مقالات

مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

آیا می توانید به مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی بپردازید؟ در رابطه با انواع هواکش و عملکرد هر یک تا چه حدی شناخت دارید؟ این سیستم تهویه امروزه در مدل های خاص با تکنولوژی پیشرفته روانه بازار شده است. هر یک از مدل های آن دارای مشخصات، مزایا و عملکردی هستند. از این رو برقیجات به عنوان یک سایت حرفه ای و تخصصی اطلاعات بسیار زیادی را در رابطه با مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

هواکش ها به عنوان دستگاه های پر کاربردی هستند که برای ساختمان های مسکونی، صنعتی و اداری از آن ها استفاده می کنند. انتخاب یک مدل هواکش مناسب برای هر یک از این مراکز بایستی با رعایت نکات و شرایط بسیار مهمی صورت بگیرد. این دستگاه برای جابجایی هوا در مدل، ابعاد، قدرت، طرح و برند های مختلفی هم اکنون در بازار وجود دارد. شاید از نظر بسیاری از افراد هواکش های صنعتی و هواکش خانگی هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ اما زمانی که شما به مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی می‌ پردازید به راحتی با تفاوت‌ های این دو هواکش آشنایی پیدا می کنید.

  • هواکش های صنعتی و خانگی خود مدل های مختلفی از انواع هواکش هستند که دارای تنوع بسیار زیادی می باشند.
  • قدرت عملکرد هواکش های خانگی و صنعتی کاملاً با یکدیگر متفاوت است. معمولاً هواکش های صنعتی بدین جهت که برای مراکز صنعتی با مساحت بزرگتر مورد استفاده قرار می گیرند، قدرت عملکرد بیشتری نیز دارند. از طرفی الکتروموتور این هواکش ها بسیار مقاوم تر و قدرتمند تر است.
  • مدل های خانگی در مقایسه با مدل های صنعتی در ابعاد کوچکتری طراحی شده اند. در هواکش های مدل خانگی مهمترین مسئله همین ابعاد آن ها است که کاملاً با چشم قابل مشاهده می باشد. مدل های خانگی در ابعاد کوچکتر برای ساختمان های مسکونی و حتی اداری با فضای کوچک تر مورد استفاده قرار می گیرند. اما مدل های صنعتی با ابعاد بزرگ تر برای فضاهای وسیع تر هستند.
  • هواکش های خانگی چنان قدرتی دارد تا هوای آلوده را توسط سیستم مکش یا دمنده از فضا خارج کند و در ساخت آنها فن های محوری به کار می برند. اما مدل های صنعتی باید قابلیت جابجایی هوای سنگین محیط های صنعتی را با حجم بالایی داشته باشند.

نکات مهم خرید بهترین هواکش مناسب

هواکش به عنوان یک دستگاه تهویه در مدل های مختلفی هم اکنون در بازار وجود دارد. شرط اولیه عملکرد مناسب چنین دستگاه هایی انتخاب صحیح آن ها با رعایت نکات و راهنمای خرید است. برای خرید یک هواکش مناسب ابتدا بایستی بدانید چه نوع هواکشی را برای چه مرکزی می خواهید.

چرا که این دستگاه بر اساس نوع کاربرد در مدل های خانگی، صنعتی و حتی تاسیساتی طراحی می شود. مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی به شما این امکان را می‌ دهد تا با آشنایی مشخصات هر یک انتخاب صحیح داشته باشید. البته ما به شما توصیه می کنیم که حتما برند خزر فن را به عنوان یک برند معتبر در هنگام خرید در نظر داشته باشید. با این حال به طور کلی برخی از نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه داشت عبارتند از:

  • قدرت تهویه دستگاه از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکاتی است که به هنگام خرید یک هواکش مناسب و استاندارد بایستی به آن توجه کرد. قطعاً که هواکش ها از نظر نوع کاربرد با قدرت تهویه مختلفی طراحی شده‌اند. معمولاً هواکش های صنعتی در مقایسه با مدل های خانگی قدرت عملکرد بالاتری دارند؛ حتی مدل های خانگی و صنعتی خود از نظر میزان مساحتی که مورد استفاده می گیرد قدرت تهویه در آنها متفاوت است.
  • تیغه پره ها دیگر پارامتری است که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چرا که تیغه مناسب این دستگاه بایستی از جنس های پلاستیکی، فلزی و غیره باشد. البته در انتخاب تیغه پره نیز شما بایستی به قدرت عملکرد دستگاه و نوع کاربرد آن اکتفا کنید.
  • معمولاً هر یک از هواکش ها نیاز به انرژی جهت عملکرد دارند؛ پس متناسب با نوع انرژی موجود در محیط اداری و خانگی خود یک هواکش را انتخاب کنید.
  • از آنجایی که هواکش ها در اندازه های مختلفی طراحی می شوند. برای اینکه محیط شما به خوبی تهویه گردد، بهتر نیست یک هواکش را با اندازه فن مناسب انتخاب نمایید. معمولاً دستگاه های بزرگتر چنین قابلیتی دارند که فضای بیشتری را تهویه کنند.
مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

انواع هواکش های پرفروش در بازار

هواکش به عنوان یک دستگاه کاربردی و مهمی است که از نظر نوع عملکرد خود بسیار مورد توجه قرار دارد. این وسیله به منظور انتقال جریان هوای ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری و حتی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. هواکش ها از نظر نوع کاربرد در مدل های خانگی و صنعتی طراحی می شوند. حال اینکه مورد توجه قرار دادن تمامی مشخصات دستگاه نیز مهمترین عامل طبقه بندی آن ها به شمار می رود. مشتریان می توانند با مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی در رابطه با تمامی مشخصات آن ها نظیر عملکرد، اندازه و غیره آشنایی بیشتری پیدا کنند. هواکش ها از نظر ساختار ظاهر و حتی چگونگی عملکرد دارای تقسیم بندی های بسیار زیادی هستند؛ حال اینکه چند نمونه از پرکاربردترین آن ها شامل:

  • هواکش سانتریفیوژ از مدل های کاربردی در صنایع است که این هواکش برای تهویه هوا در مراکز صنعتی طراحی شده است. قدرت عملکرد فن سانتریفیوژ به گونه‌ ایست که هوای دود آلود حاوی گرد و غبار و گازهای خورنده را به راحتی جابجا می کند.
  • هواکش سانتریفیوژ محوری مدل دیگری از انواع هواکش هایی است که قابلیت نصب بسیار راحتی دارد. این مدل هواکش ها را می توان در کانال ها با قدرت مکندگی بسیار بالا و سرعت تهویه بسیار زیاد استفاده کرد.
  • مدل های پشت بامی نمونه دیگری از انواع هواکش های بسیار پرکاربرد هستند. این مدل هواکش کوچک بوده و معمولا برای ساختمان های کوچک گزینه ایده آلی است چرا که فضای زیادی را اشغال نمی کنند.
  • هواکش پروانه ای مدل دیگری از انواع هواکش هایی است که پروانه نقش اصلی به حرکت درآوردن هوا را در این دستگاه به عهده دارد. این مدل هواکش ها در سایزهای بسیار مختلفی طراحی می‌ شوند و توسط یک قطعه که به موتور متصل اند و فرآیند تهویه را انجام میدهند.
مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی

نتیجه

هدف از مقایسه هواکش صنعتی با هواکش خانگی این است تا شما با قدرت عملکرد هر یک به خوبی آشنا شوید. از طرفی شناخت به منظور انتخاب درست و ایده آل جهت خرید است. برقیجات، بزرگترین شرکت توزیع انواع دستگاه ها و ماشین آلان صنعتی انواع هواکش های خانگی و صنعتی را با قیمت باورنکردنی توزیع می کند. شما می توانید، بهترین هواکش های باکیفیت و قیمت مناسب این سایت تخصصی را به صورت مستقیم و آنلاین تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *