نورپردازی

علت صدا دادن هواکش دستشویی

علت صدا دادن هواکش دستشویی

آیا با علت صدا دادن هواکش دستشویی آشنا هستید؟ می دانید این مشکل تحت تاثیر چه پارامترهایی ایجاد می شود؟ در رابطه با راهای پیشگیری و تعمیر این مشکل چطور؟ هواکش به عنوان یک دستگاه کاربردی برای تهویه هوا است که گاهی تحت تاثیر شرایط بد دچار خرابی می شود. برقیجات به عنوان یک سایت تخصصی در این زمینه، در ادامه در رابطه با علت صدا دادن هواکش دستشویی توضیحات بیشتری را ارائه می دهد.

علت صدا دادن هواکش دستشویی

هواکش دستشویی یکی از انواع مدل های هواکش است که معمولاً در ابعاد کوچکتری مورد استفاده قرار می گیرد. سرویس بهداشتی یکی از مکان های مهمی است که بایستی حتماً تهویه هوا در آن صورت بگیرد. به همین منظور استفاده از یک هواکش مناسب برای این محیط توصیه می شود. گاهی بنابر دلایل مختلفی ممکن است این هواکش ها با مشکلات بسیار زیادی مواجه شوند. یکی از این مشکلات رایج صدا دادن هواکش دستشویی خواهد بود. اما آیا شما علت صدا دادن هواکش دستشویی را می دانید؟ حال اگر جهت تعمیر این مشکل می خواهید اقداماتی را انجام دهید بهتر است ابتدا ببینید این صدا به همراه لرزش است یا تنها صدایی از آن را خواهید شنید. البته اگر از برند معتبری مثل هواکش خزر فن استفاده کنید این اتفاق کمتر رخ می دهد.

  • اگر کاملاً به سر و صدای ایجاد شده گوش دادید و تنها صدای ترق تروق می شنوید. یا حتی صدای تق تق کردن خواهید شنید ممکن است یک مانعی مقابل یونیت داخلی هواکش قرار گرفته باشد. حتی اگر تجهیزات داخلی کمپرسور شل شده باشد چنین صداهایی نیز ایجاد می شود. به گفته متخصصین تراز نبودن یونیت داخلی نیز می تواند چنین مشکلاتی به وجود بیاورد در این صورت شما میتوانید جهت تعویض یونیت یا برطرف نمودن مانع اقدامات لازم را انجام دهید.
  • اگر سر و صدای ایجاد شده شبیه صدایی مانند تیک تیک بود و این صدا درست در زمان خاموش و روشن کردن دستگاه تهویه ایجاد شد، قطعا عملیات سیستم با مشکل مواجه شده است. این صدای تیک تیک کردن به صورت مداوم نخواهد بود اما بهتر است برای برطرف نمودن مشکلات سیستم از متخصصین خبره کمک بگیرید.
  • گاه صدای شنیده شده شبیه صدای وزوز کردن زنبور است اگر فیلتر هوا توسط گرد و خاک گرفته شده باشد چنین ین صدای ایجاد می گردد. شما می ‌توانید با تمیز کردن فیلتر این مشکل را برطرف کنید.
علت صدا دادن هواکش دستشویی

علت صدا دادن هواکش دستشویی

دلیل اصلی صدا دادن هواکش دستشویی

  • در بسیاری از مواقع هواکش دستشویی صدای زوزه می دهد‌ چنانچه فن موتور یا یونیت داخلی آن با مشکل مواجه شده باشد یا برخی از قسمت‌های آن به درستی نصب نشود چنین صدای ایجاد می گردد. البته اگر هنگام شروع کردن دستگاه به کار چنین صدایی به وجود آمد، مشکلی نیست اما در غیر اینصورت بایستی مشکل فن موتور یونیت داخلی را برطرف کنید.
  • از دلایل صدا دادن هواکش دستشویی مشکلات فنی است در این صورت شما صدایی شبیه به بوق ممتد می شنوید. حال اینکه برای برطرف نمودن این مشکل شما بایستی اقداماتی را انجام دهید تا از مشکل ایجاد شده اطمینان حاصل کنید. ابتدا از روشن بودن دکمه ریموت مطمئن شوید، در این صورت می‌توانید آن را رها کرده حتی بایستی نمایشگر نیز در این مرحله ریست شود. اما اگر با انجام تمامی این مراحل هنوز هم صدای بوق ممتد شنیده می شود بایستی حتماً از کارشناسان خبره کمک بگیرید.
  • صدای سوت نیز گاهی از دستگاه تهویه شنیده می‌ شود که اگر گاز مبرد نشتی پیدا کرده باشد یا حتی فشار داخل کمپرسور به شدت بالا برود، چون صدایی به وجود می آید. در صورت شنیدن چنین صدایی بایستی سریع دستگاه خاموش شده و جهت تعمییر با متخصصین همکاری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که سهل‌انگاری شما ممکن است باعث خرابکاری های بیشتری شود. اگر در صورت شنیدن چنین صدایی دستگاه را خاموش نکنید قطعاً باعث بروز مشکلات بیشتر و حتی خطرات بیشتری میشوید. گاهی ممکن است حتی موتور هواکش نیز به شدت آسیب ببیند یا بسوزد.
  • علت صدا دادن هواکش دستشویی اگر صدای ایجاد شده شبیه صدای جریان آب باشد به دلیل گاز مبرد است. در این صورت بایستی جهت تغییر از متخصصان کمک بگیرید. برقیجات به عنوان یک سایت تخصصی در خدمت شما عزیزان است تا راهنمایی های لازم را در اختیارتان قرار دهد.

نکات مهم نگهداری، نصب و تعمیر هواکش

هواکش یکی از دستگاه های کاربردی است که امروزه در تمامی ساختمان های مسکونی، اداری، صنعتی، تجاری و غیره از آن جهت تهویه هوا استفاده می شود. این دستگاه برای عملکرد مناسب بایستی حتما در مدل مناسب و با رعایت نکات مهم انتخاب شود. قطعاً که بی توجهی به نکات مهم خرید و عدم نگهداری صحیح میتواند باعث بروز مشکلاتی حین کارکرد دستگاه شود. صدا دادن هواکش دستشویی یکی از همین مشکلاتی است که به دلیل عدم توجه به نکات مهم نصب نگهداری، تعمیر و حتی خرید دستگاه به وجود می آید. به همین منظور چند نکته را به عنوان راهنما در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

  • برای مرحله نصب حتماً بایستی هواکش در یک سطح محکمی قرار بگیرد تا وزن کلیه هواکش قابل تحمل باشد. حال بایستی این تکیه گاه برای هرگونه ارتعاشی مقاومت بسیار بالایی داشته باشد. در غیر این صورت دستگاه آسیب می بیند. سعی کنید اتصالات منعطف را بین اتصال ورودی خروجی نصب نمایید.
  • تمیز کردن دستگاه اهمیت زیادی روی طول عمر آن دارد. تمامی قطعات و اجزای دستگاه بایستی از گرد و غبار پاکسازی شود؛ همچنین که موتور دستگاه بایستی به موقع مورد بازدید قرار بگیرد. فیلتر دستگاه از مهمترین قسمت هایی است که بایستی از گرد و غبار و آلودگی ها پاک شود؛ در غیر این صورت تهویه به طور استاندارد و کامل صورت نمی گیرد.
  • روغن کاری هواکش نیز جز نکات مهم به شمار می‌ رود چرا که باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی می شود. توجه داشته باشید که همین روغن کاری باعث از بین بردن و البته جلوگیری از تجمع رطوبت، رسوبات، روغن، گرد و خاک و غیره خواهد شد که در واقع مرحله روغن کاری خود شامل مرحله پاکسازی است. توجه کنید؛ برای تمیز کردن روغن کاری نصب و یا تعمیر حتماً بایستی دستگاه خاموش باشد.

نتیجه

صدا دادن هواکش دستشویی یک مشکل متداولی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. حال اینکه مشکل تحت تاثیر شرایط بسیار مختلفی می تواند ایجاد شود. برای عیب یابی، تعمیر و حتی خرید بهترین هواکش صنعتی و خانگی مراجعه به یک شرکت باتجربه و متخصص بسیار مهم است. برقیجات بزرگترین سایت تخصصی و پیشرو در این زمینه می باشد که هم اکنون به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین پاسخگویی شما عزیزان خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *