نورپردازی

راهنمای انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

همه در طول شبانه روز برای انجام بسیاری از فعالیت های خود از انواع لوازم الکتریکی استفاده می کنیم. لوازمی چون یخچال جزو آن دسته از محصولاتی هستند که باید دائما به برق متصل باشند. یا تلوزیون ها نیز، لوازم الکتریکی محسوب می شوند. که پس از یخچال مصرف بالایی دارند‌. این لوازم برای کارکرد خود نیاز به انرژی دارند. که این نیرو از برق تهیه می شود. در واقع انرژی الکتریکی همان منبعی است که یخچال و تلوزیون از برای تولید تصویر، صدا و سرما از آن استفاده می کنند. جریان برق جاری در شبکه ها گاهی به دلایل مختلفی اعم از مشکلات شبکه ای، رعد و برق و اتصالات و …. ممکن است دچار نوسان شوند. به همین خاطر انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون از اهمیت زیادی برخوردار است. که در ادامه در این راستا شما را کمک می کنیم.

از آنجایی که هر نوع محصولی تنها قادر به دریافت میزان ولتاژ و توان خاصی می باشد. با دریافت نوسانات (کاهش یا افزایش شدید جریان برق) بدون شک آسیب می بیند. پس نیاز به انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون مناسب را داریم.

چرا باید از محافظ برق استفاده کنیم؟

تصور کنید که یخچال یا تلوزیون که قیمت بالایی دارند با یک نوسان برق بسوزند. آیا این ضرر نیست. اما امروزه با استفاده از تکنولوژی تجهیزاتی چون انواع محافظ برق را به منظور محافظت از لوازم الکتریکی ساخته اند. این دستگاه، یکی از محصولات پر کاربرد الکتریکی است. که از تمامی لوازم الکتریکی در برابر نوسانات شدید برق محافظت خواهد کرد.

برای هر یک از لوازم الکتریکی نیز یک محافظ برق مخصوصی طراحی کرده اند. که معمولا انتخاب محافظ برق یخچال و تلوزیون جزو پرکاربردترین ها است. ناگفته نماند که برای بسیاری از لوازم الکتریکی به صورت جداگانه یک نوع محافظ برق طراحی کرده اند.چرا که هر نوع محصولی قادر به تحمل میزان ولتاژ مخصوصی می باشد. که در صورت کاهش یا افزایش ولتاژ دچار مشکل می شود.

محافظ برق با توجه به نوع کاربردی که برای لوازم الکتریکی مختلف دارد، تقسیم بندی می شود. که پس از این دسته بندی تنها برند است. که انواع محافظ برق را از یک دیگر متمایز خواهد کرد.

محافظ برق مناسب یخچال و تلوزیون

ایمنی در لوازم‌ الکتریکی اهمیت بسیار زیادی دارد. این اهمیت به اندازه ای است که استانداردهای بسیار زیادی را جهت ساختمان لوازم‌ برقی به کار می گیرند. محافظ برق خود به عنوان یک‌ نوع وسیله محافظتی که به منظور برقراری ایمنی به کار می رود. بر اساس رعایت استانداردهای بسیاری طراحی و تولید می شود. خرید محافظ برق، به منظور حفظ سلامتی وسایل الکتریکی و در نتیجه جان انسان استفاده می شود. اما یکی از نکات بسیار مهم برای خرید و انتخاب محافظ یخچال و تلوزیون چیست؟ این دستگاه را بر اساس مشخصات محصول مورد نظر که قرار است برای آن استفاده شود طراحی می کنند. به گونه ای که مشخصات آن با مشخصات دستگاه اعم از ولتاژ تطبیق داده شود‌.

به عنوان مثال، یخچال و تلوزیون هر دو یکی از لوازم الکتریکی هستند. که در منزل و یا محل کار مصرف بالایی دارند. اکنون به نظر شما مناسب ترین محافظ برق یخچال و تلوزیون باید چگونه باشد؟

یخچال ها جزو آن دسته از لوازم‌ الکتریکی محسوب می شوند. که به سبب روشن بودن در تمام طول شبانه روز به محافظ احتیاج دارند. این دستگاه خود با توانی بین 2 تا 3 هزار وات کار می کند. و قطعا بایستی محافظ برق مناسب آن توانی بین 2000 تا 3000 وات داشته باشند. اما لوازمی چون تلوزیون جزو تجهیزات صوتی و تصویری محسوب می شوند. و معمولا هم تلوزیون های جدید امروزی با لوازم دیگری نظیر سیما خانواده و دستگاه دیجیتال و .. استفاده می شوند.

باید حتما از تعداد پریزهای مناسبی برخوردار گردد. را این حساب می توان گفت این محصول به ورودی زیادی نیاز ندارد. و با توان بین ۱۰۰۰ الی ۲۵۰۰ وات کار می کند. اکنون باید در انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون مناسب محافظی با توان ورودی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات  را استفاده نمود.

انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

راهنمای  انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون در میان تمامی انواع محافظ برق های موجود در بازار، جزو مهمترین و پرفروش ترین ها هستند. چرا که این محصول هر دو دارای قیمت بالایی می باشند. و البته هر دو این لوازم الکتریکی مدت زمان زیادی به برق متصل خواهند بود. از آنجایی که نوسانات الکتریکی مهمترین عامل اصلی ایجاد مشکل در بسیاری از لوازم‌ برقی می باشد. پس استفاده از محافظ برق یک امر حیاتی محسوب می شود. تصور کنید که برای خرید محافظ برق یخچال و تلوزیون به یک فروشگاهی مراجعه کرده اید. شما به عنوان یک‌ خریدار به چه نکاتی باید توجه نمایید؟

یکی از اصلی ترین‌ پارامترهای انتخاب محافظ برق یخچال و تلوزیون ، در نظر گرفتن میزان توان خروجی آن می باشد. تمام محافظ های برق با توان خروجی مشخصی تولید می شوند. که واحد اندازه گیری آن میزان توان نیز ولت، آمپر یا وات خواهد بود. برای مثال اگر وسیله شما با ۲۵۰۰ وات کار می کند اما محافظ مورد استفاده عددی کمتر یا بیشتر از ۲۵۰۰ وات باشد، بی شک جرقه و آتش سوزی رخ خواهد داد. همچنین‌ متصل نمودن دو یا چند محافظ برق برای رسیدن به این عدد مربوطه نیز کار کاملا اشتباهی می باشد. و باعث آسیب رسیدن به دستگاه می شود‌.

یکی دیگر از پارامترهای بسیار مهمی که برای انتخاب محافظ برق یخچال و تلوزیون باید مورد توجه قرار بگیرد، شامل زمان تاخیر است. انواع محافظ های برق را با توجه به میزان توان و مداری مورد نظر جهت متصل شدن، یک زمان تاخیر اولیه ای نیز خواهد داشت که در محافظ های برق مختلف متفاوت خواهند بود.

این زمان تاخیر اولیه حتی ممکن است به نوع لوازم برقی بستگی داشته باشند. این تاخیر در زمان اولیه باعث می شود تا جریان برق در حالت پایدار و استاندارد باقی بماند و نوسانات به دستگاه آسیب نرسانند. این مدت زمان تاخیر برای اکثر دستگاه های الکتریکی 30 ثانیه تا 1 دقیقه می باشد.

مهمترین پارامترهای خرید محافظ برق استاندارد

  •  جنس و میزان کیفیت محافظ برق یخچال و تلوزیون در ماندگاری و ایمنی آن تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. جنس بدنه یک محافظ بری استاندارد در میزان ماندگاری و برقراری ایمنی آن تاثیر بسیار زیادی دارد. یک محافظ استاندارد و باکیفیت باید حتما بدنه آن دارای جنس پلاستیکی آن هم پلاستیک ABS باشد. چرا که این نوع پلاستیک در برابر حرارت و آتش سوزی بالا مقاومت بسیار بالایی دارد. با افزایش کیفیت و مقاومت محافظ برق هم طول عمر دستگاه افزایش می یابد. و میزان مقاومت آن در برابر خطرات احتمالی بیشتر می شود.
  • برای خرید مناسب و انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون باید تعداد پریزها را در نظر داشت. چرا که ممکن است شما بخواهید از یک‌ محافظ برق برای چندین وسیله الکتریکی استفاده کنید و این محافظ باید تعداد پریز متناسبی داشته باشد. معمولا محافظ های یخچال 2 پریز و محافظ های تلویزیون 4 پریز دارند.
  • در نظر گرفتن طول کابل محافظ برق نیز حائز اهمیت است. و یک محافظ برق یخچال و تلوزیون استاندارد باید دارای طول کابل زیادی باشد. چرا که ممکن است فاصله زیادی از پریز تا وسیله الکتریکی نورد نظر بوده و برای استفاده دچار مشکل شوید.
  • قابلیت اتصال Usb را نیز برای انتخاب محافظ برق یخچال و تلوزیون در نظر بگیرید. چرا که قابلیت اتصال USB خود یک مزیت بسیار مهمی است. که با توجه به تکنولوژی خاصی طراحی شده و کاربرد دارد.
  • محافظ مناسب تلوزیون باید دارای درگاه آنتن های تلویزیونی باشد. تا بتوان تنها از یک اتصال دهنده و یا انتقال دهنده جریان برق استفاده نمود. علاوه بر ایمنی، نظم‌ نیز در این صورت برقرار می شود.
  • مهمتر از همه یک محافظ باکیفیت و مناسب باید حتما نشان استاندارد داشته باشد. مهمترین و اصلی ترین فاکتوری که ایمنی یک محافظ برق را تعیین می کند استاندارد آن است. چرا که استانداردها برای برقراری ایمنی به کار می روند.
انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

نکات بسیار مهم انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون

محافظ برقی که بر اساس استانداردها طراحی شده باشد دارای دکمه خاموش و روشن می باشد. البته این برای لوازمی است که نباید دائما به برق متصل باشند. زیرا لوازم الکتریکی نظیر تلوزیون دائما به برق متصل نیستند و محافظ آن ها باید دارای دکمه خاموش و روشن بوده تا در مواقع خاموش کردن تلوزیون ان را به راحتی خاموش کرد. اما یخچال به عنوان وسیله ای که دائما به برق متصل است، نیازی نیست محافظ آن دارای دکمه خاموش و روشن باشد. پس هنگام انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون حتما به این نکته توجه کنید و مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید.

  • هنگام انتخاب محافظ برق یخچال و تلویزیون باید قیمت را مورد توجه قرار داد. از گذشته تا کنون، قیمت جزو پارامترهای بسیار مهمی بوده است که مورد توجه تمام مشتریان قرار می گیرد. قیمت محافظ برق نیز بر اساس پارامترهای بسیار زیادی تعیین می گردد که برخی از این ‌پارامترها شامل، کیفیت، مدل، نوع کاربرد و حتی برند محافظ برق می باشد.
  • برند شرکت تولیدکننده جزو پارامترهای بسیار مهمی است. که برای برخی از محافظ های بسیار کاربردی چون محافظ برق یخچال و تلوزیون باید به آن توجه نمود. چرا که برند روی کیفیت محصول بسیار تاثیر دارد. و دلیل آن را اعتبار شرکت تولید کننده ای می توان برشمرد. که با ارائه همین کیفیت بالا به دست آمده است. در بازار برندهای بسیار زیادی وجود دارند. که در زمینه های مختلف اعم از کیفیت به رقابت پرداخته اند. در مورد محصولاتی چون محافظ برق که ایمنی و استاندارد آن ها بسیار مورد توجه قرار دارد، باید اعتبار برند را در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *