مقالات

علت چکه آب از هواکش دستشویی

علت چکه آب از هواکش دستشویی

چکه آب از هواکش دستشویی

هواکش سرویس بهداشتی یکی از متداول ترین انواع هواکش هایی است که برای سرویس بهداشتی از آن استفاده می کنند. این مدل هواکش در مدل های کوچکی طراحی می شوند و معمولاً  نشتی از مهمترین مشکلات هواکش های سرویس بهداشتی است. در مواقع بسیار زیادی چنین اتفاقی رخ میدهد که افراد زیادی با چکه آب از هواکش دستشویی مواجه هستند. اما برای تعمیر آن بایستی دلیل اصلی به وجود آمدن این مشکل را پیدا کرد. البته برای پیشگیری از به وجود آمدن چنین مشکلاتی در وهله اول شما بایستی یک هواکش مناسب را متناسب با مساحت موجود انتخاب کنید. هواکش ها از نظر نوع عملکرد خود نیز متفاوت هستند پس این مسئله را نیز متناسب با شرایط خود در نظر داشته باشید. حتی اینکه چگونگی نصب هواکش و محل قرارگیری آن نیز مورد توجه قرار می گیرد. چنانچه تمامی این موارد یک به یک به درستی پشت سر گذاشته شوند، قطعا آنگاه دستگاه کمتر با مشکلاتی نظیر چکه آب از هواکش دستشویی مواجه می شود.

چنانچه قطره آب روی تیغه یا یونیت داخلی قرار بگیرد چنین مشکلاتی به وجود می آید. معمولاً قطره های ریزی داخل دستگاه با توجه به شرایط آب و هوایی اختلاف هوا ایجاد خواهد شد. اما چنانچه این نشتی و قطره ها بسیار زیاد باشد و با چکه آب از هواکش دستشویی مواجه شویم؛ می ‌توان قسمت های مربوط به این مورد را بررسی کرد. چنانچه چکه روی تیغه یونیت داخلی باشد قطعاً به سبب دمای سرمایشی پایین، رطوبت بالای محیط، همچنین سرعت فن یونیت و عدم تنظیم صحیح زاویه تیغ این مشکل به وجود آمده است.

برای برطرف کردن چنین مشکلی در این حالت بایستی دما را افزایش دهید. معمولاً دمای دستگاه بایستی روی ۲۶ درجه سانتیگراد باشد اگر مشکل از این قسمت ها نبود، در غیر این صورت به مدت ۴ ساعت دستگاه را در وضعیت حالت خشک قرار می دهید. تنظیم سرعت فن سرمایشی و زاویه تیغه نیز بایستی صورت بگیرد.

دلیل اصلی چکه آب از هواکش دستشویی

•چنانچه چکه آب از هواکش دستشویی در یونیت داخلی باشد شاید یونیت به صورت افقی و تراز نصب نشده و به دلیل همین کج شدگی نشتی به وجود آمده است. حتی زمانی که شلنگ تخلیه در یونیت به درستی تنظیم نشود یا آب باران داخل لوله توسط سوراخ جریان ایجاد کند نشتی آب در یونیت داخلی به وجود می آید. توجه داشته باشید که عدم تمیز کردن به موقع سوراخ تخلیه نیز باعث به وجود آمدن نشتی می شود که با تمیز کردن سوراخ تخلیه می توانید مشکل را برطرف کنید.

برای برطرف کردن دیگر مشکلات بایستی دستگاه تخلیه تراز شود، حتی شلنگ تخلیه نیز به صورت کامل مورد بررسی قرار بگیرد. اما چنانچه شلنگ داخلی کج نصب شده و باعث برگشت آب به داخل یونیت گردد، آن را رو به پایین نصب کنید. به طور کلی اکثر مشکلات هواکش های دستشویی به دلیل عدم نصب صحیح و اتصالات درست به وجود می‌آید. چنانچه شما هنگام نصب استانداردها را رعایت کنید و اتصالات به خوبی صورت بگیرد، چنین مشکلاتی کمتر ایجاد خواهد شد.

علت چکه آب از هواکش دستشویی می تواند مربوط به نشتی آب در یونیت خارجی باشد. چنانچه آب در اتصال لوله و شیر سرویس یونیت خارجی قرار بگیرد، نشتی در یونت خارجی ایجاد می شود. زمانی که دستگاه کار می کند به دلیل سرد شدن لوله و اختلاف دما با هوای گرم ریز قطره هایی به وجود می آید که باعث به وجود آمدن چنین حالتی خواهند شد؛ در این صورت می توانید مشکل اختلاف دما را برطرف نمایید. توجه داشته باشید که تعمیر هواکش دستشویی در هر صورت و با وجود هرگونه مشکلی بایستی با رعایت استانداردها و البته تخصص کافی صورت بگیرد. چنانچه تخصص کافی در این زمینه ندارید، بهتر است اقدام به تعمیر دستگاه نکنید.

علت چکه آب از هواکش دستشویی

علت چکه آب از هواکش دستشویی

مهمترین نکته نگهداری از هواکش دستشویی

هواکش یکی از صدها مدل دستگاه موجود در بازار است که از نظر نوع کارآیی خود محبوبیت دارد. این دستگاه برای تهویه محیط مورد استفاده قرار می گیرد. و از نظر حذف آلاینده ها و هوای نامطبوع روی سلامتی انسان تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. هواکش های دستشویی در میان تمامی انواع مدل هواکش ها معمولاً سطح کاربرد بیشتری دارند. اما این دستگاه گاهی تحت تاثیر شرایط مختلفی ممکن است آسیب ببیند. یکی از متداول ترین مشکلات به وجود آمده در هواکش دستشویی شامل چکه آب از هواکش دستشویی آن است. چکه آب از هواکش دستشویی تحت تاثیر شرایط مختلفی می تواند به وجود بیاید. و قطعاً شما می توانید با شناخت علل و رعایت نکات مهم اقدام به پیشگیری کنید.

یکی از مهمترین عللی که باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی خواهد شد، کثیفی هواکش دستشویی خواهد بود. معمولاً فیلتر دستگاه بیشتر از هر قسمتی در خطر گرد و غبار و دیگر ذرات آلوده محیط قرار دارد. البته بی کیفیت بودن دستگاه نیز تاثیر دارد که شما می توانید برای جلوگیری از چکه آب از هواکش دستشویی، هواکش خزر فن را خریداری کنید.

چنانچه مرحله تمیزکاری هواکش دستشویی به موقع صورت بگیرد قطعاً خرابی آن نیز تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. برای تمیز کردن هواکش نیز شما بایستی به استانداردها توجه داشته باشید.  قبل از تمیز کردن بایستی حتماً هواکش را از برق جدا کنید؛ در نتیجه می توانید دریچه هواکش یا قسمت توری آن را جدا کرده و اقدام به تمیز کردن قسمت های مختلف دریچه کنید که بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارد. پس از آن یک به یک پیچ ها را باز کرده و قسمت داخلی آن را با کمک آب جوش یا دیگر شوینده های مناسب شست و شو دهید.

برای تمیز کردن تیغه های هواکش می توانید از گریس کمک بگیرید. معمولاً سخت ترین مرحله تمیز کردن هواکش دستشویی مربوط به تمیز کردن تیغه های آن است. البته برای این کار می ‌توانید از آمونیاک، آب جوش و همچنین جوش شیرین استفاده کنید. پس از جدا کردن تیغه ها با کمک این محلول تهیه شده و کاردک مناسب تیغه ها را به صورت کامل از آلاینده ها، چربی ها و گردوغبار پاکسازی نمایید.

نتیجه

هواکش دستگاهی کاربردی، مهم از نظر عملکرد و پرفروش است. این دستگاه را نیز مشکلات بسیار زیادی تهدید می کند که تحت تاثیر شرایط بسیاری چنین خرابی هایی به وجود می آید. چکه کردن، رایج ترین مشکل و خرابی به وجود آمده در هواکش ها است که به دلایل مختلفی می تواند به وجود آمده باشد. حال اینکه در صورت آشنایی با علت چکه آب از هواکش دستشویی می توان به راحتی جهت تعمیر آن اقدامات لازم را انجام داد. برقیجات معتبرترین سایت تخصصی است که جهت تعمیر و همچنین فروش انواع هواکش صنعتی و خانگی میزبان شما عزیزان است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *