نورپردازی

مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

درباره مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای تا چه حد اطلاعات دارید؟ آیا می دانید این دو لامپ چه تفاوت هایی دارند؟ لامپ ها مهمترین محصولاتی می باشند که از لحاظ نوع کارآیی خود بسیار قابل توجه هستند. این محصول سال هاست که در بازار جولان داده و از بعد ظهور آن صنعت روشنایی شکل گرفت. با گذشت زمان و پیشرفت علم نورپردازی نیز با تولید انواع لامپ مورد اهمیت واقع شد.

این ارزش و اهمیت تا حدی پیش رفت که هم‌ اکنون شاهد تولید هزاران نوع لامپ با مشخصات و مزایای متفاوت در بازار هستیم. لامپ ها به عنوان لوازم اولیه و اصلی در صنعت برق فروش بسیار بالایی دارند. این کاربرد موجب افزایش سطح تولید لامپ اما با کیفیت بهتر و قابلیت بیشتر شده است‌. لامپ های ال ای و رشته ای هر دک دو نمونه از لامپ های موجود در بازار هستند که در ادامه به مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای خواهیم پرداخت.

مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

لامپ های ال دی ای و رشته ای هر دو جزو پر فروش ترین لامپ های موجود در بازار هستند. اگرچه لامپ LED نسل جدید لامپ های رشته ای است؛ اما لامپ های رشته ای هنوز هم به دلیل مزیت های خاص این لامپ‌ طرفداران خاص خود را دارند. هر یک از این لامپ ها دارای ساختار جداگانه ای هستند که می توانند در گروه خود دسته بندی های مختلفی هم داشته باشند.

ناگفته نماند که علم همچنان روبه پیشرفت است و هنوز هم برای افزایش سطح کیفیت و قابلیت این دو محصول کمپانی های بسیاری تلاش می کنند. طرفداران لامپ های ال ای دی معتقدند که این لامپ ها به عنوان نسل جدید و به دلیل کم‌ مصرف بودن دارای مزیت بیشتری هستند و استفاده از آن ها مقرون بصرفه تر می باشد.

اما طرفداران لامپ های رشته ای نیز دلایل خاص خود را برای محبوبیت این لامپ ها دارند. مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای نیز یک هدف مهم برای شناسایی نقاط ضعف و قوت این دو محصول می باشد که برخی از آن ها عبارتند:

  • اثرات محیطی

در مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای می توان به اثرات محیطی این دو و تاثیراتی که بر روی سلامتی دارند، اشاره نمود. بر اساس گفته های حاکی لامپ های رشته ای در مقایسه با لامپ های کم مصرف اثرات زیان آور کمتری برای انسان و محیط زیست دارند.

اما لامپ های کم مصرف با کاهش انرژی مصرفی به سبب وجود جیوه امکان بازیافت آن ها کاهش یافته و باعث آلودگی محیط زیست می شوند.

      • نور ملایم و متمرکز

  • لامپ های کم مصرف با توجه به میزان انرژی کمی که مصرف می کنند، نور ملایم و یکنواختی از خود ساطع خواهند کرد. این نور به صورت گسترده در تمام محیط پخش می شود و تیز و زننده نیست. اما لامپ های رشته ای نور بسیار تیز و زننده ای دارند.
مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

پارامترهای مهم مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

  • میزان مصرف انرژی

لامپ کم مصرف با توجه به نام آن، میزان مصرف انرژی بسیار پایینی دارد و خرید آن ها بسیار مقرون بصرفه می باشد؛ اما لامپ های رشته ای در مقایسه با این لامپ ها انرژی زیادی را مصرف می کنند. این کاهش مصرف انرژی یکی از مهمترین پارامترهای خرید یک لامپ مناسب است و باعث ترغیب مشتری برای خرید لامپ کم مصرف می شود.

  • گرمای تولید شده

در مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای می توان به میزان گرمایی که این دو تولید می کند اشاره نمود. لامپ های کم مصرف با میزان انرژی مصرفی کم نور ملایمی تولید کرده و دیگر انرژی برای تولید گرما ندارند.

در این لامپ ها ۹۰ درصد انرژی به نور تبدیل می شود و گرما تولید نمی کنند. اما لامپ های رشته علاوه بر مصرف میران انرژی زیاد درصد بالایی از آن را به گرما تولید خواهند کرد.

  • نوع ساختار

نوع ساختار این دو لامپ دیگر نکته ای است که هنگام مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای مورد توجه قرار می گیرد. یک لامپ رشته ای را با گاز آرگون پر می کنند که رشته تنگستن درون آن ها بوده و توسط حبابی پوشش داده می شوند.

اما یک لامپ کم مصرف با گازهای مختلفی نظیر نئون، آرگون، زنون، کریپتون و بخار جیوه تشکیل می شود و لوله داخل حبابی این لامپ ها توسط تنگستن طراحی می شوند. ناگفته نماند که تنگستن این لامپ با باریم و اکسیدهای کلسیم پر خواهند شد.

  • شدت نور دائمی

در مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای می توان به شدت نور آن ها اشاره نمود. این شدت نوری در لامپ های رشته ای به مرور کاهش پیدا می کند. و بعد از مدتی نیز می سوزند. اما شدت نوری در لامپ های کم‌ مصرف دائمی است. و دارای طول عمر بسیار بیشتر از لامپ های رشته ای هستند.

نکات مهم خرید لامپ

پس از مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای بهتر است نکاتی را نیز درباره خرید یک لامپ‌ درجه یک در نظر بگیرید. لامپ‌ ها مهمترین لوازم کاربردی هستند که در تمام صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

یک لامپ درجه یک و باکیفیت اگر با رعایت نکات مهم قبل از خرید تهیه شود بی شک طول عمر بالا و عملکرد خوبی خواهد داشت.

  • زمانی که شما برای خرید لامپ مراجعه می کنید، ابتدا بهتر نیست نوع کاربرد آن را در نظر داشته باشید؟ شما قرار است چه نوع لامپی را برای چه مکانی خریداری کنید؟ آیا اشکال، کیفیت، ساختار میزان نوری که ساطع می کند پاسخگوی نیاز ما خواهد بود؟ به عنوان مثال ما نیاز به یک لامپ جهت مطالعه داریم. یا لامپی را برای روشن نمودن کل محوطه حیاط خود می خواهیم. آیا می توان برای این دو کاربرد از یک لامپ استفاده نمود؟
  • نکته مهم دیگر در نظر داشتن میزان روشنایی لامپ و همچنین مقدار مصرف ولتاژ آن است. معمولا افراد باهوش به سراغ لامپ هایی با کیفیت عالی، میزان مصرف انرژی بسیار پایین با نور تولیدی ملایم می روند.
  • در زمان خرید یک لامپ مناسب کم‌ مصرف واحد اندازه گیری آن را بر حس وات توجه نکنید بلکه به واحد اندازه گیری لومن بسنده کنید. زیرا از وات به منظور بررسی و روشنایی استفاده خواهند کرد.
  • اما وات برای اندازه گیری میزان مصرف انرژی برق است و این پارامتر باید برای ما در اولویت باشد. در این صورت شما لامپی را خریداری می کنید که از لحاظ میزان مصرف انرژی بسیار مقرون بصرفه خواهد بود و روشنایی بهینه ای را به صورت متمرکز در محیط پخش خواهد کرد.

مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای

پارامترهای اصلی خرید لامپ درجه یک

لامپ های رشته ای از همان ابتدای تولید تا به کنون تنها با یک ساختار و یک رنگ در بازار وجود داند. اما تنوع لامپ های LED بسیار زیاد است. و بیش از صدها مدل لامپ کم مصرف ال ای دی در بازار با یکدیگر رقابت می کنند. تنوع رنگی این لامپ ها نیز بسیار است و نورهای آفتابی و مهتابی آن از لحاظ استانداردها توصیه می شود.

توجه به رنگ لامپ مهمترین پارامتر خرید یک لامپ درجه یک است. ما به دنبال لامپی نیستیم که کیفیت نوردهی خوبی داشته و از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. بلکه هدف اصلی حفظ سلامتی خود انسان نیز خواهد بود.

  • گارانتی نیز از دیگر مزیت های خرید یک لامپ درجه یک و البته نکات مهم خرید به شمار می رود. لامپ های کم مصرف معمولا با ضمانت و دارای گارانتی هستند که در صورت احتمال بروز مشکل بتوان آن را تعویض نمود.
  • قیمت لامپ دیگر پارامتر مهمی است که شما باید حتما به آن توجه کنید. برای اینکه یک لامپ درجه یک را با قیمت مناسبی خریداری کنید، بهتر است به مراکز فروش معتبر مراجعه فرمایید. فروشگاه برقیجات نیز یکی از مراکز فروش مطرح لوازم الکتریکی در کشور است که بهترین لامپ های باکیفیت را با مناسب ترین قیمت توزیع می کند.
  • برند لامپ نیز در خرید و کیفیت بسیار تاثیر گذار است. که در این راستا ما خرید لامپ نمانور را توصیه می کنیم.

نتیجه

نورپردازی و روشنایی از جنبه های مختلف بسیار مورد توجه قرار دارد. این اهمیت و توجه به سبب نیاز در صنایع مختلف پر رنگ‌ تر شده است. و باعث برجسته تر شدن نقش لامپ ها می شود. لامپ یکی از ضروری ترین نیازهای اساسی در هر حوزه و صنعتی می باشد که از گذشته تا کنون به اشکال مختلفی هنرنمایی کرده است‌.

لامپ های رشته ای ابتدایی ترین نوع لامپ هایی هستند. که هم اکنون نیز در بسیاری از مکان ها شاهد استفاده از آن ها هستیم. با پیشرفت علم کم کم لامپ های نسل جدید نظر لامپ ال ای دی با مشخصات بهتر به تولید رسیدند. هر یک از این لامپ ها به نوبه خود مزایا و معایبی دارند که مشتریان ترغیب به خرید می کنند. انجام مقایسه لامپ ال ای دی با رشته ای به ما این امکان را می دهد تا با مزایا و مشخصات هر یک بهتر آشنا شویم.

اما به طور کلی برای داشتن یک لامپ مناسب باید هنگام خرید به کیفیت و علامت استاندارد لامپ توجه نمود و حتما از فروشگاه های قابل اعتماد خرید کنیم. فروشگاه برقیجات، یکی از بزرگترین و مطرح ترین مراکز فروش انواع لوازم برقی اعم از انواع لامپ در کشور است. این مرکز فروش بهترین لامپ های درجه یک را با نازلترین قیمت ممکن به صورت اینترنتی به دست شما مشتریان عزیز می رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *