مقالات

بهترین باتری قلمی قابل شارژ

بهترین باتری قلمی قابل شارژ

آیا می دانید بهترین باتری قلمی قابل شارژ چه مشخصاتی دارد؟ با نکات مهم خرید بهترین باتری های قابل شارژ آشنایی دارید؟ باتری های قابل شارژ همانگونه که از نام آن ها پیداست یکی از انواع باتری های بسیار پرکاربرد در بازار هستند. که پس از اتمام شارژ می توان مجدد آن ها را شارژ کرده و استفاده نمود.

باتری ها بر اساس نوع کاربرد و ساختار دارای انواع مدل های مختلفی هستند که کیفیت، طول عمر، کاربرد و حتی قیمت هر یک از مدل ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به منظور شناخت بهتر شما عزیزان در ادامه درباره بهترین باتری قلمی قابل شارژ توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

کاربرد باتری قلمی قابل شارژ

های قلمی قابل شارژ یکی از متداولترین انواع باتری هایی هستند. که سطح عمده‌ ای از بازار را به خود اختصاص داده اند. چرا که این باتری ها طول عمر بسیار بالایی داشته و در اکثر تجهیزات قابل استفاده  می باشند. این باتری ها متشکل از انواع سلول های الکتروشیمیایی هستند که می توانند انرژی الکتریکی را در خود ذخیره کنند. حال این که این سلول ها تحت عنوان سلول های ثانویه نامیده می شوند که واکنش الکتروشیمیایی در آن ها حالتی برگشت پذیر دارد. یکی از نکات مهمی که برای اکثر افراد یک سوال و یا یک مبهم است تشخیص باتری قابل شارژ و باتری های غیر قابل شارژ می باشد.

باتری قلمی قابل شارژ باتری است که می توان به راحتی آن را شارژ نمود و معمولاً در انواع اندازه های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد که باتری های مگاواتی و دکمه‌ ای نمونه ای از آن ها به شمار می رود.

این نوع باتری ها انواع مدل های مختلفی دارند که هر یک از آن ها مخصوص استفاده برای یک دستگاه خاص می باشند اما اگر بخواهیم به طور کلی به کاربرد انواع باتری قابل شارژ بپردازیم باید گفت که این باتری ها در مدل های مختلفی برای انواع دستگاه هایی چون باتری خودروها، جرثقیل های سیار، باتری دوچرخه برقی و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

باتری قابل شارژ خورد انواع مدل های مختلفی دارند که هر یک از این مدل ها می توانند در ابعاد متنوع به تولید برسند و کاربرد تمامی مدل و حتی ابعاد باتری های قابل شارژ با یکدیگر متفاوت خواهد بود. پس هنگام خرید بهترین باتری قلمی قابل شارژ تمامی این نکات را مورد توجه قرار دهید.

نکات مهم خرید بهترین باتری قلمی قابل شارژ

باتری های قلمی قابل شارژ یکی از پرکاربردترین انواع باتری ها در بسیاری از لوازم و تجهیزات می باشند این باتری ها همانگونه که از نام آن ها پیداست قابل شارژ بوده و به شکل قلمی هستند‌ اما شاید برای شما هم پیش آمده که هنگام استفاده از باتری قلمی با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوید. که قطعاً عوامل بسیار زیادی در این زمینه تاثیر خواهند داشت. با توجه به نکات مهم خرید بهترین باتری قلمی قابل شارژ و استفاده درست می توان بهترین باتری را خریداری کرد.

  • یکی از مهمترین نکاتی که بایستی شما مشتری گرامی به هنگام خرید به آن توجه کنید ولتاژ باتری است. همه دستگاه ها که با باتری کار می کنند یک محل مناسبی برای قرار دادن باتری دارند که و معمولا میزان ولتاژ باتری و میزان ولتاژ لازمه دستگاه باید یکی باشد. حال اینکه شما بایستی باتری مناسبی را با ولتاژ دستگاه خریداری نمایید. به عنوان مثال اگر دستگاه شما دو باتری می خورد و نیاز به ۴ ولت ولتاژ دارد در واقع می تواند ۴ ولتاژ را تحمل کند شما بایستی دو باتری ۲ ولتاژی برای آن تهیه کنید.
  • مورد توجه قرار دادن ظرفیت باتری نیز از دیگر پارامترهای مهم خرید بهترین باتری قلمی قابل شارژ به شمار می رود. معمولاً ظرفیت باتری با واحد میلی آمپر بر ساعت محاسبه می گردد. و چنانچه یک باتری ۲۵۰۰ ظرفیت داشته باشد می تواند حدود یک ساعت جریان ۲۵۰۰ میلی آمپر را فراهم نماید.
  • توجه به نوع تکنولوژی ساختاری بهترین باتری قلمی قابل شارژ نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد. معمولاً باتری ها بر اساس نوع تکنولوژی به انواع مختلفی ۴ لیتیوم روی نیکل هیدرید فلز و آلکالاین تقسیم می شود.
  • نکته مهم دیگر مورد توجه قرار دادن نقاط قوت و نقاط ضعف بهترین باتری قلمی قابل شارژ خواهد بود. برخی از نقاط قوت این باتری ها داشتن قیمت مقرون به صرفه، قدرت بالا و طول عمر زیاد می باشد. همچنین شما می ‌توانید آن ها را به راحتی شارژ کنید.
بهترین باتری قلمی قابل شارژ

بهترین باتری قلمی قابل شارژ

انواع باتری قلمی قابل شارژ

باتری های قلمی یکی از متداول ترین مدل های انواع باتری موجود در بازار است که مدل های شارژی آن ها معمولاً سطح فروش بسیار بالایی دارد. نوع عملکرد این باتری به گونه ای است که در زمان شارژ قطب مثبت آن اکسید شده و به همین منظور الکترون تولید می گردد.

حال قطب منفی باتری باعث جذب الکترون های تولید شده می شود. و این انتقال الکترون منجر به تولید جریان الکتریکی در مدار الکتریکی خواهد شد. البته ممکن است نوع عملکرد باتری ها در مدل های مختلف کمی متفاوت باشد که برخی از انواع بهترین باتری قلمی قابل شارژ عبارتند از:

  • باتری روی کربن

یکی از انواع مدل های باتری های قلمی شارژی شامل مدل روی کربن آن است که آن را با نام باتری کربن نیز می شناسند. این باتری در تمامی باتری های خشک نوع ای دی سی مورد استفاده قرار می گیرد. الکترودهای این نوع باتری از جنس روی و کربن هستند. که ام الکترولیت آنها از جنس خمیری از مواد اسیدی می باشد.

از این نوع باتری ها معمولا برای وسایلی چون لب تاپ، دوربین های فیلمبرداری و یا حتی گوشی موبایل استفاده می کنند که به راحتی می توانید در صورت اتمام شارژ آن ها را شارژ نمایید. البته باتری های روی کربن خود در دو نوع آلکالاین و لیتیمی هستند.

  • باتری های لیتیوم یون

نمونه دیگری از انواع باتری های قابل شارژ و به نوعی بهترین باتری قلمی قابل شارژ باتری های لیتیوم یونی هستند. این باتری ها می توانند بالاترین چگالی انرژی را فراهم نموده و نیازی به دشارژ کامل ندارد. شما می توانید این نوع باتری ها را در هر زمانی شارژ کنید و معمولاً طول عمر بالایی دارند. در صورتی که برخی از باتری ها بایستی حتماً شارژ آن ها به صورت کامل تخلیه شود تا شما بتوانید آن را مجددا شارژ نمایید.

بهترین باتری قلمی قابل شارژ

مدل های پرفروش انواع باطری قلمی

  • باتری لیتیوم پلیمری

یکی از بهترین باتری قلمی قابل شارژ مدل های لیتیوم پلیمری است که مشابه مدل های لیتیوم یونی می باشد. لیتیوم در این مدل باتری ها بسیار نازک تر بوده و ابعاد کوچکتری نیز دارد. به همین منظور وزن این باتری ها سبک است و مقاومت بسیار بالایی در مقابل شارژ بیش از حد دارد. اما قیمت این نوع باتری قلمی قابل شارژ در مقایسه با دیگر مدل ها بیشتر است.

  • باتری نیکل متال هیبربد

اگر به دنبال بهترین باتری قلمی قابل شارژ هستید، می توان به مدل های نیکل متال هیبرید اشاره نمود که ظرفیت بسیار زیادی در مقایسه با مدل های دیگر است. این باتری چنانچه به صورت مداوم شارژ شود قطعاً به مرور طول عمر آن کاهش پیدا می کند. هنگامی که باطری به برق متصل می باشد از آن استفاده نکنیم. چرا که گرمای داخلی آن افزایش پیدا کرده و همین مسئله ممکن است شارژ آن را متوقف و یا باعث خراب شدن باتری شود.

  • نیکل کادمیوم

مدل های نیکل کادمیوم نیز یکی دیگر از انواع بهترین باتری قلمی قابل شارژ محسوب می شود. الکترود های این باتری معمولاً از جنس هیدروکسید نیکل و کادمیوم می باشد که به همین منظور سرعت شارژ شدن آن نسبت به دیگر باتری ها زیاد است. این باتری ها مقاومت بسیار بالایی در برابر دشارژ و همچنین طول عمر بالایی دارند.

نتیجه

باتری های قلمی قابل شارژ به عنوان پرفروش ترین انواع باتری های موجود در بازار هستند که هم اکنون در حجم وسیعی از انواع تجهیزات و وسایل مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل باتری ها خود انواع بسیار مختلفی دارند که معمولا هر یک از آن ها دارای مشخصات و کاربرد خاصی هستند. شما نیز به هنگام خرید بهترین باتری قلمی قابل شارژ بایستی نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید که یکی از آن ها انتخاب بهترین مدل باتری متناسب با نوع کاربرد شما است.

نکات بسیار زیادی هستند که شما بایستی به هنگام خرید یک باتری قلمی قابل شارژ مناسب به آن ها توجه کنید. این باتری ها خود انواع مختلفی دارند که آشنایی با هر یک از مدل‌های باتری قلمی به شما کمک می کند تا به هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید. اگر به دنبال خرید بهترین باتری قلمی قابل شارژ هستید.

فروشگاه برقیجات یکی از مراکز فروش معتبر در کشور است که می‌ توانید بهترین انواع باتری قابل شارژ را با قیمت مناسبی از آن خریداری کنید. کیفیت و قیمت تمامی انواع محصولات این مجموعه به ویژه انواع باتری های قابل شارژ آن به صورت رقابتی است. و همچنین دسترسی به این مجموعه نیز با خرید آنلاین به ساده ترین شکل ممکن امکان ‌پذیر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *