نورپردازی

جهت آنتن تلوزیون در مشهد

جهت آنتن تلوزیون در مشهد

آیا با جهت آنتن تلوزیون در مشهد آشنا هستید؟ می دانید تنظیم جهت آنتن تلویزیون چه اهمیتی دارد؟ تلویزیون به عنوان یک وسیله مهمی است که در منزل و حتی بسیاری از ادارات و موسسات از آن به منظور از اوقات فراغت و همچنین کسب اخبار و اطلاعات مفیدی استفاده می ‌کنند.

به طور کلی، جهت آنتن تلویزیون باید به سمت ایستگاه‌های فرستنده‌ی تلویزیونی تنظیم شود. در مشهد، ایستگاه‌های فرستنده‌ی تلویزیونی در مناطق مختلفی از شهر وجود دارند. برای مثال، ایستگاه‌های فرستنده‌ی تلویزیونی در مشهد عبارتند از:

– ایستگاه فرستنده‌ی تلویزیونی مشهد 1: در منطقه‌ی شهرک غرب، بلوار معلم، کوچه‌ی ۱۰
– ایستگاه فرستنده‌ی تلویزیونی مشهد 2: در منطقه‌ی شهرک صنعتی توس، خیابان امام رضا، کوچه‌ی ۲۰
– ایستگاه فرستنده‌ی تلویزیونی مشهد 3: در منطقه‌ی شهرک آب و برق، خیابان شهید بهشتی، کوچه‌ی ۳۰
– ایستگاه فرستنده‌ی تلویزیونی مشهد 4: در منطقه‌ی شهرک سرخس، خیابان شهید قدوسی، کوچه‌ی ۴۰

برای تنظیم جهت آنتن تلویزیون، شما باید آنتن خود را به سمت نزدیک‌ترین ایستگاه فرستنده‌ی تلویزیونی قرار دهید. برای این کار، شما می‌توانید از یک قطب‌نما یا یک برنامه‌ی جهت‌یاب برای موبایل استفاده کنید. همچنین، شما می‌توانید از آنتن‌های دیجیتال استفاده کنید که نیازی به تنظیم جهت ندارند و قدرت دریافت بالاتری دارند.

تلویزیون بدون آنتن هیچ عملکرد خاصی نخواهد داشت، پس از آنتن به عنوان مهمترین وسیله ای است که در کنار تلویزیون از آن استفاده می شود. برای استفاده از آنتن نیز نکات بسیار مهمی باید مورد توجه قرار بگیرد. در ادامه در رابطه با تنظیم جهت آنتن تلویزیون در مشهد توضیحاتی را در اختیارشان قرار می دهیم.

چگونه در مشهد سیگنال بهتری دریافت کنیم؟

برای جلب سیگنال بهتر برای آنتن تلویزیون در مشهد چند نکته را در نظر بگیرید:

جهت آنتن:

مطمئن شوید که آنتن به سمت مخابراتی که از آن سیگنال می‌آید، چرخیده شده باشد. در اکثر موارد، آنتن به سمت آنتن مخابراتی یا برج تلویزیون باید تنظیم شود.

ارتفاع آنتن:

تلاش کنید تا آنتن در ارتفاع بالا قرار گیرد، بهتر است آنتن در فضای باز و بدون مانع قرار گیرد تا سیگنال بهتری دریافت شود.

استفاده از آمپلیفایر:

اگر سیگنال ضعیف است، می‌توانید از آمپلیفایر آنتن استفاده کنید تا سیگنال را تقویت کنید.

استفاده از آنتن مناسب:

مطمئن شوید که آنتن شما برای نوع سیگنال مورد نظر (آنالوگ یا دیجیتال) مناسب است. بسیاری از تلویزیون‌های جدید از سیگنال دیجیتال استفاده می‌کنند.

اطمینان از سالم بودن کابل‌ها:

مطمئن شوید که کابل‌ها و اتصالات آنتن سالم و بدون خراش یا خطا هستند.

استفاده از آنتن داخلی یا خارجی:

در بعضی موارد، استفاده از آنتن خارجی می‌تواند به بهبود سیگنال کمک کند.

استفاده از سیگنال تقویت‌کننده:

در صورت لزوم، می‌توانید از تقویت‌کننده سیگنال نیز استفاده کنید.

قبل از هر تغییری، بهتر است به نقشه پوشش سیگنال در مشهد مراجعه کرده و از جهت صحیح آنتنتان اطمینان حاصل کنید.

نکات مهم در زمینه تنظیم جهت آنتن تلویزیون در مشهد

آنتن ها به هنگام نصب کردن بایستی جهت آن ها به سمت ایستگاه های اطلاعاتی تنظیم شو.د معمولاً در تمامی شهرها ایستگاه های اطلاعاتی وجود دارد که جهت آنتن به سمت آن‌ها تنظیم می گردد. حتی ممکن است در هر شهری چندین ایستگاه اطلاعاتی وجود داشته باشد که شما باید با نزدیک ترین ایستگاه ارتباط برقرار کنید تا قدرت دریافت آن بهتر شود.

جهت آنتن تلویزیون در مشهد به سمت ایستگاه های موجود در آن شهر است که باید حتماً به سمت آن ایستگاه‌ها تنظیم شود. بهتر است بدانید هم اکنون در بازار آنتن های وجود دارند که شما می توانید آن ها را بدون تنظیم جهت مورد استفاده قرار دهید. آنتن  آترون بهترین مدل و برند آنتن های موجود در بازار است که نیازی به تنظیم جهت ندارند.

چرا که قدرت دریافت آنها بسیار زیاد است. در واقع آنتن‌ آترون را به عنوان آنتن های بدون جهت می ‌شناسند که نیازی نیست تا جهت آن ها را به سمت ایستگاه های اطلاعاتی تنظیم کنید. همچنین شما باید به هنگام تنظیم جهت نکات بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید.

  • اولین و مهمترین نکته ای که هنگام تنظیم جهت باید به آن توجه کنید پیدا کردن ایستگاه در نزدیک ترین محل زندگی شما است.
  • معمولاً بسیاری از آنتن ها جهت دار هستند که در این صورت شما باید جهت آنتن را به سمت فرستنده یا همان ایستگاه اطلاعاتی قرار دهید. آنتن شما باید در راستای دکلی باشد که در نزدیکترین نقطه محل زندگی شما وجود دارد.
  • پس از تنظیم کردن جهت آنتن تلویزیون به سمت ایستگاه های اطلاعاتی بهتر است آن را در محل مورد نظر محکم و وصل کنید. چرا که ممکن است تحت تاثیر شرایط بسیار زیادی مانند بادهای شدید آنتن تغییر جهت دهد.
  • بهتر از آنتن های دیجیتالی استفاده کنید تا در شرایطی که جهت آنتن تحت تاثیر شرایط بد آب و هوای تغییر می ‌کند بتوانید از فاصله دور به راحتی این جهت را تنظیم کنید.
جهت آنتن تلوزیون در مشهد

جهت آنتن تلوزیون در مشهد

چگونگی عملکرد آنتن تلوزیون مشهد

همانگونه که اشاره شد، آنتن ها بهترین ابزاری هستند که از آن ها برای دریافت امواج تلویزیونی استفاده می کنند. آنتن برای داشتن عملکرد مناسب بایستی به خوبی نصب و تنظیم شود که به هنگام تنظیم جهت یابی آنتن اهمیت بسیار زیادی دارد. هر چه قدر این سه مرحله که شامل نصب، تنظیم و جهت یابی بهتر انجام شود  تصویر بهتر و با کیفیت تر خواهد بود‌. و قطعاً شما نتیجه مطلوبی از آن به دست می آورید.

تمامی امواج تلویزیونی به صورت نور و صدا هستند که توسط آنتن روی گیرنده ارسال می شوند و تلویزیون بدون آنتن توانایی دریافت این امواج را نخواهد داشت. اهمیت استفاده از آنتن به سبب دریافت همین داده های اطلاعاتی از ایستگاه و ارسال آن روی گیرنده های تلویزیون است. شاید از نظر ما آنتن ها به عنوان یک وسیله مهم برای دریافت داده های اطلاعاتی مورد استفاده قرار می گیرند. اما آیا با عملکرد دقیق این دستگاه آشنایی دارید؟ می دانید یک آنتن چگونه این فرایند را طی می کند؟

آنتن به عنوان یک فرستنده می تواند داده های الکتریکی را به امواج الکترومغناطیسی به عنوان گیرنده امواج الکترومغناطیسی را به امواج الکتریکی تبدیل نماید. در واقع این گیرنده امواج الکترومغناطیسی را زمانی که از ایستگاه دریافت می ‌کند طی فرآیندی و با کمک قطعات خود به امواج الکتریکی تبدیل خواهد کرد، در نتیجه در نقش یک فرستنده این سیگنال های الکتریکی را به عنوان امواج الکترومغناطیسی روی گیرنده های تلویزیون به صورت صدا و تصویر ارسال می کند.

گیرنده ها نیز تنها در صورت وجود آنتن می توانند این داده ها را دریا نمایند. بهتر است بدانید تنظیم جهت آنتن نیز در دریافت داده‌های اطلاعاتی بسیار تاثیر گذار می باشد و به همین منظور باید جهت آنتن تلویزیون در مشهد را به درستی تنظیم کنید.

نکات مهم تقویت آنتن تلویزیون برای دریافت تصویر و صدای بهتر

در رابطه با جهت آنتن تلویزیون در مشهد و چگونگی یافتن این جهت اطلاعات زیادی کسب کرده ایم. همچنین آنتن ها به عنوان مهمترین ابزاری هستند که در کنار تلویزیون استفاده بهینه ای از آن ها داریم. یک آنتن خوب و باکیفیت آنتنی است که بتواند نتیجه مطلوبی را به عمل آورد البته شرط داشتن کیفیت خوب نصب صحیح و جهت یابی ایده ‌آل خواهد بود.

گاهی ممکن است با توجه به رعایت تمامی نکات استانداردها و شرایط باز هم کیفیت دریافت تصویر با مشکلاتی مواجه شود که در این صورت می ‌توانید با استفاده از روش‌ های مختلفی آنتن تلویزیون خود را تقویت کنید. برخی از این روش ها عبارتند:

  • بالا بردن ارتفاع آنتن یکی از مهمترین شرایط تقویت آن است. در بسیاری از شرایط نبود سیگنال یا عدم دریافت سیگنال ها به دلیل پایین بودن ارتفاع آنتن از آنتن شما بایستی به سمت قرار بگیرد که هیچ گونه مانعی در برابر آن وجود نداشته باشد. بهتر است بدانید یک آنتن باید ۱۰ تا ۲۰ متر از سطح زمین ارتفاع بگیرد.
  • توصیه می‌ شود از یک تقویت کننده آنتن تلویزیون مناسب استفاده کنید. تقویت کننده های بسیار زیادی در بازار هستند اما آمپلی فایر یکی از بهترین تقویت کننده هایی است که کیفیت مطلوبی را حاصل می کند. ممکن است شما گاهی با رعایت تمامی نکات بهداشتی استفاده از روش های تقویت آنتن نتیجه مطلوب به دست نیاورید، در این صورت می ‌توانید از یک تقویت کننده بسیار مناسب که دریافت سیگنال بسیار قوی دارد؛ استفاده کنید. این تقویت کننده ها به صورت افزونه های سخت افزاری هستند که باید به درستی نصب شوند. بهترین تقویت کننده ها می توانند قدرت آنتن را افزایش دهند و باعث حذف تداخلات سیگنالی گردند. حتی اضافه بار و نویز ها را نیز می توانند به خوبی حذف کرده و یا از بین ببرند.
جهت آنتن تلوزیون در مشهد

جهت آنتن تلوزیون در مشهد

پارامترهای مهم برای تقویت آنتن تلویزیون در مشهد

  • زمانی که شما با تغییر جهت و یا تنظیم ارتفاع نتوانستید کیفیت آنتن را درست کنید. می توانید از یک آنتن کمکی استفاده نمایید. توجه داشته باشید که جهت این آنتن نیز باید در جهت آنتن اصلی قرار بگیرد. چنانچه شما در مشهد زندگی می کنید جهت آنتن تلویزیون در مشهد بایستی به سمت نزدیکترین ایستگاه موجود در آن قرار بگیرد. در واقع از آنتن کمکی زمانی استفاده می کنند که آنتن شما قابلیت دریافت سیگنال چندین کانال را نداشته باشد. بهتر است بین این دو آنتن حتما یک تا دو متر فاصله ایجاد کنید تا عملکرد بهتری از خود نشان دهند.
  • استفاده از یک آنتن مناسب و قرار دادن آن در یک محل مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر شما از یک آنتن هوایی استفاده می ‌کنید باید حتما آن را روی پشت بام و با ارتفاع بالایی قرار دهید؛ اما برای آنتن های رومیزی بهتر است آن ها را در کنار تلویزیون و در نزدیکی گیرنده مورد استفاده قرار دهید. هر چه فاصله هر یک از دو آنتن با گیرنده بیش از حد استاندارد باشد قطعاً موجب ضعیف شدن قدرت دریافت سیگنال در آن تنها می شود.
  • توجه به کابل آنتن اهمیت بسیار زیادی دارد. کابل ها جزو مهمترین محصولات مورد استفاده در اتصال آنتن به تلویزیون هستند. که هنگام تقویت آنتن و یا بهبود کیفیت تصویر کمتر کسی به آن ها توجه می کند. چنانچه آنتن شما کیفیت خوبی نداشته باشد و یا به سبب گذشت زمان با پوسیدگی همراه شود، قطعاً نمی ‌تواند عملکرد صحیحی از خود نشان دهد. شما باید از بهترین و درجه یک ترین کابل کواکسیال برای انتقال این داده‌ های اطلاعاتی استفاده کنید. همچنین طول کابل روی تقویت آنتن تلویزیون بسیار موثر است، هر چه طول کابل مناسب تر و در حالت استاندارد تر باشد قطعاً کیفیت مطلوبی را نیز می ‌تواند انتقال دهد.

نتیجه

امروزه در تمامی خانه ها و موسسات و حتی شرکت های اداری قطعاً از تلویزیون برای اوقات فراغت و همچنین اطلاع رسانی استفاده می کنند. تلویزیون با کمک آنتن می ‌تواند داده ‌های اطلاعاتی را در قالب صدا و تصویر دریافت کند. در واقع این آنتن ‌ها هستند که انرژی الکترومغناطیسی را از ایستگاه های الکتریکی دریافت و آن ها را طی فرآیندی تحت عنوان صدا و نور روی گیرنده می فرستند. آنتن ها بایستی به خوبی تنظیم شوند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن عملکرد صحیح از خود نشان دهند.

تنظیم جهت آنتن اهمیت بسیار زیادی دارد، حال اینکه در شهرهای مختلف این جهت با توجه به محل قرارگیری ایستگاه متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال جهت آنتن تلویزیون در مشهد با جهت آنتن تلویزیون در شهر های همدان، اصفهان، تهران و شیراز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. اما کیفیت آنتن نیز در عملکرد آن بسیار مهم است. برای خرید یک آنتن درجه یک بهتر است با مشاوران فروشگاه برقیجات در تماس باشید.

در فروشگاه برقیجات آنتن های بدون جهت نظیر آنتن آترون به توزیع می رسد. آنتن ‌های آترون به گونه ای طراحی شده اند که بدون جهت هستند. و برای دریافت تصویر بهتر نیاز به تنظیم جهت آنتن نیست. این آنتن‌ ها در همه جهاد می توانم با قدرت عملکرد بسیار بالایی سیگنال های اطلاعاتی را دریافت کنند.

2 دیدگاه در “جهت آنتن تلوزیون در مشهد

  1. حسن نوقابی گفت:

    با سلام ببخشید با عذرخواهی از شما، جهت آنتن به طرف کجا باشد طرقبه، قبله ،کلات ،سرخس فقط خرافی ، خسته نباشید ملا هم میدان که باید جهت آنتن به طرف تقویت کننده باشد ،،

  2. سید محمود گفت:

    سلام و خداقوت
    بفرمایید ایستگاه‌های مشهد در کدام مناطق هستند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *