مقالات

علت روشن نشدن آیفون تصویری

علت روشن نشدن آیفون تصویری

دربازکن تصویری به عنوان دستگاه های خاص و پیشرفته هستند که در تمامی ساختمان های مسکونی، اداری و حتی در ساختمان های تجاری می توان از آنها استفاده کرد. آیفون‌های تصویری در ابعاد بسیار متنوع و با برندهای فوق العاده زیادی هستند. دربازکن های تصویری امروزه در مدل های سیاه و سفید و رنگی در بازار وجود دارند. قطعاً هدف همه ما از کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با مدل های منحصر به فرد، خرید بهترین آیفون های تصویری است. گاهی نیز به سبب برطرف کردن مشکلات به وجود آمده در این دستگاه اطلاعاتی کسب می کنیم. ممکن است آیفون های تصویری شما دچار خرابی شده باشند که معمولاً رایج ترین خرابی روشن نشدن آیفون تصویری است.

قطعاً علت روشن نشدن آیفون تصویری می تواند شرایط بسیار زیادی بستگی داشته باشد. همانگونه که مستحضرید آیفون تصویری از قسمتهای بسیار مختلفی تشکیل می شود.

بلندگو، میکروفون، کلید قطع کن، نمایشگر، لامپ ال ای دی، شاسی استارت، کلید تنظیم صدا، کلید تنظیم روشنایی و غیره همگی نمونه ای از قطعات آیفون تصویری خواهند بود. حال چنانچه هر یک از قسمت‌های مختلف آیفون تصویری آسیب دیده باشد قطعا می تواند خرابی های بسیار زیادی را به وجود بیاورد. اما در رابطه با اینکه خرابی مربوط به کدام یک از قسمت های مختلف آیفون تصویری است بایستی به ارتباط آن با قطعات مختلف بپردازید.

برقیجات به عنوان یکی از مراکز توزیع کننده انواع قطعات الکتریکی و صنعتی در کشور است. این مجموعه بهترین آیفون های تصویری ایرانی و خارجی را با کیفیت مطلوب عرضه می کند. می توانید آیفون های تصویری فوق العاده با کیفیت و پیشرفته این مجموعه را در سریعترین زمان ممکن بخرید. اما فروشگاه برقیجات برای حمایت از شما عزیزان در رابطه با مشکلات رایج آیفون های تصویری نیز اطلاعاتی عرضه می کند.

چرا  آیفون تصویری روشن نمی شود؟

همانگونه که اشاره شد، آیفون تصویری به عنوان یک وسیله پرکاربرد در ساختمان خواهد بود. با روی کار آمدن این دستگاه های منحصر به فرد ایمنی نیز تا حدودی افزایش پیدا کرد. اما یکی از مشکلات رایج در این دستگاه ها روشن نشدن آیفون خواهد بود. قطعاً علت روشن نشدن آیفون تصویری می تواند شامل پارامترهای بسیار زیادی باشد. اما بایستی با تک تک دلایل و احتمالات آشنا شده و حتی در رابطه با برطرف نمودن آنها نیز اطلاعاتی کسب کنید.

خرابی مانیتور

اگر مانیتور آیفون تصویری شما روشن نمی شود و مشکل از قسمت مانیتور است، بایستی اقدام به تعویض این قطعه کنید. در واقع ممکن است صفحه مانیتور روشن نشده ولی قابلیت رد و بدل شدن صدا وجود دارد و حتی گاهی می توانید در را نیز باز کنید. در چنین حالتی قطعاً صفحه نمایش مانیتور دچار سوختگی شده و برای تعویض آن نیز بایستی حتما افراد کاربلد این کار را انجام دهند. گاهی تنها صفحه نمایش نیست که دچار خرابی شده حتی هیچ یک از قسمتهای مختلف مانیتور نمی توانند کار کنند. در این صورت برق ورودی ممکن است قطع شده باشد و اگر از قطع نبودن برق ورودی اطمینان حاصل شد میتوانید منبع تغذیه را چک نمایید.

این آسیب‌دیدگی منبع تغذیه به عنوان یکی از رایج ترین مشکلاتی است که مانع از کار کردن آیفون تصویری و باعث از کار افتادن تمامی قسمت‌های مختلف آن می شود.

پس اگر منبع تغذیه آسیب دیده است باید منبع تغذیه این دستگاه را نیز تعویض کنید. البته برای استفاده از منبع تغذیه مجدد باید اطمینان حاصل شود که منبع تغذیه متناسب با این مدل آیفون تصویری را تهیه کرده اید: در غیر این صورت ممکن است دستگاه عملکرد صحیح نداشته باشد.

علت روشن نشدن آیفون تصویری

علت روشن نشدن آیفون تصویری

خرابی برد تغذیه اصلی ترین دلایل خرابی آیفون تصویری و روشن نشدن آن

یکی از مهمترین قطعات به کار برده شده در آیفون های تصویری برد تغذیه خواهد بود. این برد وظیفه دارد تا نیروی مورد نیاز آیفون تصویری را تامین کند. اما ولتاژ ورودی این قطعه ۲۲۰ ولت و از نوع جریان آسیب برق شهری خواهد بود. چنانچه برد آسیب ببیند قطعا دستگاه روشن نمیشود. علت روشن نشدن آیفون تصویری ممکن است به آسیب دیدن برد بستگی داشته باشد. حتی در بسیاری از مواقع تولیدکنندگان از بردهایی با سطح کیفیت پایین برای تولید آیفون های تصویری استفاده می کنند.

قطعاً که به کارگیری برد نامرغوب می تواند باعث به وجود آمدن چنین مشکلات بزرگی شود. پس اهمیت توصیه به خرید برندهای معتبر بدین منظور است که چنین شرکت هایی از قطعات پیشرفته و با کیفیت برای تولید آیفون تصویری استفاده می کنند. معمولاً بردهای تغذیه در مدل خطی و سوئیچینگ هستند که مدل سوئیچینگ آنها بهترین عملکرد و قابلیت را دارد.

این بردها مصرف بهینه داشته و ولتاژ آنها نیز مناسب است و از خازن های بزرگ و با ظرفیت بالا نیز در آنها استفاده نموده اند.

نوسانات برق

نوسانات برق نیز در خرابی آیفون تصویری بدون دخالت نیستند. علت روشن نشدن آیفون تصویری گاهی به سبب نوسانات برق ساختمان خواهد بود. قطعا می دانید که تمامی دستگاه‌های الکترونیکی نظیر آیفون های تصویری برای عملکرد در ولتاژ های خاصی طراحی شده اند. چنانچه جریان برق با نوسانات همراه باشد قطعاً که مانع از عملکرد صحیح این آیفون های تصویری می‌شود. حتی گاهی این نوسانات ممکن است باعث آسیب رسیدن به آیفون تصویری گردد.

قطعاً می دانید که نوسانات برق مهمترین عاملی هستند که می‌توانند دستگاه‌های الکترونیکی به کار برده شده در ساختمان به ویژه ساختمان های مسکونی را خراب کرده یا موتور آنها را بسوزاند. پس این مسئله در رابطه با آیفون های تصویری نیز صدق می کند.

خرابی رله آیفون تصویری

علت روشن نشدن آیفون تصویری گاهی به سبب خرابی رله است. شاید رله مورد استفاده در آیفون تصویری آسیب دیده باشد. همانگونه که مستحضرید رله به عنوان قطعات الکترومکانیکی بسیار مهم و کاربردی در مدار الکتریکی است. این کلیدهای ساده وظیفه مهمی دارند در واقع با قرار گرفتن در مسیر سیم فاز نقش خود را ایفا می کنند. رله ها در بسیاری از وسایل برقی به کار گرفته می شوند. اما این عملکرد به صورت جریان الکتریکی خواهد بود.

در واقع رله مشابه کلیدهای ساده‌ای است که تنها عملکرد آن با این کلید ها تفاوت دارد. رله نیز ممکن است تحت تاثیر شرایط مختلفی آسیب دیده یا حتی بسوزد. پس سوختگی یا آسیب دیدگی رله باعث خاموش شدن آیفون تصویری می شود و می توانید اقدام به تعویض رله دربازکن کنید. توجه داشته باشید که رله نیز خود شامل انواع مختلفی است که شما باید بهترین نوع رله را با سطح کیفیت بالا برای آیفون های خود انتخاب نمایید.

علت روشن نشدن آیفون تصویری

سیم کشی معیوب

سیم کشی معیوب و سری شدن دستگاه از دیگر دلایل خرابی آیفون تصویری و روشن نشدن آن خواهد بود. دلیل توصیه به نصب آیفون های تصویری توسط متخصصین به همین منظور است. چنانچه سیم کشی و نصب آیفون تصویری به درستی صورت نگیرد یا حتی محل قرارگیری آیفون تصویری مناسب نباشد می‌تواند مشکلات بسیار زیادی نظیر همین خاموش بودن دستگاه به صورت ثابت را به وجود بیاورد. می توانید سیم های مربوطه در پشت قسمت دربازکن را مورد بررسی قرار بدهید.

اگر نقصی در سیم کشی بود میتوانید با تعویض آن مشکل را برطرف سازید. توجه داشته باشید که تعمیر آیفون تصویری نیز باید توسط متخصصین کاربلد و حرفه ای انجام شود، در غیر این صورت ممکن است باز هم چنین مشکلاتی در آیفون های تصویری به وجود بیاید. حتی گاهی این مشکلات کوچک می تواند خسارت های بسیار زیادی را به بار بیاورد.

قطع شدن برق ورودی

در بسیاری از مواقع منظور از روشن نشدن مانیتور این است که مانیتور تصویر ندارد و یا کلا به حالت خاموش میباشد. اما علت روشن نشدن آیفون تصویری چیست؟ اگر پاور مانیتور را خاموش کردید و هیچ عکس العملی نشان نداد باید ولتاژ برق ورودی را اندازه بگیرید. چنانچه ولتاژ صفر باشد قطعا که برق ورودی قطع شده است و با بررسی و یافتن مشکل و محل قطعی می توانید خرابی را برطرف کنید. اما چنانچه ولتاژ ۲۲۰ ولت بود به سراغ کابل برق و سوکت پشت مانیتور بروید. این دو قطعه را جدا کرده و حتماً مانیتور مورد نظر را در هر برندی به نمایندگی آن جهت تعمیر ارسال کنید .توجه داشته باشید که هر گونه دستکاری و سهل انگاری می تواند باعث خرابی بیشتر در آیفون های تصویری شود که این به ضرر شما عزیزان خواهد بود.

علت روشن نشدن آیفون تصویری

خرابی صفحه نمایش آیفون تصویری

گاهی مواقع صفحه نمایش روشن نمی شود. به طور کلی مانیتور در هر حالتی خاموش است یعنی دیگر قسمت‌های مانیتور نیز کار نمی کند. اگر تمامی قطعات ذکر شده را موبه‌مو مورد بررسی قرار داده و از سالم بودن تمامی آنها اطمینان داشتید به سراغ ال سی دی آن بروید. در داخل مانیتور قطعه ای به نام ال سی دی وجود دارد که نقش مهمی به عهده دارد. ال سی دی ها شامل نمایشگرهای مخصوصی با صفحه صاف هستند که بیشتر در نمایشگر هایی چون آیفون تصویری مورد استفاده قرار می گیرد.

با به کارگیری ال سی دی نمایشگرها در ابعاد کوچکتری طراحی می شوند که این خود یک قابلیت و مزیت منحصر به فرد می‌باشد. در مصرف انرژی نیز مقرون به صرفه تر هستند و به کارگیری أن‌ها در قطعات نیز قیمت آنها را مقرون به صرفه تر می کند. این نمایشگرها یک لایه ممکن است گاهی آسیب دیده باشد در این صورت آیفون تصویری روشن نمی شود.

علت روشن نشدن آیفون تصویری کوماکس

علت روشن نشدن آیفون تصویری کوماکس می تواند مختلف باشد. اگر مشکلاتی با آیفون تصویری این برند دارید، ممکن است به دلایل مختلفی باشد. در اینجا چند نکته کلی برای رفع احتمالی مشکل روشن نشدن آیفون تصویری کوماکس شده است:

  1. بررسی تامین برق:

    • اطمینان حاصل کنید که دستگاه به درستی به منبع برق متصل شده باشد.
    • باتری درست کار می‌کند و دستگاه به درستی شارژ می‌شود.
  2. بررسی اتصالات و کابل‌ها:

    • مطمئن شوید که همه کابل‌ها و اتصالات به درستی و در جاهای مناسب وصل شده باشند.
    • در صورت وجود کابل‌های آسیب‌دیده، آنها را تعویض کنید.
  3. تنظیمات دستگاه:

    • تنظیمات دستگاه را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه قفل یا تنظیمات خاصی که ممکن است باعث قطع تصویر شود، فعال نیستند.
  4. بررسی دوربین و لنز:

    • مطمئن شوید که لنز دوربین تمیز و بدون خطا است.
    • در صورت نیاز، سطوح دوربین را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید.
  5. بررسی نرم‌افزار و به‌روزرسانی:

    • اگر نرم‌افزار دستگاه به‌روز نیست، آن را به‌روزرسانی کنید.
    • در صورت وجود به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری یا فریمور دستگاه، اجرا کنید.
  6. تماس با پشتیبانی فنی:

    • اگر مشکل باز هم ادامه دارد، با پشتیبانی فنی شرکت سازنده یا فروشنده تماس بگیرید تا راهنمایی دقیق‌تر و مشاوره‌ای دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *