مقالات, نورپردازی

راهنمای خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی

لامپ مناسب اتاق پذیرایی

با نکات مهم خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی آشنایی دارید؟ می دانید بهترین لامپی که برای پذیرایی استفاده می کنید چه مشخصات و مزایای باید داشته باشد؟ لامپ ها به عنوان محصولات روشنایی اهمیت زیادی را به سبب تولید نور مصنوعی دارند. استفاده از لامپ به اندازه اهمیت وجود نور یا روشنایی مصنوعی است.

هم اکنون انواع مختلفی از لامپ ها ساخته می ‌شود که از لحاظ رنگ، شدت نور، مدل، طراحی و حتی تکنولوژی ساختاری با یکدیگر تفاوت دارند. با توجه به ارزش و اهمیتی که نورپردازی در دکوراسیون دارد، انتخاب یک لامپ مناسب برای فضاهای مختلف منزل نظیر پذیرایی حائز اهمیت قرار می گیرد. برای داشتن بهترین لامپ بایستی با راهنمای خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی آشنا باشید. به همین منظور در ادامه نکاتی را تحت عنوان راهنمای شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

راهنمای خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی

پذیرایی یکی از مکان هایی است که نیاز به نور طبیعی و استاندارد دارد. معمولاً همه ما ساعات زیادی از وقت خود را در پذیرایی هستیم، حال اینکه کیفیت و میزان نور این قسمت از خانه اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. شما بایستی با خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی باعث تامین نور استاندارد و ملایم شوید که به چشم ها آسیب نزند. برای داشتن بهترین لامپ بهتر است به هنگام خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی پارامترهای بسیار زیادی را در نظر داشته باشید که برخی از آن ها عبارتند از:

  • به هنگام خرید بهتر است رنگ فضا را مورد توجه قرار دهید. شما قرار است یک لامپ مناسب را برای اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار دهید. پس رنگ نور لامپ بایستی با رنگ دکوراسیون پذیرایی شما متناسب باشد. معمولاً برای دکوراسیونی با رنگ های تیره یا گرم بهتر از لامپ هایی را با لومن بیشتر خریداری نمایید. اما چنانچه دکوراسیون شما یک فضایی با رنگ های روشن و سرد است به سراغ لامپ هایی با نور کمتر بروید.
  • از دیگر نکات مهم خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی این است که شما به اندازه فضای پذیرایی دقت کنید. بی شک تمامی پذیرایی ها به یک اندازه نیستند. و حتی از لحاظ معماری ساخت نیز با یکدیگر متفاوت خواهند بود. چنانچه فضای پذیرایی شما کم است. باید از لامپ هایی با نور سفید و همچنین شدت نور بالا استفاده کنید.
  • اما برای فضاهای بزرگتر استفاده از لامپ های رنگی با نوردهی پایین توصیه می شود. چرا که این شدت نور و رنگ آن روی بزرگتر و یا کوچکتر نشان دادن نما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. معمولاً برای پذیرایی هایی با ابعاد بزرگتر ترکیب نور آفتابی و مهتابی بهترین گزینه ایده آل به شمار می روند.

نکات بسیار مهم خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی

  • اگر به دنبال خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی هستید، بهتر است ارتفاع سقف را نیز در نظر داشته باشید. معمولاً بلندی و کوتاهی سقف ها روی بزرگتر یا کوچکتر نشان دادن فضا تاثیر بسیار زیادی دارند. که شما می توانید برای سقف هایی با ارتفاع کم با استفاده از یک لامپ مناسب با شدت و رنگ استاندارد باعث بلندتر نشان داده شدن سقف شوید. حتی برای سقف های بلند نیز برعکس مشخصات لامپ های سقف کوتاه می ‌توانید ارتفاع را کاهش دهید. معمولاً برای سقف های کوتاه لامپ های توکار بهترین گزینه به شمار می روند.
  • به عنوان نکات مهم خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی بهتر است به نوع نور توجه ویژه ای داشته باشید. چرا که نور لامپ به سه دسته نور تاکید کننده، نور وظیفه ای و نور محیطی یا عمومی تقسیم می شود. که هر یک مشخصات خاصی و یا کاربرد خاصی دارند.
  • اگر به دنبال یک لامپ مناسب با نور خاص جهت جلوه دادن یک نقطه از دکوراسیون پذیرایی هستید، به سراغ لامپ هایی با نور تاکید کننده بروید. اما چنانچه به دنبال لامپی برای روشن کردن تمام محیط پذیرایی به صورت یکسان هستید نور محیطی پیشنهاد می شود.
  • هم اکنون انواع مختلفی از لامپ ها نظیر لامپ هالوژن، ال ای دی، فلورسنت فشرده، لامپ رشته‌ ای و غیره در بازار وجود دارد. بی شک می دانید که تکنولوژی ساختاری هر یک از این لامپ ها با یکدیگر متفاوت هستند. و هر کدام دارای مزایا و البته معایبی هستند که شما می ‌توانید با بررسی تمامی مشخصات لامپ ها و در مورد توجه قرار دادن مشخصات، بهترین لامپ مناسب اتاق پذیرایی یکی از مناسب ترین آن ها را انتخاب و خریداری کنید.
لامپ مناسب اتاق پذیرایی

لامپ مناسب اتاق پذیرایی

انواع لامپ برای اتاق پذیرایی

لامپ ها بهترین و اصلی ترین محصولات روشنایی محسوب می شوند. که از لحاظ مشخصات بسیار مختلف با یکدیگر تفاوت دارند. و شدت نور و کیفیت نور لامپ ها مختلف متفاوت خواهد بود. ما می توانیم با در نظر قرار دادن شرایط دکوراسیون انواع مختلفی از لامپ ها را مورد استفاده قرار دهیم.

بهتر است بدانید، لامپ ها را بر اساس پارامترهای بسیار زیادی تعریف می کنند. اما لامپ را بر اساس انواع نور می توان به سه دسته تقسیم نمود. این تنوع نور و توجه به آن یکی از نکات مهمی است که به هنگام خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی بایستی در نظر قرار گرفته شود. چراکه شما برای اتاق پذیرایی خود نیاز به یک لامپ با نور خاصی البته متناسب با تمام مشخصات پذیرایی دارید.

  • نور عمومی یکی از انواع نورهای لامپ است که با نام نور محیطی نیز شناخته می شود. این نور معمولاً به صورت کلی عمل می کند و یک نور طبیعی است. که کل فضا را به صورت گسترده و یکنواخت روشن می کند. برای این نور می توان به لامپ هایی نظیر لوستر، دیوارکوب و غیره اشاره نمود.
  • نور وظیفه ای نیز نمونه دیگری از انواع نوز است که به عنوان نور کاری نیز آن را می شناسند. این نورها تنها محدوده خاصی را روشن می کنند. به عنوان مثال می‌ توان به نورهای چراغ مطالعه اشاره نمود. یا نور هایی که برای لامپ های زیر کابینت مورد استفاده قرار می گیرند.
  • برای برجسته کردن یک محیط خاص می توانید به سراغ نورهای تاکید کننده بروید. که تنها یک نقطه خاصی از پذیرایی را روشن می کنند. در واقع این نورها در دکوراسیون بیشترین کاربرد و اهمیت را دارند و معمولاً روی یک نقطه خاصی از پذیرایی یا دیگر مکان ها تاکید خواهند کرد. شما برای خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی چنانچه به دنبال یک لامپ برای جلب توجه به محیط خاصی هستید، بایستی به سراغ لامپ‌ هایی با نور تاکید کننده بروید.

بهترین لامپ شیک اتاق پذیرایی

لامپ ها یکی از ایده آل ترین محصولاتی هستند که علاوه بر روشنایی روی زیبایی دکوراسیون پذیرایی نیز تاثیرات بسیار زیادی خواهند داشت. در کنار سبک های بسیار مختلفی که برای زیباتر جلوه دادن پذیرایی استفاده می کنیم به کار بردن یک لامپ مناسب نیز برای نورپردازی استاندارد و شیک اهمیت بسیار زیادی دارد.

لامپ های پذیرایی و لامپ تزئینی می توانند به دو دسته لامپ هایی تقسیم شوند که برای تامین نور مناسب کل فضا و زیبایی به کار می روند. در صنعت طراحی داخلی نورپردازی استفاده از چراغ های شیک بسیار حائز اهمیت می باشد. جدا از انتخاب یک لامپ مناسب نوع چینش  تعداد لامپ ها، رنگ، ابعاد و… مواردی هستند که یک لامپ مناسب اتاق پذیرایی بایستی این چنین مشخصاتی را دارد.

یکی از بهترین لامپ هایی که هم اکنون برای پذیرایی مورد استفاده قرار می گیرد، لامپ های آویز مدرنی است که در طرح و شکل های بسیار مختلفی هم اکنون در بازار وجود دارد. با استفاده از این چراغ آویز ها می توان سبک های مختلفی از نورپردازی را در پذیرایی خلق کرد. حال اینکه این چراغ آویزها نیز بایستی با رعایت نکات مهم خرید انتخاب گردند.

به نوعی مدل، طرح، رنگ، ابعاد و ارتفاع این آویزها بایستی با در نظر قرار دادن شرایط محیط پذیرایی شما انتخاب گردند. برای چراغ آویزها بایستی نکات بسیار مهمی مورد اهمیت قرار بگیرد. چرا که ممکن است برخی از این چراغ ها وزن و حتی حجم بسیار زیادی دارند، در نتیجه کابل و حتی سقف شما بایستی دارای قدرت تحمل وزن سنگین این چراغ های سنگین باشد. بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که معمولا مدل های ساده زیبایی بیشتری خواهند داشت.

لامپ مناسب اتاق پذیرایی

لامپ مناسب اتاق پذیرایی

نتیجه

راهنمای خرید لامپ مناسب اتاق پذیرایی به شما کمک خواهد کرد تا بهترین لامپ مناسب را خریداری کنید. امروزه از انواع سبک های مختلفی برای طراحی دکوراسیون استفاده کرده اند و نکات بسیار زیادی برای هر یک از سبک حائز اهمیت قرار می گیرد. نورپردازی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که امروزه در صنعت دکوراتیو بسیار مورد توجه می باشد و برای خلق زیبایی و مناسب دکوراسیون هر محیطی بایستی یک نوع لامپ را متناسب با آن فضا انتخاب کنید.

پذیرایی نیز یکی از مهمترین مکان هایی است که نور پردازی در آن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا زمانی که به هر خانه مراجعه می کنید ابتدا وارد پذیرایی می شوید و دکوراسیون آن همیشه مورد توجه قرار دارد. برای خرید بهترین لامپ های دکوراتیو می ‌توانید به فروشگاه برقیجات مراجعه کنید. تنوع انواع لامپ های تزیینی در این مجموعه بسیار بوده و از لحاظ کیفیت و قیمت نیز مقرون به صرفه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *