مقالات

چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

آیا می دانید چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟ با پارامترهای تاثیرگذار در افزایش قدرت دریافت سیگنال تلویزیون آشنایی دارید؟ تلویزیون یکی از بهترین و پر مصرف ترین گیرنده هایی است که همه ما به هنگام اوقات فراغت از آن استفاده می کنیم. کیفیت  و تصویر دریافتی تلویزیون به کیفیت آنتن مورد استفاده بستگی دارد. و به طور کلی می ‌توان گفت داده ‌های اطلاعاتی نظیر صدا و تصویر یا حتی ویدیو ها توسط آنتن تلویزیون از مرکز ارسال دریافت و به تلویزیون ارسال می شوند.

ممکن است در بسیاری از مواقع این سیگنال ها به تلویزیون ارسال نشود. که در این صورت می گوییم، چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟ دلایل بسیار زیادی می تواند باعث به وجود آمدن این مشکلات شود. که در ادامه توضیحات کامل تری را در رابطه با قدرت دریافت سیگنال و همچنین پارامترهای تاثیرگذار روی عدم دریافت سیگنال تلویزیون اشاره خواهیم کرد.

چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

افت سیگنال یکی از رایج ترین مشکلاتی است که ما در هنگام تماشای تلویزیون با آن مواجه خواهیم شد. به طور کلی می توان گفت کیفیت و صدای مطلوبی از تلویزیون دریافت خواهیم کرد که دلیل این مشکل قطعاً از آنتن تلویزیون خواهد بود. چرا که آنتن ها به عنوان یکی از قطعات مهم و پر کاربرد وظیفه دریافت سیگنال ها از مرکز ارسال و همچنین ارسال آنها به تلویزیون ها را دارند. در حالی که مشکلات زیادی می تواند باعث شود که افت سیگنال به وجود آید. و ما بگوییم چرا تلویزیون سیگنال ندارد که برخی از آنها شامل موارد زیر می باشد.

  • یکی از رایج ترین دلایل اصلی افت سیگنال عدم استفاده از یک آنتن مناسب است. چرا که آنتن ها را متناسب با شرایط محیطی در انواع مدل های مختلفی استفاده می کند. به عنوان مثال در مناطقی که دریافت سیگنال در آنها ضعیف است. شما باید از یک آنتن قوی یعنی آنتن های هوایی خریداری نمایید. که در این راستا ما آنتن آترون را توصیه می کنیم.
  • یکی دیگر از مشکلات مهمی که می تواند باعث عدم دریافت سیگنال شود اتصالات نادرست آنتن تلویزیون خواهد بود. همانگونه که مستحضرید آنتن را توسط کابل مخصوصی به عنوان کابل کواکسیال به تلویزیون نصب می کند ممکن است در دو قسمتی که این کابل به تلویزیون و آنتن اتصال می یابد به خوبی این اتصال صورت نگرفته باشد.
  • یکی از دلایلی که سیگنال ها را کاهش می دهد پوسیده شدن قسمت های مختلف آنتن است. که به مرور زمان اتفاق می افتد. همانگونه که می دانید آنتن در مرز شرایط آب و هوایی مختلف قرار دارد. و ممکن است تحت تاثیر هر یک از این شرایط آسیب ببیند و یا بپوسد. این پوسیدگی قسمت های مختلف آنتن که می تواند شامل قسمت اتصال یا حتی کابل و دیگر قسمت های آنتن باشد، باعث می‌ شود تا سیگنال ها به خوبی دریافت و یا ارسال نشوند.

دلیل ضعیف بودن سیگنال تلوزیون

  • گاهی نیز به سبب وزش های شدید باد ممکن است آنتن جابجا شود که این جابجایی باعث می شود. جهت آنتن در جهت دریافت داده های اطلاعاتی از طرف مرکز ارسال قرار نگیرد. و در این صورت سیگنال ها دریافت نشوند. و یا کیفیت مطلوبی از دریافت سیگنال نخواهیم داشت.
  • چنانچه شما از آنتن هوایی استفاده می کنید اگر این آنتن در ارتفاع خوبی قرار نگیرد. بی شک سیگنال ها نیز به خوبی دریافت نمی ‌شوند. یک آنتن هوایی با کیفیت باید به گونه ای قرار بگیرد که به راحتی داده‌ های اطلاعاتی را دریافت نماید. به طور کلی باید گفت هیچ مانعی در مقابل آنتن و همچنین سیگنال های اطلاعاتی قرار نگیرد.
  • چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟ شاید در قسمتی از کابل بریدگی ایجاد شده باشد و همین بریدگی باعث عدم ارسال سیگنال های دریافتی از مرکز ارسال به گیرنده های چون تلویزیون شود.
چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

راهنمای خرید بهترین آنتن تلویزیون

اکنون که متوجه شدیم چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟ بهتر است با نکات مهم بهترین آنتن تلوزیون نیز آشنا شویم. آنتن مهمترین قطعات الکتریکی هستند که جهت دریافت سیگنال های اطلاعاتی از آن استفاده می کنند. حال اینکه کیفیت کارایی این آنتن ها به کیفیت ساختاری آنها بستگی دارد که به هنگام خرید بایستی به آن توجه ویژه ای داشته باشید. آنتن ها به عنوان برترین قطعات دریافت سیگنال باید متناسب با نوع نیاز ما انتخاب شوند؛ اما چگونه بهترین آنتن باکیفیت را خریداری کنم؟ قبل از خرید هر محصولی نظیر آن تنها ما باید اطلاعات بسیار زیادی درباره آنها کسب نماییم. تا بتوانیم محصول مورد نظر را با مشخصات مورد نظر خریداری کنیم، همچنین که این اطلاعات به ما کمک می کند تا آنتن را با قیمت مقرون به صرفه تری بخریم.

حال این که فاکتورهای بسیار زیادی در این مورد حائز اهمیت قرار می گیرد که مهمترین آنها توجه به برند آنتن است؛ چرا که آنتن ها را کمپانی های بسیار زیادی با سطح کیفی مختلفی تولید و روانه بازار می ‌کنند.

برای اینکه بهترین آنتن مورد نظر دسترسی پیدا کنیم باید ابتدا درباره برندهای معتبر آنتن های تلویزیون اطلاعات کاملی کسب کنیم تا بتوانیم بهترین برند مشهور جهان را خریداری نماییم.

  • انتخاب آنتن بر اساس میزان مسافت محل مورد نظر با مرکز ارسال داده های اطلاعاتی نیز اهمیت دارد شما باید آنتن را متناسب با فاصله با مرکز ارسال انتخاب نمایید تا آنتن عملکرد بهتری داشته باشد و سیگنال ها را با قدرت بسیار بالاتری دریافت نماید. چنانچه شما در بیرون از یک شهر زندگی می کنید و با مرکز ارسال داده‌ های اطلاعاتی فاصله بسیار زیادی دارید پیشنهاد می شود از آنتن های برقی استفاده کنید که با دریافت سیگنال آنها بسیار زیاد خواهد بود. اما آنتن های هوایی نیز بهترین گزینه انتخابی برای چنین مناطقی به شمار می رود.

نکات مهم انتخاب و خرید آنتن باکیفیت و مناسب

  • نوع دریافت امواج را نیز مورد توجه قرار بگیرید چرا که امواج به دو صورت آنالوگ و دیجیتال دریافت خواهند شد. چنانچه تلویزیون شما آنالوگ باشد پس آنتن شما نیز باید مخصوص داده های آنالوگ ای خریداری شود. اما اگر امواج دیجیتال ای دارید، بایستی آنتن های دیجیتالی را با کیفیت بالای خریداری نمایید تا بتواند پاسخگوی نیاز گیرنده های پیشرفته دیجیتالی شما باشد.
  • قدرت گیرندگی امواج را نیز در نظر بگیرید که در انتخاب یک آنتن با کیفیت بسیار تاثیر دارد. قدرت امواج دریافتی به فاصله مرکز ارسال تا منطقه شما در آن قرار دارید نیز بستگی خواهد داشت.
  • گارانتی دیگر فاکتور بسیار مهمی است که به هنگام خرید یک آنتن مناسب باید آن را در نظر بگیرید چرا که برای خرید هر محصولی گارانتی ضامن خرید هوشمندانه و باکیفیت خواهد بود.
  • این روزها آنتن ها را می توان به همراه یک تقویت کننده مناسب خریداری نمود این تقویت کننده ها به آنتن ها کمک می کنند تا امواج را با قدرت بسیار بالاتری دریافت کنند و همچنین نویزها را نیز به راحتی حذف نمایند.
  • قیمت دیگر مسئله ای است که در خرید یک آنتن مناسب بایستی آن را مورد اهمیت قرار داد. چرا که اکثر مشتریان تنها به سراغ محصولات گران قیمت می روند و بر این باور هستند که آن تنهایی گرانتر کیفیت بهتری دارند. بهتر است بدانید این روزها واسطه گران بسیار زیادی در سطح شهر و بازار فعالیت می کنند. که ممکن است برند های بی کیفیت را با قیمت بالاتری به شما بفروشند. گاهی نیز با خرید یک آنتن ارزان قیمت باز هم صاحب یک محصول بی کیفیت خواهید شد. پس بهتر است قیمت را نیز در کنار دیگر مشخصات مقایسه کرده و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب نمایید. قبل از اینکه از خود بپرسید چرا تلویزیون سیگنال ندارد بهتر است به این سوال پاسخ دهید که آیا به هنگام خرید آنتن به پارامترهای مهم خرید توجه کرده اید که یک آنتن با کیفیت را خریداری نمایید.
چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

نتیجه

تلویزیون یکی از لوازم الکتریکی پر مصرفی است. که در تمامی خانه ها و حتی اکثر ساختمان های اداری از این دستگاه الکتریکی استفاده می کنند. تلوزیون جهت کارایی و عملکرد خود به انرژی الکتریکی نیاز دارد و به نوعی می ‌توان گفت توسط برق کار می کند. اما صدا و تصویر تلویزیون توسط محصولات الکتریکی دیگری نظیر آنتن ها دریافت می ‌شود که کیفیت دریافت سیگنال های اطلاعاتی به کیفیت آنتن و کارایی آن بستگی خواهد داشت. پ

گاهی ممکن است سیگنال های دریافتی از مرکز ارسال داده ها به خوبی دریافت نشود و حتی آنتن در ارسال این داده ها به تلویزیون دچار مشکل شود که نتیجه آن عدم دریافت سیگنال از طرف تلویزیون خواهد بود. در چنین مواقعی ما صدا و کیفیت خوبی را دریافت خواهیم کرد و گاهی نیز با نویزهای زیادی همراه خواهد شد. اما چرا تلویزیون سیگنال ندارد؟

باید گفت که پارامترهای زیادی در این زمینه تأثیر دارند که عدم نصب صحیح و همچنین استفاده نکردن از یک آنتن درست می ‌تواند از مهمترین پارامترهای تاثیرگذار روی کیفیت دریافت سیگنال باشد. ما می توانیم با استفاده از شاخصه های مهم تقویت سیگنال تلویزیون و یا دریافت سیگنال آنتن را تقویت کرده و باعث بهبود دریافت سیگنال ها و یا داده‌ های اطلاعاتی شویم.

به طور کلی باید گفت که اگر ما یک آنتن با کیفیت را انتخاب و متناسب با منطقه خود آن را خریداری نمایید قطعاً آنتن عملکرد خوبی  خواهد داشت. اما بهترین آنتن درجه یک را از کجا خریداری کنم؟ برای خرید انواع آنتن تلویزیون مراکز بسیار زیادی وجود دارد که اما پیشنهاد می کنم برای دسترسی به بهترین آنتن های درجه یک و قیمت مناسب فروشگاه برق ایجاد مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *