مقالات

معرفی بهترین آنتن تلویزیون در بازار + آنتن مناسب برای دریافت شبکه فراتر

آنتن تلویزیون دیجیتال

بهترین آنتن تلویزیون در بازار آنتنی است که با استفاده از مواد اولیه درجه یک و با قطعات عالی بر اساس فناوری پیشرفته بر اساس رعایت استانداردها طراحی شود. که توانایی دریافت هر سیگنالی را داشته باشد. از جمله این آنتن ها می توان به آنتن آترون اشاره کرد که از تمام قابلیت های که گفته شد را دارا می باشد و آنتن مناسب برای دریافت شبکه فراتر 4k را نیز دارد.

آنتن تلویزیون دیجیتال یکی از آنتن های نسل جدیدی است. که با در نظر گرفتن تمام شرایط طراحی شده است. این محصول باعث دریافت سیگنال های اطلاعاتی و ارسال آن ها به گیرنده ها می شود و کیفیت تصویر و صدای دریافتی نیز به همین قدرت عملکرد آنتن ها بستگی دارد. کیفیت آنتن  و بهترین آنتن تلویزیون در بازار در کیفیت کارآیی آن‌ تاثیر بسیار زیادی دارد؛ پس بایستی هنگام انتخاب یک آنتن خوب دقت زیادی داشته باشید.

در ادامه با بهترین مدل یک آنتن استاندارد آشنا خواهید شد.

بهترین آنتن تلویزیون دیجیتال

آنتن تلویزیون دیجیتال یکی از آنتن های نسل جدید است. که برای عملکرد یک‌ جهت آن را به تلویزیون و جهت دیگر آن رد یک منبع خارجی سیگنال متصل می کنند. آنتن های دیجیتالی که خود شامل مدل های مختلفی هستند.

با کیفیت بهتری طراحی می شوند و قادر به تبدیل سیگنال ها به اطلاعات دریافتی از تلویزیون می باشند. آنتن های دیجیتالی را در بازار با نام های دیگری نظیر ست تاپ باکس یا STB نیز می شناسند. که این گیرنده ها سیگنال RF کانال تلویزیونی را به راحتی دریافت می کنند. و با طراحی و سیستم پیچیده و خاص خود آن ها را پردازش و به تصویر و صدا تبدیل می کند.

این گیرنده می توانند به صورت رله ای عمل کنند و در اینجا تلوزیون شما تنها نقش یک نمایشگر را دارد. استقبال از این آنتن های مدل جدید بیشتر از مدل های دیگر است که به همین سبب، شرکت های بسیار زیادی برای تولید این آنتن دست به کار شده اند.

در بازار برندهای بسیار زیادی از انواع آنتن های دیجیتالی تلوزیون وجود دارند. که هر یک از آن ها دارای برتری هایی نسبت به دیگر برند و مدل ها می باشند. اما از میان تمامی برندها، نام یک برند همیشه در بازار خوش می درخشد که متعلق به شرکت آترون است. آنتن آترون یکی از تولیدکنندگان مطرح به شمار می رود که سال هاست در این عرصه فعالیت می کند.

این شرکت با تکیه بر دانش خود، علم روز، ماشین آلات پیشرفته، مواد اولیه درجه یک و همچنین در نظر داشتن شرایط و نیاز بازار، توانسته هم اکنون بهترین کیفیت را روانه بازار کند.

اگر بخواهیم بهترین آنتن برای تلویزیون دیجیتال را معرفی کنیم، هیچ برندی نمی تواند جایگزین آنتن آترون شود. چرا که این‌ محصول هم دارای کیفیت بالا و هم قیمت مناسب است که این دو جزو فاکتورهای مهم خرید مشتریان به شمار می روند.

همچنین این آنتن قابلیت را دارد که انواع شبکه های تلویزیونی را پوشش دهد. به طوری که خیلی ها آن را آنتن مناسب برای دریافت شبکه فراتر می نامند. از این آنتن تلویزیون در مانیتور تصویری خودرو نیز استفاده می شود.

آنتن تلویزیون دیجیتال

آنتن مناسب برای دریافت شبکه فراتر

شبکه فراتر یک شبکه تلویزیونی با کیفیت 4K است که از ماهواره بدر 5 پخش می‌شود. برای دریافت این شبکه، باید تلویزیون شما از قابلیت‌های مورد نیاز برای دریافت شبکه 4K پشتیبانی کند.

به طور کلی، آنتن مناسب برای دریافت شبکه فراتر باید از نوع اکتیو باشد و توانایی دریافت فرکانس 12322 عمودی را داشته باشد. این که آنتن هوایی یا رومیزی باشد، تفاوتی ندارد. مهم این است که آنتن مرغوب و با کیفیت باشد. که آنتن آترون در این زمینه بسیار خوب جواب داده است.

یکی از بهترین آنتن‌های تلویزیون دیجیتال که می‌تواند شبکه فراتر را دریافت کند، آنتن آترون است. این آنتن با مواد اولیه درجه یک و فناوری پیشرفته طراحی شده است و قادر به تبدیل سیگنال‌ها به اطلاعات دریافتی از تلویزیون می‌باشد.

آنتن خوب برای تلویزیون 4k

برای تلویزیون 4k، باید آنتنی را انتخاب کنید که بتواند سیگنال‌های دیجیتال با کیفیت بالا را دریافت کند. برخی از عواملی که بر کیفیت آنتن تأثیر دارند، عبارتند از: نوع آنتن، توان تقویت‌کننده، طول کابل، جهت‌گیری آنتن و فاصله از فرستنده.

بر اساس تحقیقات، برخی از بهترین آنتن‌های تلویزیون دیجیتال که می‌توانند تلویزیون 4k را پشتیبانی کنند، عبارتند از:

-آنتن مولتی باند آترون دارای قابلیت نصب به دو صورت رومیزی و هوایی،
دارای تقویت کننده ، مناسب برای مکان هایی با سیگنال های ضعیف
قابلیت اضافه کردن سیم تا دویست متر بدون هیچ‌ گونه نویز.

– آنتن کلیر استریم اکلیپس ۲ (Antennas Direct ClearStream Eclipse 2) که دارای تقویت‌کننده ۲۰ دسی‌بل و کابل ۱۲ فوتی است و قادر به دریافت سیگنال‌های UHF و VHF است.

– آنتن آن تاپ HD هوشمند AT-500SBS که دارای تقویت‌کننده ۸۵ مایلی و کابل ۱۶ فوتی است و قادر به دریافت سیگنال‌های UHF، VHF و FM است.

– آنتن وینگارد فلات ویو FL550A که دارای تقویت‌کننده ۵۰ مایلی و کابل ۱۸.۵ فوتی است و قادر به دریافت سیگنال‌های UHF و VHF است.

قوی ترین آنتن تلویزیون

برای انتخاب قوی ترین آنتن تلویزیون، باید به چند عامل توجه کنید. اول این که فاصله شما از فرستنده تلویزیون چقدر است. دوم این که آنتن شما چه نوعی است. سوم این که آنتن شما چه توانی دارد. چهارم این که آنتن شما چه جهت‌گیری دارد. پنجم این که آنتن شما چه طول کابلی دارد¹².

بر اساس نتایج جستجوی وب، برخی از بهترین و قوی ترین آنتن‌های تلویزیون دیجیتال که می‌توانند تلویزیون فور کی را پشتیبانی کنند، عبارتند از:

-آنتن مولتی باند آترون دارای قابلیت نصب به دو صورت رومیزی و هوایی،
دارای تقویت کننده ، مناسب برای مکان هایی با سیگنال های ضعیف
قابلیت اضافه کردن سیم تا دویست متر بدون هیچ‌ گونه نویز.

-آنتن هوایی سیماران مدل 1000N  با اندازه 5×32×29 و وزن 770 گرم  از موتور گردان بهره می برد و امکان چرخش 360 درجه را نیز برای تنظیم آنتن دارد.

– آنتن کلیر استریم اکلیپس 2 (Antennas Direct ClearStream Eclipse 2) که دارای تقویت‌کننده ۲۰ دسی‌بل و کابل ۱۲ فوتی است و قادر به دریافت سیگنال‌های UHF و VHF است.

– آنتن آن تاپ HD هوشمند AT-500SBS (Antop HD Smart Bar AT-500SBS) که دارای تقویت‌کننده ۸۵ مایلی و کابل ۱۶ فوتی است و قادر به دریافت سیگنال‌های UHF، VHF و FM است.

بهترین آنتن هوایی برای تلویزیون دیجیتال

بهترین آنتن هوایی برای تلویزیون دیجیتال بستگی به شرایط محلی شما دارد. برخی از عواملی که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

– فاصله شما از فرستنده‌های تلویزیونی
– میزان تداخلات الکترومغناطیسی در محیط شما
– نوع و کیفیت تلویزیون شما
– بودجه شما برای خرید آنتن

به طور کلی، آنتن‌های هوایی دو نوع اصلی دارند: آنتن‌های داخلی و آنتن‌های خارجی. آنتن‌های داخلی معمولا رومیزی هستند و در داخل خانه قرار می‌گیرند. آنتن‌های خارجی معمولا بر روی پشت‌بام یا دیوار نصب می‌شوند و در معرض عوامل طبیعی هستند.

آنتن‌های داخلی مزایایی مانند نصب آسان، قیمت ارزان، طراحی زیبا و امنیت بیشتر دارند. اما معایبی مانند دریافت سیگنال ضعیف، نیاز به تنظیم مکرر، تأثیر منفی از دیوارها و سایر موانع و نویز تصویر را نیز دارند.

آنتن‌های خارجی مزایایی مانند دریافت سیگنال قوی، پوشش گسترده‌تر، کیفیت تصویر بالا و پایداری بیشتر دارند. اما معایبی مانند نصب دشوار، قیمت گران، طراحی نامناسب و آسیب‌پذیری از عوامل طبیعی را نیز دارند.

برای انتخاب بهترین آنتن هوایی برای تلویزیون دیجیتال، باید مزایا و معایب هر دو نوع آنتن را با توجه به شرایط خود مقایسه کنید.

بهترین مارک آنتن تلویزیون

آنتن تلویزیون به عنوان مهم‌ترین وسایلی است که برای دزیافت داده‌های اطلاعاتی از پایگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند. آنتن‌ها به عنوان وسایلی پرکاربرد امروزه در مدل‌های بسیار مختلفی طراحی شده‌اند. دز هر منطقه‌ای که حضور داشته باشید چنانچه امواج با قدرت ضعیف یا قوی دریافت شود در هر صورت نیاز به یک آنتن مناسب خواهید داشت.

با انتخاب بهترین آنتن ارتباطی قوی خواهید ساخت اما برای دسترسی به آنتن‌های درجه یک حتماً به بهترین مارک آنتن تلویزیون دسترسی پیدا کنید. این وسایل پرکاربرد امروزه در تمامی خانه‌هایی که از تلویزیون استفاده می‌کنند وجود دارد. امواج تلویزیونی در قالب نور و صدا روی آنتن دریافت شده و با طول موج‌های گوناگون در اطراف ما دائماً در حال حرکت هستند. توسط آنتن این داده‌های اطلاعاتی در قالب صدا و تصویر روی تلویزیون منعکس می‌شود.

برای انتخاب آنتن مناسب باید به بررسی برند آن بپردازید، همچنین باید در نظر داشته باشید که چه فرکانس‌هایی را می‌خواهید استفاده کنید. آنتن‌ها در مدل‌های هوایی، رومیزی، گردان و غیره طراحی شده‌اند. به دنبال بهترین آنتن بازار با کیفیت مطلوب باشید. برند آترون یکی از محبوب‌ترین و بی‌قر رقیب‌ترین برندهای موجود در بازار است.

این شرکت معتبر در زمینه تولید انواع آنتن‌های تلویزیون سال‌هاست فعالیت دارد. هم اکنون محصولات این شرکت معتبر در بازار بی‌رقیب هستند؛ چرا که از یک تیم مجرب و کارشناسان حرفه‌ای تشکیل شده که با بهره‌گیری از تکنولوژی روز محصولاتی بی‌رقیب روانه بازار می‌کنند.

با رعایت استانداردها و توجه به تکنولوژی روز تمامی پارامترها را برای طراحی یک محصول جدید و پیشرفته در نظر دارد. این مجموعه بزرگترین تولید کننده انواع آنتن‌های آنالوگ و دیجیتال است که تنوعی از آنها را از هر حیثی طراحی و روانه بازار می‌کند.

بهترین آنتن برای تلویزیون سامسونگ

آنتن به عنوان یک وسیله الکترونیکی کاربردی است که در کنار تلویزیون شاهد ایفای نقش آن هستیم. آنتن‌ها در مدل‌های رومیزی و هوایی و البته هر یک از این مدل‌ها با تنوع زیادی تولید می‌شود. هر یک از انواع آنتن‌ها قدرت‌های مختلفی دارند که در شرایط گوناگون قدرت گیرندگی آنها متفاوت خواهد بود. به دنبال بهترین آنتن برای تلویزیون سامسونگ هستیم و برای انتخاب بهترین آنتن‌ها باید به ویژگی‌ها و مشخصات آنتن توجه کنیم.

آنتن‌های درجه یک محصولاتی هستند که بدون محدودیت مکانی بتوان به راحتی آنها را در هر کجایی مورد استفاده قرار داد. معمولا آنتن‌های نسل جدید از فرمت رزولوشن بسیار بالایی پشتیبانی خواهند کرد. همچنین نصب و راه‌اندازی آنها کار بسیار راحتی می‌باشد و نیاز به کمک از تکنسین مجرب نیست. چنین آنتن‌های مجهز به فیلترینگ هستند و نویز محیط را به راحتی حذف خواهند کرد. برای تمامی محیط‌هایی که سیگنال‌های بسیار ضعیفی دارند، قدرت آنتن دهی آنها بسیار زیاد است.

اما در هر صورت باید به دنبال بهترین برندهای بازار باشید که کیفیت مطلوب دارند. برند آترون به عنوان بی‌رقیب‌ترین برندهای محبوب در بازار است که سال‌هاست در این راستا فعالیت می‌کند. با دسترسی به محصولات شرکت آترون دیگر دغدغه‌ای از بابت کیفیت محصولات این مجموعه نیست.

به هنگام خرید حتماً نوع مدل آنتن و برند آن را مورد توجه قرار دهید. مدل آنتن باید به تناسب شرایط باشد. از بین مدل‌های هوایی و رومیزی مدلی را انتخاب کنید که قدرت آنتن دهی بالایی دارد. برای انتخاب این مدل آنتن نیز باید به فاصله تا مرکز ارسال دقت داشته باشید، در واقع قدرت گیرندگی امواج نیز مورد توجه است. باید بدانید نوع دریافت امواج و قدرت دریافت امواج در آنتن به چه صورت می‌باشد.

بهترین مدل آنتن هوایی تلویزیون

همانگونه که اشاره شد، آنتن تلویزیون بهترین وسیله الکتریکی است که سیگنال های اطلاعاتی را به گیرنده ها انتقال می دهد. این وسیله همانگونه که از نام آن پیداست به صورت هوایی و در ارتفاع نصب می‌شود و داده‌های اطلاعاتی را دریافت و طی فرآیندی آنها را در قالب صدا و تصویر به تلویزیون می رساند. این مدل آنتن ها خود در طرح های مختلفی طراحی شده اند که انتخاب یک آنتن تلویزیون مناسب بایستی تحت تاثیر شرایط بسیار مختلفی انتخاب شود.

تنوع آنتن های هوایی بر اساس مدل با در نظر قرار دادن قدرت سیگنال دهی منطقه می باشد در واقع در هر منطقه بر اساس سطح کیفیت دریافت سیگنال دهی یک نوع آنتن مناسبی را انتخاب و خریداری می‌ کنند. چرا که آنتن های هوایی تلویزیون در مدل های مختلف با قدرت های متفاوتی سیگنال را دریافت می کنند البته در مناطق مختلف معمولاً سیگنال ها با قدرت های متفاوتی عرضه می شوند.

بهترین مدل آنتن هوایی تلویزیون

بهترین مدل آنتن هوایی تلویزیون

قویترین مدل آنتن هوایی

آنتن های گردان یکی از بهترین مدل آنتن هوایی تلویزیون محسوب می‌شود که به صورت چرخان می‌توان آنها را استفاده نمود‌‌. آنتن های هوایی در فضای آزاد و در ارتفاع معمولاً روی پشت بام نصب می شوند. معمولاً آنتن های هوایی را پس از نصب کردن می توان در صورت دریافت گیرندگی بهتر به راحتی تنظیم نمود که تنظیمات آنتن هوایی گردان به دو صورت دستی و اتوماتیک امکان پذیر است.

مدل های اتوماتیک پیشرفته ترین مدل آنتن هوایی گردان هستند که به راحتی و از فاصله دور توسط یک ریموت کنترلی می توان این تنظیمات را انجام داد. آنتن های هوایی گردان بهترین و قویترین مدل آنتن برای نقاط کور محسوب می شوند. این دسته از آنتن ها همانگونه که از نام آن ها پیداست مدل هوایی هستند که باید حتما روی پشت بام یا بالکن در فضای مناسب نصب شوند. محل قرارگیری این مدل آنتن ها به گونه ای است که هیچ مانعی نباید بین آنتن و ایستگاه های اطلاعاتی قرار بگیرد چرا که مانع از دریافت سیگنال های اطلاعاتی خواهد شد.

مزایا آنتن گردان

از طرفی مدل های گردان بهترین مدلی هستند که در صورت کاهش کیفیت سیگنال ها را می توان به راحتی توسط ریموت کنترل از راه دور آنتن را در جهت مناسبی تنظیم نمود. توجه داشته باشید که کیفیت مطلوب آنتن روی عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد چنانچه آنتن شما کیفیت مناسب استانداردی نداشته باشد قطعاً در صورت تنظیم کردن صحیح آن و نگهداری درست نیز عملکرد آن نتیجه مثبتی به همراه نخواهد داشت. مدل های هوایی خود در دو نوع ثابت و چرخان هستند که مدل های ثابت در مقایسه با مدل های چرخ ها قدرت دریافت کمتری دارند.

معمولاً مدل‌های چرخان به سبب قابل تنظیم بودن مناسب استفاده برای نقاط کور و همچنین مناطقی که قدرت دریافت سیگنال در آنها ضعیف است، می باشد. پس به هنگام خرید بهترین مدل آنتن هوایی تلویزیون تمامی این نکات و پارامترها بایستی یک به یک مورد توجه قرار بگیرد تا شما انتخاب مطلوبی را انجام دهید.

ویژگی های بهترین آنتن تلویزیون دیجیتال

آنتن ها یکی از اجزاء بسیار مهم سیستم های مخابراتی به شمار می رود. که به صورت بی سیم طراحی می شود. این سیستم یکپارچه بر اساس طراحی بسیار ویژه خود قادر است تا انرژی الکترومغناطیسی را توسط امواج رادیویی از فرستنده به کانال منتقل کند.

البته پس از آن نیز از کانال به گیرنده کوپل خواهد کرد. ناگفته نماند که آنتن های بسیار زیادی در انواع مدل های بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. که هر یک از آن ها دارای مشخصات مختلفی می باشند.  و از گزینه های زیادی برخوردار هستند و حتی در بعضی مواقع امکان اتصال به اینترنت و باز کردن متخصص سئو سایت ها نیز هستند. هر یک از آنتن های موجود در بازار بر اساس نوع طراحی خود یک الگوی تابش منحصربفردی دارند. که آنتن ها را برای دریافت سیگنال های بهینه خواهند کرد. مزیت های این نوع آنتن نسل جدید عبارت است از:

  • بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا یکی از بهترین ویژگی های آنتن های دیجیتالی است که باعث افزایش قابلیت این نوع آنتن نسبت به مدل های دیگر می شود.
  • کیفیت خوب مهمترین پارامتر خرید یک آنتن درجه یک است؛ چرا که کیفیت بالا معمولا طول عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد. البته آنته های وارداتی مانند آنتن خرید از چین کیفیت کمتری را دارند.
  • مقاومت بالا در برابر تمام شرایط آب و هوایی، جزو مهمترین مشخصات آنتن های دیجیتالی است که از مواد اولیه درجه یک ساخته می شوند. از طرفی با بهره گیری از علم روز این آنتن ها را با قابلیت بسیار بالا در برابر تمام شرایط طراحی می کنند.
  • قدرت بسیار بالا برای دریافت انواع سیگنال های مختلف هم‌ در اولویت قرار می گیرد که اصلی ترین مزیت آن ها خواهد بود.
  • یک آنتن خوب دیجیتالی قابلیت استفاده در هر شرایطی را دارد و شما می توانید در هر فاصله و نقطه ای با دریافت سیگنال های ضعیف یا قوی، شاهد عملکرد عالی از این آنتن ها داشته باشید.
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از دستگاه‌ های دیجیتالی نظیر DVBT و DVBT2 نیز جزو دیگر مشخصات و یا قابلیت های خاص این دستگاه به شمار می رود.
آنتن تلویزیون دیجیتال

آنتن تلویزیون دیجیتال

چگونگی نصب آنتن تلوزیون دیجیتال

آنتن تلویزیون دیجیتال به عنوان جدیدترین نسل آنتن های موجود در بازار دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. این آنتن ها همانگونه که از نامشان پیداست. مناسب گیرنده های دیجیتالی می باشند. و قابلیت بهتری نسبت به دیگر آنتن ها دارند. چرا که به تکنولوژی روز دنیا طراحی شده اند. پس از خرید مناسب ترین آنتن تلوزیون دیجیتال، بهتر است آن را در یک مکان مناسب با قدرت گیرندگی بالا نصب کنید.

اکنون باید تلوزیون دیجیتال خود را روشن کرده و به قسمت تنظیمات آنتن مورد نظر مراجعه نمایید. این تنظیمات در تمام تلوزیون ها متفاوت خواهد بود و باید در این مرحله فرکانس را در حالت پیش فرض روی تلویزیون قرار دهید.

در پایین ترین قسمت صفحه نمودار خطی وجود دارد. که نشان دهنده سطح کیفیت سیگنال دریافتی می باشد. حالا شما می توانید موقعیت آنتن را دائما تغییر دهید. تا زمانی به مناسب ترین و یا بالاترین عددی در نمودار سیگنال برسید.

آنتن را در محل خود تنظیم کنید. و سپس به قسمت جستجو بروید. و کانال مورد نظر را جستجو کنید. توجه کنید که تمام این نکات همگی به کیفیت آنتن بستگی دارند. پس باید حتما هنگام‌ خرید به کیفیت آنتن توجه کنید. برای دسترسی به بهترین کیفیت نیز باید حتما به مراکز فروش معتبر مراجعه نمایید.

شرکت برقیجات، بهترین و اولین فروشگاه معتبر در سطح کشور است. که انواع لوازم‌ الکتریکی اعم از آنتن های تلوزیون دیجیتال را با صورت اینترنتی و در کمترین زمان ممکن توزیع می کند. برای خرید آنتن تلوزیون دیجیتال درجه یک تنها کافیست تا به مشاورین فروش این مجموعه مراجعه نمایید. بهتر است قبل از هرگونه اقدامی نیز ابتدا به بررسی کیفیت و قیمت ها بپردازید. و اما مطمئن باشید پس از انجام بررسی و مقایسه بهترین گزینه محصولات فروشگاه برقیجات خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *