مقالات, نورپردازی

کاربرد لامپ FPL

کاربرد لامپ FLP

آیا می دانید کاربرد لامپ FLP چیست؟ درباره این لامپ چقدر شناخت دارید؟ می دانید اهمیت استفاده از این لامپ چیست؟ لامپ ها یکی از محصولات بسیار مهم و کاربردی هستند که در صنعت روشنایی جزو اصلی ترین محصولات شناخته می شوند. اهمیت لامپ ها به گونه ای است که به عنوان نقطه عطف صنعت روشنایی از آن ها یاد می کنند.

چرا که منجر به تولید نور مصنوعی شده و با ظهور نور مصنوعی نیز انسان توانست در زمینه های بسیار زیادی تکامل یابد. لامپ ها انواع مختلفی دارند که این دسته از لامپ ها نیز نمونه پر کاربرد و پر فروش به شمار می ‌روند. در ادامه برای شناخت بیشتر شما عزیزان به بررسی مهمترین کاربرد لامپ FLP خواهیم پرداخت.

بررسی مهمترین کاربرد لامپ FLP

لامپ FLP در واقع همان لامپ های فلورسنت ای هستند. که به صورت موازی طراحی می شوند. به نوعی لامپ های مهتابی فلورسنت را امروزه با نام لامپ های اف پی ان می شناسند. این نوع محصولات الکتریکی که جزو پرکاربردترین محصولات در صنعت روشنایی محسوب می شوند. این محصولات یک نوع لامپ نسل جدید هستند. و در این گونه لامپ ها عملکرد مناسب و ظاهر شیک جزو مهمترین مزایای آن ها به شمار می رود.

این لامپ ها در رنگ های مختلفی تولید می شوند که شما می توانید متناسب با نوع محیط خود یکی از بهترین آن ها را انتخاب کنید. یکی از نکات مهم در رابطه با این نام ها بررسی مهمترین کاربرد لامپ fpl است.

  • از این لامپ ها می توان برای تمامی محل هایی که نیاز به روشنایی عمومی دارد استفاده نمود. معمولا می ‌تواند با شدت نوری که دارد درصد بالایی از نقاط تاریک را پوشش دهد. چرا که شار نوری خروجی آن بسیار عالی بوده و به بهترین شکل ممکن نور را در فضای اطراف متمرکز می کند.
  • در ساختمان های مسکونی نیز می توان از این نوع چشمه نور مصنوعی استفاده نمود. چرا که پرتوهای نوری بسیار طبیعی و استانداردی دارد. و فاقد هرگونه اشعه مضر نظیر پرتو فرابنفش و فروسرخ می باشد. در واقع این لامپ ها برای سلامتی انسان هیچ گونه خطری ندارند.
  • شما می توانید برای تمامی محیط های تجاری و حتی اداری با توجه به نوع کاربرد انواع مختلف این لامپ را با شار نوری متفاوت تهیه و استفاده نمایید. معمولاً فاکتورهای زیادی برای انتخاب بهترین لامپ اف پی ال برای مراکز مختلف وجود دارد. که شما بایستی تمامی این نکات را مورد توجه قرار دهید. معمولاً لامپ های مناسب فضاهای اداری و تجاری لامپ هایی هستند که هیچگونه نوسان و نویز را ایجاد نکنند.

بیشترین کاربرد لامپ FLP

  • در بررسی مهمترین کاربرد لامپ اف پی ال میتوان به استفاده آن در هتل ها، فروشگاه ها و دیگر مراکز اشاره نمود. چرا که خیرگی نور در این لامپ ها وجود ندارد و افراد یا مشتریانی که به این قسمت ها مراجعه می کنند. با یک نور ملایم و طبیعی مواجه می شوند که حس آرامش به آن ها می دهد.
  • شما می توانید از این لامپ ها برای تمامی قسمت ها نظیر سقف و دیوار در مدل های مختلف آن به صورت روکار و توکار استفاده نمایید. توجه کنید که این لامپ ها خود در طرح های مختلف روانه بازار می گردد. که باعث می شود مشتری حق انتخاب بیشتری داشته باشد.
  • برای تمامی محیط های بسته و سر پوشیده و هم چنین راه را و پلکان می توانید از این نوع لام در مدل و همچنین رنگ های مختلف استفاده نمایید.
  • برای بررسی مهمترین کاربرد لامپ اف پی اس می توان برای استفاده در سالن های مجالس نظیر تالار اشاره نمود.
  • یکی از مهمترین و اصلی ترین کاربرد لامپ های اف پی ال که جزو مزایای مهم آن ها نیز به شمار می ‌رود، استفاده از آن ها برای عکاسی ها است. چرا که برای وضوح تصاویر تاثیر بسیار زیادی دارند‌.
کاربرد لامپ FLP

کاربرد لامپ FLP

مزیت های مهم لامپ های fpl

طی سال های اخیر شاهد تولید انواع لامپ های مختلف در صنعت روشنایی بوده که هر یک با بهره مندی از تکنولوژی های مختلفی طراحی شده اند. این نسل لامپ ها یکی از متداول ترین لامپ هایی هستند که هم اکنون در بازار وجود دارد. این لامپ ها در دسته بندی لامپ های فلورسنت قرار می گیرند. و جزو اقلام های نسل تازه فلورسنت ها هستند. این لامپ ها از نظر ساختمان ظاهری و همچنین راندمان مصرف استفاده بسیار زیادی خواهند داشت. پس از بررسی مهمترین کاربرد لامپ FLP بهتر است در رابطه با مزایای آن نیز اطلاعاتی کسب کنید.

چرا که به هنگام خرید با در نظر قرار دادن این مزایا و همچنین مشخصات لامپ می توانید یک انتخاب مقرون به صرفه داشته باشید. ناگفته نماند که این دسته از لامپ های نسل جدید جدا از مزایایی که دارد می توانند معایبی نیز داشته باشند. اما معمولاً مشتریان با در نظر قرار دادن مزایای یک محصولی آن را انتخاب و خریداری می کنند.

  • این لامپ ها با محیط زیست به راحتی سازگاری دارند و در ساختار آن ها از میزان فسفر کمتری استفاده کرده اند.
  • میزان مصرف انرژی در این لامپ ها کم است؛ اما در ازاء آن نور با کیفیت و استاندارد ایران تولید می کنند.
  • راندمان و طول عمر این لامپ ها زیاد است و معمولاً حدود ۸۰۰۰ ساعت طول عمر خواهند داشت.
  • این لامپ ها به هنگام روشن شدن سو سو می ‌کنند و در کوتاهترین زمان ممکن روشن خواهند شد.
  • شما می توانید این لامپ‌ها را با ترانس های الکترونیکی و همچنین القایی نسل قدیمی مورد استفاده قرار دهید.
  • در بررسی مهمترین کاربرد لامپ fpl می توان به این نتیجه رسید که دارای سطح کاربرد بالایی هستند و همین مسئله یکی از مزایای مهم آن ها به شمار می رود.
  • دامنه دمایی رنگ این نوع لامپ ها بسیار استاندارد و مطلوب می باشد.

چگونگی عملکرد لامپ های FLP

لامپ های اف پی ال را می توان یکی از چندین نوع لامپ موجود در بازار برشمرد که جزو لامپ های نسل جدید امروزی محسوب می ‌شود. معمولاً در ساختار این لامپ ها از تکنولوژی روز دنیا استفاده کرده اند و این نوع لامپ ها نیز مزایای خاص خود را دارند. اما در کنار مزیت ها دارای معایبی نیز هستند و معمولاً برای تمامی محصولات نظیر انواع لامپ ها مزیت ها بیشتر به چشم می آیند.

چنانچه محصول جدیدتری با تکنولوژی بالا تری به تولید برسد، آنگاه به بررسی معایب این محصولات نظیر لامپ fpl خواهیم پرداخت. پس از بررسی مهمترین کاربرد لامپ FLP بهتر است با چگونگی عملکرد این لامپ ها نیز آشنایی پیدا کنید. این شناخت در رابطه با عملکرد لامپ باعث می شود تا اطلاعات بیشتری در رابطه با آن کسب کرده و به هنگام خرید یک انتخاب مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید.

عملکرد این لامپ ها توست گاز آرگون کار می کنند. زمانی که ولتاژ یا جریان الکتریکی به داخل لامپ توسط دو سر آن وارد می شود، این انرژی وارد شده باعث گرم شدن و در نتیجه بالا رفتن دمای گاز لامپ خواهد شد. با بالا رفتن دمای نئون افزایش دما و در نتیجه تبخیر جیوه ای به آرامی صورت می گیرد؛ در حالی که تحت تاثیر این فرایند الکترون های سیم آزاد می شود و با آزاد شدن الکترون ها روشنایی ایجاد می گردد. توجه داشته باشید که اتم جیوه ای در عملکرد این لامپ تاثیر بسیاری دارد.

چراکه باعث تحریک لحظه ای و آزاد شدن اشعه فرابنفش می شود. این اشعه در لایه داخلی که دارای فسفر است می تابد و همین تابش باعث درخشنده تر شدن نور لامپ و تولید یک نور سفید رنگ خواهد شد. همین تولید نوری مناسب باعث افزایش کاربرد این لامپ ها می شود که در بررسی مهمترین کاربرد لامپ اف پی ال نیز به مصارف آن اشاره کرده ایم.

کاربرد لامپ FLP

کاربرد لامپ FLP

نتیجه

بررسی مهمترین کاربرد لامپ FLP بدین منظور انجام می‌ شود که شما به عنوان یک خریدار با تمامی مشخصات، مزایا و حتی کاربرد این نوع لامپ آشنایی پیدا کنید. لامپ ها بر اساس بسیاری از مشخصات تقسیم بندی می شوند که این لامپ را نیز می ‌توان یکی از پرطرفدارترین لامپ های موجود در بازار بر شمرد. لامپ های اف پی ال نیز با بهره مندی از علم روز طراحی شده اند و مزیت های خاص خود را خواهند داشت. تمامی لامپ ها با هدف ایجاد روشنایی طراحی شده اند.

اما اینکه مزایای آن ها بیشتر باشد یا معایب، اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که بسیاری از لامپ ها به سبب درخشش نور بسیار زیاد و همچنین تولید اشعه فرابنفش و فروسرخ برای سلامتی انسان خطرناک هستند. حتی لامپ هایی نیز همانند لامپ های رشته ای به سبب وجود جیوه در ساختار آن ها ممکن است در صورت شکسته شدن و پخش این ماده سمی در محیط باز هم سلامتی انسان را به خطر بیندازد.

آشنایی با هر یک از لامپ ها به شما این امکان را می ‌دهد تا با اطلاعات زیادی از بین انواع مختلف لامپ ها یکی از استاندارد ترین و با کیفیت ترین آن را انتخاب کنید. برای خرید بهترین لامپ می توانید به فروشگاه برقیجات مراجعه نمایید. همچنین خرید از برند های معتبر لامپ مانند برند نمانور نیز در این فروشگاه خرید کنید. تنوع محصولات این مجموعه بسیار زیاد است و تمامی محصولات آن تولید شرکت های معتبر هستند که کیفیت بالایی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *