نورپردازی

مزایا باتری شارژی قلمی

مزایا باتری شارژی قلمی

آیا شما با مزایا باتری شارژی قلمی آشنایی دارید؟ آیا می دانید این باتری ها دارای چه مشخصات و ویژگی هایی هستند؟ باتری های قلمی یکی از ابتدایی ترین انواع باتری هایی به شمار می روند که در حجم وسیعی از تجهیزات و دستگاه های الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که پیداست قابل شارژ بوده و پس از اتمام شارژ می ‌توانید مجدداً آن را شارژ نمایید.

همین قابلیت شارژ باعث شده تا سطح فروش باتری های قلمی قابل شارژ و همچنین سطح کاربرد آن ها افزایش یابد. جهت آشنایی با مزایا و باتری شارژی قلمی در ادامه توضیحات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد.

مزایا باتری شارژی قلمی

باتری های قلمی قابل شارژ یکی از مدل های بسیار مطرح بازار است. که مدت هاست به عنوان یک وسیله مناسب نیروی طیف وسیعی از لوازم الکتریکی را تامین می کند. این باتری ها از گذشته تا کنون با یک شکل و ساختار خاصی به صورت قلمی طراحی می ‌شوند. اما در گذشته تنها از باتری های غیر قابل شارژ قلمی می توان استفاده نمود.

امروزه با پیشرفت علم باتری های قلمی قابل شارژ نیز با مزایای بسیاری روانه بازار شده اند. که همین مزایای باتری شارژی قلمی باعث محبوبیت و کاربرد آن می شود. مزایا باتری شارژی قلمی بسیار زیاد است. و معمولاً این باتری ها طول عمر بسیار زیادی دارند. باتری های قلمی باکیفیت در برابر بسیاری از شرایط از خود مقاومت بالایی نشان می دهند و مهمترین مزیت این باتری ها بالا بودن سطح کاربرد به منظور قابل شارژ بودن و طول عمر بالای آن ها می باشد.

اگر بخواهیم به طور کلی در رابطه با مزایا باتری شارژی قلمی توضیحاتی را ارائه دهیم بایستی ابتدا به هر یک از مدل باتری های قلمی پرداخته و مزایای استفاده از هر یک را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

  • باتری های نیکل کادمیوم

انواع مدل باتری های قابل شارژ باتری های نیکل کادمیوم هستند که این دسته از باتری ها قابلیت شارژ مجدد دارند. شما می توانید این مدل باتری را برای تمامی دستگاه های که نیاز به جریان بالا دارند، استفاده کنید. مهمترین مزیت این باتری طول عمر بالای آن و همچنین میزان جریان زیاد می باشد. ظرفیت این دسته از باتری ها معمولاً از ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی آمپر خواهد بود و نرخ دشارژ خودکار آن ها ۱۰% در ماه است. اما این باتری ها در بیشتر وسایل مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی های بهترین باتری قلمی شارژی

  • باتری نیکل هیدرید فلز

باتری های نیکل هیدرید مدل دیگری از باتری های قابل شارژ هستند که در بررسی مزایای باتری شارژی قلمی نیکل می توان به قابلیت شارژ مجدد آن اشاره نمود. این باتری ها ظرفیت مناسبی برای شارژ شدن دارند و سمی نیستند. می توان این باتری ها را برای تمامی دستگاه های نیازمند به جریان زیاد مورد استفاده قرار داد.

باتری های نیکل هیدرید فلز ضعیف نیستند و معمولاً کاربرد زیادی دارند. که معمولا ظرفیت این باتری بین ۱۲۰۰ تا ۲ هزار و ۷۰۰ میلی آمپر می باشد. اما چگالی انرژی آن ها برابر باتری های لیتیوم یونی است و قیمت این نوع باتری های قلمی قابل شارژ مقرون به صرفه خواهد بود.

  • باتری نیکل روی

از مزایای باتری شارژی قلمی نیکل روی می توان به عمر بسیار زیاد این باتری ها اشاره نمود که قابلیت شارژ شدن مجدد نیز دارند. این دسته از باتری ها نیز دارای قدرت و توان بالایی بوده و می توان برای دستگاه های نیازمند به میزان جریان بالا از آن ها استفاده نمود. این باتری ها بیشتر مناسب استفاده برای انواع چراغ قوه هستند. اما معمولاً کمیاب می باشند.

  • باتری های آلکالاین

دیگر از انواع باتری های قابل شارژ قلمی مدل آلکالاین است که به راحتی قابلیت شارژ شدن دارند؛ اما نرخ دشارژ خودکار پایین خواهند داشت. درواقع عمر قفسه این باتری ها بالا می ‌باشد اما جزو باتری های کمیاب بازار به شمار می رود. تعداد دفعات شارژ و دشارژ این باتری ۲۰ سیکل کامل است و جزو استاندارد ترین باتری ها به شمار می رود و با فناوری خاصی طراحی می شود.

مزایا باتری شارژی قلمی

مزایا باتری شارژی قلمی

نکات مهم خرید و استفاده باتری شارژی قلمی

باتری های شارژی قلمی یکی از باتری های قابل شارژی هستند که در وسایل بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این باتری به منظور تامین انرژی الکتریکی اکثر دستگاه‌ ها طراحی شده و معمولا مدل های مختلفی دارد. شما می توانید این مدل باتری ها را تا چندین بار شارژ کرده و مورد استفاده قرار دهید. به نوعی می ‌توان گفت باتری های قلمی قابلیت شارژ شدن مجدد جهت استفاده دوباره دارند.

باتری های قلمی خود در دو مدل شارژی و غیرقابل شارژی در بازار وجود دارد که معمولاً مدل های شارژی سطح کاربرد بسیار بیشتری خواهند داشت. حال این که باتری های شارژی نیست خود در انواع مدل های بسیار متنوع جهت مصارف مختلف طراحی می شوند. در میان صدها و تنوع انواع باتری های قلمی قابل شارژ جزو بهترین و پرکاربردترین باتری هایی شناخته می ‌شود که مزایای بسیار زیادی دارد.

مزایای باتری شارژی قلمی پارامتر هایی هستند که باعث محبوبیت این مدل باتری شده و سطح فروش آن را نیز افزایش می دهند. که با مزایا باتری شارژی قلمی آشنا شده اید بهتر است در رابطه با نکات مهم در خرید باتری نیز آشنایی پیدا کنید.

  • مهمترین نکته‌ای که شما بایستی به هنگام خرید آن را در نظر بگیرید، نوع کاربرد و ساختار باتری ها خواهد بود. بهتر است بدانید همه باتری ها نمی توانند مصارف مختلف را پشتیبانی کنند. و معمولاً هر یک از باتری ها را با ساختاری خواص برای مصارفی معین طراحی کرده اند.
  • یکی از مهمترین پارامترهایی از که شما بایستی به آن توجه بسیار زیادی داشته باشید، برندهای معتبر بسیار زیادی هم اکنون در سرتاسر جهان وجود دارد. که به همراه گارانتی تولید و عرضه خواهد شد. شما باید در میان تمامی این برند های موجود یکی از بهترین و با کیفیت ترین انواع باتری شارژی قلمی را انتخاب و خریداری نمایید.

نکات مهم در رابطه با باتری های قلمی قابل شارژ

  • نکته مهم دیگر در رابطه با چگونگی استفاده از باتری قلمی است. چرا که این باتری ها انواع مدل های مختلفی دارند. که هر یک از آن ها شرایط خاصی طراحی شده اند. مثال برخی از باتری ها را می توان در هر زمانی شارژ نمود .اما برعکس بسیاری از باتری های قابل شارژ قلمی بایستی قبل از تخلیه کامل هرگز شارژ نشوند.
  • هنگام خرید با توجه به مزایای باتری شارژی قلمی و مورد نظر قرار دادن تمامی این شاخص ها بهترین باتری مناسب را برای خود انتخاب و خریداری نمود. بیشتر باتری ها شارژ بیش از حد قطعه به باتری آسیب خواهد رساند. و طول عمر باتری ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. شما بایستی با حالت ایده‌ آل شارژ باتری آشنایی داشته باشید و همچنین بدانید که تعداد دفعات مجاز یک باتری برای شارژ شدن چقدر است.
  • باتری های شارژی دارای مقاومت بسیار زیادی است یکی از مهمترین مزایای باتری شارژی قلمی مقاومت آن ها در برابر گرما می باشد. اما این گرما و مقاومت در یک محدوده خاصی تعیین شده اند. و یک باتری قلمی قابل شارژ و حتی دیگر انواع باتری ها هرگز نباید در برابر گرمای بسیار زیاد قرار بگیرد؛ چرا که ممکن است باتری منفجر شود.
  • زمانی که باتری های قلمی قابل شارژ پریز متصل هستند. هرگز از آن ها استفاده نکنید. در بسیاری از باتری ها ممکن است به سبب استفاده همزمان از باتری به هنگام شارژ باتری آسیب دیده و یا منفجر شود. حتی گاهی ممکن است به دلیل ایجاد گرمای بسیار زیاد باتری شارژ نشود.
  • یکی از مزایای باتری شارژی قلمی داشتن شارژر مناسب است. چنانچه شما با یک شارژر نا مرغوب یا شارژر دیگر انواع وسایل الکتریکی بخواهید این باتری ها را شارژ ، قطعاً آسیب دیده و طول عمر آن ها نیز کاهش پیدا می ‌کند. به منظور افزایش طول عمر باتری ها و کیفیت عملکرد آنها بهتر است از یک شارژر مناسب برای شارژ نمودن باتری های قلمی قابل شارژ استفاده نمایید.

مزایا باتری شارژی قلمی

نتیجه

اکثر وسایلی که برای کاربردهای مختلف طراحی می شود برای عملکرد خود نیاز به انرژی دارند. که این  در یک روش توسط باتری های مخصوصی تامین می گردد. باتری ها را می توان یک نوع منبع تامین انرژی برشمرد که در انواع مدل، طرح و ساختار های مختلفی برای کاربردهای متنوع طراحی می شود.

باتری های قلمی قابل شارژ نمونه پر کاربرد انواع باتری های موجود در بازار هستند که به شکل قلمی بوده و قابلیت شارژ شدن . پس از هر بار اتمام شارژ شما می توانید به راحتی این باتری را به صورت مجدد شارژ کرده و مورد استفاده قرار دهید.

باتری های قلمی دارای انواع بسیار مختلفی هستند که مزایای باتری شارژی قلمی همین تنوع و طول عمر بالای آن ها خواهد بود. کیفیت باتری در طول عمر و عملکرد آن بسیار تاثیر گذار است. برای دسترسی به بهترین باتری شارژی قلمی باید از مراکزی چون فروشگاه برقیجات اقدام به خرید کنید.

مرکز فروش بزرگترین شرکت توزیع انواع لوازم برقی و همچنین باتری های قلمی شارژی در کشور است. که به صورت اینترنتی فعالیت می کند. همین حالا بدون دخالت هیچ واسطه ای در کوتاه ترین زمان ممکن به سایت این مجموعه دسترسی پیدا کنید. و با بررسی تنوع محصولات این مجموعه بهترین ها را انتخاب و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *