مشاوره خرید لوازم الکتریکی

تنوع کالاها و لوازم الکتریکی مختلف در بازار امروزه موجب شده‌ است که مشاوره خرید لوازم الکتریکی یکی از ضروریات خرید این وسایل باشد. چون گاهی اوقات پیدا کردن لوازم مورد نظر با بهترین کیفیت و قیمت مناسب و البته گارانتی‌ های متفاوت برای ما دشوار است. از طرفی وقتی ما به سراغ مشاوره خرید لوازم الکتریکی می‌ رویم، در واقع از تجربیات و مهارت‌ های مشاوره برای خرید این‌ گونه لوازم استفاده می‌ کنیم.

در این صورت است که می‌ توانیم کالایی با بهترین کیفیت و خدمات را خریداری کنیم که این موضوع بسیار مهمی است. به‌ همین دلیل ما نیز در این مقاله به بررسی مشاوره خرید لوازم الکتریکی و بایدها و نبایدهای آن می‌ پردازیم. پس لطفاً در صورت تمایل تا انتهای این مقاله را با دقت بخوانید.

آشنایی با مشاوره خرید لوازم الکتریکی

همان‌ طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، تنوع در انواع کالاها و لوازم الکتریکی در بازار امروزه موجب شده‌ است که نیاز مشاوره خرید لوازم الکتریکی احساس شود. در واقع می‌ توان این مشاوره را یکی از ضروریات خرید لوازم الکتریکی دانست، چون گاهی اوقات تشخیص اجناس اصل از بدل، تشخیص گارانتی اصل از بدل و اجناس با کیفیت برای خریداران بسیار مشکل می‌ شود.

به‌ همین دلیل است که با استفاده از مشاوره خرید لوازم الکتریکی می‌ توانید خرید خوب، مناسب و حتی به صرفه ای را تجربه کنید. چون امروزه حجم کالاهای بی‌ کیفیت و تقلبی در بازار گاهی از حجم کالاهای اصل و اورجینال بیش تر شده‌ است که این موضوع خرید را دشوار می‌ کند.

مثلاً گاهی اوقات پیش می‌ آید که اگر قصد خرید کالای خاصی را داشته باشید به‌ سختی می‌ توانید آن را در چند مغازه پیدا کنید. که البته با قیمت‌ های نجومی و عجیب‌ و غریب آن‌ ها مواجه می‌ شوید. و گاهی هم کالای مورد نظر آن‌ قدر در انبار مانده‌ است که ضمانت‌ نامه آن رو به پایان است. و مصرف‌ کننده نمی‌ تواند از خدمات پس‌ از فروش یا همان گارانتی آن استفاده کند.

این جاست که مشاوره خرید لوازم الکتریکی ضروری به‌ نظر می‌ رسد و به ما در خرید بهتر و محصول باکیفیت‌ تر کمک بسیار زیادی می‌ کند. بنابراین تیم‌ های پشتیبانی در مشاوره می‌ توانند در هنگام خرید، راه‌ اندازی، نصب، ارسال و حتی فعال کردن گارانتی به شما کمک کنند که عمدتاً این مشاوره‌ ها به‌ صورت رایگان انجام می‌ شود. حتی اگر قصد خرید اجناس اقساطی و تسهیلاتی را دارید می‌ توانید در این خصوص با مشاور صحبت کنید تا بتوانید به بهترین نحو از این خدمات نیز بهره بگیرید.

بخش‌ های مختلف در هنگام مشاوره خرید لوازم الکتریکی

هنگام مشاوره خرید لوازم الکتریکی می‌ توانید از خدمات بخش‌ های مختلف آن بهره‌ مند شوید و به بهترین نحوه ممکن کالای مورد نظر را خریداری کنید. در زیر چند مورد از این بخش‌ های مختلف را برای شما عنوان می‌ کنیم.

  1. بخش مشاوره

در بخش مشاوره شما می‌ توانید هر گونه سوالات تخصصی و فنی در مورد قطعات الکتریکی و لوازم الکتریکی را بپرسید که مشاوران به‌ صورت کاملاً رایگان و تمام‌ وقت به سوالات شما پاسخ می‌ دهند و شما را در خرید قطعه مورد نظر راهنمایی می‌ کنند.

  1. بخش معرفی کد سازنده

 صرفاً اعلام کردن چند ویژگی مشخص از یک قطعه و لوازم الکتریکی به فروشنده برای تأمین کردن قطعات مورد نیاز مانند خازن ده میکرون یا مقاومت ده کیلو نمی‌ تواند برای آن کافی باشد. چون تنوع شرکت‌ های مختلف سازنده و اورجینال یا بدل بودن آن‌ ها بسیار متفاوت و متنوع هستند. و در این‌ باره نیز مشاوره باید به شما کمک کند تا بتوانید شرکت‌ های تولیدی بزرگ و معتبر و محصولات با کیفیت بالا را انتخاب کنید.

در دست داشتن کد سازنده برای تهیه و تامین تک‌ تک قطعات به خریداران کمک می‌ کند تا با اطمینان بیش تری قطعه مورد نظر خودشان را تهیه کنند. برای این کار کافی است که در بخش معرفی کد سازنده در خصوص قطعه مورد نظر مشخصات آن را ثبت کنید. پس‌ از ثبت آن مشاوران کد سازنده اصلی قطعه را به خریداران معرفی می‌ کنند و خریدار می‌ تواند از این‌ پس تنها با این کد خرید خودش را انجام دهد.

  1. بخش جایگزینی

گاهی اوقات شرکت‌ های سازنده هر چند وقت یک‌ بار قطعات تولیدی خودشان را از رده خارج می‌ کنند که امری رایج است. اما از طرف دیگر مهندسین این شرکت‌ ها غافل از این موضوع نوع طراحی قطعات جدید را بر اساس همان قطعات منسوخ طراحی می‌ کنند. که موجب چالش در مرحله تولید می‌ شود. در این خصوص نیز مشاوره خرید لوازم الکتریکی به ما کمک می‌ کند تا قطعه جایگزین معرفی شود که همه مشخصات مورد نظر ما را داشته باشد.

چند نکته مهم در خصوص خرید لوازم الکتریکی

 وقتی صحبت از مشاوره خرید لوازم الکتریکی می‌ شود باید شما نکات مهمی را در خصوص این لوازم بدانید. تا بتوانید راهنمایی‌ های لازم در خصوص آن را از مشاوره بگیرید. در زیر به چند نکته مهم اشاره می‌ کنیم که هنگام خرید به کارتان می‌ آید. و حتما سعی کنید از مشاوره خرید لوازم برقی در خصوص این موارد سوالاتی داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه کنید.

  1. سعی کنید از برندهای معتبر و شناخته‌ شده خرید کنید و باید برای آشنایی از این برندها از مشاوران راهنمایی لازم را بگیرید.
  2. مقایسه قیمتی بین کالاهای نو و کالاهای دست‌ دوم داشته باشید. چرا که گاهی اوقات برخی کالاهای دست‌ دوم بسیار خوب با کیفیت و دارای قیمت‌ های مناسبی هستند. و به‌ راحتی می‌ توانند جایگزین کالاهای نو شوند. که این‌ موضوع صرفه اقتصادی بسیار خوبی برای شما خواهد داشت.
  3. حتما به‌ نظر مشاور و کارشناس خود اعتماد کنید. و سعی کنید در خصوص خرید کالا از راهنمایی‌ های آن‌ ها استفاده بهره لازم را ببرید.
  4. محصول را با جعبه و به‌ صورت بسته‌ بندی‌ شده خریداری کنید.
  5. هنگام خرید کردن محصول آن را به‌ شرط آزمایش از فروشنده بخواهید و حتما تست کردن را مدنظر داشته باشید.
  6. از روش‌ های مختلف و متنوع برای تشخیص اصل یا بدل بودن کالا کمک بگیرید.
  7. محصول را با دقت و ظرافت بیش تر مورد بررسی قرار دهید.