مقالات

علائم خرابی باتری قابل شارژ

علائم خرابی باتری قابل شارژ

آیا با علائم خرابی باتری قابل شارژ آشنا هستید؟ آیا می دانید این باتری ها تحت تاثیر چه شرایطی خراب می شوند؟ باتری ها به عنوان مهمترین منابع هستند که انرژی مورد نیاز اکثر ماشین آلات و حتی دستگاه های الکتریکی را فراهم می کنند. این محصول با پیشرفت علم در انواع مدل های بسیار مختلفی با کیفیت فوق العاده بالایی به تولید می رسد. در ادامه در رابطه با علائم خرابی باتری قابل شارژ توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

علائم خرابی باتری قابل شارژ

باتری های قابل شارژ یکی از بهترین باتری هایی هستند که هم اکنون در بازار وجود دارد. این باتری ها دارای مزیت های های بسیار زیاد هستند. و معمولاً به سبب اینکه می توان مجدد آن ها را شارژ نمود، دارای طول عمر بالایی خواهند بود. باتری های قابل شارژ مزایای بسیار زیادی دارند و معمولاً عملکرد بهتری نیز خواهند داشت. اما بهتر است بدانید این کیفیت عملکرد و طول عمر بالای باتری برای زمانی است که شما یک باتری مناسب را خریداری کرده و به بهترین شکل ممکن از آن نگهداری می کنید.

چنانچه شما به هنگام خرید به کیفیت باتری توجه نکنید و به هنگام استفاده نیز نکات مهم را به خاطر نسپارید که قطعاً با مشکلات بسیار زیادی نظیر خرابی باتری قابل شارژ مواجه خواهید شد. زمانی که باتری خراب شود، نمی تواند به خوبی انرژی مورد نیاز را تامین کند. و شما بایستی با شناخت علائم خرابی باتری قابل شارژ اقدام به تعمیر و یا تعویض آن کنید. برخی از علائم خرابی باتری قابل شارژ عبارتند از:

  • یکی از علائم مهم خرابی باتری قابل شارژ نشت کردن تمامی مواد شیمیایی موجود داخل باتری است. چنانچه باتری خراب باشد مواد شیمیایی داخل باتری به قسمت های بیرونی آن نشت پیدا می کند. و معمولاً هم قسمت هایی چون اتصالات باتری آغشته به این مواد می شود.
  • یکی از مهمترین علائم خرابی باتری قابل شارژ بوی بدی است که از آن ساطع می شود. زمانی که باتری خراب می شود بوی بسیار بدی از آن به مشام خواهد رسید. که این رو باعث ایجاد سردرد خفیفی خواهد شد.
  • اگر به دنبال اصلی ترین علائم خرابی باتری قابل شارژ هستید، می توان به چگونگی شارژ شدن باتری اشاره نمود. اگر ید باتری شما سریع شارژ شده و یا سریعتر شارژ آن تخلیه می شود، قطعاً این باتری دچار خرابی شده است.
  • در باتری های خراب قلمی قابل شارژ معمولاً اتصال کوتاه را می گردد و از طرفی قسمت های مختلف این باتری دچار فرسودگی خواهد بود.

مهمترین علائم خرابی باتری قابل شارژ

  • یکی از علائمی که نشان از خرابی باتری می باشد خوردگی آن است معمولاً در برخی از قسمت های باتری نظیر پایانه های آن که همان قسمت فلزی هستند دچار خوردگی خواهند بود.
  • تغییر حجم باتری را نیز می‌توان از دیگر علائم خرابی باتری قابل شارژ بر شمرد. چنانچه شما باتری را از محل قرار گرفتن آن در آورده و متوجه تغییر حجم آن شدین، بی شک بدانید که باتری دچار خرابی شده است.
  • باتری سالم هرگز روی سطح صاف به راحتی نخواهد چرخید. چنانچه باتری شما در یک سطح صاف به راحتی و با سرعت بالایی چرخید، قطعاً باتری خراب است.
  • گرم شدن بیش از حد باتری را نیز می‌توان یکی از مهمترین علائم خرابی باتری قابل شارژ برشمرد. که معمولا پس از یک مدت زمان کوتاهی که از باتری استفاده می کنید به سرعت گرم خواهد شد.
  • باتری های خراب به خودی خود ریستارت می شود. پس زمانی که شما با ریستارت های خود به خود مواجه شدید بدانید که باتری شما خراب است.
  • از علائم دیگر خرابی باتری ها می توان به خاموش روشن شدن ناگهانی دستگاه اشاره نمود. که البته این مشکل می تواند تحت تاثیر خرابی های دیگری نیز باشد. نکته توجه کنید که باتری های شارژی انواع مختلفی دارند. و قطعاً ساختار و عملکرد هر یک از آن ها تا حدودی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از این رو می ‌توان گفت که علائم و نشانه های خرابی نیز در برخی از انواع باتری های قابل شارژ با یکدیگر متفاوت هستند. به طور کلی برخی از علائم که در انواع باتری های قابل شارژ یکسان است را در اینجا اشاره کرده ایم.
علائم خرابی باتری قابل شارژ

علائم خرابی باتری قابل شارژ

انواع باتری های قابل شارژ

باتری های قابل شارژ یکی از انواع باتری های پرفروش در بازار هستند. که از نظر الکتریکی ساختاری خاص دارند. این باتری ها به گونه ای طراحی شده اند که می توان آن ها را شارژ نمود و از لحاظ زیست محیطی نیز هیچ گونه آسیبی به محیط زیست نخواهند رساند. این باتری ها امروزه در انواع لپ تاپ، گوشی، دوربین و حتی کامپیوتر ها قرار دارند.

بی شک می دانید که ما همیشه و در هر شرایطی نمی توانیم مستقیماً به انرژی الکتریکی دسترسی پیدا کنیم و باتری ها نیز بدین منظور طراحی شده اند تا بتوانیم برخی از دستگاه های سیار را توسط این منابع تغذیه کنیم. باتری ها خود انواع مختلفی دارند که مزایا و مشخصات ساختار و حتی علائم خرابی باتری قابل شارژ در هر یک از آن ها متفاوت خواهد بود. اما بهتر است شما با انواع باتری های قابل شارژ آشنایی پیدا کنید. که این شناخت به شما کمک می کند. تا به هنگام خرید انتخاب درستی داشته باشید.

  • باتری پلیمر لیتیوم یون

یکی از انواع باتری های قابل شارژ شامل مدل پلیمر لیتیوم یون است. که این باتری ها به سبب کاربرد فراوانی که دارد، صاحب شهرت هستند. باتری های پلیمر لیتیوم دارای یون هایی بسیار نازک می باشند. که به همین سبب آن ها را در اندازه های کوچک طراحی می کنند. این باتری ها قدرت مقاومت بسیار بالایی در برابر مواد شیمیایی و همچنین نشت دارند. مسئله مهم قیمت این باتری ها است که در مقایسه با دیگر انواع مدل باتری های موجود در بازار گرانتر خواهد بود.

  • باتری لیتیوم

باتری هایی شامل مدل باتری های لیتیوم طول عمر بسیار بالایی دارند. این باتری ها با توجه به ساختار خاص خود و استانداردها جایگزین باتری های قلیایی شده اند و می‌ توانند ظرفیت بسیار زیادی داشته باشند.

علائم خرابی باتری قابل شارژ

بهترین باتری قابل شارژ

  • باتری هیبرید نیکل

اگر در میان انواع باتری های قابل شارژ به دنبال یکی از بهترین مدل های آن هستید، می توان به باتری های هیبرید نیکل فلز اشاره نمود. این باتری ها در مقایسه با ساختار خود ۴۰ درصد بیشتر از ظرفیتی که دارند قابلیت شارژ شدن خواهند داشت. در واقع گنجایش این باتری ها ۴۰ درصد بیشتر از ظرفیت آن ها خواهد بود. اما در عوض روند شارژ شدن این مدل ها کمتر و معمولا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ چرخه معمول خواهد بود.

طول عمر باتری ها در صورت شارژ شدن بیش از حد کاهش پیدا می کند. پس بهتر استپبعد از هر بار اتمام شارژ باتری آن را مجدداً شارژ نمایید. کیفیت و قیمت باتری های مدل هیبرید نیکل فلز مقرون به صرفه است. و می توانید آن ها را از مراکز فروش معتبری چون فروشگاه برقیجات به صورت اینترنتی تهیه نمایید.

روش های شارژ انواع باتری های قابل شارژ

پس از اینکه با علائم خرابی باتری   آشنا شدید، بهتر است با روش های چگونگی شارژ باتری نیز شناخت پیدا کنید. همه ما می دانیم که برای استفاده از دستگاه ها و ماشین آلات مختلف بایستی از یک منبع تغذیه نیز برای آن ها استفاده کنیم. همانگونه که مستحضرید، علم روز به روز در حال پیشرفت است. و مطابق با رشد تکنولوژی ماشین آلات و دستگاه های بسیار مدرن و پیشرفته نیز روانه بازار می شود.

برخی از این ماشین آلات و   برای مصارفی تهیه می شود که نمی توان به صورت مداوم آن ها را توسط انرژی الکتریکی به صورت مستقیم تغذیه نمود. بدین منظور انواع مدل های مختلفی از باتری های قابل شارژ طراحی و روانه بازار شد. این باتری ها به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت مجدد شارژ شدن دارند و شما می توانید برای استفاده مجدد   را به پریز متصل کرده و توسط شارژر مخصوص دستگاه آن را شارژ نمایید.

دقت داشته باشید که استفاده از شارژر مناسب نحوه نگهداری صحیح باتری، چگونگی شارژ صحیح و حتی خرید یک باتری قابل شارژ همگی جزو پارامترهای هستند. که در طول عمر و کیفیت کارایی باتری ها تاثیرگذار خواهند بود. باتری های قابل شارژ را می توان به دو صورت هوشمند و غیر هوشمند شارژ نمود.

در واقع شارژرهای این باتری ها در مدل های هوشمند و بدون هوشمند طراحی شده اند. که در مدل های هوشمند با قرار دادن باتری داخل دستگاه مخصوصی شارژ خواهد شد. و پس از شارژ شدن به صورت خودکار روند شارژ متوقف می شود. اما با استفاده از شارژرها تمام باتری ها از یک مدار تغذیه می کنند. که آن هم بایستی خود پس از پایان شارژ، شارژر را از برق جدا کنید. چرا که شارژ بیش از حد یکی از پارامترهای خرابی است که باعث داغ شدن باتری می شود. و این داغ شدن نیز یکی از علائم خرابی باتری به شمار می رود.

نتیجه

آشنایی با علائم خرابی باتری قابل شارژ به شما کمک می کند تا در صورت چنین مواردی سریعا باتری را تعویض نمایید. چرا که استفاده از باتری های خراب قطعا باعث بروز صدمات بیشتری به دستگاه مربوطه می شود. پس جهت جلوگیری از بسیاری حوادث، بهتر است به موقع اقدام به تعویض باتری در صورت خرابی کنید. باتری ها مهمترین لوازمی هستند. که به منظور تامین انرژی مورد نیاز طراحی می شوند. و شما می توانید از آن ها متناسب با نوع ساختار، مدل، ابعاد و… برای مصارف مختلفی استفاده نمایید.

چنانچه شما یک باتری باکیفیت و مناسبی را خریداری کرده باشید، قطعا طول عمر آن افزایش پیدا می  و کیفیت خوبی از لحاظ عملکرد خواهد داشت. برای خرید بهترین باتری شارژی می توانید، همین حالا در کوتاه ترین زمان ممکن از این مرکز فروش اقدام به خرید نمایید.

2 دیدگاه در “علائم خرابی باتری قابل شارژ

  1. ناشناس گفت:

    مطالب آموزنده است ولی واقعیت سوال را جواب نمی‌دهد نفهمیدم می‌توان تعمیر کرد یا خیر هیچکدام از آن علائم را نداشته

  2. علی گفت:

    مطالب آموزنده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *