نورپردازی

تفاوت لامپ led و smd

تفاوت لامپ led و smd

با تفاوت لامپ led و smd آشنایی دارید؟ آیا می دانید هر یک از این لامپ ها چه مزایایی دارند و یا با انواع لامپ های ال ای دی و یا اس ام دی آشنایی دارید؟ لامپ ها یکی از مهمترین محصولات روشنایی به شمار می روند که اهمیت بسیار زیادی از لحاظ نوع کاربرد و عملکرد خود دارد. صنعت روشنایی یکی از بزرگترین صنایعی است که در برگیرنده هزاران نوع لامپ در انواع مدل، طرح، رنگ، ابعاد، ساختار و قابلیت مختلف می باشد.

لامپ های led و همچنین لامپ های smd هر دو جزو بی نظیرترین لامپ های پر فروش بازار به شمار می روند. هر دو این لامپ ها را به منظور ایجاد روشنایی طراحی می کنند؛ اما تفاوت هایی میان این دو لامپ وجود وارد. حال اینکه این تفاوت ها می توانند شامل مزایا و یا معایب هر یک از لامپ‌ها باشد. حتی مشخصات و قابلیت های این دو لامپ نیز در لیست تفاوت های این لامپ ها قرار می گیرند.

اما بهتر است بدانید این دارای مشخصات، مزایا و حتی عملکردی مشابه هستند که با شناخت تفاوت ها، مشترکات نیز برای شما مشخص خواهد شد. اما این تفاوت ها به شما کمک می کند تا اقدام به خرید بهترین لامپ مناسب نوع کارآیی خود کنید. در ادامه درباره تفاوت لامپ led و smd توضیحات بیشتری ارائه می دهیم.

مهمترین تفاوت لامپ led و smd

لامپ های ال ای دی و اس ام دی هر دو جزو لامپ های مطرح بازار هستند که با تکنولوژی خاصی طراحی شده اند. آشنایی با تفاوت لامپ led و smd ابتدا به شناخت سطحی هر یک از این دو نیاز دارد. لامپ LED یکی از لامپ های پر فروش با تکنولوژی جدید است که از یک یا چند LED تشکیل می شود. این لامپ ها در انواع مختلفی طراحی می شود. که جدا از تامین روشنایی به منظور استفاده در دکوراسیون‌ نیز به کار می رود.

هم اکنون لامپ های ال ای دی یکی از پر مصرف ترین انواع لامپ هایی هستند. که به عنوان لامپ های کم مصرف نیز شناخته می شوند. اما لامپ های smd شامل ال ای دی هایی با تکنولوژی اس ام دی هستند. در این لامپ ها تمامی اعضا یا قطعات را روی مدار چاپی آن تعبیه کرده اند.

بوردها لامپ های SMD دارای ضخامت کمی هستند. و می توان به راحتی توسط چسب مخصوصی آن ها را روی بورد قرار داد. تفاوت لامپ led و smd بسیار است که برخی از آن ها شامل:

  • در مقایسه با تفاوت لامپ led و smd باید گفت که لامپ های ال ای دی یک نوع دیود انتشار کننده نور یا دیود نوری هستند. یک نوع قطعه‌ الکترونیکی در این لامپ ها وجود دارد که در زمان عبور جریان برق نور تولید می‌ کنند. حال اینکه لامپ های اس ام دی خود یک نوع لامپ ال ای دی محسوب می شوند‌.
  • لامپ های ال ای دی انرژی کم مصرف و میران حرارت کمی نیز تولید می‌ کنند. درصد بالای انرژی در این لامپ ها به نور تبدیل خواهد شد. و روشن و خاموش شدن آن بدون هیچ وقفه ای صورت می گیرد. لامپ های اس ام دی را توسط لحیم کاری و بدون سوراخ روی برد الکترونیکی می سازند. و دیودهای نوری آن روی یک برد یا چیپ در کنار هم هستند.

"تفاوت لامپ led و smd

نتیجه

آشنایی با تفاوت لامپ led و smd به شما کمک می کند تا از میان انواع لامپ های درجه یک و کاربردی بهترین مورد را متناسب با نوع نیاز خود انتخاب نمایید. صنعت روشنایی بزرگ‌ ترین صنایعی است که با استفاده از انواع مختلف لامپ‌ ها این صنعت بزرگ و کارآمد شکل می‌ گیرد. در این صنعت اگرچه از تجهیزات و وسایل بسیار مختلفی به‌ منظور برقراری روشنایی استفاده می‌ کنند؛ اما لامپ‌ ها مهم‌ ترین وسایلی هستند که بدون آن‌ ها هرگز این روشنایی امکان‌ پذیر نخواهد بود.

حال این که لامپ‌ ها از دیرباز تا کنون در انواع مختلفی به تولید رسیده‌ اند. که هر یک از آن‌ ها دارای قابلیت‌ ها و ساختار خاصی می‌ باشند. لامپ‌ های ال ای دی و لامپ های اس ام دی هر دو یکی از رایج ترین انواع لامپ‌ های موجود در صنعت روشنایی محسوب می‌ شوند.

حال این‌ که لامپ ال‌ ای‌ دی یکی از لامپ‌ های نسل جدیدی به شمار می‌ رود که بسیار کم مصرف بوده و میزان انرژی کمی نیز جهت تأمین روشنایی مصرف می‌ کند و همچنین حرارت تولیدی آن نیز بسیار ناچیز خواهد بود. اما لامپ های اس ام دی را می‌توان جزئی از لامپ‌ های ال‌ ای‌ دی برشمرد که در ساختار آن‌ ها از تکنولوژی ال‌ ای‌ دی استفاده کرده‌ اند و در ابعاد کوچک و حتی رنگ‌ های مختلفی به تولید می ‌رسند.

هر یک از این لامپ‌ ها علاوه‌ بر کاربرد خود می‌ توانند به منظور طراحی دکوراسیون مورد استفاده قرار بگیرند. کیفیت هر یک از این لامپ ها بسیار اهمیت دارد و بهتر است از مطرح ترین مرکز فروش انواع تجهیزات الکتریکی یعنی فروشگاه برقیجات اقدام به خرید نمایید. این مرکز فروش به صورت دائمی و اینترنتی میزبان پاسخگویی شما مشتریان عزیز است. این یک فرصت استثنایی و ناب برای شما مشتریان عزیز جهت دسترسی به بهترین لامپ های قیمت مناسب می باشد.

1 دیدگاه در “تفاوت لامپ led و smd

  1. ناشناس گفت:

    کاملا متوجه شدیم که کدام بهتره و کدام مقرون بصرفه تره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *