نورپردازی

علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق

علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق چیست؟ این چراغ ها نشانگر چه وضعیتی هستند؟ دلیل استفاده از این چراغ ها روی صفحه محافظ برق چیست؟ محافظ برق یکی از دستگاه مر کاربردی است که نقش مهمی را در محافظت از دستگاه های الکتریکی دارد. این وسیله با توجه به نوع مدل خود دارای ساختار ویژه ای است. و قطعات مختلفی تشکیل می شود‌. هر یک از قسمت ها و قطعات به منظور عملکرد خاصی هستند. که تماما با بهره مندی از علم طراحی شده اند. محافظ برق نیز یک دستگاه مهم و کاربردی در دسترس ما است. که قطعا باید اطلاعات کاملی درباره آن داشته باشیم.

آیا شما به عنوان کسی که از محافظ برق استفاده می کنید، نباید درباره حالات و قطعات مختلف آن آشنایی داشته باشد؟ این عدم شناخت در نگهداری و استفاده دستگاه مشکل ایجاد می کند‌. یکی از مشکلات رایج نیز روشن ماندن چراغ های آن در حالت غیر استاندارد است. در ادامه درباره علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق توضیحات کاملی ارائه می دهیم.

علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق

محافظ برق به عنوان یک وسیله کاربردی دائما مورد استفاده قرار می گیرد. حال این دستگاه طی پروسه کاری خود ممکن است به هزاران دلیل با مشکلاتی مواجه شود که هر یک از این مشکلات راه حل های خاص خود را نیز دارند. اکثر مشکلات رایج دستگاه با نمایش وضعیت چراغ قرمز مشخص می شود. علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق می تواند به دلیل وجود مشکلات رایج در برخی از قسمت های دستگاه باشد‌.

البته گاهی نیز به دلیل طول عمر بسیار بالا و از کار افتادن محافظ برق مهمترین عامل عدم کارکرد درست آن خواهد بود. اما گاهی به دلیل عدم نگهداری درست در دستگاه مشکلاتی ایجاد می شود. که باعث می شود عملکرد قسمت هایی به درستی انجام نشود. چراغ ها به منظور نمایش حالت های استاندارد و یا غیر استاندارد کارآیی محافظ برق تعبیه شده اند تا در شرایط ناپایدار ما را از مشکلات به وجود آمده مطلع کنند‌.

علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق می تواند دلایل زیادی داشته باشد. که برخی از آن ها عبارتند از:

  • مشکل روشن ماندن دائمی چراغ قرمز یکی از شایع ترین مشکلاتی است که دلایل بسیار زیادی داشته باشد. پارگی اتصالات میان تمام قطعات الکترونیکی موجود برد مهمترین دلیلی است که باعث می شود چراغ قرمز به حالت ثابت روشن بماند. شما می توانید برای حل این مشکل توسط لحیم کاری این پارگی ها را برطرف نمایید تا چراغ قرمز نیز به حالت استاندارد خود بازگردد.
  • مشکلات ناشی از سوختن یا خرابی LED نیز مهمترین عامل روشن ماندن چراغ قرمز و یا حتی دیگر چراغ ها می باشد‌. شما می توانید با تعویض ال ای دی دستگاه را به راحتی تعمیر و مشکل را برطرف نمایید.

مهمترین دلایل روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق

  • چنانچه ترانزیستور دستگاه آسیب دیده باشد. و همچنین رله با مشکلی مواجه شود. در این حالت نیز چراغ قرمز دستگاه به صورت مداوم روشن می ماند.
  • آسیب دیدن قسمت ورودی از پریز نیز یکی از اصلی ترین مشکلاتی است. که چراغ قرمز را درگیر می کند. توجه کنید که برق وردی باید بیشتر از 190 ولت باشد. اما اگر چنین نبود در قسمت خازن پلی استر، خازن الکترولیت، خازن LM 324 و آی سی مشکلی پیش آمده است.
  • مشکلات رایج موجود در قسمت آی سی ها اصلی ترین عامل روشن ماندن چراغ قرمز هستند. که بایستی با تعویض ای سی مشکل را برطرف نمود.
  • خازن پلی استر که مهمترین خازن کاربردی در محافظ برق می باشد اگر با مشکلی مواجه شود قطعا چراغ قرمز ثابت روشن می ماند.
  • مشکلات ناشی از اتصالات نادرست قطعات دستگاه نیز مهمترین علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق هستند‌. شما باید تک تک این اتصالات را برسی کنید و درصورتی که در هر قسمت مشکلی بود جهت برطرف نمودن آن اقدام نمایید.

ثابت ماندن چراغ قرمز محافظ برق

یکی از دستگاه های بسیار کاربردی و محافظتی در صنعت برق محافظ برق است. محافظ برق به عنوان یک وسیله حفاظتی شناخته می شود که برای محافظت از سیستم برق ساختمان و همچنین انواع دستگاه های الکتریکی در انواع مدل های مختلفی طراحی می گردد. شما می توانید متناسب با نوع وسیله خود یک محافظ برق مخصوص را انتخاب کنید. محافظ برق می تواند بر اثر بسیاری از مشکلات نظیر طول عمر بالا با برخی خرابی ها مواجه شود. یکی از مشکلات بسیار رایج در محافظ برق ثابت ماندن چراغ قرمز محافظ برق است.

حال این که هر یک از این چراغ ها به منظور نشان دادن عملکرد و حالات مختلف محافظ برق تعبیه شده اند. در صورتی که این دستگاه با مشکلاتی مواجه شود می ‌توانید از طریق هر یک از این چراغ که به قسمت های مختلفی بستگی دارد، مشکل اصلی را پیدا کرده و اقدام به تعمیر آن نمایید. ثابت ماندن چراغ قرمز محافظ برق می تواند بر اثر پاره شدن اتصالات مختلف دستگاه باشد که با باز کردن محافظ برق و پیدا کردن خارجی می توانید با کمک لحیم کاری این مشکل را برطرف کنید.

حال اینکه روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق می ‌تواند به سبب خراب شدن ال ای دی یا رله محافظ باشد. حتی اگر ورودی پریز برق نیز خراب شود، قطعات چراغ قرمز محافظ برق ثابت می ماند. برای برطرف کردن این مشکل می توانید ابتدا قسمت آسیب دیده را پیدا کرده و اقدام به تعمیر یا تعویض آن نمایید.

روشن شدن چراغ قرمز کنتور برق دیجیتال

کنتورها یکی از مهمترین دستگاه های الکتریکی هستند که امروزه به صورت دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند. این کنتورهای دیجیتال مجهز به سه چراغ جهت عملکردهای مختلف دستگاه هستند، حال اینکه روشن شدن چراغ قرمز کنتور برق دیجیتال می تواند تحت تاثیر پارامترهای مختلف باشد. ابتدا باید بدانید که این چراغ ها جهت نشان دادن وضعیت های مختلف کنتور برق مورد استفاده قرار می گیرد. روشن شدن چراغ به دلیل بسیاری از مشکلات رایج و یا حتی طول عمر بالا و از کار افتادن دستگاه می تواند باشد.

یکی از رایج ‌ترین مشکلات می ‌تواند به دلیل پارگی برخی از اتصالات کنتور برق دیجیتال باشد که با بررسی قسمت آسیب دیده می توانید این مشکل را با کمک لحیم کاری برطرف کنید. حتی سوختن ال ای دی ها نیز یکی از مهم ترین دلایل روشن ماندن چراغ قرمز در کنتور است که در این صورت می توانید با تعویض ال ای دی مشکل را برطرف سازید. حتی اگر ترانزیستور نیز آسیب دیده باشد چراغ قرمز روشن می شود. گاهی به دلیل خرابی آی سی ها نیز چراغ قرمز روشن خواهد ماند در این صورت نیز شما می توانید با تعویض آی سی اقدام به برطرف نمودن این مشکل کنید.

به این نکته توجه داشته باشید که کنتور برق به عنوان مهمترین قسمت سیستم برق رسانی ساختمان محسوب می شود چنانچه این قسمت آسیب ببیند در کلیه سیستم مشکلات بسیار زیادی رخ خواهد داد. بهتر است از طریق نشانگرهای وضعیت کنتور یا همان سه چراغ به مشکلات آن پی برده و سریعاً جهت رفع مشکلات رایج اقدام کنید. برای این کار اگر تخصص کافی ندارید بهتر است از افراد توانمند کمک بگیرید چرا که ممکن است باعث به وجود آمدن مشکلات بیشتری شوید.

چراغ های محافظ برق

محافظ برق به عنوان یک وسیله بسیار کاربردی و مهم در صنعت برق شناخته می شود که جهت محافظت از انواع و اقسام لوازم الکتریکی طراحی شده است. این وسیله کاربردی همانگونه که از نام آن پیداست یک نوع دستگاه حفاظتی محسوب می شود حال اینکه محافظ برق متشکل از قسمت های بسیار مختلفی می باشد. در این دستگاه سه چراغ سبز، زرد و قرمز به منظور نشان دادن وضعیت و یا حالات مختلف دستگاه تعبیه می‌ شود که هر یک عملکرد های خاص محافظ برق را نشان می دهند. چراغ های محافظ برق بایستی به درستی عمل کنند، چنانچه هر یک از این سه چراغ به صورت ثابت روشن بماند یا به حالت چشمک زنان قرار گرفت قطعا قسمتی آسیب دیده است.

حتی روشن شدن هر یک از این سه چراغ می تواند به سبب وجود برخی خرابی ها در قسمت های مختلف محافظ برق باشد. اگر شما با این سه چراغ آشنایی پیدا کنید و حالات مختلف آن را بشناسید در صورت عملکرد نادرست چراغ های محافظ برق می ‌توانید سریع مشکل را پیدا کرده و جهت برطرف نمودن آن اقدام نمایید. برطرف کردن صحیح مشکلات به وجود آمده در محافظ برق اهمیت بسیار زیادی دارد. شما باید توانایی کافی در زمینه تعمیر قطعات محافظ برق داشته باشید، در غیر این صورت باعث به وجود آمدن خرابی های بیشتری می شوید که می تواند حتی به لوازم الکتریکی شما نیز آسیب برساند.

روشن شدن همزمان چراغ قرمز و سبز محافظ

محافظ برق به عنوان یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌هایی است که برای حفاظت بیشتر از تجهیزات الکترونیکی ساختمان به کار می‌رود. امروزه محافظ برق در انواع مختلفی تولید می شود. تحت تاثیر شرایط مختلفی ممکن است این دستگاه الکترونیکی نیز آسیب ببیند. یکی از مشکلات رایج در انواع محافظ برق، روشن شدن همزمان چراغ قرمز و سبز محافظ برق با یکدیگر است. چنانچه در محافظ برق مشکلی به وجود بیاید چراغ آن روشن می‌شود.

عامل اصلی روشن شدن همزمان چراغ قرمز و سبز محافظ برق چیست؟ محافظ برق خود برای جلوگیری از آسیب دیدن تمامی تجهیزات الکتریکی ساختمان‌های مسکونی استفاده می‌شود. چنانچه محافظ برق آسیب دیده باشد پس این محافظت نیز صورت نمی‌گیرد. روشن شدن چراغ قرمز به معنای عدم ورود جریان برق به دستگاه الکتریکی است و یا حتی اتصالات الکترونیکی برد مدار آسیب دیده باشد. روشن ماندن چراغ سبز خود به تنهایی به سبب خرابی رله حفاظتی دستگاه است.

با خرابی رله نیز جریان الکتریکی عبوری از دستگاه محافظ برق مدیریت نمی‌شود. توجه داشته باشید که تغییر وضعیت مدام این دو چراغ نیز به دلیل نابود شدن خاصیت ذخیره انرژی در خازن پلی استر است. در تمامی دستگاه‌های محافظ برق، خازن پلی استر وجود دارد و آسیب دیدن این خازن یا از بین رفتن خاصیت ذخیره انرژی باعث تغییر مدام حالت این دو چراغ خواهد شد.

با تعویض این خازن و جایگزین یک خازن جدید این مشکل را برطرف می‌کنید. حتی اگر رله حفاظتی محافظ برق نیز خراب شده باشد و جریان الکتریسیته توسط دستگاه مدیریت نمی‌شود، می‌توانید این رله حفاظتی را به راحتی تعویض نمایید.

علت روشن ماندن چراغ کنتور برق

کنتور برق یک وسیله کاربردی است که انرژی الکتریکی را اندازه گیری و با توجه به هر کیلو وات ساعت یا ژول آن را نمایش می دهد. معمولاً برای مصارف مختلف از کنتور های گوناگونی استفاده می کنند حال این که برای مصارف خانگی از دو نوع کنتور تک فاز و سه فاز می ‌توانید استفاده نمایید. کنتورها نیز مشکلات بسیار رایجی دارند که یکی از رایج ترین مشکلات آن ثابت ماندن چراغ کنتور برق است.

علت روشن ماندن چراغ کنتور برق می ‌تواند تحت تاثیر پارامترهای بسیار زیادی باشد که یکی از رایج ترین مشکلات خرابی ال ای دی های مربوط به چراغ است. پارگی سیم های مورد استفاده در قسمت های مختلف کنترل نیز می تواند یکی دیگر از مهمترین دلایل اصلی علت روشن ماندن چراغ کنتور برق باشد. همچنین اتصالات ناصحیح قسمت های مختلف از دیگر پارامترهای مهم روشن ماندن چراغ کنتور به شمار می ‌رود.

برای برطرف کردن این مشکل شما بایستی ابتدا دلیل اصلی را پیدا کرده و در نتیجه با بررسی راهکارهای بسیار مهم و استانداردها اقدام به تعمیر آن کنید. توجه داشته باشید که کنتور برق به عنوان مهمترین دستگاه برق رسانی ساختمان اهمیت بسیار زیادی دارد، پس تعمیر کردن صحیح آن اهمیت بسیار زیادی دارد. چنانچه نتوانستید این مشکل را برطرف کنید، باید از افراد خبره و ماهر کمک بگیرید.

ولتاژ غیر عادی محافظ

ولتاژ غیر عادی محافظ به مفهوم ولتاژی است که از حد معمول و ایمنی خارج می‌شود و ممکن است به تجهیزات و سیستم‌های الکتریکی آسیب برساند. این نوع ولتاژ ممکن است به صورت ناگهانی و ناشی از اشتباهات یا خرابی‌ها در سیستم‌های توزیع برق، تجهیزات الکتریکی یا فعالیت‌های خارج از استانداردها اتفاق بیفتد.

ولتاژ غیر عادی محافظ به عنوان یک وضعیت نامطلوب شناخته می‌شود و عموماً در سیستم‌های برق متناوب از مقادیر تعیین شده‌ای بیشتر یا کمتر است. برای محافظت از تجهیزات الکتریکی در برابر ولتاژ غیر عادی، استفاده از دستگاه‌های محافظتی مانند سیستم‌های جداکننده، محافظت ولتاژ اضافه، رله‌های حفاظتی و سیستم‌های خاموش کننده الکترونیکی معمول است.

این ولتاژ غیر عادی چقدر است ؟

ولتاژ غیر عادی محافظ می‌تواند در مقادیر مختلفی وجود داشته باشد و بستگی به نوع سیستم الکتریکی و تجهیزات مورد استفاده دارد. برای مثال، در شبکه‌های توزیع برق خانگی، ولتاژ غیر عادی محافظ معمولاً بیشتر از حد معمول ولتاژ تغذیه (مثلاً 220 ولت در سیستم‌های یک فازه) است. این مقدار ممکن است به دلایل مختلفی از جمله خرابی ترانسفورماتورها، عیب در شبکه توزیع، یا اتصال نامناسب تجهیزات الکتریکی به شبکه برق اتفاق بیفتد.

در صنعت و سیستم‌های قدرت بزرگتر، ولتاژ غیر عادی محافظ ممکن است به دلایل مشابه یا عوامل دیگر ناشی از سوء عملکرد تجهیزات، اشتباهات عملیاتی یا نوسانات ناگهانی در بار، بیش از حد مشخص شده برای آن سیستم باشد.

به طور کلی، ولتاژ غیر عادی محافظ بستگی به شرایط و نوع سیستم الکتریکی دارد و می‌تواند مقادیر متفاوتی داشته باشد.

محافظت از دستگاه‌ها در برابر ولتاژ غیر عادی

برای محافظت از دستگاه‌ها در برابر ولتاژ غیر عادی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

استفاده از محافظ ولتاژ اضافه (Surge Protector): محافظ ولتاژ اضافه یا تجهیزات مشابه می‌توانند دستگاه‌ها را در برابر نوسانات و ولتاژهای اضافه حفظ کنند. این دستگاه‌ها برای جذب ولتاژهای غیر عادی و جلوگیری از ورود آنها به دستگاه‌ها طراحی شده‌اند.

استفاده از تجهیزات جداکننده (Isolation Transformers): در برخی مواقع، استفاده از تجهیزات جداکننده می‌تواند کمک کند. این تجهیزات جریان الکتریکی را از دستگاه جدا می‌کنند و به آنها اجازه نمی‌دهند که ولتاژهای غیر عادی به دستگاه وارد شوند.

استفاده از رله‌های حفاظتی (Protective Relays): رله‌های حفاظتی می‌توانند در شناسایی ولتاژهای غیر عادی و قطع سریع تامین کنند. آنها به طور خودکار و در زمان کوتاهی ولتاژ را قطع کرده و دستگاه را از آسیب دیدن محافظت می‌کنند.

بررسی و نگهداری دوره‌ای: انجام بازرسی‌ها و نگهداری دوره‌ای بر روی سیستم‌های الکتریکی می‌تواند به شناسایی مشکلات و خطرات مربوط به ولتاژ غیر عادی کمک کند. بررسی سیم‌کشی، اتصالات، تجهیزات و تنظیمات سیستم الکتریکی به صورت دوره‌ای می‌تواند خطرات را کاهش دهد.

رعایت استانداردها: رعایت استانداردهای مربوط به نصب و عملکرد تجهیزات
آموزش کاربران: آموزش کاربران در مورد استفاده صحیح از دستگاه‌های الکتریکی و اقدامات ایمنی مربوطه می‌تواند به جلوگیری از وقوع ولتاژ غیر عادی کمک کند. آموزش مربوط به اصول اتصال دستگاه‌ها، عملکرد محافظ و استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

بررسی دستگاه‌ها: بررسی دستگاه‌ها به منظور تشخیص هر گونه خطر و عیب فنی در آنها مهم است. در صورت تشخیص عیب یا خطر، دستگاه را تعمیر یا تعویض کنید تا از ولتاژ غیر عادی جلوگیری شود.

استفاده از تجهیزات با کیفیت: انتخاب تجهیزات با کیفیت و استاندارد می‌تواند مقاومت بیشتری در برابر ولتاژهای غیر عادی ارائه دهد. تجهیزات با استانداردهای ایمنی و کیفیت مناسب باید ترجیح داده شوند.

نصب طراحی مناسب: نصب تجهیزات الکتریکی با رعایت قوانین و ضوابط منطقه‌ای و طراحی مناسب برای جلوگیری از وقوع ولتاژ غیر عادی بسیار مهم است. نصب به درستی کابل‌ها، زمین‌کاری صحیح و استفاده از اتصالات قوی و ایمن می‌تواند خطرات را کاهش دهد.

در نهایت، برای محافظت کامل از دستگاه‌ها در برابر ولتاژ غیر عادی، مشاوره و همکاری با تکنسین‌های متخصص و مجرب در زمینه الکتریکی و ایمنی می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

دلیل اهمیت استفاده از محافظ برق

اضافه بار، نوسانات و نویز‌ها یکی از مهمترین مشکلات جریان برق هستند که تعادل جریان برق شهری را بهم می زنند. همه ما ساعات زیادی از شبانه روز خود را با دستگاه هایی کار می کنیم که توسط برق شهری تغذیه می شوند. جریان ثابت برقی که ما از آن استفاده می کنیم یک محدوده استانداردی است که تمام لوازم الکتریکی را نیز بر اساس پارامترهایی و متناسب با آن جریان ثابت طراحی می کنند.

سیستم‌ پیچیده و یا حتی ساده این لوازم به گونه ای حساس هستند که نوسانات را نمی پذیرند و در برابر آن ها حساسیت دارند، در نتیجه در اثر ایجاد نوسانی ممکن است آسیب ببینند. چرا که تمامی نوسانات ناشی از جریان‌ های اضافی تفکیک ناپذیر هستند و به هیچ وجه نمی توان مانع از بروز آن‌ ها در سیستم برق شهری شد. اما یک راهکار ویژه وجود دارد که لوازم برقی شما را از خطر نوسانات برق در امان نگه می دارد.

استفاده از محافظ برق، بهترین و مهمترین عملی است که به منظور محافظت از دستگاه الکتریکی خود می توان از آن استفاده نمود‌. یک محافظ برق قدرت مقابله با جریانات اضافی را دارد و در مسیر ورودی برق در صورت وجود نوسان باعث قطع مدار می شود‌. یکی از مزیت های محافظ برق داشتن مدت زمان تاخیر است که در تمامی محافظ ها معمولا این مدت زمان حدود یک دقیقه می باشد. پس از مدت زمان تاخیر زمانی که جریان به حالت استاندارد خود رسید مجددا محافظ برق روشن و جریان برق در مدار جاری می شود. محافظ برق طی کارکرد خود ممکن است با مشکلات بسیاری درگیر شود که این وضعیت ها توسط چراغ ها نمایش دادا می شوند.

روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق

روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق

سه نکته طلایی در عملکرد بهتر دستگاه محافظ برق

محافظ برق به عنوان یک دستگاه مفید برای افزایش طول عمر لوازم برقی ما از قسمت های مختلفی تشکیل می شود. عملکرد دستگاه و یا محافظت از لوازم برقی اگرچه به طور کلی با نام محافظ برق شناخته می شود؛ اما این عملکرد خود تحت تاثیر پارامترهای مختلفی قرار می گیرد تا نتیجه مطلوبی داشته باشد. اکنون پس از بررسی علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق بهتر است به سه پارامتر مهم و تاثیرگذار در بهبود کیفیت عملکرد دستگاه بپردازیم.

  • استانداردها

یکی از اصلی ترین پارامترهای مهم در کیفیت عملکرد محافظ برق مورد توجه قرار داشتن استانداردها است‌. اولا یک محافظ برق باید دارای علامت استاندارد باشد تا کیفیت و کنترل کیفی آن تایید گردد. و ثانیا ایمنی ایجاب می کند تا هنگام استفاده از محافظ برق نکات زیادی را رعایت کنید. استاندارد CE, FCC مهمترین استانداردهایی هستند که دلیل بر کیفیت بالای محصول و مقاومت آن در برابر آتش سوزی می باشد.

  • ولتاژ

میزان ولتاژ مناسب باید در محدوده مشخص استانداردها باشد و چنانچه پایین‌ یا بالاتر از حد معمول اعمال شود محافظ نمی تواند عملکرد خوبی از خود نشان دهد. میزان ولتاژ مجاز یک محافظ برق برای دستگاه های برقی باید زیر 400 ولت باشد. توجه داشته باشید که اگرچه یک محافظ برق خود جهت محافظت از دستگاه ها در برابر میزان ولتاژ نامتعادل به کار می رود؛ اما خود تا یک محدوده خاصی قابلیت تحمل در برابر ولتاژ را خواهد داشت. البته بهتر است بدانید که میزان ولتاژ بسیار ناهنجاری هم‌ که بتواند به دستگاه آسیب برساند بسیار محدود پیش خواهد آمد.

  • زمان پاسخ‌ دهی

مدت زمان پاسخ دهی یک محافظ برق به نوسانات در عملکرد آن تاثیر دارد. شوک های الکتریکی جریان برق در صورت شناسایی توسط دستگاه به آن ها پاسخ داده خواهد شد‌، حال واکنش سریع‌ تر قطعا عملکرد بهتری به همراه خواهد داشت‌. در محافظ های پیشرفته و درجه یک این مدت زمان پاسخ‌ دهی 1 نانو ثانیه می باشد.

نتیجه

اهمیت استفاده از محافظ برق به سبب حفظ سلامتی لوازم الکتریکی و چند راهی برق بودن مورد استفاده است. این اهمیت به اندازه ای زیاد می باشد که ما را مجاب به استفاده از این دستگاه می کند. به عنوان مثال اهمیت و نقش یک‌ محافظ برق کمتر از یخچال یا تلویزیونی که از آن استفاده می کنیم نیست.

چرا که بدون این دستگاه چنانچه نوسانی ایجاد شود، وسایل برقی شما خواهد سوخت و در این صورت شما ضرر می کنید. این دستگاه به مرور زمان به دلایلی نظیر فرسودگی، کهنگی و یا … ممکن است با مشکلاتی نظیر روشن ماندن ثابت چراغ ها مواجه شود. اما علت روشن ماندن چراغ قرمز محافظ برق چیست؟ شما با بررسی عوامل دخیل در این وضعیت به راحتی می توانید این  مشکل را برطرف نمایید. اما اگر این مشکل به اندازه ای جدی بود و مشکلات بیشتری ایجاد کرد، دیگر تعمیر آن بصرفه نخواهد بود.

خرید یک محافظ برق مناسب و درجه یک بهترین کاری است که باید انجام دهید. برای خرید محافظ برق خوب و باکیفیت نیز فروشگاه برقیجات بهترین انتخاب شما خواهند بود‌. این مرکز فروش، سال هاست در این عرصه فعالیت دارد و با سابقه درخشان خود بهترین ها را برای شما به ارمغان دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *