نورپردازی

آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟

آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی

آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟ آیا با هریک از این مدل آنتن ها و مزایای هر یک آشنایی دارید؟ آنتن‌ها یکی از قطعات الکتریکی بسیار پرکار بردی هستند. که به‌ جرات می ‌توان گفت در تمام ساختمان ‌های مسکونی به جهت استفاده از تلویزیون وجود دارند. آنتن ها تاکنون در انواع مختلفی و با ساختار و قابلیت ‌های بسیار متنوع به تولید رسیده اند.

اولین مدل آنتن‌ هایی که در دسترس ما انسان ‌ها قرار گرفتن آنتن‌ های سرخود بودند. که امروز هیچ استفاده ای از آن‌ها نخواهد شد. آنتن های هوایی و رومیزی دو مدل بسیار متداولی هستند. که سطح فروش بالایی دارند و‌ اکثر مشتریان برای انتخاب این دو دچار تردید هستند. در ادامه توضیحاتی را ارائه خواهیم داد که متوجه شوید، آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟

مدل آنتن هوایی

یکی از رایج‌ ترین و پرکاربردترین انواع آنتن‌ تلویزیون ، مدل آنتن‌ های هوایی هستند که قدرت گیرندگی بسیار بالایی دارند. این دسته از آنتن‌ها همان گونه‌ که از نام آن ‌ها مشخص است روی پشت بام ساختمان ‌ها قرار می ‌گیرند. و خود در دو نوع ثابت و گردان به تولید می ‌رسند. دلیل اهمیت آنتن‌ های هوایی به سبب قدرت دریافت بهتر امواج و سیگنال ‌های اطلاعاتی است که به سبب همان قرار گرفتن در فضای آزاد و ارتفاع می ‌باشد.

اما بهتر است بدانید که آنتن ‌های هوایی را تنها در ارتفاع باید نصب نمود. و قابلیت استفاده در داخل ساختمان را ندارند. این دسته از آنتن‌ ها همان گونه‌ که از نام آن‌ ها مشخص است روی پشت بام ساختمان‌ ها قرار می ‌گیرند. و اهمیت آنتن های هوایی به‌ سبب قدرت دریافت بهتر امواج و سیگنال‌های اطلاعاتی است که به سبب همان قرار گرفتن در فضای آزاد و ارتفاع می ‌باشد.

آنتن هوایی را می‌توان نسل اول تمامی آنتن‌ های تلویزیون برشمرد که مدت زیادی است در بازار خرید و فروش می ‌شوند. خود آنتن های هوایی را براساس پارامترهای بسیار زیادی می ‌توان تقسیم‌ بندی نمود. که نوع قابلیت، ساختار، برند، کیفیت، ابعاد و غیره جزو پارامترهای مهم تقسیم‌ بندی انواع آنتن‌ های هوایی موجود در بازار هستند. اما آنتن‌ های هوایی ثابت و آنتن هوایی مدل گردان دو نمونه‌ پر کاربرد این دسته از آنتن‌ها به شمار می‌روند. که بر اساس نوع عملکرد تقسیم‌ بندی شده ‌اند.

اما از لحاظ برند آنتن‌های هوایی شاید در هزاران برند مختلف در بازار به فروش برسند که هر یک دارای ساختار و کیفیت متفاوتی خواهند بود. و ما باید از میان تمامی آنتن‌های موجود یکی از بهترین های آن‌ها را انتخاب و استفاده نماییم. اگر بپرسید آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟ باید بگوییم که قدرت گیرندگی این دسته از آنتن ها بالاتر خواهد بود.

انواع مدل های آنتن هوایی

برای اینکه بدانید آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟ باید با انواع آنتن های هوایی نیز آشنا شوید‌. آنتن‌ های هوایی یکی از رایج ترین و پرکاربردترین  مدل آنتن‌ های موجود در بازار به شمار می ‌روند که انواع مختلفی دارند. این دسته از آنتن ها به جهت قدرت سیگنال دهی بالا و کیفیت کارآیی خوب اهمیت بسیار زیادی در میان تمامی آنتن‌ها دارند. اهمیت استفاده از آنتن به دریافت سیگنال‌ های اطلاعاتی از تلویزیون است.

حال اینکه اگر آنتن کیفیت مطلوبی داشته باشد، کیفیت داده‌های داده‌ های اطلاعاتی نظیر صدا و نظیر صدا و تصویر تلویزیون نیز به خوبی دریافت نخواهد شد. آنتن‌ های هوایی خود در انواع مدل‌ های مختلفی نظیر آنتن هوایی گردان و آنتن هوایی ثابت به تولید می رسد. که هر یک از این آنتن ‌ها مزایای و مشخصات خاص خود را خواهند داشت.

آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی

آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی

انواع آنتن هوایی

آنتن هوایی مدل ثابت

آنتن‌های هوایی مدل ثابت یکی از پرکاربردترین مدل آنتن‌ های هوایی به شمار می‌ روند. که با توجه به نام آن‌ ها ثابت نصب می ‌شود. این دسته از آنتن ‌ها را بایستی در یک فضای باز از پشت بام در هر یک از ساختمان‌های تجاری، مسکونی و یا اداری در ارتفاع مناسبی نصب نمود. حال اینکه با توجه به در نظر گرفتن مدل ثابت بودن این دسته از آنتن‌ها قبل از نصب آن ‌ها بایستی ابتدا آنتن را به راحتی تنظیم نمود. که این تنظیم بایستی و مطابق با امواج دریافتی سیگنال ‌های اطلاعاتی باشد.

آنتن مدل ثابت ساختار ساده‌ تری نسبت به مدل ‌های گردان دارد و همچنین دارای قیمت مناسب ‌تری نیز است. توجه داشته باشید که این دسته از آنتن ‌ها را تنها می‌ توان به ‌هنگام نصب در جهت سیگنال ‌های اطلاعاتی تنظیم نمود و پس ‌از نصب آن ‌ها حتی در شرایط بد طوفانی امکان جا به‌ جایی آن‌ها وجود نخواهد داشت.

مدل آنتن‌های هوایی گردان

بهترین و متداولترین مدل آنتن‌ های هوایی شامل نوع گردان آن ‌ها است. که آنتن آترون بهترین برند آنها است. تصور کنید در یک شرایط آب‌ و هوایی بد این آنتن‌ ها در اثر وزش باد تکان بخورند و سیگنال ‌های دریافتی به خوبی به تلویزیون انتقال داده نشوند. اکنون شما می ‌توانید به ‌راحتی این آنتن را تنظیم نمایید. چراکه آنتن‌ های گردان همانگونه که از نام آن‌ها پیداست قابل تنظیم بوده و قابلیت گردش به هر جهتی را دارند. اما چگونه می ‌توان این آنتن آن‌ ها را در جهت مناسب تنظیم نمود؟ اگر امکان دسترسی به آنتن نیز وجود نداشته باشد چه اقداماتی می ‌توان انجام داد؟

باید گفت که آنتن‌ های هوایی گردان را در دو مدل ساده و اتوماتیک به تولید می‌ رسانند که مدل اتومات یا دیجیتالی همان مدل برقی است. این آنتن‌ ها اگر در اثر وزش باد تکان بخورند و سیگنال‌ های دریافتی به خوبی به تلویزیون انتقال داده نشود، شما می ‌توانید به‌ راحتی این آنتن را تنظیم نمایید. چراکه آنتن‌ های گردان قابل تنظیم بوده و قابلیت گردش به هر جهتی را دارند.

آنتن رومیزی

یکی از آنتن‌هایی که این روزها سطح فروش بالایی دارد آنتن رومیزی است دلیل اهمیت و بالا رفتن سطح خرید این دسته از آنتن‌ ها به سبب مزایایی است که آنتن‌های رومیزی دارند اما این مزایا شامل چه نکاتی است؟ با توجه به اینکه آپارتمان نشینی این روزها گسترش یافته پس می‌ توان به چنین نتیجه ای رسید. که فضای کافی برای نصب آنتن ‌های مدل هوایی وجود ندارد. و از این‌ رو کاربران مجبور هستند از آنتن ‌های رومیزی استفاده نمایند.

این دسته از آنتن‌ ها را در داخل خانه و بایستی در کنار تلویزیون استفاده نمود که مهمترین عامل افزایش قدرت دریافت سیگنال نزدیک بودن آنتن به گیرنده موردنظر است. در واقع در بسیاری از مکان ‌هایی که امکان استفاده از آنتن هوایی وجود نداشته باشد می ‌توان از آنتن‌ های مدل رومیزی استفاده نموده و چه بسا اینکه این دسته از آنتن‌ ها قیمت بسیار مقرون به صرفه تری نیز دارند.

آنتن های رومیزی را برای مکان ‌هایی که دریافت سیگنال در آن‌ ها قویتر است بایستی در نظر گرفت. در بسیاری از مکان ‌هایی که امکان استفاده از آنتن هوایی وجود نداشته می‌ توان از آنتن‌ های رومیزی استفاده نمود. آنتن‌ های رومیزی را بیشتر برای مکان ‌هایی که دریافت سیگنال در آن ها قوی ار است بایستی در نظر گرفت. مهمترین مزیتی که این دسته از آنتن‌ ها دارند این است که برای تنظیم آن ‌ها در صورت عدم دریافت سیگنال دیگر نیازی به رفت‌ و آمدهای مکرر به پشت بام جهت تنظیم نیست.

شما بدون هیچ محدودیتی می ‌توانید در هر شرایط آب ‌و هوایی و جغرافیایی از این مدل آنتن ها در منزل استفاده نمایید. توجه کنید که آنتن ‌های رومیزی رو تنها جهت استفاده در داخل ساختمان طراحی کرده اند و در برابر شرایط آب ‌و هوایی بیرونی ساختمان مقاومت لازم را نخواهند داشت. اکنون پس از شناخت هر دو مدل آنتن می توانید به راحتی بگویید که آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟

آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی

نتیجه

هدف این است که بدانیم آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟ به همین منظور ابتدا توضیحاتی درباره هر یک به صورت جداگانه ارائه شد. آنتن های هوایی را با تکنولوژی بسیار خاصی طراحی می ‌کنند و با دیگر انواع آنتن ‌ها تفاوت ‌های بسیار زیادی دارد. اگرچه آنتن هوایی نسل اول تمامی آنتن‌ های موجود در بازار است.

اما دلیل بر بی کیفیت بودن و قدیمی بودن تکنولوژی ساختاری این نوع آنتن نیست. آنتن‌ های هوایی را این روزها با بهترین کیفیت و تکنولوژی بسیار پیشرفته روز به تولید می ‌رساند. از طرفی آنتن ‌های هوایی را به ‌سبب این ‌که در معرض شرایط آب ‌و هوایی محیطی مختلف قرار می ‌گیرند با کیفیت بسیار بالایی طراحی و به تولید می‌رسانند. یک آنتن هوایی با کیفیت بایستی در برابر شرایط محیطی نظیر برف باران، یخ زدگی و کولاک، گرما، گردو خاک و غیر از خود مقاومت بسیار بالایی نشان دهد.

آنتن های رومیزی نیز نوع خاصی از انواع آنتن هایی هستند که فروش بالایی دارند. مدل جدید آنتن‌ های رومیزی با فناوری و قابلیت‌ های بسیار پیشرفته ‌تری به تولید می‌ رسند و بهتر است برای اینکه آنتن ‌های رومیزی بهترین عملکرد را داشته باشند به سراغ برندهای معتبر برویم اما این نوع آنتن‌ها قابلیت بالایی در حذف نویز دارند و فرمت رزومه لو شن را پشتیبانی می‌ کنند.

همچنین امکان نصب آن‌ها نیز به‌راحتی صورت می‌گیرد. اکنون پس از شناخت هر دو مدل آنتن می توانید به راحتی بگویید که آنتن هوایی بهتر است یا رومیزی؟ اما به طور کلی کیفیت بهترین عامل طول عمر و کیفیت کارکرد آنتن ها است. بهترین آنتن قیمت مناسب را می توانید از فروشگاه برقیجات به صورت آنلاین و در کوتاه ترین زمان ‌ممکن‌ خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *