نورپردازی

آشنایی با انواع چندراهی سیار

انواع چندراهی برق سیار

با انواع چندراهی سیار آشنا هستید؟ می دانید هر یک از این‌ چندراهی ها چه مزایایی دارند؟ پیشرفت علم عامل اصلی روی کار آمدن تجهیزات پیشرفته ای نظیر چندراهی های سیار است. این دسته از چندراهی برق همانگونه که از نام آن پیداست به صورت سیار است. و می توان از آن برای حوزه های مختلف استفاده نمود. کیفیت، قابلیت، طول عمر و قیمت این دستگاه بسیار مناسب و مقرون بصرفه می باشد. این دستگاه با بهره مندی از علم روز و به کارگیری ماشین آلات پیشرفته، نیروی کار خبره، مواد اولیه درجه یک و تخصص طراحی و تولید می شود.

چند راهی یک اتصال دهنده الکتریکی است که رابط بین پریز و چندین نوع دستگاه الکتریکی خواهد بود. اهمیت استفاده از یک چندراهی زمانی مشخص می شود که شما نیاز به یک چندراهی داشته باشید اما این دستگاه در دسترس نباشد. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان درباره انواع چندراهی سیار و مزیت های استفاده از آن ها در ادامه توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

انواع چندراهی سیار

چندراهی یکی از انواع محصولات کاربردی است که از آن به منظور اتصال چندین دستگاه الکتریکی به پریز استفاده می کنند. چندراهی ها بر اساس تعداد خانه ها در انواع مختلفی هستند اما در یک دسته بندی بر اساس نوع کاربرد می توان آن ها را به دو دسته سایر و ثابت تقسیم‌ نمود. سیم سیار یا چندراهی سیار نیز همانند دیگر چندراهی ها جهت اتصال یک یا چند وسیله الکتریکی به پریز مورد استفاده قرار می گیرد. اما همانگونه که از نام این دستگاه پیداست، به صورت سیار بوده و معمولا مناسب استفاده برای مشاغل مختلف است. این نوع چند راهی خود انواع مختلفی دارد که هر یک از انواع چندراهی سیار همگی دارای عملکرد یکسانی هستند.

  • چند راهی سیار با سیم

چندراهی سیار با سیم به عنوان یکی از انواع چندراهی سیار، کاربرد بسیار بالایی دارند. در مصارفی که وسیله برقی شما با پریز فاصله بسیار زیادی دارد، باید از چندراهی با طول کابل برق مناسب استفاده کرد. این چندراهی با تعداد پورت های مختلف در بازار وجود دارد که اشکال متنوعی هم دارند. هنگام خرید این نوع چند راهی سعی کنید حتما تعداد پورت ها و اندازه کابل حتما متناسب با نیاز شما باشد. این نوع چند راهی مجهز به دکمه خاموش و روشن است تا درصورت عدم استفاده از دستگاه بتوانیم آن را خاموش کنیم. چراغ این دستگاه نشان دهنده عملکرد صحیح آن می باشد که چنانچه خاموش شود و یا مشکلی در روشن ماندن آن به وجود بیاید، قطعا برخی از قسمت های دستگاه با مشکل مواجه شده است.

چندراهی متشکل از چندین خانه به منظور اتصالات است که از سه خانه تا معمولا ۸ خانه این دستگاه در بازار وجود دارد. شما باید تعداد اتصالات یک چندراهی را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب نمایید.

  • چندراهی سیار بدون سیم پرکاربردترین نوع چندراهی

یکی از انواع چندراهی سیار که بسیار پر کاربرد هستند، شامل مدل های بدون سیم این محصول است. این مدل چند راهی فاقد سیم برق است. و تنها آن را به پریز متصل کرده و می توان چندین نوع دستگاه را نیز به چندراهی وصل نمود. این مدل مناسب زمانی است که تمام لوازم برقی شما دارای طول کابل مناسب هستند اما در محل مورد استفاده تنها یک پریز برق موجود می باشد. استفاده از یک چند راهی بدون سیم به دلیل عدم وجود سیم؛ شلختگی ایجاد نمی شود.

برای چنین چندراهی هایی ما می توانیم تنها چند عدد وسیله برقی را متناسب با قدرت دستگاه، به آن متصل کنیم. چرا که پلاتین های این دستگاه در صورت اضافه بار می سوزند و دستگاه دیگر قابلیت استفاده نخواهد داشت. قیمت این نوع چند راهی مقرون بصرفه تر از مدل های با سیم چندراهی سیار می باشد.

این نوع چند راهی خود در ابعاد و اشکال مختلفی بسته به تعداد پورت ها طراحی و تولید می شود. انتخاب ابعاد و نوع چندراهی بستگی به نوع نیاز ما دارد اما به طور کلی جنس بدنه حتما باید از پلاستیک مقاوم باشد. یکی از معایب این دسته از چندراهی ها نداشتن سیم و عدم کاهش هیچگونه فاصله بین پریز و لوازم برقی است. از این مدل نمی توان برای دستگاه هایی که دارای کابل کوتاه هستند و قابلیت اتصال به پریز را ندارد، استفاده کرد. اما از طرفی این بی سیم بودن خود مزیتی به سبب حذف کابل و شلوغی و بهم ریختگی های ناشی از آن است.

انواع چندراهی برق سیار

انواع چندراهی برق سیار

چند نکته طلایی برای نگهداری درست چند راهی برق

چندراهی یکی از تجهیزات الکتریکی بسیار مهم و پر فروش است که در انواع مدل های بسیار مختلفی در بازار وجود دارد. این دستگاه در مدل هایی نظیر سیار نیز تولید می شود که با انواع چندراهی سیار و مشخصات هر یک آشنا شده ایم. عملکرد و طول عمر یک چند راهی در وهله اول به کیفیت ساختار آن بستگی دارد و اینکه شما یک چندراهی مناسب استفاده کنید. اما یکی از مهمترین پارامترهایی که باعث افزایش طول عمر دستگاه و عملکرد آن می شود، نحوه نگهداری و استفاده درست از دستگاه است. برخی از نکات مهم نگهداری درست چندراهی شامل:

  • چندراهی ها در مدل های معمولی و پیشرفته هستند، در صورت استفاده از مدل های معمولی هرگز یک وسیله برقی پر مصرف را به مدت زمان بسیار طولانی به آن متصل کنید نکنید.
  • یک‌ چند راهی اگر دارای جنس بدنه مقاوم است؛ اما هرگز نباید در مکان خیس و نمدار قرار بگیرید. اکثر چندراهی های معمولی ضد آب نیستند و ممکن است در اثر اتصال کوتاه و ..‌. سلامتی خود را نیز به خطر بیندازید.
  • در استفاده از چندراهی ایمنی حرف اول را می زند و به همین منظور هرگز چند عدد چند راهی را به یکدیگر وصل نکنید. زیرا قدرت دستگاه در این صورت کاهش پیدا می کند و باعث می شود دستگاه بسوزد.
  • این دستگاه را هرگز در حرارت و دمای بسیار بالا قرار ندهید. اگرچه جنس بدنه یک چند راهی در برابر حرارت و آتش مقاوم است؛ اما این موضوع دلیل بر آن نیست که شما چند راهی را در دنا و حرارت بسیار بالا مورد استفاده قرار دهید.
  • چنانچه قسمتی از دستگاه آسیب دیده و در عملکرد آن مشکلاتی به وجود آمده، بهتر است به رفع مشکل بپردازید تا مبادا مشکلات بزرگتری به وجود آید.

نکات مهم انتخاب انواع چندراهی سیار

چندراهی سیار نیز همانند دیگر انواع اتصالات الکتریکی یک وسیله مهم و کاربردی است. از این دستگاه نیز جهت اتصال چندین نوع وسیله الکتریکی در یک نقطه استفاده می کنند. اکثر مشاغل به سبب نوع شغل خود نیاز به یو چندراهی دارند که بتوان آن را دائما جابجا نمود که به چنین چندراهی هایی سیار می گویند. اهمیت استفاده از این چندراهی ها و ایمنی ایجاب می کند تا هنگام خرید، با نکات بسیار زیادی توجه کنید.

  • علامت استاندارد

مهمترین معیار انتخاب انواع چندراهی سیار نشان استاندارد آن است. این علامت به معنی سالم بودن دستگاه و گذراندن مراحل کنترلی آن می باشد. هم اکنون در بازار چندراهی های بسیار بی کیفیتی هستند که طول عمر پایینی دارند. این دسته از چندراهی معمولا علامت استاندارد ندارند و قیمت پایینی دارند که اکثر مشتریان به دلیل قیمت پایین آن اقدام به خرید می کنند.

  • جنس بدنه و پرت دستگاه

دیگر نکته مهم جنس بدنه چند راهی و خانه های آن است. جنس بدنه یک چندراهی باید از ABS باشد که در برابر حرارت و آتش مقاوم هستند اما جنس پریزهای داخلی بایستی از جنس سرامیک باشند.

  • تعداد اتصالات

تعداد پورت های یک چندراهی عامل اصلی تقسیم بندی آن است که و شما باید متناسب با نوع نیاز خود یک چند راهی با تعداد خانه های مناسب انتخاب کنید. اگر شما نیاز به یک چندراهی با تعداد سه خانه دارید، آیا نیازی است که اقدام به خرید چندراهی با هشت اتصال نمایید؟

  • اندازه خانه ها یا پورت ها

بهتر است به فاصله میان خانه ها دقت کنید که بر اساس استانداردها طراحی شده باشد. شاید شما بخواهید از دوشاخه های بزرگ یا آدابتورهای استفاده نمایید اما فاصله خانه های چندراهی به اندازه ای کم است که این امکان وجود ندارد. س سعی کنید از میان انواع چندراهی سیار بهترین مدل  استاندارد را انتخاب نمایید تا بعدها با مشکلی مواجه نشوید.

انواع چندراهی برق سیار

نتیجه

در دنیای مدرن امروز، هر لحظه شاهد دستاورد جدیدی هستیم که تلفیقی از علم روز و تخصص کادر تولید می باشند. علم یک قدرت بی رقیب و بی پایانی است که همچنان روبه پیشرفت بوده و تاثیرات مثبت بسیار زیادی خواهد داشت. تولید محصولاتی کار آمد و نسل جدید با قابلیت بهتر همگی ردپای پیشرفت تکنولوژی هستند. چندراهی یکی از انواع لوازم برقی است که به عنوان یک نوع اتصال دهنده الکتریکی شناخته می شود.

درواقع این دستگاه رابط میان چندین نوع وسیله برقی و پریز است که به صورت همزمان انرژی الکتریکی لازمه همه آن ها را با اتصالات صورت گرفته تامین می کند. چندراهی انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای مشخصات ویژه ای می باشند که این مشخصات کاربرد دستگاه را نیز تعیین خواهند کرد. چندراهی سیار یکی از انواع چندراهی های پر کاربرد است که خود انواع مختلفی دارد. انواع چندراهی سیار هر یک مزیت های کاربردی بسیاری دارند که باعث محبوبیت آن ها می شود.

کیفیت یک چند راهی در طول عمر و بهبود عملکرد آن تاثیر دارد، پس هنگام خرید سعی کنید یک چندراهی مناسب و باکیفیت انتخاب نمایید. برای خرید چندراهی درجه یک و قیمت مناسب نیز فروشگاه برقیجات میزبان پاسخگویی شما مشتریان گرامی می باشد. این فروشگاه بهترین و مطرح ترین مرکز فروش در سطح کشور به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *