مقالات

چگونه لوازم صوتی و تصویری را از نوسان برق محافظت کنیم؟

نوسان برق

چگونه لوازم صوتی و تصویری را از نوسان برق محافظت کنیم؟ منظور از نوسان برق چیست؟ لوازم صوتی و تصویری شامل چه محصولاتی می شود؟ همانگونه که مستحضرید، تمام تجهیزات الکتریکی که ما از آن ها استفاده می کنیم به برق شهری متصل می شوند. بسیاری از لوازم صوتی و تصویری که به صورت روزمره در دسترس ما قرار دارند شامل تلویزیون، کامپیوتر و یا حتی لپتاپ می تواند باشد.

برخی از لوازم صوتی و تصویری در ساعات زیادی از شبانه روز مورد استفاده کاربران قرار دارند. از آنجایی که نوسان وقتی که تحت تاثیر شرایط مختلفی رخ می دهد ممکن است در هر ساعت از شبانه روز اتفاق بیافتد. بی شک این نوسانات و شوک های الکتریکی باعث آسیب رسیدن به لوازم صوتی و تصویری ما خواهند شد. اما چگونه صوتی و تصویری ما خواهد شد؟ در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه خواهیم داد.

چگونه لوازم صوتی و تصویری را از نوسان برق محافظت کنیم؟

محافظ برق یکی از دستگاه های بسیار پیشرفته و جدید است. که با توجه به فناوری و علم تکنولوژی روز طراحی و تولید می شود. همانگونه که از نام این دستگاه پیداست با بهره‌ مندی از علم روز آن را به منظور محافظت از انواع تجهیزات الکتریکی طراحی می کنند. شاید برای شما نیز جای سوال باشد که از وسایل الکتریکی در برابر چه چیزی قرار است محافظت شود؟

جریان برقی که به صورت مداوم در دسترس همه ما قرار دارد. و به صورت روزمره برای تمام تجهیزات و لوازم الکتریکی خود از آن استفاده می کنیم، ممکن است تحت تأثیر بسیاری از شرایط نظیر رعد و برق و یا مشکلات اساسی در مدار با نوسان مواجه شود. این دستگاه را در انواع مختلفی متناسب با هر یک از لوازم الکتریکی طراحی و تولید کرده اند. که هر یک از دستگاه های لوازم الکتریکی را تنها می توان برای همان دستگاه مورد استفاده قرار داد.

یکی از رایج ترین انواع محافظ برق موجود در بازار شامل محافظ برق لوازم صوتی و تصویری است. که این دسته از محافظ های برق را تنها می توان برای لوازم صوتی و تصویری استفاده نمود. چرا که این دستگاه تنها متناسب با ساختار لوازم صوتی و تصویری طراحی شده است. اما عملکرد دستگاه محافظ برق چگونه است؟ زمانی که نوسان برق ایجاد می شود این دستگاه با توجه به ساختاری که دارد، در برابر نوسانات و تنش های ایجاد شده باعث قطع شدن مدار می گردد.

حال اینکه با قطع شدن مدار دیگر نوسانات به دستگاه‌ های الکتریکی وارد نخواهند شد و در این صورت هیچ آسیبی به لوازم صوتی و تصویری وارد نخواهد شد. اما لوازم صوتی و تصویری دارای یک زمان تاخیری هستند. که این زمان تاخیر درست از لحظه ای که حسگر های محافظ برق نوسانات را احساس می‌ کنند. و باعث قطع شدن مدار می‌ شوند، شروع و تا پایان نوسان و متعادل شدن جریان ادامه خواهد داشت. در واقع زمانی که جریان برق به حالت متعادل خود برمی گردد دستگاه محافظ برق مجددا شروع به کار می کند و جریان دوباره در مدار جاری خواهد شد.

بهترین محافظ برق لوازم صوتی و تصویری

محافظ برق صوتی و تصویری شامل محافظ برقی است که می‌ توان آن را تنها برای لوازم صوتی و تصویری با مشخصات خاصی استفاده نمود. این دسته از لوازم صوتی و تصویری به عنوان لوازم کم مصرف شناخته می شوند. که شامل تلویزیون کامپیوتر ضبط و حتی باند خانگی نیز خواهند شد.

محافظ برق لوازم صوتی و تصویری را در انواع مدل و اشکال مختلفی به تولید می ‌رساند، حال اینکه این نوع محافظ برق می تواند با تعداد خانه های مختلفی خریداری شود. چرا که تمامی دستگاه ‌های صوتی و تصویری دارای قدرت تحمل جریان یکسانی هستند. و از یک دستگاه محافظ برق صوتی و تصویری می توان برای تمامی انواع آن ها استفاده نمود.

طول سیم برق یک محافظ برق لوازم صوتی و تصویری بایستی حتماً یک الی سه و یا ۵ متر باشد. تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. توجه داشته باشید که رله محافظ های صوتی و تصویری نسبت به دیگر انواع محافظ برق تجهیزات قوی چون یخچال فریزر، کمی ضعیف می باشد. زمان تاخیر محافظ برق مخصوص لوازم صوتی و تصویری ۲۴ دقیقه است. و این زمان تاخیر در تمامی انواع محافظ های برق صوتی و تصویری یکسان خواهد بود.

محافظ برق مخصوص لوازم صوتی و تصویری ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ ولت آمپر توان خروجی دارند و مجهز به کلید روشن و خاموش هستند که در صورت عدم استفاده از لوازم الکتریکی به آن را خاموش نمود. اکنون که می دانید چگونه لوازم صوتی و تصویری را از نوسان برق محافظت کنیم؟ بهتر است اقدام به خرید بهترین‌ محافظ برق نمایید.

 نوسان برق

نکات مهم خرید بهترین‌ محافظ لوازم صوتی و تصویری

همانگونه که اشاره شد، محافظ لوازم صوتی و تصویری یکی از دستگاه های بسیار پیشرفته و خاصی است که به منظور محافظت از انواع دستگاه های صوتی و تصویری آن ها را طراحی کرده‌ اند. دستگاه‌ های صوتی و تصویری نظیر تلویزیون که در ساعات زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. نیاز به یک محافظ برق مناسب، به منظور محافظت از آن ها در برابر جریانات شدید احتمالی دارند.

شاید برای شما هم جای سوال باشد، چگونه لوازم صوتی و تصویری را از نوسان برق محافظت کنیم؟ استفاده از همین دستگاه محافظ برق بهترین گزینه جهت محافظت از انواع تجهیزات الکتریکی صوتی و تصویری است. یک دستگاه محافظ برق خوب و مناسب، باید دارای کیفیت بالا و استانداردهای ساخت باشد تا بتوان در برابر تمامی تن ‌ها و نوسانات احتمالی مقاومت کند.

برای دسترسی به عالی ترین محافظ برق بهتر است، به هنگام خرید به نکات مهم خرید دستگاه محافظ برق درجه یک صوتی و تصویری دقت کنید. برخی از این نکات مهم شامل پارامترهای زیر هستند:

  • یک دستگاه محافظ برق با کیفیت در وهله اول باید دارای جنس با کیفیت باشد تا بتواند در برابر حرارت بالا از خود محافظت نشان دهد و دچار آتش ‌سوزی نشود.
  • دیگر پارامتر مهمی که به هنگام خرید یک محافظ برق باید به آن توجه داشت این است که دستگاه محافظ برق لوازم صوتی و تصویری باید مجهز به فیوز باشد. زیرا در صورتی که جریان جاری بیش از حد مجاز و استاندارد تحمل دستگاه ها بود، تنها به فیوز آسیب وارد شود و دستگاه هایی چون تلویزیون نسوزند.
  • گارانتی دیگر شاخص بسیار مهمی است که یک دستگاه محافظ برق صوتی و تصویری به هنگام خرید باید دارای آن باشند؛ چراکه گارانتی تضمین کیفیت محافظ برق خواهد بود.

پارامترهای مهم خرید محافظ برق لوازم صوتی و تصویری

  • محافظ برق دستگاه های لوازم صوتی و تصویری به این جهت که به صورت مداوم به برق متصل نیستند، باید مجهز به دکمه خاموش روشن باشند تا در صورتی که از دستگاه استفاده نمی کنیم آن را خاموش نماییم.
  • یک دستگاه محافظ برق با کیفیت باید مجهز به سه چراغ و یا نشانگر جهت نمایش حالت های مختلف عملکرد دستگاه باشد تا از عملکرد دستگاه و یا بروز مشکلات دستگاه اطلاع پیدا کنیم.
  • محافظ برق درجه یک که بر اساس استانداردهای لازمه به تولید رسیده، باید دارای علامت استاندارد باشد تا مشتری از کیفیت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نماید.
  • مهمترین مزیت یک محافظ برق صوتی و تصویری این است که دو شاخه دستگاه ارسال باشد تا در صورت لازم به تواند جریان اضافی را به زمین منتقل کند.

 نوسان برق

نتیجه

جریان برقی که به صورت دائم در مدار جاری است می تواند تحت تاثیر شرایط بسیار مختلفی با کاهش و افزایش ناگهانی مواجه شود. حال اینکه بسیاری از لوازم صوتی و تصویری شامل تلویزیون و یا کامپیوتر که در زمان نوسان به برق متصل باشند، بی‌ شک دچار آسیب خواهد شد. محصولاتی همانند تلویزیون ساعات زیادی از شبانه روز را روشن هستند. زیرا بسیاری از ما اوقات فراغت خود را مشغول تماشای تلویزیون هستیم.

هر یک از لوازم الکتریکی نظیر تجهیزات صوتی و تصویری را با مشخصات و قدرت تحمل خاصی در برابر‌ جریان مشخصی طراحی می‌ کنند. حال اینکه این دستگاه‌ ها تنها می‌ توانند یک جریان مشخصی را تحمل نمایند و با افزایش و کاهش ناگهانی جریان بی شک به آن ها صدمه وارد خواهد شد. چگونه از لوازم صوتی و تصویری خود محافظت کنیم؟

یکی از روش های بسیار رایج و پیشرفته امروزی استفاده از دستگاه محافظ برق مخصوص لوازم صوتی و تصویری است. که متناسب با ساختار این نوع تجهیزات طراحی و تولید می شود. چنانچه شما از دستگاه محافظ برق صوتی و تصویری استفاده نمایید. به هنگام نوسانات شدید برق به تجهیزات الکتریکی صوتی و تصویری شما هیچ آسیبی نخواهد رسید. توجه داشته باشید که کیفیت این دستگاه ها بسیار اهمیت دارد. و چنانچه شما بهترین دستگاه محافظ برق با کیفیت بالا خریداری نکرده باشید، عملکرد مناسبی نخواهد داشت.

برای خرید بهترین محافظ برق صوتی تصویری بهتر است، همین حالا با مشاوران فروش مرکز توزیع انواع محافظ برق تماس حاصل فرمایید. فروشگاه برقیجات بهترین و بزرگترین مرکز فروش انواع تجهیزات الکتریکی در کشور است که به صورت آنلاین میزبان پاسخگوی شما مشتریان عزیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *