نورپردازی

بهترین آنتن هوایی تلویزیون موجود در بازار

بهترین آنتن هوایی تلویزیون

با بهترین آنتن هوایی تلویزیون آشنا هستید؟ می دانید این آنتن ها چگونه نمایش صدا و تصویر یا حتی داده های دیگر را با راحتی برای ما انجام می دهند؟ با پیشرفت علم، ردپای وسایل سرگرمی نیز در خانه ها پیدا شد. و کم کم این تجهیزات به صورت پیشرفته تر و با قابلیت های بیشتر به تولید رسیدند‌.

تلوزیون یکی از همین وسایلی است که جهت اطلاع رسانی و حتی سرگرمی تز آن استفاده می کنند‌. اما به نظر شما این وسیله صوتی و تصویری خود به تنهایی قادر به نمایش صدا و تصویر است؟ برای استفاده از تلوزیون تجهیزات بسیار مهم دیگری نظیر آنتن تلویزیون نیز استفاده می شود. آنتن ها خود جزو وسایل بسیار ضروری هستند. که در انواع مدل های مختلفی در دسترس قرار دارند‌. البته برند مهمترین پارامتری است که روی کیفیت و طول عمر محصول تاثیر دارد. پس در ادامه شما را با بهترین آنتن هوایی تلویزیون آشنا می کنیم.

بهترین آنتن هوایی تلویزیون

آنتن ها به عنوان لوازم کاربردی در انواع مدل های مختلفی تولید می شوند. که معمولا آنتن های هوایی پر کاربردترین هستند. اما همین آنتن های هوایی توسط شرکت های بسیار زیادی به تولید می رسند. که این برند باعث تنوع بسیار آنتن ها هوایی می شود. هر یک از کمپانی های تولیدکننده نیز برای تولید آنتن پارامترهای خاصی را برای خود در نظر گرفته اند. که انتخاب سطح کیفیت مواد اولیه و یا تکنولوژی کاربردی در آنتن ها جزئی از آن ها می باشد. ابن دو گزینه جزو مهمترین پارامترهایی هستند کا روی کیفیت تاثیر می گذارند. پس بهترین آنتن هوایی تلویزیون همان معتبرترین برند موجود در بازار است. برند آترون، جزو برندهای بسیار محبوب و پرآوازه ای است که در جهان بی نظیرترین کیفیت به شمار می رود. شرکت آترون انواع آنتن هوایی، رومیزی و… را با بهترین کیفیت روانه بازار می کند.

پر فروش ترین مدل آنتن های این مجموعه آنتن هوایی است. که به صورت دیجیتالی و مجهز به یک منبع تغذیه و همچنین تقویت کننده بسیار قوی می باشد. قدرت و کیفیت این آنتن ها به اندازه ای زیاد است که می توانند تمام شبکه ‌های صدا و سیما را پوشش دهند. معمولا جنس بدنه این آنتن ها از پلاستیک است و این بهترین آنتن هوایی تلویزیون مجهز به باند پوششی UHF ،FM و VHF، با گیرنده سیگنال دیجیتال و آنالوگ می باشد. این مدل آنتن ها معمولا دو عدد خروجی دارند. که با وجود تقویت کننده‌ سیگنال بهترین کیفیت را ارائه می دهند. نشانگر LED و همچنین منبع تغذیه ۲ خروجی ترانس دار این آنتن ها جزو مزیت های مهمی است که هر نوع آنتنی مجهز به این تکنولوژی نیست.

منبع تغذیه همراه این آنتن انرژی مورد نیاز را تامین می کند. و توسط اتصال دوشاخه می توانید ون را به برق شهری متصل نمایید. این آنتن به گونه ای طراحی شده که برای هر دو گیرنده دیجیتال و آنالوگ بهترین گزینه است. چرا که مجهز به سیستم دیجیتال می باشد.

بهترین آنتن هوایی تلویزیون

بهترین آنتن هوایی تلویزیون

انواع آنتن هوایی

در بازار شاهد خرید و فروش صدها مدل آنتن هستیم. که این تنوع ره خاطر مدل، طرح و حتی برند آن ها است. آنتن هوایی از میان تمامی انواع مدل ها بهترین و پرکاربردترین می باشد. که خود در انواع مدل های مختلفی به تولید می رسد. این آنتن ها قادر هستند تا طیف وسیعی از امواج گوناگون را دریافت و به گیرنده هایی نظیر تلوزیون ‌انتقال دهد. مناطقی هستند که دریافت سیگنال در آن مناطق بسیار سخت است. که هر مدل آنتنی قادر به دریافت سیگنال در این مناطق نخواهد بود‌. اما آنتن های هوایی برای چنین مناطقی طراحی شده اند. حال اینکه چگونگی قرار گرفتن آنتن، کیفیت، برند و مدل همگی در کیفیت دریافت سیگنال تاثیر دارند.

آنتن های هوایی خود در مدل های مختلفی هستند که انواع آنتن هوایی شامل موارد زیر هستند.

  • آنتن هوایی ثابت

مدل های مختلفی از آنتن هوایی وجود دارند که از میان همه بهترین آنتن هوایی تلویزیون مدل ثابت است‌. این مدل از آنتن های هوایی با صورت ثابت طراحی شده اند و منتسب مکان هایی هستند که دارای سیگنال قوی است. این‌ مدل آنتن نیاز به تنظیم‌ پیاپی ندارد بلکه تنها کافیست تا شما آن را در مکان مناسبی قرار دهید و در نتیجه اقدام به تنظیم جهت نمایید.

  • آنتن هوایی گردان

همانگونه که از نام این آنتن پیداست، آنتن هوایی گردان را می توان به جهات مختلف چرخاند. این مدل آنتن ثابت نبوده و می توانید آن را برای مناطقی که دارای سیگنال ضعیف هستند استفاده کنید. این آنتن های مدل چرخان خود در دو مدل دستی و اتوماتیک می باشند که هر یک از آن ها دارای مزیت های بسیاری بوده و مدل دستی با صورت دستی؛ اما مدل دیجیتالی به صورت خودکار قابلیت تنظیم دارد.

نکات مهم خرید بهترین آنتن تلویزیون

آنتن یکی از انواع تجهیزات مخابراتی محسوب می شود که به صورت خیلی پیشرفته طراحی شده است. این وسیله می تواند سیگنال های الکتریکی را به امواج الکترومغناطیسی در حالت فرستندگی تبدیل کند. البته قادر است تا امواج الکترومغناطیسی را نیز به سیگنال های الکتریکی در حالت گیرندگی تبدیل نماید. به عنوان مثال، امواج تلویزیونی همان داده هایی نظیر صدا و نور هستند که توسط آنتن دریافت و منتقل می گردند. با توجه به کاربرد آنتن ها به نقش مهم آن ها پی می بریم. اما بهتر است بدانید که کیفیت آنتن روی کیفیت کاربرد و همچنین طول عمر آن بسیار تاثیر گذار می باشد پس در انتخاب بهترین آنتن هوایی تلویزیون دقت کنید‌. برخی از نکات مهم خرید آنتن درجه یک عبارت است از:

  • قیمت آنتن

اولین پارامتری که برای اکثر مشتریان در اولویت قرار دارد قیمت آنتن است. قیمت باید بر اساس مؤلفه هایی چون کیفیت و مشخصات محصول مشخص شود. البته شما مشتریان عزیز باید بر اساس میزان بودجه خود اقدام‌ به خرید کنید. اکثر کاربران به دنبال ارزان ترین قیمت هستند اما اینگونه نیست، بلکه قیمت را با توجه به کیفیت مشخص می ‌کنند و با در نظر داشتن کیفیت، هزینه مناسبی را نیز باید پرداخت نمایید.

  • نوع آنتن

آنتن ها را در انواع مدل های مختلفی تولید می کنند که شامل مدل هوایی، مدل رومیزی، ترکیبی از این دو، سرخود، رومیزی، میله ای، گردان و…است. شما باید متناسب با نوع نیاز خود یک انتخاب مناسبی داشته باشید. شاید ممکن است شما موقعیت مناسبی برای نصب آنتن هوایی ندارید اما هنگام خرید به این نکته توجه ای نخواهید کرد.

  • نوع باند

باندها نیز مهمترین نکاتی هستند که باید حتما هنگام خرید مورد توجه قرار بگیرند. معمولا هم شبکه های تلویزیونی روس باند UHF ، باند، VHF و باند VL ارسال می شوند که دریافت هر کدام از این باندها یک نوع آنتن‌ مخصوصی را می طلبد.

بهترین آنتن هوایی تلویزیون

پارامترهای اصلی خرید یک آنتن درجه یک

  • قدرت گیرندگی

مهمترین نکته ای که باید در خرید بهترین آنتن هوایی تلویزیون در نظر داشت شامل میزان قدرت گیرندگی آن است‌. کیفیت یک آنتن به قدرت گیرندگی آن بستگی دارد که معمولا میزان قدرت هر یک از مدل های آنتن روی آن درج می شود. آنتن درجه یک باید چنان قدرتی داشته باشد که صدا و تصویر را به صورت کامل پوشش دهد.

  • نوع دریافت

همانگونه که اشاره شد، آنتن ها سیگنال ها را دریافت و ارسال می کنند که این دریافت له دو صورت آنالوگ و دیجیتالی است. چنانچه دستگاهتان دیجیتالی باشد شما نیز بایستی یک آنتن مخصوص گیرنده دیجیتال خریداری کنید که این مدل آنتن ها تمام شبکه ها را به وضوح پوشش می دهند. اما اگر تلویزیون شما از نوع آنالوگ باشد باید آنتنی با گیرندگی قوی خریداری نمایید.

  • برند آنتن

در خرید بهترین آنتن هوایی تلویزیون برند همیشه حرف اول را می زند؛ زیرا برند کمپانی های معتبری چون آترون به کیفیت و طول عمر بالا مشهورند. به همین دلیل است که اکثر مشتریان تنها به دنبال خرید محصولاتی با برندهای معتبر هستند که کیفیت خوبی دارد. از خرید آنتن ها بی کیفیت با در نظر داشتن قیمت، خودداری کنید؛ چرا که به تلوزیون شما اسیب می زند.

  • گارانتی

مهمترین اصل خرید یک آنتن خوب و هر محصول دیگری، داشتن گارانتی آن محصول است‌. اول اینکه گارانتی نوعی ضمانت است و چنانچه محصول شما دچار خرابی شود می توانید به راحتی جهت تعمیر آن‌ به نمایندگی به همراه گارانتی مراجعه کنید. اما نکته مهم این است که هیچ یک از کمپانی ها، محصولات بی کیفیت خود را گارانتی نخواهند کرد.

  • نوع مرکز فروش

با وجود تمام نکات مهم خرید، اگر شما از یک مرکز معتبر خرید کنید هیچ مشکلی برایتان پیش نخواهد آمد. اول اینکه مراکزی چون فروشگاه برقیجات که جزو بهترین ها هستند، محصولاتی از بهترین کمپانی های جهان را به فروش می رسانند و همچنین قبل از خرید مشاورین فروش این مجموعه به شما اطلاعات کاملی خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *