نورپردازی

بهترین لامپ نمای ساختمان

آیا به دنبال خرید بهترین لامپ نمای ساختمان هستید؟ می دانید یک لامپ مناسب نمای ساختمان باید دارای چه مشخصاتی باشد؟ نورپردازی یک از مهمترین شاخه هایی است که روز به روز نقش آن پر رنگ تر می شود. دکوراسیون و زیبایی طی سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و شاهد رشد و ترقی این رشته از جنبه های مختلف بوده ایم. علم روز و پیشرفت تکنولوژی تنها در زمینه تولید و توزیع پر رنگ‌ نبوده، بلکه از جنبه های دیگری نیز دکوراتیو و نورپردازی نیز سبک جدیدی را می طلبد. این سبک مدرن نیز به نوبه خود برای خلق زیبایی و روشنایی شاهکار محصولاتی جدید و ایده آل را می طلبد.

در نورپردازی، لامپ های دکوراتیو مورد توجه قرار می گیرند که این دسته از لامپ ها خود با صدها طرح، مدل، نوع، رنگ و … به تولید می رسند. تنوع مهمترین خاصیت این دسته از لامپ ها است که حق انتخاب مشتری را بیشتر می کند و در همه سبک و سلیقه ای نیز می گنجد. برای آشنایی با مشخصات بهترین لامپ نمای ساختمان در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم داد.

مزیت های مهم و کاربردی بهترین لامپ برای نمای ساختمان

نمای ساختمان یکی از قسمت مهم از لحاظ بصری و زیبایی شناسی است که نورپردازی در آن بسیار اهمیت دارد. با پیشرفت علم و گسترش صنعت دکوراسیون، اهمیت زیبایی شناسی نیز بیشتر از قبل شد. به همین منظور انواع محصولات روشنایی با طرح، شکل، ابعاد، مدل و حتی ساختار مختلف تولید و روانه بازار شده اند. نما نیز به صدها سبک و طرح وجود دارد که هر سبک با هنر خاصی تلفیق شده و نوع طراح مختص به خود را از لحاظ نورپردازی می طلبد.

انتخاب یک لامپ و یا چراغ مناسب برای نمای ساختمان روی زیبایی آن بسیار تاثیر دارد. و چه بسا اگر بهترین لامپ‌ متناسب با فضا را انتخاب نمایید. تمامی لامپ های نما زیبایی، مشخصات و مزایای خاص خود را دارند. بنابراین استفاده از هر نوع لامپ برای هر سبکی نمی توان دلیل بر ایده پردازی باشد، بلکه هر سبک مدل خاص خود را می طلبد. یک لامپ نمای ساختمان مناسب باید دارای ویژگی های خاصی باشد که برخی از آن ها عبارتند از:

  • لامپ مناسب نما باید با سبک نمای ساختمان هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال برای نماهای سنتی هرگز نمی توان از لامپ های لوکس و حدید استفاده نمود و یا برعکس برای نماهای حدید و لوکس بخواهیم لامپ های سنتی و قدیمی به کار ببریم.
  • نما مهمترین قسمت در برابر دید مردم است، پس باید از لامپ هایی با رنگ های مناسب استفاده نماییم. استفاده از صدها نوع لامپ در رنگ های بسیار متنوع آیا به نما زیبایی می بخشد؟ یا تصور کنید چندین طرح لامپ‌ مختلف را در یک قسمت از نما استفاده کنیم؟
  • نوع مدل و ابعاد لامپ باید متناسب با فضا باشد. اگر محیط اطراف شما بسیار گسترده است و ساختمانی بزرگ و چند طبقه دارید؛ باید از پروژکتورهایی با ابعاد بزرگ استفاده نمایید.
  • لامپ نمای ساختمان مناسب دارای طول عمر بسیار بالایی می باشد و کیفیت بدنه و ساختار آن معمولا دارای قدرت لازمه برای مقابله با شرایط را دارد.
لامپ نمای ساختمان

لامپ نمای ساختمان

انواع لامپ های مناسب نورپردازی نمای ساختمان

نورپردازی یکی از مهمترین اقداماتی است که هم اکنون تمرکز زیادی روی آن وجود دارد. چرا که با پیشرفت علم اهمیت زیبایی و توجه به دکوراسیون بیشتر شده و شاهد ظهور سبک جدیدی معماری با تلفیق مد و هنر هستیم. نمای ساختمان نیز یکی از مهمترین قسمت های آن است که جدا از کیفیت ساختار، اهمیت نما از لحاظ پوشش ساختمان و … از لحاظ زیبایی نیز مورد اهمیت قرار می گیرد.

برای زیبایی نما پارامترهای بسیار زیادی نورد بررسی قرار می گیرند؛ اما اهمیت هیچ یک به اندازه نورپردازی نیست. به خصوص اینکه شما صاحب یک نمای زیبا و مدرن باشید؛ اما بدون نور به هنگام شب نتوان این نما را مشاهده نمود. نورپردازی نمای خارجی ساختمان خود یک مبحث بسیار پیچیده ای است که تخصص و مهارت خود را می طلبد.

در این جامعه مدرن ما به باید به دنبال سبک ها و یا تلفیق چندین سبک زیبایی باشیم که بتوانیم شاهکار خلق کنیم. در این مورد نیز جذابیت زیبایی‌ شناسی یک نما به نوع لامپی که استفاده می کنید بستگی دارد. برای نمای ساختمان صدها نوع لامپ‌ متنوع با مشخصات و مزیت های خاص وجود دارند که هر یک زیبایی خاص خود را خلق می کنند. اما اینکه چه نوع لامپی را برای چه سبک نمایی انتخاب کنیم بسیار مهم و قابل اهمیت است. این لامپ ها از لحاظ نوع ساختار، کیفیت، طرح، شکل، مدل، عملکرد، قدرت نوردهی، رنگ و … بسیارند که برخی از انواع لامپ نمای ساختمان عبارتند از:

  • پروژکتور

برای نمای ساختمان می توان از انواع لامپ‌ های مناسب این فضا استفاده نمود که پروژکتورها نمونه ای از این لامپ ها خواهند بود. نمای بیرونی ساختمان اگر شامل یک محدوده وسیعی باشد، نیاز به لامپ هایی با ابعاد بزرگتر و قدرت نوردهی بالاتر هستند. در ثانی در شرایط باز آب و هوایی این محصولات روشنایی در برابر شرایط مختلف محیطی قرار می گیرند و بایستی قدرت مقاومت بالا در برابر رطوبت، گرما، یخ زدگی، ضربه و … را داشته باشند.

پروژکتورها نیز به عنوان لامپ هایی بزرگ و برجسته به گونه ای طراحی شده اند که دارای چنین قدرتی هستند و البته این محصول در جایگاه خود و با توجه به ساختار و عملکرد خود دارای تنوع بسیاری است‌. پروژکتورها در زیباسازی نما و فضا اهمیت بسیاری دارند و جلب توجه زیادی می کنند. پروژکتورهای در گروه لامپ های LED هستند که  میزان انرژی بسیار کمی مصرف می کنند‌. البته بهتر است که بهترین برند لامپ را نیز تهیه کنید. که در این راستا ما لامپ نمانور را به شما توصیه می کنیم.

قدرت نوردهی یک پروژکتور به تعداد چیپ های آن بستگی دارد که معمولا در هر پروژکتور بر اساس نوع کاربرد چندین چیپ استفاده می شود. این نوع لامپ خود بر اساس نوع ولتاژ، توان و شار نوری به انواع مختلفی تقسیم می شود که تمامی این پارامترها بر کیفیت نور پروژکتور تاثیر خواهند گذاشت. پروژکتور بر اساس نوع تکنولوژی ساخت به دو دسته اس او بی و اس ام دی تقسیم می شود. نور تولید شده در پروژکتور COB به صورت هسته ای نورانی است که زاویه تابش آن ۱۰۰ درجه می باشد. این نوع پروژکتور دارای توان ۲۰ وات و شار نوری ۲۲۰۰ لومن است و بیشتر از جنس آلومینیوم تولید می شود. دو برد موجود در مدل های COB قدرت نوردهی آن را افزایش می دهد. پروژکتورهای SMD نیز دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و هرگز تور مضری تولید نمی کنند.

لامپ نمای ساختمان

بهترین لامپ نمای ساختمان

چراغ دکوراتیو

یکی دیگر از انواع لامپ نمای ساختمان شامل چراغ های دکوراتیو هستند‌ این دسته از چراغ ها در دکوراسیون و نورپردازی نما بسیار مورد توجه قرار دارند. این چراغ ها همانگونه که از نام آن ها پیداست، جدا از روشن کردن محیط و اهمیت آن ها از لحاظ روشنایی، جنبه زیبایی دارند. تنوع این سبک از چراغ ها بسیار زیاد است و همین تنوع حق انتخاب بیشتری به مشتری می دهد تا متناسب با نمای خود یک چراغ باکیفیت و مناسب انتخاب نماید.

جذابیت و برجستگی نما با چراغ های دکوراتیو بسیار به چشم می خورد. این چراغ ها از لحاظ نوع کاربرد در فضای داخلی و خارجی ساختمان خود به دو دسته تقسیم‌ می شوند که معمولا چراغ های مورد استفاده در نمای خارجی باید مقاومت بیشتری داشته باشند. قیمت مقرون به صرفه این چراغ ها در کنار کیفیت و تنوع آن ها یک مزیت بزرگ برای آن ها محسوب می شود.

از طرفی در مصرف انرژی بسیار مقرون بصرفه هستند و گرما تولید نمی کنند. اگرچه این چراغ ها جنبه زیبایی دارند؛ اما بازده نوری در آن ها ۸ برابر دیگر انواع لامپ ها است و پرتاب نور مناسبی خواهند داشت. کیفیت و مقاومت این چراغ ها مانع از شکنندگی آن ها در برابر ضربه و خراش می شود. چراغ های دکوراتیو را می توان در تنوع رنگی بسیار زیادی خریداری کرد. البته باید توجه داشته باشید که هنگام انتخاب لامپ مناسب نما تنها نباید، شرایط آب و هوایی، سلیقه، سبک و مدل را مورد برسی قرار داد. رنگ ‌ها مهمترین عناصری هستند که روی زیبایی بسیار تاثیر دارند و از لحاظ روانشناسی رنگ‌ ها می توانند حالت های مختلفی را خلق کنند، بهتر نیست برای انتخاب رنگ ابتدا سبک، مد و ست شدن را در اولویت قرار دهید.

نتیجه

اهمیت نورپردازی طی سال های اخیر با توجه به مدرن شدن سبک های دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار زیاد شده است. به گونه ای که شاهد تولید صدها نوع لامپ نمای ساختمان با اشکال، ابعاد، طرح، رنگ و… در بازار هستیم. زیبایی دکوراسیون امروزه بسیار مورد توجه قرار دارد و به همان اندازه که کیفیت مطرح است، زیبایی نیز جنبه های خاص خود را می طلبد. نورپردازی در دکوراسیون بسیار مورد توجه قرار دارد و چه بسا اینکه مختص نورپردازی نمای ساختمان نیز باشد. استفاده از انواع لامپ های متنوع برای نورپردازی توصیه می شود.

اما نمی توان از تمام صدها نوع لامپ دکوراتیو برای هر مکان و هر سبک نورپردازی استفاده نمود. بلکه هر سبک و هر هنری یک طرح و نوعی خاص لامپ را می طلبد که در لیست انواع لامپ نمای ساختمان می گنجند.

پس در اینجا به اهمیت نورپردازی و داشتن تخصص در این زمینه اشاره می شود که برای این کار شما باید نکات بسیار زیادی را توجه نمایید. در این زمینه تنها نمی توان به سلیقه اکتفا کرد و جنبه های دیگر را نادیده گرفت، اما کیفیت و تنوع لامپ مورد توجه قرار می گیرد. اگر برای خرید بهترین لامپ های دکوراتیو هستید، فروشگاه برقیجات بهترین و بزرگترین مرکزی است که بیش از هزار نوع لامپ تولید کمپانی های مطرح جهان در آن وجود دارد. قیمت تمامی محصولات این فروشگاه نیز به صورت رقابتی عرضه می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *