مقالات, نورپردازی

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای

آیا با تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی آشنا هستید؟ آیا می‌دانید هر یک از این لامپ ها به چه منظوری طراحی‌ شده اند و در چه مکان‌ هایی کاربرد دارند؟ علم روز ‌به‌ روز درحال پیشرفت است و با پیشرفت علم نیز صنعت روشنایی دگرگون می‌ شود. روی کار آمدن انواع لامپ‌ های نسل جدید، نظیر لامپ کم‌ مصرف و لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی یکی از پیشرفت‌ های صنعت روشنایی به شمار می‌ رود که با بهره‌ مندی از علم روز شاهد چنین تحول عظیمی هستیم.

حال اینکه لامپ‌ های کم‌ مصرف و ال‌ ای‌ دی با وجود اینکه هر دو نسل جدید انواع لامپ های با کیفیت و مطرح بازار هستند. و مزایای مشترک دارند، اما این دو لامپ دارای تفاوت‌ هایی نیز می‌ باشند. به‌‌ طور کلی لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی یکی از انواع لامپ‌ هایی است که میزان مصرف انرژی کمی دارد و قیمت آن نیز مناسب است.

لامپ های کم مصرف نیز همانگونه که از نام آن ها پیداست، میزان انرژی کمی مصرف می کنند. اما تفاوت این دو لامپ چیست؟ در ادامه درباره تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی بیشتر خواهیم گفت.

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی

لامپ ها را می ‌توان یکی از مهمترین محصولات ای برشمرد که در صنعت روشنایی نیاز اصلی این صنعت یعنی روشنایی را برطرف می کند. البته تامین روشنایی به این منظور نیست که لامپ ها انرژی لازم جهت روشن نمودن را مهیا خواهند کرد خیر بلکه این لامپ ها محصولاتی هستند که انرژی الکتریسیته را به نور تبدیل خواهند کرد. از گذشته تاکنون انواع اقسام لامپ های متنوع با ساختار و مشخصات بسیار گوناگونی وارد بازار شدند که هر یک با بهره مندی از علم روز همان عصر طراحی و تولید شدند.

از لامپ های مطرحی که هم اکنون در بازار سطح فروش بسیار بالایی دارند و به سبب کیفیت بالا مورد رضایت مشتری واقع شده می توان به لامپ های کم مصرف به لامپ ال ای دی اشاره نمود. هر یک از این لامپ ها را شرکت های تولید کننده با ساختار و مشخصات متنوعی به تولید رسانده اند. که البته تنها تفاوت بین شرکت ‌های مختلف برند هر یک از لامپ ها است.

لامپ های ال ای دی کمپانی های گوناگون در سرتاسر جهان با یک ساختار و قابلیت طراحی می شوند. و لامپ های کم مصرف نیز به همین گونه در دسترس قرار دارند. این دو لامپ در بسیاری از مشخصات ظاهری و حتی ویژگی های عملکردی مشابه یکدیگر هستند اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر می‌ توانند داشته باشند. حال اینکه تفاوت لامپ کم مصرف ال ای دی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • از تفاوتهای رایج و اصلی این دو لامپ میتوان در همین ابتدا به قیمت هر یک از آنها اشاره نمود. که البته قیمت لامپ های ال ای دی و کم مصرف بر اساس تنوع آنها و همچنین مشخصات ظاهری و قابلیت لامپ ها تعیین خواهد شد. اما لامپ های ال ای دی به نسبت لامپ های کم مصرف و دیگر لامپ های موجود در بازار دارای قیمت مقرون به صرفه تری هستند و به همین سبب محبوبیت بیشتری دارند.
تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای

مقایسه لامپ کم مصرف و ال ای دی

  • میزان مصرف انرژی در این دوران با یکدیگر تفاوت دارد همه ما می دانیم که لامپ های ال ای دی جزو لامپ های کم مصرف در بازار شناخته میشوند. و سطح فروش این لامپ ها نیز به همین سبب زیاد است. ‌اما لامپ های کم مصرف بر اساس نامی که دارند یک نوع لامپ بسیار کم مصرف هستند. که انرژی کمی را نیز مصرف خواهند کرد. پس به همین جهت لامپ های کم مصرف سطح انرژی بسیار کمتری نسبت به لامپ های ال ای دی دارند.
  • تنوع لامپ ها از دیگر پارامترهای تاثیرگذاری است که باعث تفاوت این دو لامپ با یکدیگر می شود. چرا که معمولا لامپ های ال ای دی را در انواع مدل های بسیار مختلفی بر اساس قابلیت و ساختاری که دارند تقسیم بندی می کنند. لامپ های کم مصرف نیز تنوع زیادی دارند اما این تنوع می‌تواند با توجه به اشکال ظاهری آنها باشد.
  • اصلی ترین تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی در تنوع رنگی این دو لامپ می باشد. معمولاً لامپ های ال ای دی را در تنوع رنگی لامپ های ال ای دی مهتابی، لامپ های ال ای دی آفتابی و همچنین لامپ های ال ای دی صدفی به تولید می رساند. اما لامپ های کم مصرف اینگونه نیستند.
  • تاثیرات نور لامپ ها بر بدن و همچنین گیاهان و جانوران نیز از دیگر تفاوت هایی است که بین این دو لامپ وجود دارد. لامپ های ال ای دی با توجه به تکنولوژی ساختاری که در طراحی آن ها به کار رفته نوری که تولید می کنند هیچ نوع ضرری برای سلامتی انسان و دیگر موجودات زنده ندارد. و فاقد اشعه فرابنفش می باشد. اما نوری که لامپ های کم مصرف از خود ساطع می کنند دارای اشعه مضر هستند که سلامتی انسان را به خطر می ‌اندازند.

تفاوت های بسیار رایج بین لامپ های ال ای دی و کم مصرف

  • لامپ های ال ای دی و لامپ های کم مصرف هر دو با ساختار بسیار متفاوت از یکدیگر طراحی و تولید می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت عملکرد این دو با یکدیگر کاملا متفاوت است .
  • چنانچه لامپ های ال ای دی آسیب ببیند می توان برخی از مشکلات این لامپ ها را تعمیر نمود. اما این قابلیت تعمیر که طول عمر لامپ ها را نیز افزایش می دهد در لامپ های کم مصرف وجود ندارد.
  • ساختار لامپ های ال ای دی و کم‌مصرف کاملا با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال داخل تیوب لامپ‌ های کم مصرف کمی جیوه وجود دارد. که بر همین اساس نور تولید می کنند. این جیوه سمی و خطرناک است.
  • قابلیت بازیافت بودن از دیگر تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی است. لامپ های کم مصرف پس از سوختن قابل بازیافت نیستند. و با رها شدن در محیط زیست سلامتی محیط زیست و انسان را به خطر می اندازند. اما لامپ های ال ای دی قابل بازیافت هستند. و در صورت رها کردن در محیط زیست، هیچ ماده سمی ندارد که به محیط زیست آسیب برساند.
  • مرحله تولید هر یک از این لامپ ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. و همین مسئله باعث تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی می شود. به هنگام تولید، هر کدام از این لامپ ها را با ساختار و مشخصات بسیار خاصی طراحی می کنند. حال اینکه مواد اولیه و نوع روش تولید هر یک از آن ها با یکدیگر متفاوت خواهد بود.
تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای

تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای

نتیجه

آشنایی و بررسی تفاوت لامپ کم مصرف و ال ای دی  بدین منظور انجام می‌شود تا مشتریان بتوانند این دو لامپ را به خوبی بشناسند. این شناخت در جهت انتخاب بهترین لامپ مورد نظر و متناسب با نوع کارایی مشتریان خواهد بود. همانگونه که می‌دانید لامپ‌‌ها این روزها با قابلیت های بسیار زیادی که آمیخته با تکنولوژی روز است به تولید می‌ رسند. لامپ‌ های کم‌ مصرف و ال‌ ای‌ دی هر دو جزو لامپ‌ های بسیار پرفروش بازار به شمار می‌ روند. حال اینکه هر دوی این لامپ‌ ها دارای مزایا و مشخصات بسیار زیادی نسبت‌ به دیگر لامپ‌ های قدیمی‌ تر هستند.

لامپ‌‌های کم مصرف همانگونه که از نام آن‌ ها مشخص است، میزان مصرف انرژی کم و بهره‌ وری بالایی دارند. این لامپ‌ های نسل جدید یکی از انواع لامپ های درجه یک موجود در بازار به شمار می‌رود. که قیمت مناسب دارند و از طرفی طول عمر این لامپ‌ ها بسیار زیاد خواهد بود.

این دو لامپ دارای مشخصات و ویژگی‌ های مشترکی هستند. اما بین هر دو قابلیت‌ ها و مشخصاتی نیز وجود دارد که باعث تمایز آن‌ها نسبت‌ به یکدیگر می‌ شود. اگرچه شما با تفاوت لامپ کم‌ مصرف و ال‌ ای‌ دی آشنا شده‌ اید. اما نکته مهم و اساسی در رابطه با این دو لامپ انتخاب بهترین گزینه و بهترین کیفیت در میان برندهای مختلف لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی و کم مصرف موجود در بازار می‌ باشد.

حال این هوش و ذکاوت مشتری را می ‌طلبد که از یک شرکت فروش مطرح بهترین لامپ را با قیمت مناسب خریداری نماید. که پیشنهاد می‌ کنیم بهترین لامپ ال‌ ای‌ دی یا کم مصرف را با قیمت باورنکردنی همین حالا به‌ صورت اینترنتی از بزرگ‌ ترین مرکز فروش تجهیزات الکتریکی خریداری نمایید. فروشگاه برقیجات بهترین و بزرگ‌ ترین شرکت اینترنتی لوازم الکتریکی در کشور است که به‌ صورت ۲۴ ساعته میزبان شما مشتریان گرامی خواهد بود. و انواع برند معروف مانند برند لامپ نمانور آسیا را نیز پوشش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *