مقالات, نورپردازی

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار

امروزه تجهیزات روشنایی زیادی در بازار موجود می باشد که جدید ترین نوع آن ها چراغ های پنلی می باشند. این نوع از لامپ ها داری مزیت های زیادی می باشند که مهمترین آن ها کم مصرف بودن می باشد به همین دلیل این گونه از لامپ ها توانسته اند جایگزین سایر انواع لامپ های قدیمی شوند. معمولا چراغ های پنلی بر روی سقف نصب می شوند به همین خاطر می توانند نور را به صورت یکنواخت در تمام قسمت های خانه پخش کنند اینگونه از چراغ ها دارای دو نوع روکار و توکار می باشند. ممکن است بسیاری از شما که قصد خرید چراغ پنلی را دارید علاقه داشته باشید که به مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار بپردازید.

بهتر است بدانید تنها در صورتی می توان به مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار پرداخت که هر دوی این چراغ ها را به خوبی بشناسید.

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار در نحوه و محل نصب

برای مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار بهتر است بدانید که مهمترین تفاوتی که این دو نوع با هم دارند در محل نصب آن ها مشخص می شود. معمولا چراغ پنلی توکار به گونه ای نصب می شوند که بدنه چراغ به هیچ وجه قابل مشاهده نیست و تنها افرادی می توانند یک هاله نور از آن دیده می شود زیرا تمام اجزای آن داخل دیوار تعبیه شده اند‌. اما نحوه نصب چراغ های روکار به گونه ای می باشد که بدنه چراغ دیده می شود. به همین خاطر است که مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار نحوه نصب مهم است.

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار در نحوه سیم کشی

شاید بسیاری از شما تصور کند که نحوه سیم کشی چراغ های پنلی روکار و توکار با هم تفاوت ندارد و هر دو به یک نحو سیم کشی میرشوند‌. ولی بهتر است بدانید معمولا سیم کشی چراغ پنلی روکار بسیار آسانتر از چراغ پنلی توکار است. زیرا برای سیم کشی چراغ های توکار نیاز است که حتما چراغ زمان آماده سازی نصب شود و در غیر این صورت باید حتما سقف سوراخ شود تا بتوان سیم کشی را انجام داد ولی برای سیم کشی چراغ های روکار این مشکل وجود ندارد.

به همین خاطر است که ما به شما پیشنهاد می دهیم اگر در حین ساخت و آماده سازی ساختمان هستی از پنل های توکار استفاده کنید. ولی در صورتی که ساختمان شما تکمیل میباشد بهتر است از پنل های روکار استفاده کنید.

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار در رابطه با کاربرد آن ها

معمولا بسیاری از افراد تصور می کنند که تمامی لامپ ها و چراغ ها یک کاربرد دارند و تنها تفاوت آن ها در شکل آن ها می باشد. ولی امروزه ثابت شده است که هر چراغی کارایی خاص خود را دارد. برای مثال در رابطه با چراغ های پنلی روکار و توکار باید بدانید که اگر شما می خواهید یک محوطه با سقف و ارتفاع بالا را چراغانی کنید مانند تالار و یا بیمارستان بهتر است از چراغ های پنلی روکار استفاده کنید. زیرا این گونه از چراغ ها به خاطر شکل ساختاری که دارند کنی از سقف فاصله می‌گیرند و به زمین نزدیکتر هستند. به همین خاطر بهتر و بیشتر می توانند محوطه را روشن کنند.

ولی چراغ های توکار چون در سقف گذاشته می شوند برای چنین محیط هایی اصلا مناسب نیستند ولی در محیط هایی مانند سالن ورزش و خانه ها بسیار کاربرد دارند. در منازل به خاطر زیبایی اینگونه چراغ استفاده می کنند ولی در سالن های ورزشی  به این دلیل از چراغ های توکار استفاده می کنند که از سقف جدا نمی‌شوند و امکان آسیب دیدن آن ها بر اثر اصابت توپ و ضربه کم است. وای پیشنهاد ما به شما برای چراغانی کردن منزل و یا کافه خود استفاده از پنل های توکار می باشد زیرا این گونه از چراغ ها به دلیل این که در سقف قراردادها می شوند می توانند به خوبی نور را در همه جا منعکس کنند.

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار از نظر تنوع

معمولا افراد همیشه  به دنبال این هستند که برای منزل خود یک چراغ بسیار خاص با طرح و شکل منحصر بفرد تهیه کنند. به همین خاطر ممکن است سوال بسیاری از شما این باشد که تنوع چراغ پنلی روکار بیشتر است یا چراغ پنلی توکار در جواب این سوال بهتر است بدانید که معمولا طراحان می توانند طرح های متنوع تری را بر روی پنل های روکار اجرا کنند. زیرا این گونه از چراغ ها فرین آن ها دیده می شود و در سقف جای‌گذاری نمی شود.

این در حالی می باشد که شکل بسیاری از چراغ های پنلی توکار به صورت دایره است. زیرا امکان این که یک طرح خاص بر روی این گونه از چراغ ها اجرا شود وجود ندارد چون باید در سقف قرار داده شوند و دیوار نیز باید به شکل آن ها برش داده شود. اما جالب است بدانید که بیشتر افراد برای این که یک طرح جالب به منزل خود ببخشند از چراغ های خطی استفاده می کنند.

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار از نظر کیفیت نور

قبلا افراد به دنبال چراغی بودند که بیشترین نور را به آن ها ببخشید ولی امروزه به دنبال چراغی هستند که بهترین نور را به آن ها ببخشد. به طور کلی امر به دنبال چراغ های هستید که بتوانند یک نور یکنواخت را در اختیار شما قرار دهند چراغ های ال ای دی بهترین گزینه می باشند.

ولی سوال بسیاری از شما که به دنبال خرید پنل هستید ممکن است این باشد که کیفیت نور چراغ های پنلی توکار بهتر است یا روکار؟ در جواب این سوال نمی توان یک گزینه را نام برد زیرا چراغ های پنلی روکار نور را به صورت مستقیم به زمین ارسال میکنند ولی چراغ های پنلی توکار نور را به صورت یکنواخت  و غیر مستقیم در کل محیط پخش می کنند.

به همین خاطر است که انتخاب بیشتر افراد برای خرید چراغ اتاق خواب ها، اداره ها، آشپزخانه ها و دفتر های کار چراغ های توکار می باشد زیرا این گونه از چراغ ها سایه ایجاد نمی کنند و ایجاد سایه را به کمترین حد ممکن خود می رسانند. همچنین در محیط های مرطوب مانند سرویس بهداشتی نیز بهتر است از اینگونه چراغ ها استفاده کنید چون اینگونه از چراغ ها سیم کشی آن ها در بیرون از دیوار قرار ندارد و خطری ایجاد نمی کنند.

ولی برای ساختمان های تجاری و سالن های مهمانی بیشتر از چراغ های روکار استفاده می کنند زیرا می توانند نور بیشتری را به محیط ببخشند.

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار

 مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار

شاید هنگام مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار سوال شما این باشد که چراغ پنلی روکار بهتر است یا توکار؟ در جواب این سوال نمی توان گفت که چراغ پنلی روکار بهتر است یا توکار. زیرا هر دو مدل این چراغ ها دارای یک سری ویژگی یکسان می باشند و در خیلی از موارد حتی می توان به جای هم از آن ها استفاده کرد. برای مثال چراغ های پنلی روکار و توکار از نظر میزان مصرف انرژی، جنس، فناوری ساخت، فناوری خنک سازی، طول عمر و دفع حرارت با هم برابر هستند و هیچ گونه تفاوتی ندارند. بنابراین انتخاب با شماست که با توجه به سیم کشی ساختمان خود و نوع دکوراسیون آن بهترین گزینه را انتخاب کنید.

انواع چراغ پنلی روکار

  • چراغ آویز: اینگونه از چراغ های روکار معمولا بعد وسیله یک سیم یا زنجیر به صورت معلق از سقف آویزان می شوند. چراغ های آویز مانند لوستر ها جنبه تزیینی دارند. ولی قیمت چراغ های آویز مناسب تر از لوستر ها است.
  • چراغ‌ سقفی: این مدل از چراغ هم به صورت توکار وجود دارد و هم به صورت روکار. چراغ های سقفی توکار به هیچ وجه فاصله‌ی با سقف ندارند. ولی چراغ های سقفی روکار به این صورت نمی باشند. هر دوی این مدل ها برای نورپردازی موارد مناسبی هستند و در سقف های کم ارتفاع کارایی بیشتری دارند.
  • چراغ‌ دیواری: این نوع از چراغ های روکار بیشتر جنبه تزیینی دارد و برتری دیوار نصب می شود. و بیشتر برای روشنایی بخشیدن به نمای بیرونی کاربرد دارد.
  • چراغ‌ ریلی: چراغ های زیادی به گونه ای می باشند که برای هر کدام از آنها نیاز به سیم کشی جدا نیست. زیرا همه در یک مسیر قرار می‌گیرند.

چراغ پنلی روکار و توکار مناسب را از کجا تهیه کنیم؟

مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار کار مناسبی است. زیرا به واسطه آن می توانید مناسب ترین مورد را برای محیط خود انتخاب کنید. اما معمولا بعد از مقایسه چراغ پنلی روکار و توکار مسئله دیگری که مطرح می شود این است که بهترین چراغ را از کجا تهیه کنیم؟ بازار امروز به گونه ای می باشد که جنس های تقلبی و نامرغوب در آن بیشتر از جنس های مرغوب واصل هستند.

به همین خاطر پیدا کردن یک جنس مناسب کار بسیار سختی است و تنها زمانی می توانید یک جنس خوب پیدا کنید که بتوانید مرکز خرید مطمئنی را پیدا کنید. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که هنگام خرید چراغ پنلی روکار و توکار حتما به مغازه و سایت برقی جات نیز مراجعه کنید. زیرا برقی جات تمام محصولات خود را از بهترین برند ها تهیه می کندو به هیچ وجه از جنس های تقلبی در سایت خود استفاده نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *