نورپردازی

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

آیا می دانید بهترین تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی چیست؟ با مشخصات و مزایای استفاده از هر یک این قطعات آشنایی دارید؟ لامپ های ال ای دی به عنوان پرکاربردترین لامپ هایی هستند که با تکنولوژی جدید و نوین روز دنیا طراحی شده اند. این دسته از لامپ ها متشکل از قطعات بسیار ریزی هستند که یک عملکرد خاصی دارند. در ادامه جهت آشنایی با تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی توضیحات کامل تری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

جهت خرید عمده لامپ ال ای دی با کمترین قیمت ممکن و ارائه لیست قیمت ها با کارشناسان برقیجات تماس بگیرید

شماره تماس دفتر»  021.91307519

شماره همراه»  0673491-0912

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی یکی از لامپ های پرمصرف بازار است که از قطعات بسیار مختلفی تشکیل می شود. تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی بسیارند که با در کنار هم قرار گرفتن باعث تولید نور مصنوعی خواهند شد. ال ای دی دارای کاربرد بسیار زیادی جهت روشنایی عمومی و همچنین جهت استفاده در بسیاری از لوازم دارد. این قطعه الکترونیکی خود از یک قسمت نیمه هادی یا همان نیمه رسانای متصل به یکدیگر تشکیل می شود.

ال ای دی ها از ابتدای ظهور تا به کنون تغییرات بسیار زیادی داشتند و امروزه این لامپ ها در اشکال، مدل، طرح و رنگ های بسیار پیشرفته تر با کیفیت بهتری روانه بازار می‌ شوند. برای تولید ال ای دی از قطعات مختلفی استفاده می کنند که برخی از آن ها عبارتند از:

سیم افشان

سیم افشان را می‌ توان جزو مهمترین تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی برشمرد. این سیم هاکاربردی ترین سیم در صنعت برق و برای استفاده در بسیاری از قطعات نظیر ال ای دی ها هستند. این سیم ها همانگونه که از نام آن ها پیداست، از چندین رشته سیم نازک تشکیل می شوند. که توسط یک عایق بسیار مقاوم مخصوصی آن ها را می پوشانند. این سیم های افشان از هادی هایی از جنس مس یا آلومینیوم تشکیل می شوند که عموماً جنس پوشش آن ها از pvc خواهد بود.

سیم های افشان به دلیل انعطاف پذیری بالا کاربرد بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند و شکل پذیری بالای این سیم‌ ها مهمترین مزیت آن ها به شمار می رود. همچنین میزان مقاومت هادی در آن ها بسیار زیاد است و این سیم ها اگر دارای کیفیت مطلوبی باشند در برابر تمام شرایط آب و هوایی از خود مقاومت نشان می دهند.

یکی از کاربردهای مهم این سیم ها برای انتقال انرژی الکتریکی در قطعات کوچک نظیر لامپ های ال ای دی است که بهترین عملکرد را در این لامپ ها خواهند داشت.

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

قطعات کارگاه کوچک تولید لامپ

ساخت لامپ‌ها یک فرایند تخصصی است و احتیاج به تجهیزات خاصی دارد. اما برخی از قطعات کارگاهی که در تولید لامپ‌ها ممکن است نیاز باشند، عبارتند از:

  1. ماشین‌آلات حرارتی:

    • اجزای تشکیل‌دهنده لامپ ممکن است نیاز به فرآیندهای حرارتی داشته باشند. بنابراین، از دستگاه‌هایی مانند اتوکلاوها، اجاق‌ها یا فرآیندهای حرارتی مشابه استفاده می‌شود.
  2. ماشین‌آلات تزریق پلاستیک:

    • در صورتی که اجزای لامپ از پلاستیک باشند، ماشین‌آلات تزریق پلاستیک برای ساخت این قطعات مورد نیاز است.
  3. ماشین‌آلات فرز و تراش:

    • برخی اجزا نیازمند فرز و تراش‌کاری هستند. از ماشین‌آلات CNC (کنترل عددی تراشهای رایانه‌ای) نیز برای دقت بیشتر در ساخت قطعات استفاده می‌شود.
  4. لوله‌کشی گاز:

    • در صورتی که لامپ‌ها به گاز نیاز داشته باشند، سیستم لوله‌کشی گاز برای اتصال به لامپ‌ها استفاده می‌شود.
  5. ماشین‌آلات جوشکاری:

    • قطعات مختلف لامپ ممکن است نیاز به جوشکاری داشته باشند. بنابراین، ماشین‌آلات جوشکاری برای اتصال قطعات با یکدیگر استفاده می‌شود.
  6. ماشین‌آلات تست کیفیت:

    • جهت اطمینان از کیفیت نهایی لامپ‌ها، ماشین‌آلات تست کیفیت مانند دستگاه‌های اندازه‌گیری نور، تست حرارت و سایر تجهیزات بررسی کیفیت محصولات می‌شوند.
  7. مواد اولیه:

    • پلاستیک‌ها، فلزات، شیشه و سایر مواد اولیه که برای تولید لامپ‌ها لازم است.

توجه داشته باشید که این فهرست کلی است و بسته به نوع لامپ و فرآیند تولید، ممکن است نیاز به تجهیزات خاص دیگری هم باشد. همچنین، باید از استانداردها و مقررات مرتبط با تولید لامپ‌ها پیروی کرد.

پرکاربردترین قطعات برای تولید لامپ ال ای دی

دیود نوری

دیود نوری نمونه دیگری از تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی به شمار می رود. هرچه تعداد دیود ها در لامپ بیشتر باشد قطعاً نور آن ها نیز بیشتر خواهد بود. این قطعات الکترونیکی از دو سر تشکیل می شوند که جریان الکتریسیته را در یک جهت از خود عبور خواهند داد و همچنین در جهت دیگر در برابر جریان برق از خود مقاومت بسیار زیادی نشان می دهند. دیودها خود انواع مختلفی دارند که متناسب با نوع کاربرد از مدل‌ های متنوع آن بایستی استفاده نمود.

دیودهای نورافشان جهت خروج نور مورد استفاده قرار می گیرند و مهمترین قطعه کاربردی در ال ای دی ها به شمار می روند. دیود نوری ال ای دی جزو پرکاربردترین انواع دیود هایی است که اتصالات معمولی دارد. از این دیودها برای هدایت جریان به صورت ال ای دی استفاده می کنند که در رنگ های بسیار مختلفی جهت تولید نور با رنگ های متفاوت از آن ها استفاده می شود. رایج ترین رنگ این دیود ها سبز، زرد و قرمز است.

خمیر لحیم کاری

خمیر لحیم کاری یکی دیگر از محصولاتی است که برای اتصالات مختلف انواع قطعات لامپ ال ای دی از آن استفاده می کنند. این خمیر را می ‌توان پرکاربردترین تجهیزات مورد نیاز در لحیم کاری برشمرد که بیشترین کاربرد را در بردهای چاپی جهت برقرار نمودن انواع اتصالات مختلف دارند. این نوع خمیر برای مونتاژ کردن تکنولوژی و همچنین نصب قطعات مختلف ساخته شده است و قدرت چسبندگی بسیار بالایی دارد. این خمیرها بدون سرب هستند و قیمت مقرون به صرفه ای دارند.

برای لحیم کاری از خمیرهای بسیار مختلفی می توان استفاده نمود اما معمولاً خمیرهای قلع لحیم کاری، بهترین و پرکاربردترین خمیر به شمار می‌ روند که دارای مزیت های بسیار زیادی هستند.

قطعات مهم مورد استفاده در ساختار ال ای دی ها

برد پی سی بی

برد پی سی بی یک قطعه کاربردی در لامپ های ال ای دی است که نقش مهمی را برعهده دارد. این برد همان مدار چاپی است که در اکثر لوازم الکترونیکی از آن استفاده می شود. طراحی برد الکترونیکی بر اساس شماتیک ساختاری دستگاه صورت می گیرد. این مدال های چاپی به صورت یک لایه، دو لایه و حتی چند لایه طراحی می شوند.

چگونگی طراحی این بردها به نوع کاربرد آن ها بستگی دارد همچنین که این بردها در رنگ های مختلفی طراحی شده اند. روی این بردها اتصالات مختلف صورت می گیرد و دارای انواع مختلفی هستند که برای کار با آن ها بایستی حتماً تخصص کافی داشته باشید. سیم کشی های نقطه نقطه انجام شده در این برد کوچک که ظرافت خاصی دارد نیاز به تخصص و مهارت بسیار بالایی خواهد داشت.

مقاومت

مقاومت نوع دیگری از تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی به شمار می‌ رود. این قطعه را می‌ توان به عنوان یکی از قطعات الکترونیکی اصلی و بسیار کاربرد در تمامی لوازم الکترونیکی نظیر لامپ ها برشمرد. این قطعه از دو پایه تشکیل می شود که نقش مهمی را در لامپ های ال ای دی ایفا می‌ کند. این پرکاربردترین قطعه در لامپ باعث محدود کردن جریان الکتریکی می شود در واقع به عنوان یک مانع در راه جریان برق قرار می گیرد. مقاومت ها انواع مختلفی دارند و وظیفه اصلی آن کاهش جریان یا کاهش ولتاژ مدار خواهد بود.

مقاومت ها از نظر جنس، ابعاد و میزان مقاومت تولیدی تقسیم بندی می شود اما در داخل یک مدار تمامی مقاومت های به کار برده شده دارای توان مشخصی هستند. چنانچه توان بیش از حد بر آن ها وارد شود این توان بالا باعث سوختن مقاومت خواهد شد. مقاومت ها خود در مدل های ثابت و متغیر هستند که مدل های ثابت خود در طرح های بسیار متنوع می باشند و متناسب با کاربرد هر وسیله ای از یک نوع مقاومت مشخصی استفاده می کنند.

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی

دو ماده مهم و کاربردی در ساختار لامپ های ال ای دی

قلع

قلع را می ‌توان یک نوع عنصر شیمیایی بسیار کاربردی برشمرد که برای ساخت لامپ های ال ای دی از آن استفاده خواهند کرد. از تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی می توان قلع ها را بر شمرد. این نوع عنصر دارای رنگ بسیار براق و درخشانی است که یک نوع رسانای بسیار قوی شناخته می شود. این نوع ماده معدنی خواص چکش خواری بسیار خوب و نقطه ذوب پایینی دارد. قلع ها دارای وزن سبکی هستند و از آن ها برای مصارف مختلف می توان استفاده نمود.

این عنصر به صورت دانه های سفید و مشابه شکر است و انعطاف پذیری و قابلیت خم شدن در آن زیاد می باشد. فلز قلع را می توان جزو پر مصرف ترین انواع فلزاتی برشمرد که در کاربردهای بسیار زیادی به سبب بالا بودن رسانای آن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع فلز نرمی و لطافت بسیار خوبی دارد و درجه سختی آن ضعیف است.

پلی اتیلن تزریق

پلی اتیلن تزریقی به عنوان یکی از قطعات کاربردی در ال ای دی ها به شمار می ‌رود و پلی اتیلن خود یکی از انواع پلیمرهای جامد و غیر فعال به شمار می رود. این نوع قطعه یک نوع گرانول پلی اتیلن شناخته می شود که برای قالب گیری تزریقی لامپ ها از آن استفاده می کنند. این قطعات خود مدل های بسیار متنوعی دارند که برخی از آن ها انعطاف پذیر بوده و برخی دارای بدنه سفت و سختی هستند.

معمولاً پلی اتیلن های تزریقی سنگین دارای سختی و مقاومت بسیار بالایی می باشند و قطعاً در صورت افزایش چگالی این قطعه مقاومت و حتی سختی آن ها نیز افزایش پیدا می کند.

پرکاربردترین قطعات کاربردی در صنعت تولید لامپ

دیود یکسو کننده

دیود یکسو کننده یکی دیگر از انواع قطعات بسیار کاربردی و حائز اهمیت در طراحی لامپ های ال ای دی به شمار می رود. دیودها انواع مختلفی دارند که مدل‌های یکسوکننده آن ها بیشترین کاربرد را خواهد داشت. از این مدل دیودهای یکسو کننده برای استفاده در لامپ های یکسو کننده که عبور جریان را تنها در یک جهت اجازه می دهند، مورد استفاده قرار می گیرد.

دیودهای یکسو کننده را با نام دیود های یکسوساز نیز می شناسد. این نوع دیودها در مدارهای جریان متنوع استفاده می ‌شوند که جریان متناوب را به جریان مستقیم تبدیل خواهند کرد. این مدل ها در ولتاژهای ۵۰ تا ۱۱۰۰ طراحی می شوند.

گپ سرپیچی شمع

گپ سرپیچی شمع یکی از تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی به شمار می رود. این قطعه به عنوان مهمترین وسیله کاربردی در تولید ال ای دی ها است. این گپ ها را با نام سرپیچ پیش نیز می شناسند که در مدل های مختلفی از متریال های گوناگونی طراحی می شوند. یک جعبه سرپیچ بایستی متناسب با ابعاد سرپیچ انتخاب گردد. سرپیچ ها طراحی های بسیار مختلفی دارند و متناسب با هر نوع لامپی از یک نوع سرپیچ می توان استفاده کرد. این قطعات انرژی الکتریکی را به لامپ می رسانند و معمولاً جنس آن ها از عایق هایی نظیر پلاستیک، باکالیتی یا چینی خواهد بود.

تراشه هدایت شده

تراشه هدایت شده یکی دیگر از انواع تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی به شمار می رود. این تراشه ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند. این تراشه ها شامل همان تجهیزات الکترونیکی غیر خطی هستند که عملکرد خروجی نور در آن ها در اثر تغییر ولتاژ ورودی، تنوع بسیار زیادی دارد. تراشه ها در انواع بسیار مختلفی هستند که در هر یک از لامپ ها می توان از انواع مدل های مختلف آن ها استفاده نمود. اندازه، هندسه، مشخصات الکتریکی و حتی شرایط عملکرد این تراشه ها با یکدیگر متفاوت است.

نتیجه

تجهیزات لازم برای تولید لامپ ال ای دی بسیار زیاد هستند و هر یک از این قطعات مورد استفاده در ساختار ال ای دی ها یک نوع عملکرد خاصی دارند. در واقع در صورت عدم وجود یکی از تجهیزات یا قطعات مورد استفاده در ساختار ال ای دی باعث روشن شدن آن می شود. لامپ های ال ای دی به عنوان پرمصرف ترین لامپ هایی هستند که امروزه بیشترین کاربرد را دارند‌ چرا که این دسته از لامپ ها به عنوان لامپ کم مصرف شناخته می‌شوند که نور مطلوب و استانداردی را تولید می کنند.

حال اینکه تمامی قطعات و تجهیزات به کار برده شده در ساختار ال ای دی ها دست به دست یکدیگر داده اند تا این لامپ به چنین محبوبیتی دست یابد. کیفیت لامپ تولید بسیاری از شرکت‌ ها نیز با یکدیگر متفاوت است. برای دسترسی به بهترین کیفیت ال ای دی های قیمت مناسب می توانید به فروشگاه برقیجات مراجعه کنید.

این مرکز فروش انواع ال ای دی های تولید شرکت های معتبر جهان را با سطح کیفی فوق العاده عالی قیمت مناسب و به روش آنلاین به دست شما مشتریان عزیز می رساند. از این فرصت طلایی استفاده کرده و بهترین لامپ های ال ای دی را در کمترین زمان ممکن بدون طی کردن هیچ فاصله ای خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *