نورپردازی

ویژگی یک کابل آنتن خوب

ویژگی یک کابل آنتن خوب

آیا با ویژگی یک کابل آنتن خوب آشنایی دارید؟ می دانید کابل آنتن باعث انتقال داده می شود؟ با خرید درست آن چطور؟ گیرنده هایی نظیر تلوزیون یکی از مهمترین و کاربردی ترین لوازم الکتریکی هستند. که در هر خانه ای وجود دارند. جهت دریافت تصویر و صدا نیاز به آنتن است اما این آنتن چگونه و از چه طریقی داده های اطلاعاتی را دریافت می کند؟

کابل ها مهمترین لوازم الکتریکی هستند. که نقش انتقال داده را بر عهده دارند‌. از این رو اهمیت کابل بالا است. و همین الزامی بودن کابل جهت انتقال داده باعث افزایش سطح فروش آن می شود. یک کابل اما باید دارای مشخصات ویژه ای باشد. تا بتواند با بهترین کیفیت ممکن نقش خود را ایفا کند. اما شما به عنوان یک مشتری با مشخصات کابل آنتن آشنایی دارید؟ آیا می توانید در زمان خرید کابل درجه یک را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید؟ برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی یک کابل آنتن خوب بهتر است ادامه متن را با دقت بالایی بخوانید.

اهمیت استفاده از کابل آنتن

کابل آنتن، یکی از انواع کابل های بسیار پر کاربرد در بازار است. که مخصوص استفاده برای گیرنده هایی نظیر تلوزیون و آنتن تلوزیون می باشد. این کابل را در بازار با نام کابل کواکسیال می شناسند. و خود این محصول بر اساس پارامترهای متفاوتی اقسام بندی می شود. کابل ها معمولا به دستگاه هایی نظیر مودم، روتر، تلفن و غیره اتصال پیدا کرده و از سمت دیگر به آنتن متصل خواهند شد.

کیفیت یک کابل در عملکرد آن بسیار تاثیرگذار است. و بالا بودن سطح کیفی آن باعث افزایش سطح کیفیت تصویر می باشد. در گیرنده ها صدا یا تصویر دریافتی با کمک آنتن ها دریافت می شود. اما آنتن خود به تنهایی قابلیت ارسال گیرنده ها را به صورت داده های تصویری و صدا بر روی تلوزیون، رادیو و … ندارد. اینجاست که اهمیت استفاده از کابل آنتن نشان داده می شود.

این کابل ها با توجه به ساختار خاصی که دارند، به راحتی این گیرنده ها را دریافت و به ساده ترین شکل ممکن به روی گیرنده ها می فرستند. ارائه کیفیت مناسب مهمترین ویژگی یک کابل آنتن خوب است. که این کیفیت خود به پارامترهای بسیار زیادی بستگی دارد. ناگفته نماند که کابل آنتن دارای انواع مختلفی است. و هر یک از آن ها قدرت گیرندگی متفاوتی خواهند داشت.

از طرفی این کیفیت کاربرد و دریافت داده به پارامترهای بسیار زیادی نظیر کیفیت ساختاری کابل، جنس، طول و… بستگی دارد. به همین دلیل توصیه می شود هنگام خرید یک کابل آنتن خوب حتما اول به برند آن توجه کنید. زیرا کابل های تولید شرکت های مطرح دارای کیفیت فوق العاده عالی هستند. پس دلیل اهمیت کاربرد کابل های آنتن به سبب مزیت و اهمیت استفاده از اکثر گیرنده ها می باشد. چرا که در صورت نبود کابل آنتن هیچگونه داده و سیگنالی جابجا نخواهد شد.

انواع کابل کواکسیال

کابل‌ آنتن یکی از انواع کابل های بسیار رایج در بازار است. که همه ما برای گیرنده ها خود از آن ها استفاده می کنیم. این دسته از کابل ها خود بر اساس نوع انتقال به کابل‌ های نوری، کابل‌ های انتقال سیگنال و کابل‌ های انتقال نیرو تقسیم‌ می شوند. اما کابل کواکسیال یا همان کابل آنتن به عنوان یکی ار پر فروش ترین کابل های موجود در بازار جهت انتقال سیگنال از آن استفاده می شود.

این کابل یک نول کابل چند رشته‌ ای با هادی مسی می باشد که این هادی توسط یک لایه نازک آلومینیومی پوشش داده شده است. ویژگی یک کابل آنتن خوب داشتن کیفیت عالی و طول عمر بالا می باشد. کابل های آنتن انواع مختلفی دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

  • کابل کواکسیال thinnet

این کابل ها به عنوان یک کابل کاربردی که در هر خانه ای از آن استفاده می شود دارای انواع مختلفی است. مدل thinnet یکی از انواع کابل های کواکسیال به شمار می رود که دارای انعطاف پذیری بسیار بالایی می باشد. این مدل کابل آنتن را در اندازه قطر ۲۵/۰ اینچ به تولید می رسانند که به سبب نرمی و لطافت بالا کاربرد آن بیشتر از مدل های دیگر است.

انعطاف پذیری کابل باعث راحتی کار کردن با آن می شود و به امین جهت در اکثر شبکه ها از استفاده می شود. کابل های thinnet به گونه ای هستند که می توان آن ها را به صورت مستقیم به کارت شبکه متصل نمود. این کابل خود از لحاظ ابعاد دارای تنوع است و معمولا کابل های  مدل نازک، سیگنال‌ ها را بهتر و تا مسافت حدودی ۱۸۵ متر (۶۰۷ فوت) ارسال می کنند.

در شبکه هایی نظیر، تلوزیون و سیستم رادیویی که نیاز به انتقال تصاویر است از این کابل استفاده می شود. ویژگی یک کابل آنتن خوب مدل thinnet پس از قدرت دریافت سیگنال بالا، مقاومت و طول عمر بالای آن است.

ویژگی یک کابل آنتن خوب

ویژگی یک کابل آنتن خوب

 کابل کواکسیال thick net پرکاربردترین نوع کابل آنتن

یکی دیگر از انواع کابل های بسیار مطرح بازار که هم دارای انعطاف پذیری خوب و هم قطر مناسب است، شامل کابل کواکسیال thick net است. این نوع کابل آنتن را با قطر ۵/۰ اینچ بر اساس رعایت استانداردها به تولید می رسانند. هسته این نوع کابل ها از جنس مس است و ضخامت بیشتر باعث افزایش سطح مقاومت آن می شود.

اما این ضخامت بیشتر موجب می شود از فاصله دور سیگنال ها را راحت تر دریافت نماید. این توانایی انتقال سیگنال در کابل ها تا مسافت ۵۰۰ متر است و این یک امتیاز مثبت برای این نوع کابل آنتن محسوب می شود. دیگر ویژگی یک کابل آنتن خوب داشتن قیمت مناسب آن است که برای داشتن یک کابل درجه یک و قیمت مناسب حتما به مراکز معتبر مراجعه نمایید.

ویژگی کابل آنتن خوب

کابل کواکسیال یکی از انواع کابل های باکیفیت و کاربردی در بازار است که کیفیت کارآیی آن به کیفیت محصول بستگی دارد. این کابل چند رشته ای آنتن روی خود دارای یک کابل هم‌ محور است. که یک نوع رسانای کم قطر شناخته می شود. از این رسانا جهت افزایش انعطاف پذیری کابل آنتن استفاده می کنند. همچنین قابلیت جلوگیری از نفوذ نویزهای فضای کابل را نیز بر عهده دارد.

همین پوشش و عایق مناسب کابل موجب می شود تا در زمان گیرندگی هیچگونه نویزی در طول خط انتقال ورود پیدا نکند. کیفیت این کابل به گونه ای است که در زمان فرستندگی نیز اشعه و تابشی به طول کابل وارد نمی شود و موج انتقالی در طول کابل توسط یک شیلد محافظت می گردد. ویژگی یک کابل آنتن خوب مهمترین اصلی است که هنگام خرید باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. چنانچه بتوانید یک کابل درجه یک و باکیفیت بخرید، قطعا کیفیت دریافتی گیرنده شما نیز افزایش پیدا می کند.

اکثر مشتریان هنگام خرید تنها قیمت ها را مورد برسی قرار نی دهند و در نتیجه با خرید یک کابل بی کیفیت و ارزان به خود ضرر می رسانند. چرا که این کابل قادر به ارائه کیفیت مطلوب نخواهد بود و شما مجبور به انجام خرید مجدد خواهید شد.

توصیه ها و نکات مهم خرید همگی به جهت اهمیت دسترسی به یک کابل درجه یک با قدرت کارآیی بالا است و توجه به آن ها الزامی می باشد. اما برخی از مزایا یک آنتن خوب که هنگام خرید باید به آن ها توجه شود، عبارتند از:

  • کابل آنتن دارای انواع مختلفی است که هر یک از این مدل کابل ها دارای مشخصات و ویژگی های خاصی می باشند. این تنوع حق انتخاب بیشتری به مشتری می دهد. و می توان از میان انواع کابل های آنتن بهترین مدل باکیفیت را متناسب با نوع آنتن و گیرنده خود انتخاب نمود.

ویژگی یک کابل آنتن خوب

بهترین ویژگی یک کابل آنتن خوب و باکیفیت

  • مقاومت زیاد در برابر تمام شرایط آب و هوایی مهمترین ویژگی یک کابل آنتن خوب است که باعث می شود شما این کابل ها را در تمام فواصل سال مورد استفاده قرار دهید.
  • قیمت مناسب و باورنکردنی نیز دیگر مزیت کابل های آنتن است که خود یکی از پارامترهای بسیار محبوب برای مشتریان می باشد. اما بهتر است بدانید، برای دسترسی به کیفیت عالی و قیمت مناسب باید حتما به مراکز فروش معتبری چون فروشگاه برقیجات مراجعه فرمایید.
  • نصب و پیکربندی کابل های کواکسیال نیاز به تخصص و مهارت خاصی ندارد و شما می توانید با راحتی در کمترین زمان ممکن این نوع کابل ها را نصب کنید.
  • این کابل ها در برابر اختلالات الکترومغناطیسی بسیار قدرتمند هستند. و اجازه ورود هیچگونه نویز را با داخل جریان داخل کابل نمی دهند.
  • از مهمترین ویژگی یک کابل آنتن خوب می توان به انعطاف پذیری بسیار بالای آن اشاره نمود که باعث راحت بودن کار با آن می شود. همچنین نرمی کابل کواکسیال توانایی شکل گیری آن را نیز افزایش می دهد.
  • داشتن قطر مناسب کابل آنتن باعث می شود تا طول عمر آن افزایش یابد و شما برای مدت زیادی از آن استفاده نمایید.

نتیجه

دنیای امروز، عصر پیشرفته فناوری و اطلاعات است که هر روز شاهد دستخوش تغییرات بسیار زیادی در حوزه های مختلف هستیم. تولید انواع کابل های آنتن با قابلیت و کیفیت جدید و عالی نیز دستاورد همین پیشرفت می باشد. که با تخصص کادر تولید در هم آمیخته است. کابل آنتن یکی از انواع کابل های تولیدی و پر کاربرد است که اهمیت بسیار زیادی از لحاظ نوع کارآیی خود دارد.

کابل آنتن در انواع مدل های مختلفی جهت پاسخگویی به نیاز شما مشتریان‌ گرامی طراحی شده اند. برای داشتن یک کابل آنتن باکیفیت بایستی حتما در زمان خرید به ویژگی یک کابل آنتن خوب توجه شود‌. اما چنانچه قصد خرید یک کابل آنتن درجه یک و قیمت مناسب دارید، بهتر است از بزرگترین فروشگاه لوازم برقی به صورت اینترنتی خرید خود را انجام دهید. برقیجات بهترین شرکت فروش انواع کابل کواکسیال در کشور است که به صورت ۲۴ ساعته میزبان پاسخگویی شما مشتریان عزیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *