مقالات

جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

آیا می دانید برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق چه اقداماتی می توان انجام داد؟ این اضافه بار چه مشکلاتی را می تواند به وجود بیاورد؟ چندراهی برق یکی از پرکاربردترین لوازم الکتریکی است که در تمامی حوزه های مسکونی، صنعتی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از چند راهی مزیت‌ های بسیار زیادی دارد. برای آشنایی با چند راهی و همچنین نکات مهم جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چند راهی های با برقیجات همراه باشید.

جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

تمامی لوازم الکتریکی دارای توان مشخصی هستند که به هنگام تولید توسط سازنده این توان مشخص می شود. چنانچه توان مصرفی بیشتر باشد در چنین شرایطی وسیله با مشکل اضافه بار مواجه می گردد. در واقع نوع محصول الکتریکی جریان نامی بیشتری را از شبکه دریافت می کند که همین امر باعث گرم شدن بیش از حد آن خواهد شد.

این اضافه بار می تواند مشکلات بسیار زیادی را در لوازم الکتریکی به وجود آورد. چندراهی ها یکی از مهمترین لوازم الکتریکی هستند که می‌ توانند با چنین اختلالاتی مواجه شوند و برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق می توان اقدامات زیادی انجام داد تا هیچگونه مشکلی پیش نیاید. چرا که ولتاژ بالای حد استاندارد قطعاً به دستگاه آسیب می رساند و این گرم شدن بیش از حد ممکن است باعث سوختن دستگاه و یا ایجاد آتش سوزی شود.

به همین منظور برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چند راهی هایی بر بایست نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار داد که برخی از آن ها عبارتند از:

استفاده نکردن از وسیله های معیوب

اولین نکته مهم در رابطه با جلوگیری از تحمیل اضافه بار عدم استفاده از وسیله های معیوب است. چنانچه وسیله الکتریکی که استفاده می کنید دارای نقصی باشد. و حتی اگر چندراهی شما خراب است باید از آن ها استفاده نکنید. یکی از رایج ترین خرابی های چندراهی ها لخت بودن یا خرابی کابل لوازم برقی و یا حتی چند راهی است. که بایستی ابتدا جهت تعمیر آن اقدام کرده و در نتیجه از آن استفاده نمایید.

استفاده نکردن همزمان از چند وسیله الکتریکی

مهمترین روش جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چند راهی های برق استفاده نکردن همزمان از چند وسیله الکتریکی با جریان نامی بالا است. چنانچه شما چندین وسیله الکتریکی پرمصرف را با میزان جریان مصرفی بالا به چندراهی اتصال دهید قطعاً چنین حالتی را می دهد.

جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

روش های مهم جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

توجه برچسب مصرف انرژی

برای اینکه از میزان مصرف انرژی دستگاه مورد نظر مطلع شوید، بایستی حتما به برچسب مصرف انرژی هر یک از دستگاه ها و حتی چند راهی به صورت تک تک توجه نمایید. در نتیجه میزان مصرف انرژی یا برچسب چندین وسیله الکتریکی که می خواهید به چند راهی وصل کنید را با چند راهی مورد بررسی قرار دهید.

خودداری از اتصال چند راهی به صورت همزمان

برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق از اتصال چند راهی به صورت همزمان به یک دیگر خودداری کنید. در صورتی که شما همزمان دو یا چند، چند راهی را به یکدیگر وصل کنید فشار زیادی ایجاد شده و ممکن است این فشار ایجاد شده به پریز و فیوز باعث بالا رفتن حرارت و آتش سوزی شود که به دلیل تحمیل اضافه بار چنین اتفاقی رخ می دهد.

استفاده صحیح و به موقع از چندراهی برق

یکی دیگر از راه های مهم جلوگیری از تامین اضافه باز به چند راهی های برق استفاده صحیح و به موقع از آن است. معمولا وقتی چند راهی ها را به صورت مداوم و در ۲۴ ساعت از شبانه روز روشن می گذارند داغ می شود. توجه داشته باشید که این میزان استفاده زیاد ممکن است باعث داغی و آتش سوزی چندراهی ها شود. که همین عامل در اثر اضافه جریان به وجود می آید. برخی از چند راهی های مدل جدید مجهز به دکمه خاموش و روشن هستند که می‌ توانید خاموش کردن آن دکمه از برخی مشکلات احتمالی جلوگیری کنید.

بررسی اتصالات ضعیف

بررسی اتصالات ضعیف در قسمت های مختلف محافظ برق از دیگر نکات مهم جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چند راهی های برق است. چنانچه پس از تعمیر چندراهی قسمت های مختلف این دستگاه به خوبی متصل نشود. قطعا اضافه بار رخ می دهد و این داغی ممکن است باعث آب شدن دستگاه شود‌.

نکات مهم خرید بهترین چند راهی برق

چندراهی یکی از مهمترین لوازم الکتریکی است که از آن به عنوان یک رابط استفاده می کنند‌ ممکن است در خانه و یا حتی محل کار شما چندین وسیله الکتریکی که در کنار یکدیگر قرار دارند را نتوان به دلیل عدم وجود پریز های زیاد استفاده نمود. به همین منظور می ‌توان با کمک یک چندراهی از لوازم برقی زیادی استفاده کرد‌.

با پیشرفت علم و همچنین افزایش تجهیزات الکتریکی اهمیت استفاده از چند راهی ها نیز به سبب کمبود پریز برق بسیار بیشتر و بیشتر می شود. یک چندراهی بر اساس تعداد پریزها، شکل، مدل، برند، قیمت و غیره می تواند انواع مختلفی داشته باشد. این وسیله الکتریکی ممکن است تحت تاثیر شرایط مختلفی آسیب ببیند و یکی از رایج ترین مشکلاتی که چندراهی ها را تهدید می کند اضافه بار یا جریان خواهد بود.

علت به وجود آمدن اضافه بار پارامترهای بسیار زیادی است که با در نظر قرار دادن همان موارد می توان برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق اقدام نمود. مهم ترین نکته، خرید بهترین چند راهی با کیفیت بالا است. که به این منظور شما بایستی به هنگام خرید نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید. برخی از این پارامتر های مهم عبارتند از:

  • به هنگام خرید چند راهی به طول سیم آن دقت کنید‌. توجه داشته باشید که شما قرار است چند راهی را به عنوان یک رابط برای چندین وسیله الکتریکی مورد استفاده قرار دهید. اما این تنها کاربرد چند راهی ها نیست گاهی ممکن است طول سیم و کابل برخی از لوازم الکتریکی که در یک محل خاصی قرار گرفته اند، اندازه آن ها کوتاه باشد. که امکان اتصال آن به پریز وجود ندارد در این صورت می ‌توان از چند راهی استفاده نمود. پس برای چنین شرایطی بهتر است حتماً طول سیم چند راهی را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب کنید.
جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق

پارامترهای مهم خرید بهترین چند راهی برق

توجه به تعداد انشعابات چند راهی برق

توجه به تعداد انشعابات چند راهی نیز جزو مهمترین پارامتر هایی است که به هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرد و معمولاً چند راهی ها را در انواع مدل های مختلف طراحی و تولید می کنند. ممکن است چند راهی برق از دو خانه تا ۹ خانه طراحی شده باشد که امکان اتصال دو وسیله الکتریکی تا نه وسیله الکتریکی را مهیا کند.

پس شما بایستی متناسب با تعداد وسیله های الکتریکی که قرار است در یک نقطه به چند راهی وصل شود را در نظر داشته و بر همین اساس نوع چند راهی مناسب را خریداری نمایید. توجه داشته باشید که قدرت تحمل ولتاژ چند راهی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که در غیر این صورت و اتصال چندین وسیله الکتریکی پر مصرف می تواند اضافه بار به وجود آید که باعث داغ شدن و در نتیجه آتش گرفتن آن می شود. حال برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق بایستی به هنگام خرید میزان ولتاژ تحمل آن را مورد توجه قرار دهید.

برند چندراهی

برند یکی دیگر از پارامترهای بسیار مهمی است که برای انتخاب بهترین چند راهی برق با کیفیت حائز اهمیت قرار می گیرد. برندهای معتبر بسیار زیادی از چندراهی ها هم اکنون در بازار وجود دارند که هر یک از آن ها سطح کیفی مختلفی خواهند داشت. شما باید به سراغ برندهایی بروید که کیفیت مطلوبی را دارند.

دکمه خاموش روشن چندراهی

دکمه خاموش روشن از دیگر مشخصه های چند راهی های نسل جدید است. بهترین چند راهی برق مجهز به دکمه خاموش روشن می باشد و تا زمانی که از لوازم الکتریکی استفاده نمی کنید این دکمه را خاموش کرده و به هنگام استفاده مجدد آن را روشن نمایید. در چنین حالتی چندراهی و لوازم الکتریکی شما در معرض نوسانات الکتریکی و یا شکل های الکتریکی نخواهد بود.

نتیجه

چندراهی برق یکی از مهمترین لوازم الکتریکی در هر خانه‌ ای است. که به عنوان رابط میان چندین لوازم الکتریکی و پریز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه در انواع اشکال مدل و برند های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. و چنانچه کیفیت چند راهی مناسب نبوده و یا دارای مشکلات بسیار زیادی باشد. ممکن است با اضافه بار مواجه گردد. اضافه بار باعث داغ شدن و در نتیجه آتش سوزی چند راهی می شود.

برای جلوگیری از تحمیل اضافه بار به چندراهی های برق شما باید نکات و پارامتر های بسیار زیادی را مورد بررسی قرار دهید. یکی از این نکات مهم خرید بهترین چند راهی با کیفیت بسیار بالا می باشد. پس برای خرید بهترین چندراهی قیمت مناسب و با کیفیت می توانید به مرکز فروش معتبری چون برقیجات مراجعه نمایید. این شرکت بهترین ها را با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *