نورپردازی

نحوه تعمیر هواکش دستشویی

تعمیر هواکش دستشویی

آیا درباره نحوه تعمیر هواکش دستشویی چیزی می دانید؟ آیا با انواع هواکش دستشویی، مزایا، عملکرد و کاربرد این دستگاه آشنایی دارید؟ برقیجات، به عنوان یک شرکت بزرگ و بی نظیر مفتخر است تا اطلاعات بسیار کامل و دقیقی را در رابطه با چگونگی تعمیر هواکش دستشویی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

هواکش دستشویی و انواع آن

هواکش دستشویی یکی از انواع هواکش های بسیار کاربردی است که جهت بیرون راندن بوی نامطبوع سرویس بهداشتی از آن استفاده می شود. استفاده از یک هواکش مناسب در دستشویی و حمام الزامی است. این دستگاه جدا از بو همچنین رطوبت موجود در این محیط را نیز به بیرون هدایت می کند. هواکش های دستشویی نیز خود در مدل های مختلفی هستند که از نظر طراحی نیز بسیار متنوع خواهند بود.

انتخاب یک هواکش مناسب برای سرویس بهداشتی بسیار مهم است از این رو بایستی هنگام خرید به نکات بسیار زیادی توجه داشته باشید در غیر اینصورت هواکش شما عملکرد مناسبی نخواهد داشت. که در این راستا ما هواکش خزر فن را توصیه می کنیم.

اگر شما هواکش نامناسب را انتخاب کنید در صورت سهل انگاری سریعا خراب می‌شود و شما بایستی با نحوه تعمیر هواکش دستشویی آشنایی پیدا کنید تا بتوانید به راحتی در منزل اقدام به تعمیر و برطرف کردن مشکل مورد نظر کنید. معمولاً هواکش های مورد استفاده در سرویس بهداشتی در ابعاد ۱۰۱۲ و ۱۵ هستند.

برای نصب این مدل هواکش ها از سنسورهای حرکتی و البته تایمر استفاده می کنند تا در یک مدت زمان مشخصی روشن بمانند. هواکش های دستشویی خود در مدل های مختلفی هستند که از نظر نوع نثر تقسیم بندی می شوند:

  • هواکش های دستشویی مدل دیواری یکی از رایج ترین هواکش هایی هستند که در اکثر ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری برای سرویس بهداشتی از این مدل هواکش ها استفاده می کنند. هواکش های دیواری همانگونه که از نام آنها پیداست روی دیوار سرویس بهداشتی نصب می شوند.
  • مدل های سقفی نمونه دیگری از انواع هواکش سرویس بهداشتی یا دستشویی به شمار می روند. این مدل هواکش ها روی سقف سرویس بهداشتی نصب می شوند و معمولاً امروزه برای تهویه هوای سرویس بهداشتی از داکت هوا استفاده خواهند کرد که فن‌ نیز روی آن قرار می گیرد.
تعمیر هواکش دستشویی

تعمیر هواکش دستشویی

نکته مهم قبل از نحوه تعمیر هواکش دستشویی

هواکش ها نیز همانند دیگر دستگاه های مورد استفاده تحت تاثیر شرایط مختلفی با آسیب هایی مواجه می شوند. البته در صورتی که شما بتوانید از هواکش به خوبی استفاده کنید و نکات نگهداری از آن را رعایت کنید چنین مشکلاتی هرگز به وجود نمی آید. اما گاهی نیز به هنگام خرید عدم توجه به برخی نکات باعث خرید یک هواکش نامناسب خواهد شد که عملکرد خوبی از خود نشان نمی دهد. در صورت مشاهده خرابی هواکش دستشویی شما بایستی اقدام به تعمیر هواکش دستشویی کنید. اما این اقدام زمانی صورت می گیرد که شما با نحوه تعمیر هواکش دستشویی آشنا باشید.

به عنوان شخصی که قرار است اقدام به تعمیر هواکش دستشویی کنید، ابتدا بایستی در رابطه با مشکلات به وجود آمده اطلاعاتی کسب نمایید. به نوعی می توان گفت این هواکش ممکن است با مشکلات بسیار زیادی مواجه شود اما شما در گام نخست بایستی به عیب یابی دستگاه بپردازید تا به راحتی مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

برای عیب یابی مشکل به وجود آمده نیز بایستی به چگونگی عملکرد دستگاه، صداهای ایجاد شده و به دیگر پارامتر های موجود توجه داشته باشید. آنگاه با در نظر قرار دادن هر یک از نکات به وجود آمده می توانید مشکل را برطرف کنید.

بسیاری از افراد بدون اینکه از مشکل به وجود آمده اطلاعاتی داشته باشند کلیه قسمت های هواکش را یعنی قطعات آن را از یکدیگر جدا می کنند. و با عدم اطلاعات کافی باعث به وجود آمدن خرابی های بیشتر خواهند شد. پس برای تعمیر هواکش دستشویی عیب یابی آن مهمترین گامی است که بایستی به آن توجه کرد. برخی از مشکلات رایج هواکش های دستشویی شامل:

مشکلات هواکش های سرویس بهداشتی

  • ایجاد سر و صدای بسیار زیاد یکی از مشکلات رایج هواکش های سرویس بهداشتی است. برای تعمیر هواکش دستشویی در گام نخست بایستی مشکل به وجود آمده را پیدا کنید. این مشکل ایجاد شده سر و صدای زیاد دستگاه حین کار کردن است. قطعاً که این صدای به وجود آمده می‌تواند به دلیل خرابی های داخلی دستگاه یا حتی پره آن باشد. در صورت سهل انگاری و عدم توجه به این خرابی ممکن است مشکلات بزرگی نظیر سوختن موتور هواکش به وجود بیاید. گاه ممکن است پره ها با یکدیگر درگیر شوند یا حتی این پره ها دچار پوسیدگی شده باشند؛ در نتیجه تعادل دستگاه به هم می ‌ریزد. در چنین مواقعی ممکن است حتی پیچ این پره ها شل شده باشد که در این صورت می توانید اتصالات را بررسی کنید یا با تعویض پره مشکل به وجود آمده را برطرف نمایید.

اما مهمترین عامل اصلی سرو صدای بسیار زیاد هواکش ها شامل اتصالات ضعیف پیچ و مهره های آنها خواهد بود. البته یک راهنمای کامل در رابطه با سر و صدای ایجاد شده در هواکش سرویس بهداشتی وجود دارد. معمولاً این صدای به وجود آمده تحت تاثیر مشکلات بسیار زیادی به وجود می آید که معمولا این نوع صدای به وجود آمده مربوط به هر مشکل با یکدیگر کاملا متفاوت خواهد بود.

به عنوان مثال صدای ناشی از اتصالات ناصحیح به صورت تق تق است اما مشکلات ناشی در رابطه با گاز مبرد صدایی همچون صدای آب یا گاز را به وجود می آورد. پس قبل از اینکه اقدام به تعمیر هواکش دستشویی کنید ابتدا مشکل مورد نظر را از طریق صدای به وجود آمده پیدا کرده و در نتیجه با چگونگی تعمیر آن آشنایی پیدا کنید؛ در غیر اینصورت با مشاوران خبره همکاری داشته باشید تا مشکلات بیشتری رخ ندهد. کارشناسان خبره برقیجات جهت ارائه مشاوره میزبان شما عزیزان هستند.

نشتی آب یک مشکل اساسی در هواکش

  • نشتی آب هواکش سرویس بهداشتی یکی دیگر از مشکلات رایج این دستگاه خواهد بود. قطعا که اتصالات نادرست در قسمت آب بندی هواکش می تواند چنین مشکلاتی را به وجود بیاورد. البته این نشتی اگر در لوله کشی ساختمان و حتی برق کاری به درستی انجام نگرفته باشد از طریق لوله های هواکش بروز می دهد. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی بایستی لوله خروج هوای هواکش در یک مکان صحیح نصب گردد.
  • هنگام نصب هواکش به این نکته توجه داشته باشید در قسمت تاسیسات برق یا آب سرویس بهداشتی؛ باعث سوراخ شدن لوله آن ها در محل نصب دستگاه نشوید. البته دما و رطوبت نیز در صورت نامتعادل بودن می‌ تواند باعث نشتی آب و حباب گردد. در بسیاری از مواقع فرسوده شدن لوله های دستگاه هواکش می تواند چنین مشکلاتی به وجود بیاورد. پس با این حساب توصیه می ‌شود تمامی قسمت های هواکش به موقع مورد بازرسی قرار بگیرد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی هنگام نصب و حتی خرید تمامی نکات مهم را یک به یک مورد بررسی قرار دهید. به عنوان مثال، انتخاب سایز مناسب هواکش و نصب آن در یک محل مناسب همگی باید بررسی شوند. برای برطرف نمودن چنین مشکلاتی اگر آگاهی کامل دارید می توانید مشکل به وجود آمده را برطرف کنید.

اما در غیر این صورت می توانید از کارشناسان خبره شرکتهای معتبر کمک بگیرید. برقیجات یکی از سایت های معتبر و قدرتمندی است که کارشناسان ماهر آن می توانند در این زمینه اطلاعات کافی و مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهند. البته این سایت اطلاعات کافی را در رابطه با چگونگی تعمیر هواکش دستشویی و نکات و شرایط آن در سایت خود درج می ‌کند. شما حتی با رجوع به این مطالب می توانید تا حدودی در رابطه با مشکلات به وجود آمده و راه های برطرف کردن آن اطلاعاتی کسب نمایید.

تعمیر هواکش دستشویی

تعمیر هواکش دستشویی

مراحل تعمیر هواکش دستشویی

هواکش دستشویی به عنوان یک وسیله کاربردی در سرویس بهداشتی است که برای تهویه مکان مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است این دستگاه تحت تاثیر عدم نگهداری صحیح یا بسیاری از مشکلات دیگر آسیب ببیند، آنگاه می توانید اقدام به تعمیر هواکش دستشویی کنید.

  • در گام نخست شما بایستی ابتدا هواکش را خاموش کرده و آن را از برق جدا نمایید. قطع کردن جعبه فیوز نیز جزو نکات مهمی است که از نظر استانداردها برای حفظ سلامتی جان انسان و غیره بسیار مهم است.
  • اکنون نوبت به آن است تا درب پلاستیکی هواکش را از روی آن باز کنید. برای این کار می توانید پوشش را به سمت پایین فشار داده و گیره های فلزی پشت آن را با یک حرکت آرام جدا نمایید.
  • برای جدا کردن هواکش از قسمت موتور بایستی پیچ و مهره ها و گیره های آن ها را یک به یک باز کنید. در نتیجه سیم کشی قسمت موتور را نیز قطع و البته از متصل نبودن دستگاه به برق اطمینان حاصل نمایید.
  • تمامی قسمت ها و قطعات موتور نظیر پره ها و حتی بلبرینگ را از قسمت داخلی هواکش خارج کنید. چنانچه این قطعات با گرد و غبار و آلودگی های پوشیده شده است می توانید توسط روغن موتور آن ها را به راحتی پاکسازی نمایید. حال اینکه در همین مرحله روغن کاری قطعات نیز انجام می شود. برای روغن کاری قطعات مختلف هواکش بایستی از یک روغن مخصوص یا روغن موتور نوع ۳ استفاده کنید. توجه داشته باشید که جدا از قطعات بایستی یاتاقان و دریچه روغن نیز به صورت کامل روغن کاری شوند.
  • در این گام تمامی قطعات را یک به یک مورد بررسی قرار می دهید. زمانی که از سالم بودن هر قسمت اطمینان حاصل کردید، به همان صورت آن ها را در محل خود قرار دهید. توجه کنید که اتصالات به صورت صحیح و محکم در محل خود قرار بگیرند. اما اگر قطعه ای با مشکلی مواجه شده آن را تعویض یا تعمیر کنید.

نتیجه

هدف از آشنایی با تعمیر هواکش دستشویی این است تا در صورت بروز مشکلاتی نظیر چکه آب، صدا دادن و… بتوانید به راحتی اقدام به تعمیر آن کنید. اما به طور کلی تعمیر دستگاه هایی نظیر هواکش نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد. برقیجات بزرگترین و خاص ترین مجری تخصصی تعمیر، نصب هواکش و فروش انواع هواکش خانگی و صنعتی در کشور است. جهت تعمیر و خرید بهترین هواکش باکیفیت و قیمت مناسب همین حالا با مشاورین خبره و توانمند این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *