نورپردازی

راهنمای خرید کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

آیا شما هم به خرید کابل برق مناسب برای دستگاه جوش خود هستید؟ آیا می دانید بهترین کابل دستگاه جوش چه مزیت هایی دارد؟ نقش این‌ کابل ها و اهمیت استفاده از آن ها چیست؟ علم همچنان روبه پیشرفت است و در راستای پیشرفت و توسعه صنایع همچنان شاهد تولید محصولات جدید با کارآیی بهتر هستیم. دستگاه جوش نیز یکی از نیازهای بسیار مهم و کاربردی در صنعت است که اهمیت زیادی در صنایع مختلف دارد. این دستگاه توسط یک کابل مخصوصی انرژی الکتریکی را به نیروی لازمه تبدیل می کند.

این کابل ها بسیار مقاوم و کاربردی هستند و بر اساس پارامترهای مختلفی تقسیم بندی می شوند. کابل دستگاه جوش از لحاظ نوع کارایی خود بسیار ارزشمند می باشد و کیفیت ساختاری آن در کیفیت کاربرد آن تاثیر زیادی دارد. درواقع یک کابل درجه یک دستگاه جوش بایستی مزیت های بسیار زیادی را داشته تا بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. هم اکنون جهت آشنایی بیشتر با کابل برق مناسب برای دستگاه جوش و مزیت ها و انواع آن بهتر است ادامه متن را با دقت بالایی بخوانید.

انواع کابل دستگاه جوش

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش یکی از مهم‌ ترین انواع تجهیزات مورد نیاز برای جوشکاری محسوب می شود. این محصول جهت انتقال انرژی الکتریکی از مدار به دستگاه جوش مورد استفاده قرار می گیرد. و در صورت عدم وجود این کابل، هرگز جریان انتقال پیدا نخواهد کرد. کیفیت جوش به کیفیت کابل و کیفیت انتقال جریان در آن بستگی دارد. مصرف برق در جوشکاری معمولا بسیار زیاد است و به همین دلیل نیاز به کابل هایی با قدرت انتقال بالا اما با کاهش میزان مصرف انرژی می باشد.

این نوع کابل ها به گونه ای طراحی شده اند که علاوه بر اتصال بین دو نقطه می توان حتی به عنوان سیم ارت نیز از آن ها استفاده نمود. قدرت کاربرد و اهمیت این دسته از کابل ها به اندازه ای است که می توان از آن ها به عنوان یک جایگزین مناسب برای کابل‌ های آسیب دیده ماشین آلات صنعتی و ژنراتورها استفاده نمود.

این دسته از کابل ها در مقایسه با دیگر انواع کابل های موجود در بازار دارای انعطاف پذیری بیشتر و مقاومت بالاتر است. انعطاف پذیری بالای این کابل ها به سبب تعداد رشته‌ های بسیار زیاد آن است. که توسط یک لایه عایق بسیار مقاوم پوشش داده شده اند. این کابل ها دارای انواع مختلفی هستند که هر یک مزیت های منحصربفرد خاص خود را دارند.

  • کابل جوش پلاستیکی

یکی دیگر از انواع کابل های پر کاربرد دستگاه جوش شامل نمونه کابل های پلاستیکی است. این نوع کابل دستگاه جوش پلاستیکی است. و در آن ها رشته‌ های بسیار باریکی از مس نیز دیده می شود. این دسته از کابل ها مناسب استفاده برای صنایع و کارگاه‌ ها نیز هستند.

هسته این دسته از کابل ها توسط یک لایه غشائی پوشش داده می شود که مقاومت این نوع کابل را تا حد زیادی افزایش می دهد. جنس پی وی سی لایه این کابل ها مقاومت این کابل را در برابر خراشیدگی، خمیدگی و حرارت بالا افزایش خواهد داد.

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

کابل جوش افشان پر کاربردترین کابل دستگاه جوش

یکی از انواع کابل برق مناسب برای دستگاه جوش شامل کابل افشان است. این نوع کابل خود دارای تنوع بسیار زیادی دارد. که جنس هادی آن ها معمولا از آلومینیوم و مس می باشد. این کابل ها دارای عایق بندی بسیار مقاومی هستند. و همین پوشش مستحکم باعث افزایش طول عمر کابل می گردد.

مقاومت در برابر حرارت و انعطاف پذیری بسیار بالا جزو مهمترین مزیت های یک کابل دستگاه جوش درجه یک محسوب می شود. همچنین این پوشش مقاومت کابل را در برابر مواد شیمیایی و خورندگی افزایش می دهد.

اما این کابل مناسب استفاده برای صنایع نیست و استفاده آن برای مکان هایی نظیر موتور خانه، کوره‌ مذاب و کارخانجات هرگز نباید از آن ها استفاده نمود.

مزیت های کابل دستگاه جوش

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش یکی از انواع کابل های نسوز با مقاومت بسیار بالا است که برای دستگاه جوش از آن استفاده می کنند. از آنجایی که دستگاه جوش، برای انجام جوشکاری نیاز با قدرت الکتریسیته بسیار بالایی می باشد، استفاده از کابل های بسیار قوی نظیر کابل دستگاه جوش نیز الزامی است.

این نوع کابل از لحاظ مقاومت ساختاری و مقاومت انتقال جریان با دیگر انواع کابل ها متفاوت می باشد. این نوع کابل ها به دلیل کاربرد دائم در حرارت و گرمای زیاد باید نسوز باشد. حتی جدا از حرارت زیاد در برابر تمام شرایط آب و هوایی از خود مقاومت نشان دهد. کابل دستگاه جوش دارای مزایای بسیار زیادی می باشد و جنس پی وی سی یکی از محبوبیت های آن به شمار می رود. این کابل ها بسیار پر فروش هستند و دلیل این فروش زیاد، اهمیت کاربرد این کابل است. این کابل دارای مزیت بسیار زیادی می باشد که برخی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • یکی از مهمترین مزیت های کابل دستگاه جوش مقاومت بسیار بالای آن در برابر حرارت بسیار بالا است که دلیل این استحکام زیاد نیز جنس پی وی سی درجه یک کابل می باشد. این مقاومت عایقی در کابل های جوش بسیار بیشتر و بالاتر از دیگر انواع کابل ها است.
  • یک‌ کابل درجه یک دستگاه جوش در برابر آب و رطوبت نیز به خوبی رطوبت دارد و عایق خوبی در برابر رطوبت خواهد بود.
  • اشعه مضر ماورابنفش یکی از مهمترین عنصرهای نابودی کابل ها است؛ چرا که این کابل ها دائما در معرض نور خورشید هستند. کابل مناسب دستگاه جوش نیز در برابر اشعه نور خورشید مقاومت دارد.
  • از آنجایی که جوشکاری در شرایط مختلف انجام می شود و کابل ها نیز دائما در معرض شرایط مختلف هستند، پس باید مقاومت بالایی در برابر سایش و ضربات مکانیکی داشته باشند.

مزیت های مهم کابل دستگاه جوش

  • یک کابل دستگاه جوش مناسب در برابر اکسید شدن و گاز ازن استحکام بالایی دارد.
  • مهمترین مزیت کابل دستگاه جوش درجه یک مقاومت خوب آن در برابر تشعشعات رادیواکتیو و نا محلول بودن است.
  • کابل های دستگاه جوش با توجه به ساختار کلی خود در مقابل الکل ها، مواد نفتی و شیمیایی به شدت مقاوم هستند.
  • انعطاف پذیری یک کابل دستگاه جوش بسیار زیاد است. و این انعطاف باید به گونه ای باشد که حتی در دمای زیر صفر و بالای صفر ثابت باشد.
  • کابل مناسب دستگاه جوش، با توجه به مقاومت زیاد دارای طول عمر بالایی نیز می باشد.
  • قیمت کابل دستگاه جوش مقرون بصرفه است و می توان با کمترین قیمت ممکن بهترین کابل درجه یک را خریداری کرد.

این دسته از کابل ها را پس از گذشت مرحله آزمون مقاومت در مقابل گاز ازن روانه بازار می کنند و به همین دلیل در برابر گاز ازن بسیار مقاوم هستند.

  • مهمترین مزیت کابل دستگاه جوش ویژگی مکانیکی غلاف آن ها و همچنین داشتن روکشی با غلاف ترکیبی است که تا حد زیادی بر مقاومت آن می افزاید.
  • گذشت از مراحلی چون آزمون پارگی و گرما سختی نیز جزو مهمترین مزیت های این کابل است که جزو مراحل قبل از خروج‌ این کابل ها از کارخانه محسوب می شوند.
کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

نکات مهم خرید کابل برق مناسب برای دستگاه جوش

یکی از مهمترین محصولات پر کاربرد در جوشکاری شامل کابل ها هستند. این کابل ها نقش بسزایی در عملکرد دستگاه جوش دارند و به همین دلیل سطح فروش بالایی داشته و روی کیفیت آن ها نیز بسیار تمرکز می کنند. برای جوشکاری نیاز به گرمای بسیار بالایی می باشد و این گرما نیز تنها توسط یک جریان الکتریسیته با آمپر بسیار بالا امکان پذیر خواهد بود.

این جریان بالا باعث ایجاد قوس الکتریکی می شود که همین امر در ذوب الکترودها تاثیر دارد. از این رو استفاده از یک‌ کابل با مقاومت بالا و قدرت انتقال بیشتر در جوشکاری مورد اهمیت قرار می گیرد. برای داشتن یک‌ کابل درجه یک و باکیفیت باید به هنگام خرید پارامترهای بسیار زیادی را مورد توجه قرار دهید. که برخی از آن ها عبارتند از:

  • یکی از مهمترین فاکتورهای مهم خرید کابل برق مناسب برای دستگاه جوش توجه به علامت استاندارد آن است که از لحاظ ایمنی بسیار اهمیت دارد.
  • برند کابل در کیفیت آن بسیار تاثیر دارد و از این رو باید همیشه به دنبال بهترین برندهای بازار باشید.
  • انتخاب نوع کابل متناسب با دستگاه جوش اهمیت بسیار زیادی دارد. یک کابل مناسب باید بتواند حداکثر جریان الکتریکی را برای دستگاه فراهم کند.
  • به درجه تحمل دمای کابل‌ ها بسیار توجه کنید؛ چرا که این درجه حرارت معمولا باید از 70 درجه سانتیگراد تا 105 درجه سانتیگراد باشد.
  • توجه داشته باشید که کابل دستگاه جوش باکیفیت جریان مورد نیاز را کمترین افت ولتاژ جابجا می کند. میزان افت ولتاژ مجاز این کابل ها تا ۴ ولت است.
  • به انعطاف پذیری کابل توجه کنید؛ زیرا یک کابل خوب دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد.

نتیجه

کابل برق مناسب برای دستگاه جوش یکی از انواع کابل های پر کاربرد و مقاوم در بازار است. این نوع کابل در دسته انواع کابل های نسوز و بسیار مقاوم قرار می گیرد که کیفیت آن شرط و لازمه قدرت انتقال جریان در کابل می باشد. این کابل خود بر اساس پارامترهای بسیار زیادی تقسیم بندی می شود و البته مزیت های بسیار زیادی نیز دارند که باعث افزایش طول عمر و قدرت عملکرد آن شده است.

یک کابل دستگاه جوش مناسب جدا از قدرت انتقال بالای جریان الکتریسیته باید کیفیت ساختاری بسیار بالایی نیز داشته باشد تا در برابر تمام شرایط آب و هوایی مقاومت کند. اما به طور کلی اصلی ترین مزیت این دسته از کابل ها مقاومت آن ها در برابر حرارت بالا می باشد. با توجه به اهمیت استفاده از این کابل ها و نقش ایمنی باید به هنگام خرید کابل درجه یک دستگاه جوش به علامت استاندارد آن توجه نمایید.

بهتر است برای خرید کابل درجه یک و قیمت مناسب به مراکز فروش معتبری مراجعه نمایید. شرکت برقیجات یکی از بهترین مراکز فروش مطرح در کشور است انواع کابل باکیفیت کمپانی های مطرح جهان را با کمترین قیمت به فروش می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *