نورپردازی

کلید دیمر و کاربرد آن

کلید دیمر و کاربرد آن

کلیدهای بسیار متعددی در سیم کشی ساختمان استفاده می کنند. از بی نظیرترین و کاربردی ترین کلیدها می توان به کلید دیمر و کاربرد آن اشاره نمود. این قطعات پرکاربرد در پروژه های الکترونیکی نقش مهمی دارند. ‌در واقع کلید دیمر به عنوان کلیدهای مخصوصی است که از آن برای کاهش و افزایش نور چراغ استفاده خواهند نمود. نورپردازی و روشنایی یکی از مهمترین المان ها برای هر مجموعه خواهد بود، حال در بسیاری از مکان ها شدت نور بسیار اهمیت دارد. حتی از نظر نورپردازی یا زیبایی آن نیز مورد توجه است از این رو می‌توان برخی از سیستم های روشنایی را به راحتی تنظیم نمود.

البته این شدت نور سیستم روشنایی است که قابل تنظیم خواهد بود. با کمک این دیمرها امکان کم و زیاد کردن شدت نور چراغ به راحتی وجود دارد. این وسیله برای کنترل شدت نور سیستم روشنایی طراحی شده است.

دیمرها کاربرد بسیار وسیع تری در بسیاری از صنایع دارند. امروزه در بسیاری از ساختمان ها از این کلیدهای مخصوص استفاده می کنند. یکی از اجزای مهم کلیدهای دیمر ترایاک می باشد. در واقع این قطعه قسمتی از موج متناوب به ولتاژ ورودی را که جهت خلق روشنایی عبور می کند را نگه می دارد. ترایک مانع از عبور این موج متناوب به ولتاژ ورودی خواهد شد. دیمر نیز به صورت خاصی در مدار قرار می گیرد و نحوه قرار گرفتن آن به صورت سری با مصرف کننده است.

این قطعه برای کنترل ولتاژ ورودی ایفای نقش می‌کند. دیمرها از نظر شکل مشابه کلیدهای معمولی طراحی شده اند و دارای دو ترمینال خروجی هستند. حال اینکه از ترمینال قسمت پشتی یک رشته سیم دارد. یک رشته سیم نیز از خروجی آن و ترمینال دیگر پشت به چراغ قوه دیگر مصرف کننده ها متصل میشود.

انواع کلید دیمر

دیمرها به عنوان کلیدهای مخصوص کاربردی در صنعت روشنایی ایفای نقش می‌کنند. این تجهیزات با کم و زیاد کردن شدت نور روی زیبایی نورپردازی تاثیر فوق‌العاده زیادی خواهند داشت. اما بد نیست بدانید گیمرها خود به عنوان یک نوع قطعات الکتریکی در مدار الکترونیکی دارای انواع مختلفی هستند. در صورت آشنایی با کلید دیمر و کاربرد آن و همچنین انواع کلید دیمر می توانید بهترین دیمرها را برای محل مورد نظر خود تهیه کنید:

دیمر مکانیکی

دیمرهای مکانیکی خاص ترین نوع کلیدهای دیمر در بازار هستند. این کلیدها دارای ساختمان بسیار ساده ای می باشند و البته استفاده از آن‌ها نیز کار دشواری نخواهد بود. در این دیمرها از یک پیچ تنظیم برای کم و زیاد کردن میزان ولتاژ استفاده می کنند. در واقع شما با کمک این پیچ تنظیم می‌توانید ولتاژ را به راحتی کاهش یا افزایش دهید. معمولاً دیمرهای مکانیکی در بیشتر انواع محصولات روشنایی یا لامپ ها قابل استفاده خواهند بود.

برای به کارگیری این دیمرها نیازی به سیم کشی ساختمان به صورت مجدد نیست، بلکه می توان به آسانی و بدون هیچگونه دستکاری و تغییری در سیستم برق قدیمی دیمر مکانیکی را نیز در کنار آن نصب کرد. البته دیمرهای مکانیکی نیز خود در انواع مختلفی هستند. مدل های دیمر مکانیکی چرخشی به عنوان کاربردی ترین این دیمرها بیشتر در ابزار آلات صنعتی کاربرد دارند.

با کمک این دیمرها به راحتی تنظیم سرعت گردش موتور امکان پذیر است. با وجود دیمر در کلید و ابزار قطعاً با کمک آنها سرعت گردش تیغه به راحتی نیز تنظیم می شود. با این حساب شما می توانید سرعت مورد نیاز خود را در این دستگاه تنظیم کرده و به راحتی آن را مورد استفاده قرار دهید. دیمرهای مکانیکی در هر مدلی قیمت مقرون به صرفه نیز دارند.

کلید دیمر و کاربرد آن

دیمر لمسی

 دیمرهای لمسی را می‌توان به عنوان خاص ترین دیمرها در مقایسه با دیمرهای مکانیکی برشمرد که قابلیت‌های بیشتری دارند. چرا که این دیمرها نسل جدید دیمرهایی هستند که جایگزین دیمرهای مکانیکی شده‌اند. به طور کلی دیمر لمسی یک مدل پیشرفته‌تر در مقابل دیمرهای مکانیکی می باشد و چنین قابلیتی دارند تا میزان ولتاژ دستگاه های مورد نظر را به صورت خودکار تنظیم و یا حتی آنها را به راحتی تغییر دهند.

با کمک این دیمرها حتی میزان روشنایی بسیاری از دستگاه‌ها نظیر گوشی به راحتی امکان پذیر می باشد و البته این پروژه به صورت خودکار انجام می شود. این دسته از دیمرها برای کنترل مصرف انرژی و صرفه جویی در آن ایفای نقش می‌کنند. قابلیت تنظیم به صورت دستی و کنترل از راه دور نیز توسط برنامه های مخصوص با کمک این دیمرها وجود دارد.

دیمر هوشمند

دیمر هوشمند دیگر نمونه دیمرهای منحصر به فرد است. این دیمرها پیشرفته ترین، قدرتمند ترین و با کیفیت ترین دیمر نسل جدید در بازار می‌باشد. این مدل‌ در مقایسه با دیمرهای لمسی و مکانیکی قدرت و عملکرد بهتر و مفهومی تری دارد: البته با این تفاوت که حتی قیمت دیمرهای هوشمند نیز بالاتر است. از نظر شکل ظاهری دیمرهای هوشمند تقریباً مشابه مدل های لمسی هستند اما نوع پروسه فعالیت آنها به مراتب بیشتر و بهتر خواهد بود.

در این دیمرها تنظیم به صورت دستی و البته با کمک ریموت و برنامه های مخصوص از راه دور امکان پذیر می‌باشد. این گونه دیمرها تنها قابل استفاده در مصارف هوشمند هستند. در واقع از نظر نوع کاربرد در این قطعات محدودیت‌هایی وجود دارد. نمی‌توان دیمرهای هوشمند را در هر زمان و برای هر یک از دستگاهها یا سیستم هایی استفاده کنید.

کلید دیمر و کاربرد آن

مزایای منحصر به فرد دیمر

همانگونه که اشاره شد، دیمر به عنوان خاص ترین کلیدهای منحصر به فرد کاربردی در مدار برق است. آشنایی با کلید دیمر و کاربرد آن باعث می شود تا شما در رابطه با این قطعه اطلاعات دقیق تری به دست بیاورید. البته دیمر را نمی توان برای هر نوع محصول روشنایی به کار برد: بلکه قابل استفاده برای پروژکتور و یا چراغ هایی هستند که در آنها قابلیت به کارگیری دیمر وجود داشته باشد. بسیاری از محصولات روشنایی نظیر چراغ های کم مصرف فاقد این ویژگی منحصر به فرد هستند.

اما در صورتی که در برخی از لامپ ها نظیر لامپهای رشته ای این قابلیت وجود دارد. اما یکی از مهمترین نکاتی که باعث محبوبیت دیمرها میشود مزایا و مشخصات آنها است. ما با اکتفا به ویژگی های خاص هر محصولی اقدام به خرید آن می کنیم. این ویژگی های منحصر به فرد عبارتند از:

• صرفه جویی در مصرف انرژی برق از مهمترین ویژگی‌های خاص دیمرها به شمار میرود. همانگونه که مستحضرید همه افراد هنگام خرید به دنبال تجهیزاتی هستند که در مصرف انرژی صرفه جویی داشته باشند، پس چه چیزی بهتر از به کارگیری دیمر که چنین وضعیتی را دارد. البته این کلید با کاهش ولتاژ ورودی مصرف انرژی الکتریکی را نیز کاهش می‌دهد.

• طول عمر بالا هم به عنوان دیگر مزیت خاص یک کلید دیمر شناخته می‌شود. زمانی که انرژی مصرفی دیمر کاهش یابد قطعاً طول عمر آن نیز بیشتر خواهد شد.

• قیمت کلید دیمر بسیار مقرون به صرفه است و این پارامتر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که قطعاً همه ما به دنبال آن خواهیم بود.

• امکان کم و زیاد کردن نور چراغ با به کارگیری دیمرها وجود دارد: پس با این حساب روی نورپردازی و زیبایی نورپردازی تاثیر خواهد گذاشت.

کلید دیمر و کاربرد آن

برندهای معتبر دیمر موجود در بازار

در رابطه با اینکه کلید دیمر و کاربرد آن چیست اطلاعاتی عرضه شد. این قطعات سیستم عملکرد خاصی دارند و امروزه در بسیاری از تجهیزات از آنها استفاده می کنند. اما از نظر به کارگیری هر نوع دیمری و برای هر کاربردی محدودیت هایی ایجاد شده است. در واقع تنها می توان دیمرهای خاصی را برای مصارف خاصی به کار برد. برای خرید دیمر قطعاً شما مشتریان عزیز همیشه به دنبال بهترین مدل‌های آن هستید.

معمولا مدل های نسل جدید از همه نظر به ویژه عملکرد، طول عمر و قابلیت ها ارزشمند تر خواهند بود. از طرفی قیمت دیمر بر اساس تمامی مشخصات این قطعه و تکنولوژی آن تعیین می گردد. شما کاربران به دنبال دیمرهای نسل جدید با کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه میباشید. برای دسترسی به چنین دیمرهایی باید حتما از شرکت های معتبر تولید کننده یا توزیع کننده خرید کنید.

برندهای بسیار زیادی از دیمر در بازار عرضه می‌شود. بهترین برندهای معتبر دیمر در بازار قطعاً محصولاتی با کیفیت مطلوب و مورد رضایت شما کاربران است. برندهایی نظیر برند پارس الکتریک، برند خیام الکتریک، برند ایران الکتریک، برند نمانور و غیره همگی به عنوان خاص ترین و محبوب ترین برندهای موجود در بازار هستند. پس به دنبال چنین برندهای مطرحی باشید که دیمرهایی بی نظیر را طراحی می‌کند.

برای دسترسی به چنین محصولاتی نیز از مجموعه برقیجات می توانید به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهید. هیچ محدودیتی برای دسترسی به دیمرهای با کیفیت و البته بهترین برندهای این مجموعه وجود ندارد. همین حالا می توانید دیمرهای خاص و قیمت ارزان این مجموعه را در کمترین زمان ممکن به راحتی تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *