نورپردازی

آموزش ساخت لامپ تزئینی خانگی

ساخت لامپ تزئینی

آیا با آموزش ساخت لامپ تزئینی خانگی آشنایی دارید؟ آیا می دانید این لامپ ها به چه منظوری مورد استفاده قرار می گیرد؟ لامپ تزیینی یکی از انواع لامپ های مورد استفاده جهت دکوراسیون است. که در انواع طرح مدل و رنگ های بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد. این لامپ ها میزان انرژی بسیار ناچیزی را مصرف می‌ کنند. چرا که بیشتر جنبه زیبایی دارند. در ادامه در رابطه با ساخت لامپ تزیینی و مزایای این لامپ ها توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

روش ساخت لامپ تزئینی خانگی

در صنعت روشنایی انواع مختلفی از لامپ ها وجود دارد که هر یک از آن ها دارای مشخصات خاصی هستند. برخی از این مشخصات می ‌تواند به عنوان مزیت های آن ها شناخته شود. لامپ های تزئینی نیز نمونه ای از انواع محصولات روشنایی به شمار می رود. که با نام چراغ دکوراتیو نیز شناخته می ‌شود. با پیشرفت علم نه تنها در زمینه تولید و توزیع محصولات مختلف رشد کرده ایم بلکه در صنعت دکوراسیون نیز شاهد تغییر و تحولات بسیار زیادی هستیم.

مطابق با علم روز و با در نظر قرار دادن مد هم اکنون برای دکوراسیون و نورپردازی از انواع محصولات مختلفی نظیر چراغ های تزیینی استفاده می کنند. این چراغ ها با نورپردازی بسیار زیبایی در مکان های مختلف باعث جلب توجه می شود. و نقش بسیار مهمی در سبک های طراحی دکوراتیو دارند. نا گفته نماند که هدف از استفاده انواع لامپ تزیینی به منظور جذابیت بخشیدن به دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد.

یکی از نکات بسیار مهمی که حائز اهمیت قرار دارد ساخت لامپ تزئینی خانگی در منزل است. عکس در افراد به دنبال آموزش ساخت لامپ تزیینی خانگی هستند. تا بتوانند خود بهترین لامپ دکوراسیون را با کیفیت بالایی طراحی نمایند. روش های بسیار مختلفی وجود دارند که شما می توانید با بهره مندی از آن ها اقدام به ساخت لامپ تزئینی کنید. اما در ابتدا بهتر است در میان تمامی انواع لامپ های تزئینی و روش های ساخت یکی از ساده ترین آن ها را انتخاب نمایید. که در ادامه به بهترین روش اشاره می کنیم.

وسایل مورد نیاز ساخت لامپ تزئینی:

  • توپ های ریز پلاستیکی
  • کناف
  • لامپ ال ای دی ریز رنگی
  • دوشاخه
  • چسب آب
  • سیم برق
ساخت لامپ تزئینی

ساخت لامپ تزئینی

گام های مهم ساخت لامپ تزئینی خانگی

  • در گام نخست باید لامپ های تزئینی را در یک فاصله مشخصی به سیم برق متصل کنید. که تعداد لامپ های اتصالی بایستی به اندازه توپ ها باشد.
  • پس از این کار باید یک سر سیم را نیز یک دوشاخه جهت اتصال کردن به برق وصل نمایید.
  • اکنون نوبت آن است تا کناف ها را دور تا دور توپ ها بپیچانید. و پس از اتمام کار که کل بدنه توپ توسط کناف پوشیده شد، قسمتی از آن را به اندازه لامپ ها سوراخ کنید.
  • باید لامپ ها را از قسمت سوراخ توپ ها عبور داده و با کمک چسب مایع آن ها را در محل خود محکم کنید.
  • پس از خشک شدن، اکنون می توانید دو شاخه را به راحتی به پریز متصل کنید و از لامپ تزئنی خود لذت ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که کیفیت ساخت لامپ تزئینی در خانه به اندازه کیفیت لامپ های حاضری نخواهد بود.

مزایای مهم انواع لامپ تزئینی

همانگونه که اشاره شد لامپ های تزیینی یکی از بهترین محصولات روشنایی هستند. که علاوه بر کیفیت حتی زیبایی آن ها نیز بایستی مورد توجه قرار بگیرد. معمولاً در ساخت چراغ های دکوراتیو از تکنولوژی لامپ های ال ای دی استفاده می ‌کنند که به همین منظور تنوع رنگی آن ها بسیار زیاد بوده و از لحاظ میزان مصرف انرژی مقرون به صرفه تر هستند.

این دسته از لامپ ها خود در مدل های بسیار مختلفی تهیه می شوند که از لحاظ رنگ، شکل و ابعاد می توانند تنوع داشته باشند. اهمیت استفاده از لامپ های تزئینی به سبب زیبایی است که خلق می کنند. به همین منظور نیز آموزش ساخت لامپ تزئینی خانگی مورد اهمیت قرار می گیرد. دلیل محبوبیت این لامپ ها نیز به سبب مزیت‌های بسیار زیادی است که دارند. برخی از مزایای انواع چراغ های دکوراتیو عبارتند از:

  • لامپ های تزیینی در ابعاد کوچکی طراحی می شوند. که شما می توانید این لامپ ها را در انواع رنگ و مدل های بسیار مختلفی متناسب با نوع کاربرد خاطر خریداری کنید. اهمیت تنوع مدل و رنگ و طرح های مختلف لامپ های تزیینی بدین منظور است. که شما متناسب با دکوراسیون خود یک طرح فوق العاده شیک را انتخاب کنید.
  • مناسب بودن قیمت نیز از دیگر مزیت های مهم لامپ های تزئینی به شمار می ‌رود. که این مزیت مورد توجه مشتریان بسیار زیادی قرار دارد.
  • چراغ های دکوراتیو انرژی بسیار کمی مصرف می کند. و در این صورت هزینه برق مصرفی تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و با میزان مصرف انرژی کم نور مناسبی تولید می کند. درصد بالایی از انرژی نیز صرف تولید نور شده و گرما نیز تولید نخواهد شد.
  • میزان بازدهی نور در لامپ های دکوراتیو چند برابر بیشتر از لامپ های معمولی است. و این یک نکته قابل توجه خواهد بود که به طول عمر این لامپ ها می افزاید.

ویژگی بهترین لامپ دکوراتیو

  • از مزایای مهم لامپ های تزیینی پرتاب نور بسیار استاندارد و مناسب آن ها است. که به همین منظور نور مناسبی در تمام محیط به صورت یکنواخت پخش می گردد.
  • لامپ های تزیینی دارای ظاهری بسیار شیک و مدرن هستند. که استفاده آن ها در دکوراسیون باعث زیبایی دکور شما می شود.
  • این لامپ به سبب مقاومت بالای ساختار خود در برابر ضربه و افتادگی مقاومت بسیار زیادی دارد. و همین مقاومت نیست طول عمر آن را افزایش می دهد.
  • آنجایی که برای ساخت لامپ های تزئینی از تکنولوژی ال ای دی استفاده می کنند. قطعاً فوق در گازهای سمی بوده و به همین منظور برای محیط زیست و سلامتی انسان هیچ گونه خطری ندارد.
  • سطح کاربرد لامپ های تزئینی بسیار زیاد است. و همین بالا بودن سطح کاربرد یکی از مهمترین مزیت‌های مهم انواع لامپ تزیینی به شمار می‌ رود و از طرفی نور بسیار ملایم و طبیعی ساطع می کند.
  • قیمت این لامپ ها در مقایسه با دیگر انواع لامپ های موجود بسیار مقرون به صرفه است. اما ساخت لامپ تزیینی در مقایسه با هزینه خرید ای که قرار است پرداخت کنید به صرفه تر خواهد بود.
ساخت لامپ تزئینی

ساخت لامپ تزئینی

انواع لامپ تزینی

نورپردازی مدرن یکی از مسائل بسیار مهمی است که مطابق با مد روز مورد اهمیت قرار می ‌گیرد. صنعت روشنایی نیز همانند دیگر صنایع موجود به تبعیت از علم روز و همچنین مد روز کیفیت و زیبایی عالی می باشد. لامپ های تزئینی نیز به منظور زیبایی دکوراسیون تولید می شوند. و از این رو حائز اهمیت هستند. نورپردازی مدرن به عنوان یک سبک جدید مورد بررسی قرار می گیرد. این لامپ ها دارای ظاهری بسیار خاص هستند.

و بیشتر هم مناسب دکوراسیون داخلی خواهند بود پس به هنگام خرید به چنین مسائلی توجه ویژه داشته باشید. چرا که اکثر افراد به اشتباه برای نورپردازی مکان های عمومی از لامپ های تزئینی استفاده می کنند. که این یک مشکل اساسی و بزرگ برای آن ها محسوب می‌ شود. معمولاً لامپ های تزئینی را به منظور برجسته کردن یک قسمت از مکان خاصی به عنوان دکوراسیون مورد استفاده قرار می دهند.

آشنایی با ساخت لامپ تزیینی به شما کمک می کند تا درباره این لامپ اطلاعات بیشتری کسب نمایید. و به هنگام خرید یک انتخاب مقرون به صرفه داشته باشید. لامپ های تزیینی نیز با در نظر قرار دادن مشخصات آن به انواع مختلفی تقسیم می شود که برخی از انواع مدل های آن از لحاظ نوع کاربرد عبارتند از:

  • لامپ های ادیسونی یکی از مطرح ترین انواع لامپ تزئینی شناخته می شوند. که می توان گفت همان لامپ های رشته نسل قدیم هستند. این لامپ های طرح کلاسیک میزان مصرف انرژی زیادی دارند. و نور بسیاری تولید می کند و معمولاً برای برجسته کردن یک محیط خاص است. چگونگی ساخت لامپ تزئینی ادیسونی در مقایسه با دیگر لامپ ها تزیینی بسیار راحت تر است. ناگفته نماند که این لامپ ها ساختار چندان پیچیده ای ندارد و شما می توانید به راحتی اقدام به ساخت لامپ تزئینی مدل ادیسونی کنید که یکی از ابتدایی ترین و یا قدیمی ترین نسل های انواع لامپ تزئینی در صنعت روشنایی به شمار می رود.

بهترین لامپ تزئینی موجود در بازار

لامپ تزیینی فیلامنتی نیز از دیگر انواع لامپ های تزیینی مطرح بازار به شمار می رود. این لامپ ها نسل جدیدی از لامپ های موجود هستند. که آن ها را با بهره مندی از تکنولوژی لامپ های ال ای دی می سازند. مدل های فیلامنتی در مقایسه با مدل های ادیسونی میزان انرژی بسیار کمتری را مصرف و نور استانداردی را تولید می کنند. طول عمر این دسته از لامپ ها بسیار زیاد است. و شما می توانید آن ها را در طرح ها و مدل های بسیار مختلفی خریداری نمایید. برخی از طرح های آن شامل ستاره ای، استوانه ای، اشکی، حبابی، شمعی و غیره می باشد. البته در خرید لامپ برند آن نیز مهم است. که در این راستا ما لامپ نمانور را به شما توصیه می کنیم.

نورپردازی دنیای مدرن امروز به اندازه ‌ای حائز اهمیت می ‌باشد که با بهره مندی از فناوری لامپ های ال ای دی لامپ های تزیینی فلامینتی را با تکنولوژی خاصی طراحی و تولید کرده اند. قیمت این لامپ ها در مقایسه با کیفیت بالایی که دارند بسیار مقرون به صرفه می باشد اما آموزش ساخت لامپ تزئینی فیلامنتی در مقایسه با مدل ادیسونی کمی سخت تر است.

نتیجه

آشنایی با چگونگی ساخت لامپ تزیینی به شما کمک می کند تا به راحتی در منزل خود اقدام به ساخت بهترین لامپ های تزیینی کنید. معمولاً لامپ های تزیینی روی دکوراسیون تاثیر بسیار مثبتی دارند. و با ایجاد رنگ پردازی متنوع با کمک این لامپ ها در طرح مدل و اشکال مختلف می توانید سبک های بسیار زیادی از نورپردازی را برای دکوراسیون خود خلق نمایید.

زیبایی دکوراسیون با توجه به دنیای مدرن امروز بسیار حائز اهمیت است و نورپردازی نیز در این سبک اهمیت بسیار زیادی دارد. از این رو اکثر مردم اقدام به خرید لامپ های تزیینی برای دکوراسیون خود می کنند؛ اما اگر می خواهید بهترین لامپ های تزیینی را با قیمت مناسبی خریداری کنید فروشگاه برقیجات بهترین مرکز فروشی می باشد که مناسب ترین قیمت را برای محصولات خود در نظر گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *