

یکی از انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان شامل لامپ های ای او بی است که کیفیت نوری بسیار استانداردی دارد و از لحاظ میزان نوردهی مشابه لامپ های هالوژن ال ای دی هستند. این نوع لامپ ها به منظور تامین روشنایی نمای ساختمان گزینه بسیار مناسبی می باشند و از چیپ های الکترونیکی تشکیل می ‌شوند. که روی برد لامپ نصب می‌‌گردد. معمولاً این چیپ ها روی روشنایی لامپ تاثیر بسیار زیادی دارند.

اما آنچه باعث کیفیت نور لامپ می شود تعداد دیودهایی است که روی برد لامپ تعبیه شده اند و نقطه نورانی را در مرکز به وجود می آورند. طول عمر این لامپ ها بسیار بالا است و میزان مصرف انرژی پایین نیز دارند. شما می توانید این لامپ ها را هم به صورت توکار و هم روکار در نمای ساختمان مورد استفاده قرار دهید.

  • لامپ هالوژن smd

این لامپ ها نیز نمونه ای از لامپ های هالوژنی نمای ساختمان شناخته می ‌شوند که بر اساس تکنولوژی اس ام دی آن ها را طراحی می ‌کنند. لامپ های اس ام دی از چند چیپ ال ای دی تشکیل می شوند. که با کمک یک تکه سیم نازک به یکدیگر اتصال پیدا کرده اند. اس ام دی میزان گرمای بسیار کم و نور زیادی را از خود ساطع می ‌کنند. که روشنایی آن ها نیز به صورت یکنواخت در کل فضا پخش می گردد.

این لامپ‌ ها زیبایی فوق العاده عالی دارند و همچنین در میزان مصرف انرژی جزو لامپ های مقرون به صرفه شناخته می شوند. برای نمای ساختمان و تجهیزات نورپردازی شما می توانید این لامپ را در مدل های مختلف هم به صورت توکار و هم به صورت روکار به کار ببرید. در میان انواع لامپ هالوژنی نمای ساختمان این گزینه جزو بهترین و ایده آل ترین ها به شمار می رود.

مزیت های مهم انواع لامپ هالوژن نما ساختمان

لامپ های هالوژن نیز همانند دیگر لامپ های موجود در بازار دارای تکنولوژی ساخت خاصی است. اگرچه بعد از این لامپ ها انواع مدل های لامپ نسل جدید دیگری با قابلیت جدید تر و به روز تر به تولید رسید. اما این لامپ ها نیز هم اکنون با بهره مندی از علم روز با قابلیت بهتر و کیفیت عالی تر از نسل های قدیمی طراحی و تولید می شوند.

لامپ های هالوژن نمای ساختمان خود دارای مزیت هایی هستند. که باعث محبوبیت این لامپ ها شده است. برخی از این ویژگی ها مشخصات و یا مزایا عبارتند از:

  • تمامی انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان کیفیت نوری بالای دارند. این لامپ ها دز دو نوع رنگی و غیر رنگی هستند. که نور را به خوبی در تمام فضا متمرکز می ‌کنند. و همین کیفیت نور استاندارد و پخش شدن نور در تمام فضا به صورت یکسان مهمترین مزیت این نامه ها به شمار می رود.
  • لامپ های هالوژن در ابعاد بسیار مختلفی طراحی می شود که شما می توانید ابعاد کوچک این لامپ ها را در کاربرد هایی همچون پروژکتور ها به کار برده که معمولا در نمای ساختمان بیشترین استفاده را دارند.
  • این لامپ ها قابلیت تنظیم نور دارند. شما می توانید درجه نور این لامپ ها را با خاموش و روشن کردن تنظیم کنید.
  • دیگر مزیت انواع لامپ هالوژن نما ساختمان مقرون به صرفه بودن قیمت لامپ همچنین که این لامپ خود جزو لامپ های کم مصرف محسوب می ‌شود. که میزان انرژی کمی را مصرف می کنند. در نتیجه با مصرف میزان انرژی کم به تب هزینه‌های برق نیست کاهش پیدا خواهد کرد.
  • لامپ های هالوژن دارای تنوع زیادی هستند و شما می توانید متناسب با هر یک از محیط مدنظر خود یک لامپ مناسب را خریداری نمایید.
  • لامپ های هالوژن نور آفتابی از خود ساطع می کند و همچنین کیفیت رنگ بسیار عالی دارند.
لامپ هالوژن نمای ساختمان

لامپ هالوژن نمای ساختمان

نتیجه

آشنایی با انواع لامپ هالوژن نمای ساختمان به شما کمک می کند. تا برای نمای خود یکی از بهترین هالوژن های مناسب را خریداری کنید. هالوژن یکی از پرفروش ترین لامپ ها در صنعت روشنایی است که با کیفیت خوب، تنوع بالا، رنگ های متنوع، طرح های زیبا و پرطرفدار و قیمت مناسب به تولید می رسد.

این لامپ ها از لحاظ کیفیت نوری مناسب در زمینه زیبایی نیز بسیار حائز اهمیت می باشند. چرا که نمای ساختمان به عنوان دکور ساختمان شناخته می شود. لامپ هایی که برای این فضا به کار می برند، علاوه بر اینکه باید کیفیت نوری بالایی داشته باشند، بایستی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف نیز از خود مقاومت نشان دهند. اما مهمترین مزیت این لامپ ها بایستی طرح، مدل و حتی رنگ شیک آن ها باشد. چرا که قرار است برای نما به کار برده شوند و باعث جلب توجه باشند.

دسترسی به تنوع لامپ های هالوژنی نمای ساختمان برای یک انتخاب درست اهمیت زیادی دارد. و معمولاً تمامی مراکز تنوع زیادی از انواع لامپ ها را ندارند. اما فروشگاه برقیجات یکی از مراکزی است که تنوع انواع لامپ هالوژن در آن بسیار زیاد است. و همچنین لامپ های خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب به فروش می رساند. شما در این فروشگاه می توانید انواع برند لامپ معتبر مانند لامپ نمانور، شهاب الکتریک، پارس و غیره را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *