مقالات, نورپردازی

بهترین برند لامپ مهتابی در بازار

بهترین برند لامپ مهتابی در بازار

آیا می دانید بهترین برند لامپ مهتابی در بازار کدام است؟ با لامپ مهتابی و انواع آن تا چه حد آشنایی دارید؟ لامپ ها محصولاتی هستند که در تمامی صنایع جزو نیازهای اصلی به منظور ایجاد روشنایی شناخته می شوند. بی شک بدون لامپ صنعت روشنایی مختل می گردد. و به همین واسطه نیز بسیاری از فرآیندهای کاری صنایع نیز فلج خواهد شد. به نوعی می توان گفت بهبود کیفیت، عملکرد و همچنین رشد در صنایع مختلف تحت تاثیر روشنایی نیز قرار دارد.

لامپ های مهتابی یکی از انواع لامپ های هستند که اکنون انواع مختلفی از برند آن در بازار به فروش می رسد. در ادامه درباره بهترین برند لامپ مهتابی در بازار توضیحات کاملتری را ارایه می دهیم.

بهترین برند لامپ مهتابی در بازار

صنعت روشنایی به عنوان بزرگترین و پرکاربرد ترین صنعت در جهان شناخته می شود. لامپ ها نقش بسیار مهمی در این صنعت ایفا می‌ کنند و به سبب اهمیت کاربرد لامپ ها هم اکنون در بازار شاهد خرید و فروش هزاران مدل لامپ در طرح و مدل و حتی برندهای مختلف هستیم. هر یک از این لامپ ها متناسب با شرایط خاصی و با بهره مندی از علم روز طراحی و تولید شده اند. مزایا و معایب هر یک از لامپ های موجود در بازار می تواند یکسان و یا برخی کم و یا زیاد باشد.

حال اینکه این مزایا باعث می شود تا مشتری ترغیب به خرید لامپ مورد نظر شود. لامپ های فلورسنت یا مهتابی یکی از پرطرفدارترین انواع لامپ های موجود در بازار هستند که متشکل از لوله شیشه ای، الکترودهای ساطع کننده، الکترون، مدار راه انداز لامپ، فسفر، گاز جیوه، آرگون و یا نئون می باشند. هر یک از لامپ ‌ها مشخصات خاص خود را دارند که به هنگام خرید اهمیت قرار بگیرند.

ما به دنبال بهترین برند لامپ مهتابی در بازار هستیم. با توجه به اهمیت لامپ ها روشنایی به سبب تولید نور مصنوعی هم اکنون شاهد رقابت برندهای بسیار مختلفی در بازار خواهیم بود. در میان تمامی برندهای موجود نام نمانور به عنوان بهترین و با سابقه ترین برند لامپ مهتابی خوش می درخشد. نمانور سال هاست که در این عرصه فعالیت می کند و بهترین ها را با کیفیت عالی و قیمت مناسب به دست مشتری می رساند.

مهمترین دلیل موفقیت این شرکت بهره مندی از علم تکنولوژی روز و تولید محصولاتی با قابلیت جدید نسبت به نسل قدیمی لامپ ها است. این مدکز از همان آغاز فعالیت خود توانست توجه مشتریان را جلب کند و چه بسا این که به مرور زمان تجربیات آن بیشتر شده و در نتیجه با به کارگیری تجربیات خود نیز توانست قدرت تولید خود را بیفزاید.

عملکرد لامپ مهتابی

لامپ مهتابی یکی از لامپ های پرمصرف در بازار است که با نام لامپ فلورسنت نیز شناخته می شود. این لامپ ها توسط بخار جیوه تخلیه در گاز و همچنین اندک فشار کار می کنند و معمولاً فلورسنت را به یک نور مرئی تبدیل خواهند کرد. نور تولید شده توسط این لامپ ها یک نور استاندارد و کاملاً طبیعی است که به صورت یکنواخت در کل فضا پخش می شود. این لامپ ها درصد بالایی از انرژی مصرفی را به نور تبدیل کرده و گستردگی آن در محیط نیز بسیار مناسب می باشد. لامپ های مهتابی دارای مزایای بسیار زیادی هستند.

اگرچه هیچ یک از محصولات موجود در بازار بدون عیب نیستند؛ اما با وجود مزایای بسیار زیاد معایب اندک آن ها معمولاً نادیده گرفته می شود. لامپ های مهتابی را بیشتر در مدل هایی با طول زیاد و مشابه لوله طراحی می کنند. یک نوع لوله تخلیه گاز الکتریکی در این لامپ ها وجود دارد که طرح داخلی دیواره آن توسط نمک های فلزی همچون فلورسنت یا فسفر پوشانده می شود. الکترود را نیز می ‌توان یکی از قسمت های مهم این لامپ ها برشمرد که باعث ساخته شدن الکترون خواهند شد.

عملکرد بهترین برند لامپ مهتابی موجود در بازار به گونه ای است که الکترون های تولید شده توسط الکترود ها از لامپ خارج می شود، به نوعی با اتم های جیوه داخل لامپ تماس پیدا می کند. حال اینکه تماس الکترون با اتم جیوه منجر به تولید نور می شود. معمولاً پرتوهای نامرئی فرابنفش در این لامپ ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. و این نوع با ماده فلورسنت برخورد کرده و باعث خروج نور خواهد شد. به نوعی می توان گفت پوشش داخلی لامپ به گونه ای است که این پرتوهای نامرئی را به نور مرئی تبدیل خواهند کرد.

بهترین برند لامپ مهتابی در بازار

بهترین برند لامپ مهتابی در بازار

مزیت های بهترین لامپ مهتابی

در گذشته به منظور بهره مندی از نور مصنوعی بشر به دنبال سخت ترین راه ها جهت استفاده از انرژی های مختلف و تبدیل آن به نور مصنوعی بود. در نتیجه با گذشت زمان و پیشرفت علم توانست به تخصص خود بیفزاید و با بهره مندی از انرژی الکتریکی و استفاده از تخصص خود محصولاتی نظیر انواع لامپ نور مصنوعی را خلق کند.

اکنون پس از سال ها تلاش و تجربه شاهد رشد و ترقی این صنعت بزرگ و حائز اهمیت هستیم و ردپای تلاش و پشتکار انسان های اولیه به جهت تولید نور طبیعی هنوز هم در نسل بشر باقی مانده است. لامپ های مهتابی یکی از بهترین تولیدات دست بشر بودند که با قابلیت فوق العاده ایده آلی طراحی و تولید شده اند. تولید لامپ های مهتابی به عنوان یک انقلاب و نقطه عطف در صنعت روشنایی محسوب می شود. این لامپ ها هم اکنون محبوبیت بسیار زیادی دارند که این محبوبیت لامپ به سبب مزایای است که دارد.

  • تولید نور سالم و استاندارد
  • میزان مصرف انرژی کم و همچنین بهره وری بسیار بالا
  • تبدیل درصد بالایی از انرژی به نور و عدم تولید گرما
  • دارای تنوع بسیار زیاد و در نتیجه افزایش کاربرد آن در صنایع مختلف
  • مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا و دارای قابلیت بالا نسبت به دیگر انواع لامپ های موجود در بازار
  • طول عمر بسیار بالا در مقایسه با لامپ های نسل قدیمی
  • داشتن قیمت مقرون به صرفه مخصوصاً در بهترین برند لامپ مهتابی
  • عدم آسیب رسیدن به محیط زیست

انواع لامپ فلورسنت یا مهتابی

لامپ مهتابی را می‌ توان به عنوان بهترین لامپ موجود در بازار برشمرد. همچنین بر اساس پارامترهای مختلف می ‌توان آن را تقسیم بندی نمود و در یکی از تقسیم بندی های رایج این لامپ ها را بر اساس نوع ساختار است. در این تقسیم بندی می توان به دو نوع لامپ فلورسنت با الکترود یا لامپ مهتابی بدون الکترون تقسیم بندی نمود.

هر یک از این نوع لامپ ها با توجه به ساختار و مزایایی که دارد می ‌تواند عملکرد و طول عمر خاصی نیز داشته باشد. کیفیت لامپ ها اهمیت بسیار زیادی روی عملکرد آن ها دارد به همین منظور درصد بالایی از مشتریان همیشه به دنبال بهترین برند لامپ مهتابی در بازار هستند. اما همین بهترین برند لامپ مهتابی نیز خود در انواع مختلفی در بازار خرید و فروش می شود که بر اساس ساختار می توان به دو مورد از لامپ های مهتابی اشاره نمود:

لامپ های مهتابی بر اساس نوع ساختار

  • لامپ مهتابی با الکترود یکی از انواع فلورسنت های پرطرفدار در بازار است. در واقع زمانی که این لامپ به جریان الکتریسیته متصل می شود، جریان برق از میان استارتر عبور خواهد کرد. حال اینکه این استارتر خود متشکل از دو فلز است که فاصله آن ها را نئون پر می کند. زمانی که گاز نئون از این مسیر عبور کند یک واکنشی تحت عنوان تخلیه الکتریکی اتفاق می افتد که منجر به داغ شدن دو فلز و در نتیجه انبساط آن ها می شود. تحت تاثیر گرم شدن و منبسط شدن فلزها، این دو به یکدیگر خواهند چسبید. و در اثر چسبیدن نیز تخلیه الکتریکی توقف و در نتیجه گاز داخل لوله نیز سرد خواهد شد. پس استاتر نیز سرد شده و به جای اصلی خود باز خواهد گشت. اکنون نوبت به آن است تا جریان الکتریکی نیز متوقف شود و ولتاژ بالایی در داخل لامپ به وجود آید.

همین ولتاژ به دو طرف منتقل شده منجر به تخلیه الکتریکی در گاز جیوه خواهد شد. این فرآیند به اندازه‌ ای تکرار می ‌گردد که دمای گاز داخلی آن بالا رود و در نتیجه تخلیه الکتریکی منجر به روشن شدن لامپ شود.

  • لامپ مهتابی بدون الکترود از نمونه های دیگری از فلورسنت هایی است که پرفروش ترین لامپ مهتابی در بازار شناخته می شوند. چه بسا اگر شما بخواهید به سراغ بهترین برند لامپ مهتابی در بازار بروید. در مدل های بدون الکترود به صورت یک فضای محصول کاملاً بسته است که دو فلز در طرفین و آن قرار می گیرد و منجر به میدان مغناطیسی می شود. در این حالت تاثیر همین میدان الکترون از آخرین لایه به تراز بالا حرکت می کند و با برگشت مجدد این الکترون، نور فرابنفش حاصل می گردد. معمولاً این لامپ ها ۶۰ هزار ساعت طول عمر دارد و می توان برای مصارف مختلفی از آن ها استفاده نمود.

بهترین برند لامپ مهتابی در بازار

نتیجه

لامپ مهتابی جزو لامپ هایی است که حتماً همه ما از آن استفاده کرده ایم. این لامپ ها در یک زمان خاصی طرفداران بسیار زیادی داشتند و جزو تنها لامپ های مورد استفاده بودند. ال ای دی ها نسل بعد این لامپ ها هستند که پس از مهتابی ها به تولید رسیدند. اگر چه از لحاظ برخی مشخصات ال ای دی نسبت به مهتابی برتری دارد.

اما لامپ های مهتابی هنوز هم طرفداران خود را داشته و سطح فروش آن ها بالا است. شرکت های بسیار زیادی جهت تامین نیاز بازار در زمینه تولید لامپ مهتابی فعالیت می کنند. نمانور به عنوان بهترین برند لامپ مهتابی در  بازار شناخته می شود. این برند یکی از برندهای بسیار پرآوازه در صنعت روشنایی است که لامپ های مهتابی آن به سبب کیفیت بالا و قیمت مناسب غوغا کرده اند. البته بهتر است بدانید دلالان و واسطه گران معمولاً محصولات تقلبی را با برند نمانور به سبب سود خود توزیع می کنند.

برای دسترسی به بهترین تولیدات نمانور می توانید از فروشگاه برقیجات اقدام به خرید کنید؛ چراکه این مرکز فروش به عنوان یکی از نمایندگی های معتبر برند نمانور محسوب می شود. از طرفی قیمت محصولات فروشگاه برقیجات در مقایسه با دیگر مرگ مراکز فروش به صورت رقابتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *