نورپردازی

نحوه نصب هواکش دستشویی

نحوه نصب هواکش دستشویی

با نکات مهم نصب هواکش دستشویی آشنایی دارید؟ می دانید مشخصات و مزایای استفاده از هواکش دستشویی چیست؟ امروزه در سیستم های تهویه مطبوع از انواع دستگاه های بسیار مختلفی استفاده می کنند. هواکش ها نیز یکی از انواع دستگاه های سیستم تهویه هستند که در ادامه توضیحات بیشتری را برقیجات در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

نکات مهم نصب هواکش دستشویی

هواکش دستشویی یکی از انواع هواکش هایی است که در سرویس بهداشتی برای تهویه هوای آن محیط مورد استفاده قرار می گیرد. این هواکش ها برای سرویس بهداشتی در ابعاد کوچکی طراحی شده اند. و قطعاً قدرت عملکرد آن ها در مقایسه با هواکش های صنعتی بسیار کمتر است. تنوع هواکش از نظر طرح، مدل، ابعاد، قدرت عملکرد و برند بسیار زیاد می باشد. معمولا هواکش های سرویس بهداشتی در مقایسه با تمامی انواع هواکش ها قدرت عملکرد پایین تری دارند. قطعا که این نکته به سبب کوچک بودن فضای سرویس بهداشتی خواهد بود. برای نصب هواکش دستشویی شما بایستی نکات زیادی را بررسی کنید که برخی از آن ها شامل:

  • انتخاب یک مکان مناسب برای نصب هواکش دستشویی مهمترین و اولین گام مهم به شمار می رود. هواکش ها به صورت سقفی و دیواری قابلیت نصب شدن دارند. پس متناسب با فضای موجود یک طرح را می توانید انتخاب کنید. این مدل انتخاب شده بایستی به گونه ای باشد که عملکرد مناسبی انجام دهد.
  • نحوه صحیح سیم کشی برای نصب هواکش دستشویی بسیار حائز اهمیت است. چنانچه این سیم کشی به صورت صحیح صورت نگیرد، اتصالاتی رخ خواهد داد. حتی عدم نصب صحیح سیم کشی ممکن است باعث عدم عملکرد دستگاه شود. قبل از سیم کشی نیز بایستی از قطع بودن برق سرویس بهداشتی یا ساختمان اطمینان حاصل کنید.
  • چنانچه می خواهید هواکش را روی پنجره نصب کنید از هواکش های حفاظ دار استفاده نمایید که قدرت مقاومت بسیار بالایی دارند. برای خرید هواکش هایی را که مجهز به پره های پلاستیکی هستند، انتخاب کنید. چرا که مدل های آهنی معمولاً سر و صدای زیادی ایجاد خواهند نمود.
  • هنگام نصب هواکش دستشویی از وجود مانع در لوله هواکش اطمینان حاصل کنید. این مانع باعث عدم کارکرد صحیح دستگاه می ‌شود و حتی ممکن است به آن آسیب برساند.
نحوه نصب هواکش دستشویی

نحوه نصب هواکش دستشویی

چگونگی نصب هواکش دستشویی

انتخاب هواکش مناسب

برای نصب هواکش دستشویی گام نخست انتخاب یک هواکش مناسب است. که ما تهیه هواکش خزر فن را توصیه می کنیم.  فضای سرویس بهداشتی یک فضای کوچک است. پس نیاز به یک هواکش بسیار پر قدرت با ابعاد بزرگی نیست. جدا از کیفیت عملکرد، زیبایی سرویس بهداشتی را نیز در نظر بگیرید و پس از اینکه یک هواکش مناسبی را انتخاب کرده اید محل مناسبی را نیز برای نصب هواکش در نظر داشته باشید.

معمولاً هواکش های سرویس بهداشتی در مدل های سقفی و دیواری نصب می شوند. انتخاب صحیح هر یک از این پارامترها روی عملکرد در صحیح آن تاثیر بسزایی دارد. چنانچه جهت نصب هواکش سرویس بهداشتی از قبل سیم برق برای متصل به آن در نظر گرفته نشده باشد یا به صورت مجزا جهت نصب در دسترس نباشد، ممکن است بعدها مشکلاتی به وجود بیاید.

سیم کشی هواکش

اکنون نوبت به سیم کشی البته قبل از نصب هواکش است. باید از قسمت پشت چراغ سرویس یک سیم با عایق کاری مناسب را جهت نصب هواکش انتخاب کنید. البته این سیم کشی بایستی به گونه‌ ای باشد تا بلافاصله پس از باز شدن درب توالت و روشن شدن لامپ هواکش شروع به کار نماید. برای این کار ابتدا بایستی چراغ را خاموش و لامپ دستشویی را روشن کنید.

در قسمت پشت لامپ دو سیم وجود دارد که شامل سیم فاز و نول است. بایستی روکش سیم ها را جدا کرده و یکی از سیم های هواکش را به فاز و دیگری را به نور متصل نمایید. رعایت استانداردها در رابطه با نصب صحیح سیم ها و استفاده چسب برای عایق کردن آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

نصب فن هواکش

در گام نخست نصب هواکش دستشویی نوبت به نصب فن است. برای این کار بایستی از پیچ های اتصال دهنده دستگاه و روکش آن کمک بگیرید. حال اینکه دو طرف فن بایستی به صورت صحیح در داخل لوله نصب و اتصالات آن ها به درستی صورت بگیرد.

نکات مهم خرید بهترین هواکش سرویس بهداشتی

هواکش به عنوان یکی از دستگاه های شناخته شده در بازار است که آن را با نام فن نیز می شناسند. معمولاً فن ها با سایز دهانه های مختلفی از ۱۰۰ تا ۳۱۵ میلیمتر طراحی شده اند. برای نصب هواکش دستشویی نیاز به تخصص چندانی نیست چرا که طریقه نصب آنها به راحتی اتفاق می‌افتد. اما برای اطمینان بیشتر و رعایت استانداردها بهتر است با متخصصین همکاری داشته باشید تا بعدها با مشکلاتی مواجه نشوید.

هواکش دستشویی اگرچه خود یک مدل از انواع هواکش های خانگی، اداری و یا حتی صنعتی محسوب می شود و در ابعاد کوچک و قدرت عملکرد کمتری نسبت به مدل های دیگر هستند. اما خود از نظر طراحی دارای تنوع بسیار زیادی خواهد بود. برای خرید بهترین هواکش دستشویی شما بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید که شامل:

  • زمانی چه اقدام به خرید هواکش سرویس بهداشتی می ‌کنید. بهتر است نوع کاربرد هواکش را مشخص نمایید. ممکن است این هواکش برای دستشویی، حمام و یا ترکیب این دو باشد. معمولاً تهویه هوا در هواکش های مختلف با یکدیگر متفاوت خواهد بود؛ با این حساب شما بایستی با در نظر قرار دادن متر مکعب یا مساحت محیط یک هواکش را با قدرت عملکرد مناسب انتخاب نمایید.
  • چگونگی عملکرد یا روشن و خاموش شدن هواکش نیز بسیار مورد توجه قرار دارد. معمولاً هواکش ها به صورت سوئیچ، کششی، تایمر دار و استاندارد هستند و مدل های استاندارد بلافاصله با روشن شدن لامپ روشن می شوند. مدل های تایمر دار با روشن شدن لامپ روشن و خاموش شدن آن طی مدت زمان مشخصی اتفاق می افتد؛ این در صورتی است که مدلهای سوئیچ کششی نیز توسط یک بند خاموش و روشن خواهند شد.
  • برند دیگر پارامتر مهمی است که هنگام خرید یک هواکش مناسب بایستی به آن توجه نمود. هم اکنون برندهای بسیار مختلفی از هواکش ها در بازار وجود دارد؛ اما خزرفن بهترین و پرفروش ترین برند قدرتمند بازار است. همکاری با کارشناسان خبره در این زمینه توصیه می شود.
نحوه نصب هواکش دستشویی

نحوه نصب هواکش دستشویی

نتیجه

آشنایی با نکات مهم نصب هواکش دستشویی، آشنایی با مشخصات و مزایا و حتی عملکرد دستگاه به شما کمک می کند تا با شناخت بهتری اقدام به نصب کنید. همچنین این شناخت جهت انتخاب صحیح نیز مفید و میسر است. برقیجات به عنوان یک مرکز تخصصی توزیع انواع سیستم تهویه، هم اکنون جهت فروش، نصب و تعمیر انواع هواکش میزبان شما عزیزان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *