نورپردازی

سیم و کابل آمل و هر آنچه که لازم است در مورد آن بدانید

اگر شما هم تا کنون تنها یکبار دچار مسائل مربوط به برق‌کاری ساختمان شده باشید، حتماً نام سیم و کابل آمل به گوش شما خورده است؟ سیم و کابل مجموعه آمل یکی از شناخته شده‌ترین سیم و کابل‌های تولید شده در کشور است. این مجموعه توانسته است با تلاش پرسنل و مدیرانش تا به امروز بیش از ۱۵۵ نوع محصول مختلف در زمینه سیم، کابل برق، کواکسیال، مخابراتی و کابل مخصوص را تولید و به بازار عرضه کند. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی سیم و کابل مجموعه بزرگ آمل و هر آنچه که لازم است در مورد آن بدانید بپردازیم.

معرفی سیم و کابل آمل

شرکت‌ سیم آمل در سال ۱۳۷۵ تاسیس شد و فعالیت خود را در زمینه تولید انواع سیم و کابل شامل، سیم مفتول مسی، سیم و کابل مخابراتی آغاز کرد. کارخانه کابل و سیم آمل در استان مازندران و در شهر آمل واقع شده است. شرکت کابل آمل به واسطه حضور نیرو‌های متخصص و بینان‌گذارانش توانسته نقش مهمی در زمینه طراحی و تولید انواع سیم و کابل باکیفیت و عرضه آن به بازارهای داخلی و خارجی ایفا کند. یکی از نکات بسیار جالبی که باید در مورد مجموعه کابل و سیم آمل بدانید این است که تمامی محصولات شرکت کابل و سیم آمل دارای برچسب سوکا هستند.

افراد می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی کابل و سیم آمل، محصولات این مجموعه را تعیین اصالت تولید نمایید. به این صورت که تنها لازم است تا هاشورهای روی برچسب سوکا را خراشیده و کد درج شده زیر آن را به شماره ۱۰۰۰۳۲۰۳ پیامک کرده و منتظر دریافت پاسخ باشند.

یک سیم و کابل خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای خرید یک کابل برق استاندارد، باید توجه داشته باشید که سیم و کابل مورد نظر معیارهای اشاره شده در زیر را داشته باشد.

1.     نوع فلز مورد استفاده در سیم و کابل

از بین تمام فلزات ارزان ‌قیمت، مس بهترین رسانای الکتریسیته است. در مبحث معرفی سیم و کابل آمل باید به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی که قصد خرید سیم و کابل ارزان‌ و سبک‌تر از مس را دارید، آلومینیوم در رتبه دوم قرار دارد. با این حال از آنجا که فلز آلومینیوم تنها از 61 درصد رسانایی مس برخوردار است، در نتیجه بهترین انتخاب در زمینه کابل به حساب نمی‌آید.

2.     مقاومت سیم و کابل در برابر عوامل مختلف

مقاومت سیم به عوامل مختلفی مانند، دمای هوا، تغییرات آب و هوا، رطوبت بستگی دارد. شایان ذکر است، انتخاب که بخش بسیار زیادی از کیفیت کابل به مقاومت و استحکام آن بستگی دارد.

3.     کیفیت روکش و عایق بودن کابل و سیم

روکش سیم‌های برق، وظیفه محافظت از کابل‌ها در برابر هرگونه آسیب فیزیکی را بر عهده دارند. جالب است بدانید که عایق‌ها معمولاً از نوارهای فولادی ساخته می‌شوند و با افزایش ویژگی استحکام کابل، آن را از هر آسیبی ایمن نگه می‌دارد.

ما به شما اطمینان می‌دهیم ‌که با خرید کابل آمل از سایت برقیجات، خیال شما از کیفیت و عایق مناسب آن راحت شده و دیگر نیازی به تعمیر و یا خرید مجدد کابل نخواهید داشت.

4.     مقاومت نسبتاً بالای سیم و کابل آمل در برابر آب و آتش

حتماً شما نیز می‌دانید که ‌سیم‌کشی ضعیف یک ساختمان می‌تواند وسایل برقی یا ماشین‌آلات صنعتی را معیوب کرده و با آسیب رساندن به آن، سبب از کار افتادن وسایل برقی شوند. در بدترین حالت ممکن، این موارد می‌توانند منجر به برق‌‌گرفتگی یا حوادث آتش‌سوزی شود. بنابراین به منظور جلوگیری از وقوع چنین مشکلات و حوادثی باید از سیم‌هایی با پایداری حرارتی بالا استفاده کنید. بهتر است بدانید که سیم و کابل تولید شده توسط مجموعه آمل، توانایی تحمل دمای عملیاتی بسیار بالا را دارند.

5.     دوام و میزان بهره‌وری از انرژی توسط سیم و کابل

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهمی که باید در حوزه خرید سیم و کابل آمل به آن توجه داشته باشید، دوام بسیار بالای سیم و کابل است. در اغلب موارد، سیم‌ها و کابل‌های مسی که در صنایع ساخت‌ و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند، مقاومت زیادی در برابر آسیب‌هایی مانند زنگ‌زدگی دارند.

بهتر است به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که استفاده از سیم‌های باکیفیت و بادوام، بهره‌وری انرژی را افزایش داده و به این ترتیب سبب کاهش هزینه‌ها در زمینه برق مصرفی می‌شود.

انواع سیم و کابل آمل

با گسترده‌تر شدن صنعت و مجموعه کارخانه سیم و کابل شهر آمل، تنوع محصولات تولید شده توسط این مجموعه نیز افزایش یافت. در حال حاضر مجموعه کابل آمل موفق به تولید محصولات متنوع و با کیفیت در زمینه سیم و کابل شده است. در ادامه این بخش به معرفی محصولات تولید شده توسط مجموعه کابل آمل خواهیم پرداخت.

1.     سیم افشان

سیم افشان مجموعه آمل از جنس مفتول مسی نرم بوده و عایق آن از جنس PVC است. این سیم‌ها گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در محیط‌های خشک و اتصالات مدارهای روشنایی و فرمان‌های الکتریکی است. در صورتی که شما قصد خرید سیم افشان مجموعه آمل به صورت عمده را دارید، بهتر است به سایت برقیجات مراجعه کنید.

2.     سیم مفتول

سیم‌های مفتول تولید شده توسط مجموعه کابل آمل دارای استاندارد ISIRI(607)01/05,IEC 502 و ولتاژ اسمی ۴۵۰/۷۵۰V& 300/500V هستند. سیم مفتول هادی این شرکت از جنس مفتول نرم مسی بوده و عایق آن از نیز جنس PVC است.

کابل افشان 2 در 2/5 رویان

3.     کابل افشان آمل

کابل افشان تولید شده توسط مجموعه سیم و کابل آمل دارای استاندارد ISIRI(607) 53 بوده و ولتاژ اسمی آن برابر با ۳۰۰/۵۰۰V است. در واقع کابل افشان آمل، مجموعه‌ای از سیم‌های مسی نرم است که به هم تابیده شده‌اند. جالب است بدانید که برای این کابل‌ها هم عایق و هم غلاف از جنس PVC در نظر گرفته شده است. عموماً افراد از کابل افشان شرکت آمل برای مصارف عمومی الکتریکی تحت فشار متوسط مکانیکی استفاده می‌کنند.

4.     کابل‌های افشان کیسه‌ای

توجه داشته باشید که کابل‌های افشان کیسه‌ای شرکت سیم آمل مطابق با استاندارد ISIRI(607)52,IEC 227 ساخته شده و ولتاژ اسمی آن برابر با ۳۰۰/۵۰۰V هستند. علاوه بر این، کابل‌های افشان کیسه‌ای گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد ارتباط وسایل الکتریکی قابل حمل در محل‌هایی که فشار مکانیکی کمی وجود دارد، هستند.

5.     کابل بالابر

کابل بالابر و کابل اتصال متحرک گرد شرکت کابل آمل با روکش پلی وینیل کلراید تولید و برای استفاده در بالابرها و آسانسورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. سیم و کابل بالابر و کابل اتصال متحرک گرد از جنس هادی بوده و از فلز مس نرم ساخته شده است.

لازم به ذکر است که مجموعه برقیجات به عنوان نمایندگی فروش سیم آمل در سطح کشور فعالیت می‌کند. شما می‌توانید به منظور خرید محصولات شرکت کابل آمل به سایت برقیجات مراجعه کنید.

کابل آنتن سوکا آمل A

6.     کابل کواکسیال

اگر قصد خرید کابل کواکسیال برای اتصال آنتن تلویزیون هستید و یا نیاز به کابل‌های باکیفیت مخصوص انتقال سیگنال‌های رادیویی را دارید، بهتر است از کابل کواکسیال آمل استفاده کنید. کابل کواکسیال تولید شده توسط مجموعه سیم و کابل آمل از جنس فوم پلی اتیلن بوده و غلافی از جنس PVC دارد.

خرید سیم و کابل مجموعه آمل

همانطور که می‌دانید امروزه خرید انواع محصولات برق صنعتی مانند سایر محصولات به صورت اینترنتی انجام می‌شود. خرید سیم و کابل برق برند کابل آمل نیز از این قاعده مستثنی نیست. مجموعه برقیجات، به عنوان یک مجموعه شناخته شده در حوزه فروش عمده و تکی لوازم الکتریکی، به عنوان نماینده شرکت کابل آمل فعالیت می‌کند. شما با مراجعه به سایت برقیجات، یک خرید امن و راحت‌ را تجربه خواهید کرد.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *