نورپردازی

سیم و کابل مازندران

سیم و کابل مازندران

برای آشنایی با سیم و کابل مازندران بهتر است اطلاعات کاملی درباره شرکت تولید کننده و حتی تمامی محصولات آن به دست آورید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا اولا با خود تولید کننده و نظر مشتریان درباره آن آشنایی داشته باشید. از طرفی با تمامی انواع محصولات تولید این مجموعه نیز به خوبی شناخت پیدا می کنید. سیم و کابل هر دو جزو محصولات تولیدی این کمپانی هستند. که جهت انتقال انرژی الکتریکی از آن ها استفاده می شود. این دو محصول هر دو به نوبه خود دارای تنوع بسیار زیادی از لحاظ نوع ساختار، نوع، ابعاد، کارآیی و… هستند.

در صنعت برق این دو محصول اهمیت بسیار بالایی از جهت انتقال جریان الکتریسیته دارند. اما تفاوت هایی بین این دو محصول وجود دارد که بسیارند. هدف از ارائه این مقاله نیز شناخت این کمپانی مطرح بازار و بررسی محصولات تولیدی آن می باشد. در ادامه جهت آشنایی بیشتر با انواع سیم و کابل برق مازندران توضیحات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

سیم و کابل مازندران

سیم و کابل یکی از انواع وسایل الکتریکی هستند که در صنعت برق بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این دو محصول هر دو را به منظور انتقال جریان الکتریسیته از نقاط مختلف استفاده می کنند. به منظور اهمیت استفاده از سیم و کابل در صنایع مختلف، هم‌ اکنون کمپانی های بسیاری در سرتاسر دنیا در راستای تولید انواع سیم و کابل فعالیت دارند. کمپانی سیم و کابل مازندران یکی از هزاران کمپانی معروف در جهان است که محصولات آن هم‌ اکنون در بازار با کیفیت بالایی به فروش می رسند.

این شرکت فعالیت خود را از سال 1377 با هدف تولید محصولی باکیفیت و قیمت مناسب آغاز کرده است. استفاده از کادر تولید مجرب و توانمند و ماشین آلات بسیار درجه یک خط تولید مهمترین پارامترهای موفق این مجموعه بودند. اما اصلی ترین شاخصه موفقیت و اعتبار این کمپانی استفاده از تجارت رقبای بازاری خود، علم روز و مواد اولیه درجه یک می باشد.

از طرفی سیم و کابل مازندران دارای بخش کنترل کیفیت بسیار قوی و مجهز می باشد. که با ماشین آلات پیشرفته با تجهیز آزمایشگاه از استاندارد و سلامت تولیدات خود اطمینان حاصل می کند. رعایت استانداردها به کارگیری علم فناوری و تکنولوژی روز همگی عاملی مهم برای موفقیت این مجموعه هستند. هم‌ اکنون پس از سال ها تلاش و تجربه این شرکت خود یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان این محصول می باشد. که تولیدات آن با تولیدات دیگر کمپانی های معروف دنیا رقابت می کند.

این کمپانی دارای تاییدیه و گواهینامه های لازمه از جمله گواهی سیستم مدیریت کیفیت ISO9001-2015 – گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه بر اساس IEC 17025 و… می باشد. تولیدات این مجموعه شامل انواع کابل و سیم های موجود در بازار است که هر یک با مشخصات خاصی با نام برند سیم و کابل مازندران به فروش می رسند. برخی از انواع سیم و کابل تولیدی این مجموعه شامل موارد زیر هستند.

سیم و کابل مازندران

سیم و کابل مازندران

  • کابل مفتولی سیم و کابل مازندران

کابل مفتولی، یکی از انواع شاهکارهای شرکت سیم و کابل مازندران در بازار است. کیفیت و قیمت مناسب کابل های تولید این شرکت زبانزد خاص و عام است. کابل مفتولی یکی از انواع کابل های بسیار مطرح بازار می باشد که با نام کابل خشک نیز شناخته می شود. این کابل به نسبت کابل های افشان و دیگر انواع کابل های موجود در بازار دارای انعطاف کمتری می باشد. کابل های مفتولی معمولا تک رشته هستند و این رشته خود در قطرهای مختلفی به تولید می رسد.

این کابل ها دارای هادی از جنس آلومینیوم یا مس هستند که توسط یک عایق مناسبی پوشش داده می شوند. هدایت الکتریکی در این کابل ها بیشتر است. و دارای قیمت مناسب تری نسبت به کابل های افشان هستند. این کابل خود بر اساس نوع هادی به دو دسته کابل مفتولی آلومینیومی و کابل مفتولی مسی تقسیم می شود‌.

هادی کابل مفتول آلومینیومی از جنس آلومینیوم می باشد. و قیمت پایین تری نسبت به مدل مسی دارد. اما کابل مفتول مسی دارای هادی از جنس مس است. و رسانای بسیار مناسبی برای انتقال جریان الکتریکی به شمار می رود. عایق کابل های مفتولی بسیار مقاومتر از دیگر کابل های موجود در بازار است و به همین دلیل جدا از محافظت کابل، از نشت جریان برق نیز جلوگیری به عمل می آورد.

این کابل با محدوده ولتاژ 450 الی 750 ولت طراحی شده که در سطح مقطع های مختلف 5/1 تا 240 میلی متر در بازار وجود دارند. پوشش پی وی سی این کابل ها به عنوان یک نوع عایق مقاوم باعث می شود. تا کابل مفتولی را در خارج از ساختمان و در شرایط سخت آب و هوایی مورد استفاده قرار داد. شما می توانید این کابل را در تمام محیط های مرطوب و بسته، باز و خشک و… استفاده نمایید.

  • سیم افشان سیم و کابل مازندران

بهترین تولید پر فروش کمپانی سیم و کابل مازندران سیم های افشان آن است. این نوع سیم ها یکی از پر کاربردترین انواع سیم های موجود در بازار بوده و چه بسا اینکه تولید شرکت مازندران دارای کیفیت بالایی می باشد. سیم‌ افشان از بسیاری رشته‌ های نازک تشکیل می شود که هادی سیم‌ را تشکیل می دهند. همین تعداد رشته های نازک هادی باعث افزایش سطح انعطاف پذیری کابل ها می شود. و حالت پذیری آن را نیز افزایش می دهد. جنس هادی این سیم ها از مس است و به همین دلیل قدرت انتقال جریان الکتریکی در آن ها بیشتر خواهد بود.

اما مس به عنوان رسانا ترین فلز قیمت بالایی به نسبت دیگر فلزات رسانا دارد. این سیم ها در سیم کشی ساختمان‌ مورد استفاده قرار می گیرند و به سبب داشتن عایق ترکیبی از پلیمر و پی وی سی بسیار مقاوم‌ هستند.

تنوع این دسته از سین ها به نوع هادی آن ها بستگی دارد؛ اما استاندارد تولید هادی سیم‌ های افشان از مس است. قدرت انتقال و انعطاف سیم های مسی اگرچه زیاد است. اما نسبت به دیگر سیم ها دارای مقاومت الکتریکی کمتری هستند.

دلیل کاهش مقاومت الکتریکی در سیم افشان نیز سطح مقطع آن ها بستگی دارد که به سبب وجود فاصله میان سیم‌ ها می باشد. بیشترین کاربرد را این دسته از سیم ها در انواع ماشین آلات و دستگاه های مختلف، داکت‌ های زیر زمینی و تابلوهای فرمان دارند.

  • کابل فرمان سیم و کابل مازندران

یکی از انواع تولیدات شرکت سیم و کابل مازندران شامل کابل های فرمان است. این دسته از کابل ها را با نام کابل کنترل می شناسند. که در صنعت بسیار کاربرد دارد. این دسته از کابل به گونه ای طراحی شده اند که از آن ها به منظور انتقال سیگنال های آنالوگ و سیگنال های دیجیتال استفاده می کنند. این سیگنال های آنالوگ و دیجیتال معمولا جهت کنترل و سنجش جریان، انرژی، توان و… هستند.

اهمیت کنترل و بررسی جریان، انرژی و حتی توان در بسیاری از صنایع و ماشین آلات قابل اهمیت است و از این کابل های فرمان مورد توجه قرار می گیرند. این کابل بر خلاف بسیاری از کابل های موجود در بازار برای سیگنال هایی با جریان و ولتاژ پایین به کار می روند. کابل فرمان خود در نوع کابل فرمان بدون شیلد و کابل فرمان شیلد دار به تولید می رسد.

شیلد یک نوع پوشش مقاومی است که کابل های فرمان را محافظت می کند و مانع از ورود سیگنال و ایجاد هرگونه تداخل در جریان خواهد شد. مقاومت بالا و کیفیت عالی کابل ها موجب می شود تا از آن ها برای کابل کشی در زیر زمین و فضاهایی با احتمال ضربه زیاد از آن ها استفاده گردد.

این کابل ها از نظر تعداد رشته های به کار رفته در ساختار آن ها متفاوت هستند و می تواند شامل رشته های ۲، ۳، ۴، ۶، ۱۰، ۲۰، ۴۰ و ۸۰ تایی هستند. یکی از انواع تولیدات عالی کمپانی سیم و کابل مازندران همین کابل است که سطح فروش بسیار بالایی دارد. کیفیت کابل تولید این کمپانی بسیار عالی است و همین کیفیت خوب باعث جلب رضایت مشتری و در نتیجه افزایش سطح فروش آن می شود.

سیم و کابل مازندران

سیم و کابل مازندران

نتیجه

سیم و کابل هر دو جزو لوازم الکتریکی بسیار کاربردی در صنعت برق محسوب می شوند. کابل ها و سیم ها هر دو یک نوع محصول به منظور انتقال جریان الکتریکی هستند اما این قدرت مقاومت، کیفیت، عملکرد و جابجایی انرژی در آن ها کاربرد هر یک را تعیین می کند‌. معمولا کابل ها در حجم گسترده تری از کاربردها و برای پروژه های بزرگتر به کار می روند اما بیشترین کاربرد سیم برای ماشین آلات، دستگاه ها، لوازم الکتریکی و … است. با توجه به حجم وسیعی از کاربرد این دو محصول و اهمیت کاربرد هر یک هم اکنون کمپانی های بسیار زیادی در سرتاسر جهان جهت تامین نیاز بازار فعالیت می کنند.

سیم و کابل مازندران یکی از انواع کمپانی های مطرح کشور است که بسیاری از تولیدات آن هم اکنون با دیگر تولیدات کمپانی های جهان رقابت می کند. همه ما با دنبال خرید محصولاتی اصل و باکیفیتی هستیم که دارای قیمت مناسبی باشند. فروشگاه برقیجات یکی از فروشگاه های بسیار مطرح کشور است که تولیدات کمپانی های مطرح جهان را بدون واسطه و مستقیم با کمترین قیمت ممکن توزیع می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *