نورپردازی

کابل نسوز چیست و چه کاربردی دارد

آیا می دانید کابل نسوز چیست و چه کاربردی دارد؟ درباره انواع این محصول و مشخصات آن اطلاعاتی دارید؟ کابل ها مهمترین نیاز ما انسان ها در صنایع مختلف هستند که با صدها طرح و مدل هم‌ اکنون در بازار توزیع می شوند. طی سال های اخیر شاهد روی کار آمدن انواع کابل برق با مشخصات و مزایای متفاوت تر از دیگر کابل ها بوده ایم. قطعا نیاز در صنایع مختلف و البته حفظ ایمنی ایجاب می کند تا محصولاتی حدید با کیفیت و قابلیت بهتر به تولید برسند. از طرفی پیشرفت علم عاملی است که هر روز باعث ظهور صنعتی جدید با کاربرد جدید است. و قطعا در این زمینه تجهیزات و لوازم مدرن با کارآیی و قابلیت متفاوت تر را می طلبد.

کابل های نسوز نیز نوعی از صدها کابل موجود در بازار هستند. که با حس نیاز به این محصول در بسیاری از صنایع به تولید رسیدند. و هم‌ اکنون اهمیت بسیار زیادی از لحاظ مزیت و نوع کارآیی خود دارند. این دسته از کابل ها با وجود کیفیت بی نظیر و کاربرد خاص هنوز هم‌با پیشرفت علم جا برای پیشرفت دارند. در ادامه توضیحات بیشتری درباره کابل نسوز و انواع آن ارائه خواهیم داد.

انواع کابل نسوز

کابل نسوز یکی از انواع کابل های برق پر کاربرد با سطح وسیعی از کاربرد در مواقع حساس و کاربردهای خاص است. این کابل ها در مقایسه با دیگر کابل های موجود، قدرت مقاومت زیادی در برابر آتش و حرارت دارند. بر خلاف دیگر انواع کابل هایی که در برابر آتش و حرارت سریعا تغییر شکل داده و دود؛ حرارت و گازهای سمی زیادی از خود ساطع می کنند، کابل های نسوز استاندارد هستند. در برابر آتش سوزی سختی بالایی دارند. و هرگز مواد سمی و دود تولید نمی کنند.

در اکثر مکان هایی که احتمال خطر آتش سوزی وجود دارد. یا مکان هایی با حرارت زیاد از این کابل درجه یک استفاده می شود. تفاوت کابل ضد حریق با دیگر کابل ها در همین کاربرد و یا مزیت آن است که از ساختار مهندسی و ویژه کابل سرچشمه می گیرد.

این کابل ها در ساختار خود دارای پلیمر بدون هالوژن هستند. که به همین دلیل هرگز گاز سمی از خود ساطع نمی کنند. تنها مقاومت در برابر حرارت مزیت ساختاری این کابل ها نیست. بلکه در برابر ضربه های فیزیکی، خراش، یخ زدگی، کشش و حتی برش نیز مقاومت خواهند داشت‌. این دسته از کابل ها با توجه به حساسیت کاربرد از لحاظ استاندارد بسیار قابل توجه هستند. و به هنگام خرید باید دقت زیادی به علامت استاندارد آن داشت. تنوع این کابل بسیار است و هر یک از انواع کابل های نسوز قدرت مقاومت و حتی ساختار خاصی دارند که کاربرد آن ها را گسترده می کند.

"کابل نسوز

مزیت های مهم کابل نسوز

این نوع کابل یکی از کابل های ضد آتش است که نوعی کابل بازدارنده شعله آتش محسوب می شوند. زمانی که حرارت بالا ایجاد می شود و پس از داغ شدن کابل، انتقال جریان برق قطع خواهد شد. این کابل ها به گونه ای طراحی شده اند که گرما و حرارت را به راحتی تشخیص می دهند. دلیل اهمیت کابل های نسوز، قابلیت و ویژگی های خاص آن ها است که به آن ها برتری می دهد. این کابل ها مزیت های بسیاری دارند که برخی از آن ها شامل:

  • انعطاف پذیری کابل های نسوز بسیار بالا است و با توجه به نرم بودن قابلیت شکل پذیری زیادی دارند.
  • ابن کابل ها برخلاف دیگر کابل های موجود در بازار گازهای هالوژن ندارند.
  • مهمترین مزیت کابل های ضد آتش مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر آتش و انتقال شعله است.
  • هنگام آتش سوزی کابل های ضد حریق هیچگونه دود و گازهای سمی از خود تولید نمی کنند.
  • مقاومت بسیار زیاد در برابر تمام مواد شیمیایی و اسیدی دیگر مزیت این کابل ها است.
  • این دسته از کابل ها در برابر جریان های ناشی از ولتاژ بسیار الکتریسیته مقاوم هستند.
  • جدا از قابلیت تحمل دمای بالا در برابر دمای منفی 60 درجه سانتی گراد تا 250 درجه سانتی گراد نیز استحکام دارند.
  • با توجه به روکش مقاوم و مستحکم عایق بسیار خوبی در رطوبت هستند.
  • عدم انتقال شعله در مواقع آتش سوزی بسیار مورد توجه قرار دارد که این مزیت مهم یک کابل نسوز است.

نتیجه

در تمام صنایع و گوشه کنار نقش صنعت برق به چشم می خورد. قدرت این صنعت به اندازه ای است که به عنوان صنعت مادر و پایه شناخته می شود که انرژی مورد نیاز درصد بالایی از صنایع دیگر را تامین می کند. در این صنعت از هزاران هزار قطعات، تجهیزات و لوازم مختلف با کارآیی های متفاوت استفاده می کنیم. کابل ها مهمترین و اصلی ترین لوازم جهت انتقال جریان برق هستند که خود در یک دسته بندی کلی شامل صدها نوع کابل خواهند شد.

کابل نسوز یکی از انواع کابل هایی است که در اکثر صنایع به شدت مورد نیاز بود و تولید آن از لحاظ برقراری ایمنی بسیار مورد توجه قرار دارد. همانگونه که از نام این کابل پیداست، از جنس نسوز بوده و در برابر حرارت بسیار مقاوم می باشد. در اکثر صنایع و کاربردها وجود چنین کابل هایی بسیار ضروری بود تا بتوان ایمنی را برقرار کرد.

این‌ کابل ها نیز خود دارای مزیت های بسیار زیادی هستند و مشخصات خاص خود را دارند که این تنوع کاربرد آن ها را نیز گسترده تر می کند. اما با توجه به اهمیت کاربرد کابل نسوز و حفظ ایمنی تنها نمی توان به اسم‌ کابل اکتفا کرد، بلکه کیفیت کابل در عملکرد و طول عمر آن نقش مهمی دارد. اگر به دنبال کابل درجه یک و قیمت مناسب هستید، فروشگاه برقیجات بهترین کابل نسوز را با کمترین قیمت ممکن توزیع می کند. این فروشگاه به صورت ۲۴ ساعته میزبان پاسخگویی شما مشتریان عزیز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *